Kaksi miestä, kumman otan?
Olen ajatunut kinkkiseen tilanteeseen jossa en koskaan kuvitellut olevani. Olen tainnut rakastunua kahteen mieheen jotka ovat aivan toistensa vastakohtia. Toisen olen tuntenut 10 vuotta ja olemme olleet todella hyviä ystäviä, tiedämme toisistamme kaiken. Toisen kanssa olemme seurustelleet puolisen vuotta ja suhteessa on tosi paljon intohimoa. Kummassakin miehessä on omat hyvät ja huonot puolensa enkä tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.
Mies 1.
-asuu lähellä, menestynyt, korkeasti koulutettu. kunnianhimoinen työssään ja arvostaa sitä että minäkin olen, vaikka tosiasiassa urasta on alkanut tulla minulle vähemmän ja vähemmän kiinnostava. Seksi on erinomaista, mies osoittaa hellyyttä ja kiintymystä. Yhteisiä kiinnostuksen kohteita on vähän niukasti, olen vähän erakko ja teknologianörtti ja rakastan myös hiukan erikoisia indie-leffoja. Miestä nämä aiheet ei kiinnosta vähääkään. Hän on joskus ehkä hiukan ylimielinen ja pitää minua hyvin outona. Miehelle raha tosi tärkeää, minulle ei niinkään.
Mies 2. (Tämä hyvä ystäväni)
- asuu pohjoissuomessa, itse helsingissä. Jaamme täysin samat kiinnostuksenkohteet ja hän on yhtä erakkoluonne kuin minä. Hänen lapsensa ovat minun lasteni ystäviä. Kiltti, huomaavainen ja äärimmäisen kunnollinen mies, vähän arvoissaan vanhanaikainen mikä minua ei haittaa. Minulla oli tätä miestä kohtaan joskus orastavia tunteita, mutta en niistä koskaan puhunut. Nyt mies tiputti pommin ja sanoi tulleensa siihen tulokseen että haluaisi olla minun kanssani enemmän kuin ystävä, näkee tulevaisuutemme niin että ottaa minusta vaimon ja elelemme yhdessä hänen pitäessä huolta minusta. ja vaikka alkuun ajattelin että ei missään nimessä, ajatus ei jätä minua rauhaan. Olen aina vähän salaa halunnut päästä pois oravanpyörästä ja elää maalla omannäköistä elämää.
Että mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
N40
Kommentit (85)
nro. 2 tai 3. Jos 1 olisi se oikea et edes miettisi toista vaihtoehtoa.
Valitse mies 2, siitä voi tulla loppuelämän hyvä ja tasapainoinen suhde. Lapsetkin tykkäisivät :) Mies 1 kuulostaa siltä, että homma kuivuu kokoon seksuaalisen kipinän kadotessa viimeistään parissa vuodessa, ja sitten teitä ei enää yhdistä mikään. Muutenkin mies, joka on välillä ylimielinen ja pistää rahan etusijalle kuulostaa kauhealta tyypiltä, ei jatkoon :/
minä ottaisi sen nron 2, mutta jos tällä hetkellä olet rakastunut enemmän siihen nroon 1, niin eiköhän se 2 ole paikalla joskus myöhemminkin, kun 1 kanssa ei enää tunteet roihu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En neuvo koska olen mies, mutta mielenkiintoista miten paljon raha, kunnianhimo ja seksitaidot painaa kupissa.
Kävikö tuo raha ilmi siitä kun ap sanoi ettei raha kiinnosta? Ja käytkö sinä kuumana naisiin jotka on huonoja sängyssä? Jos käyt niin sitten valita kaikin mokomin.
Ei tarvitse heti olla niin defensiivinen :) . En ole tuomitsemassa ketään vaan ihan mielenkiinnolla seuraan kumpi painaa enemmän. Ja kun sanotