Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on puoli miljoonaa ja avoimia työpaikkoja vain 70k, mihin mä menen töihin?

Vierailija
29.11.2023 |

Kai sä sitten hyvänä kokkarina pistät lukuisia firmoja pystyyn ja alat palkkaamaan työttömiä, eiksjeh?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti mihinkään kun et kykene kuin aivo vapaalla häröilemään.

Vierailija
2/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookkareitten tavoitteena on luokkayhteiskunta missä matalapalkkaiset orjat palvelevat herroja. Eivät he oikeasti piittaa työllistymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytät vaan niitä hakemuksia ja äänestät vasemmistoa. Se on roolisi vasemmistoutopiassamme. 

Vierailija
4/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet sinne minne kykysi ja taitosi riittävät sekä missä joku suostuu maksamaan sinulle palkkaa. Ei sinun tarvitse murehtia niistä 499 999 muusta.

Vierailija
5/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet sinne minne kykysi ja taitosi riittävät sekä missä joku suostuu maksamaan sinulle palkkaa. Ei sinun tarvitse murehtia niistä 499 999 muusta.

Sinne menee 20 muutakin hakijaa joista vain yksi palkataan. Mitäs mä sitten teen?

Vierailija
6/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemus Orpolle. Orpo palkkaa sinut. 

Vierailija
7/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko tämä: Palkkaan kaverin firmaani. Maksan sille 5 tonnia/kk tilille, ja lisäksi hoidan lakisääteiset maksu, kuten kuuluu. Kaveri nostaa palkan tililtään nettona ja palauttaa minulle. Seuraavassa kuussa sama homma. Kun 6kk täynnä, kaveri joutuu työttömäksi. Hakee ansiosidonnaista, ja maksaa minulle tuosta netosta puolet käteisenä. Sitten otan uuden työttömän töihin ja sama puljaus alusta.

Toki tämän puljauksen onnistumiseksi kummallakin (minulla ja palkatulla) pitää olla säästöjä sen verran että voidaan ainakin tuo 6kk elää vaikka ilman mitään tuloja. Sen jälkeenhän meillä olisi ansiosidonnaista 300 päivää käytettävissä.

5000 euron kk-palkalla ansiosidonnainen olisi bruttona n. 2280 euroa/kk eli vuodessa n. 27 tonnia.

Tällä saisin monta Kelan päivärahalla kituuttavaa nostettua ansiosidonnaiselle ja itse tienaisin siinä sivussa vähän ekstraa.

Vierailija
8/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne menee 20 muutakin hakijaa joista vain yksi palkataan. Mitäs mä sitten teen?

Varmistat että olet se paras niistä 20 hakijasta.

Vierailija
9/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko tämä: Palkkaan kaverin firmaani. Maksan sille 5 tonnia/kk tilille, ja lisäksi hoidan lakisääteiset maksu, kuten kuuluu. Kaveri nostaa palkan tililtään nettona ja palauttaa minulle. Seuraavassa kuussa sama homma. Kun 6kk täynnä, kaveri joutuu työttömäksi. Hakee ansiosidonnaista, ja maksaa minulle tuosta netosta puolet käteisenä. Sitten otan uuden työttömän töihin ja sama puljaus alusta.

Toki tämän puljauksen onnistumiseksi kummallakin (minulla ja palkatulla) pitää olla säästöjä sen verran että voidaan ainakin tuo 6kk elää vaikka ilman mitään tuloja. Sen jälkeenhän meillä olisi ansiosidonnaista 300 päivää käytettävissä.

5000 euron kk-palkalla ansiosidonnainen olisi bruttona n. 2280 euroa/kk eli vuodessa n. 27 tonnia.

Tällä saisin monta Kelan päivärahalla kituuttavaa nostettua ansiosidonnaiselle ja itse tienaisin siinä sivussa vähän ekstraa.

Sinulla ei taida olla minkäänlaista käsitystä siitä, miten suuria ne lakisääteiset maksut on? Ja tokihan molempien täytyy maksaa myös verot, joten teidän käytettävissänne oleva raha ei varsinaisesti lisäänny.

Vierailija
10/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes merkitystä avoimien työpaikkojen määrällä, kun niihin ei kelpaa työtön tai herra isä keski-ikäinen.

Vierailija
11/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookkareitten tavoitteena on luokkayhteiskunta missä matalapalkkaiset orjat palvelevat herroja. Eivät he oikeasti piittaa työllistymisestä.

Totta. Kansa jakautuu herrat ja työläiset. Ja aukuiskoulutustuen poisto estää monia matalapalkkaisia kouluttautumasta parempiin hommiin.

Vielä vähän aikaa sitten puhuttiin että lapiohommia ei enää ole vaan kaikkien täytyy hankkia korkeakoulututkinto.

Vierailija
12/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Siksi sitä alkupääomaa pitää olla kummallakin. Alussa tietenkin teen tappiota, koska saan ansiosidonnaisesta siivut vain yhdeltä. Ja tosiaan ilman säästöjä tämä ei onnistuisi.

Vierailija
13/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas sama paska vastaus.

Eli ei voi hakea töitä, koska joku toinenkin hakee samaa paikkaa.

-eri

Vierailija
14/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain ja oli myös 220 muuta hakijaa. Aika pieni todennäköisyys päästä töihin.

varsinkin kun työtöntä ei edes haluta palkata. Työttömistä 30 prosenttia työllistyy ensimmäisenä vuotena.

Vierailija
15/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei firmat yleensä palkkaa. Ja jos ikää on 60 vuotta niin todennäköisyys työllistyä on 1 %. Jos sitäkään.

Vierailija
16/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole pessimisti vaan optimisti. Tuo asenne paistaa haussa läpi, kokeile vaihtaa roolia itsevarmemmaksi, harjaannuta taitoasi, et voi hävitä mitään.

Vierailija
17/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei firmat yleensä palkkaa. Ja jos ikää on 60 vuotta niin todennäköisyys työllistyä on 1 %. Jos sitäkään.

Itse hain työtä johon oli yli 100 muutakin hakijaa. Koulutus, elämäntilanne sekä asenne kohdillaan. Kielitaito Ok ja pystyn asiakaspalveluun kolmella kielellä.

Mutta ei edes laitettu viestiä. 

Vierailija
18/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas sama paska vastaus.

Eli ei voi hakea töitä, koska joku toinenkin hakee samaa paikkaa.

-eri

En tule mihinkään valtiolle, politiikkaan tai ylipäätänsä mihinkään yhteiskunnalliiin/päättäviin/johttotehtäviin töihin. En millään hinnalla, en millään tavalla kiristämällö tai painostamalla!

Vierailija
19/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule mihinkään valtioneuvoston kansliaan tai elyyn töihin. Ihan sama olenko työtön, töissä, kokoaikatöissä, osa-aikatöissä. En vapaaehtoisesti enkä pakottamalla.

Vierailija
20/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei kannata hakea niitä samoja paikkoja, joihin on satoja muitakin hakijoita, vaan etsiä vähemmän suosittuja avoimia töitä. Esimerkiksi tässä muuttotappiokunnassa, jossa asun, on tyypillistä se että avoimeksi ilmoitettuihin töihin ei ole välttämättä yhtään hakijaa ja parhaimmillaankin vain muutamia. Esimerkkejä on ollut niin erilaisen korkeakoulupohjan vaativista kuin sellaisista tehdastöistä, jotka eivät olisi vaatineet mitään koulutusta tai kokemusta. Todennäköisyys tulla valituksi kasvaa kummasti vaikka sitten olisitkin iäkäs tai työtön.