Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diili 2024 Official

Vierailija
29.11.2023 |

Uudet kilpailijat julkaistu, alkaa tammikuussa. Toni Lähteen kanssa neuvonantajana nähdään start-up-maailman asiantuntija Amel Gaily.

https://www.is.fi/viihde/art-2000010023581.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1208)

Vierailija
1161/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko miten työhaastattelussa Jessillä alkoi rintakehä punertaa todella voimakkaasti, ei tainnutkaan olla ihan niin viilipytty ja varma voitostaan.

Joo kaikki varmaan huomasivat. Mitä sitten? Itsehän en tästä syystä käytä koskaan avonaisia paitoja, kun punastun helposti muutenkin ja kasvoihin voi laittaa meikkivoidetta pahinta punoitusta peittämään, mutta kukin tyylillään. Todella typerää erikseen mainita näin luonnollisista asioista. Hyvä vaan nähdä että muitakin ihmisiä jännittää monet tilanteet ja se on normaalia. 

Vierailija
1162/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei ole mitään v**un väliä, kumpi noista voittaa finaalin. Kun se en ole minä, niin ei mua kiinnosta yhtään, kumpi se on."

Väliä on vain sillä, että Jessi ei ole finaalikaksikossa. 

Itsevarmuus oli niin vastenmielistä ja se, että kertoo vahvuutensa olevan ihmisten kanssa työskentely. Väärin.

Ei olisi Jessin kannattanut mennä tuonne antamaan itsestään kuva koko kansan edessä. 

Mun mielestä Jessi ei vaikuttanut itsevarmalta. Mielestäni hänestä näkyi jännitys ja epävarmuus ehkä eniten kilpailijoista, vaikka puheilla toki yritti peittää niitä. Itsekin jännitän paljon monia tilanteita ja on tosi vaikea myöntää ääneen että jännittää, eikä tarvitsekaan. Mutta liiallisen itsevarmuuden esittäminen tuo myös outoa kontrastia.. Jessi ei missään vaiheessa vaikuttanut rennolta vaan oli jotenkin hätäisen ja hermostuneen oloinen ja samastun itse siis tosi vahvasti tähän. Olen itse tuollainen sosiaalinen ja iloinen mutta myös kova jännittämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko miten työhaastattelussa Jessillä alkoi rintakehä punertaa todella voimakkaasti, ei tainnutkaan olla ihan niin viilipytty ja varma voitostaan.

Joo kaikki varmaan huomasivat. Mitä sitten? Itsehän en tästä syystä käytä koskaan avonaisia paitoja, kun punastun helposti muutenkin ja kasvoihin voi laittaa meikkivoidetta pahinta punoitusta peittämään, mutta kukin tyylillään. Todella typerää erikseen mainita näin luonnollisista asioista. Hyvä vaan nähdä että muitakin ihmisiä jännittää monet tilanteet ja se on normaalia. 

Oli vain huomio. Ja sen verran ristiriidassa sanojensa kanssa et jengi nostaa esiin. Antoi ymmärtää ettei jännitä ollenkaan, vaikka se on just kuten sanoit, normaalia. Kun yrittää esittää roolia, niin sit käy näin, jengi huomaa epärehellisyyden ja kommentoi.

Vierailija
1164/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli vain huomio. Ja sen verran ristiriidassa sanojensa kanssa et jengi nostaa esiin. Antoi ymmärtää ettei jännitä ollenkaan, vaikka se on just kuten sanoit, normaalia. Kun yrittää esittää roolia, niin sit käy näin, jengi huomaa epärehe

Totta, hyvä huomio. 

Vierailija
1165/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkas on paljon parempi johtaja kun joku Jaajo

Vierailija
1166/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessi voittaa aivan varmasti, aivan huikea persoonaa. Super ammattilainen kaikessa mitä tekee. Varmasti ruumiinpesijät jää jalkoihin 🤣

Moi Jessi! 

Sehän myös Diilissä sanoit ihan ääneen että "toiset tekee ruumiita ja toiset pesee niitä". Tällä kertaa et kyllä tehny muista ruumiita kun itsestäsi 😂 

Vierailija
1167/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt Jessin tyylistä, jotenkin kiusaajahenkinen ja tunneälyltään lapsellinen. Hyvät ja oikeat finalistit ja parempi voitti.

Jessi - aivan kuin Marin ex viisikko hallinnon jäsenet. Kuvastaa täysin sitä miksi Suomi tuhoutui Marin ex viisikko hallinnon aikana.

Vierailija
1168/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Aini!

Vierailija
1169/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessi paljasti todellisen luonteensa pudottuaan. Epäkypsä vielä. Lisäksi kauden aikana hänellä tosi herkästi nousi ku.si päähän Jaajon kehuista.

Vierailija
1170/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aini sopivin nuista kolmesta.

Vierailija
1171/1208 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa nähdä, että ihminen joka ei tuo itseään esiin ja nosta itse itseään jalustalle, tulee huomatuksi ja nähdyksi.

Vierailija
1172/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni kilpailijoista on naimisissa? Olivatko Marjut ja Jose ainoa? Kuitenkin suurin osa oli n. 35-vuotiaita. Itseäni ihmetyttää tämä nykyaika, kun tuossa iässä eivät ole vakiintuneita saati että olisi lapsia... Pelätäänkö sitoutumista, vai eikö muka kukaan kelpaa?

vanha

Pidä sinä vaan huoli omista paritteluistasi.

Vierailija
1173/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos voittaja Ainin palkka tulee olemaan? 

Vierailija
1174/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten Jessi pääsi niin pitkälle. Kuitenkin alusta saakka on painotettu sitä, että etsitään henkilöjohtajaa. On kuitenkin tullut useamman kiloailijan sanoin esille,, että Jessiltä puuttuu taito johtaa ihmisiä.

Vierailija
1175/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva nähdä Salme työhaastatteluvaiheessa. Hän oli aika vakuuttava aina puheissaan johtoryhmässä. Olisi varmasti ollut vakuuttava myös haastattelussa.

Minun mielestäni Jessin olisi pitänyt pudota (kauan) ennen Salmea.

Vierailija
1176/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon, kun joku kommentoi, että Aini sai paremman työryhmän:

Aini on erittäin taitava ihmisten kanssa. Olisi luultavasti ollut ihan sama, keitä hänen ryhmässään olisi ollut, niin ryhmä olisi silti vaikuttanut paremmalta, kuin Niklaksen ryhmä. (Paitsi ehkä Jessi olisi ollut haastava vi**n sama asenteellaan.)

Ihmiset selvästi halusivat työskennellä Ainun hyväksi.

Vierailija
1177/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin niin, että Aini ei ole lainkaan Korjaamon palkkalistoilla, vaan laskuttaa nuo 2 päivää viikossa yrityksensä kautta.

Varsinainen palkinto...

Tuollaisessa sopimuksessa Ainilla ei ole mitään työsuhde-etuja tai -turvaa, kuten työterveyttä, kertyviä lomapäiviä, lomakorvauksia, kertyvää eläkettä, irtisanomissuojaa, liikunta- ja kulttuurietua jne.

Toivottavasti rahallinen korvaus on riittävä korvaamaan nuo.

Vierailija
1178/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin niin, että Aini ei ole lainkaan Korjaamon palkkalistoilla, vaan laskuttaa nuo 2 päivää viikossa yrityksensä kautta.

Varsinainen palkinto...

Tuollaisessa sopimuksessa Ainilla ei ole mitään työsuhde-etuja tai -turvaa, kuten työterveyttä, kertyviä lomapäiviä, lomakorvauksia, kertyvää eläkettä, irtisanomissuojaa, liikunta- ja kulttuurietua jne.

Toivottavasti rahallinen korvaus on riittävä korvaamaan nuo.

Aini itse valitsi tämän, koska halusi pitää omat yrityksensä.

Vierailija
1179/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi Aini pitää yrityksensä, vaikka olisikin 2 päivää viikossa jonkun muun palkkalistoilla. Kyllä siihen vielä jää aikaa oman yrityksen pyörittämiseen.

Korjaamo pääsee nyt hyvin pienellä riskillä. Iso mainos paikalle koko ohjelma. Ja lopputuloksena ei mitään työnantajan velvoitteita.

Vierailija
1180/1208 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tullut tänne keskusteluun vielä maanantaina, kun täällä paljastettiin voittaja etukäteen.

Mutta analyysini loppukolmikosta:

Jessi - Näin hänen epäkypsyytensä ja ilkeytensä jo kauan ennen loppukoitoksia ja putoamista. Hän nosti koko ajan itseään esille ja latisti samalla muita. Jos oli itse keksinyt tai tehnyt jonkun jutun, korosti sitä, mutta kehuiko koskaan toisia? En ainakaan muista. Ainia latisti häätehtävässä, oli eri mieltä, vaikka Aini tiesi ex-hääammattilaisena paremmin. Miksi ei tippunut aiemmin? No, aika usein oli voittavassa joukkueessa, ja silloin kun ei ollut, ei ollut projektipäällikkönä. Väisti siis putoamisen usein. Kuten joku sanoi, Salme olisi ansainnut pysyä kauemmin kisassa kuin hän. Tykkäsin myös Mikistä ja Mäksästä.

Niklas - Hirmuinen päällepäsmäri alussa ja muuttui aika paljon kisan edetessä. Valitsi suosikkejaan ja inhokkejaan ja teki toisille selväksi, kumpaan leiriin kuului. Joko "haastoi" hirveästi (eli minun silmiini kritisoi ja tyrmäsi ideoita suotta ja samalla itse tehtävää sabotoiden) tai sitten oli mielin kielin ja antoi kaikkensa, jos projektijohtaja oli hänelle mieluinen. Loppujen lopuksi väsähti loppua kohden ja toisti itseään: tapahtuma oli tylsääkin tylsempi, ja rennommissa tapahtumissa olisi aina pitänyt olla kartingia. Esim. karting ennen SuomiPop-laivalle lähtöä oli järjetön idea, joka olisi pitänyt torpata heti alkuunsa.

Aini - Tehokas taustavaikuttaja, jonka ainoa virhe oli se, että antoi toisten kävellä ylitseen. Onneksi sai loistaa viimeisessä tehtävässä. Aika usein Ainia jarrutti tai esti toimimasta luovasti oli Jessi, esim. häätehtävässä. Aini oli oikeasti lämmin ja ihmisläheinen, ja hänellä oli ihana asenne ja valloittava hymy. Ei ihme, jos joku häneen ihastuu. Itse tykkäsin Ainin rauhallisesta, mutta aikaansaavasta otteesta läpi kisan. Paras voitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi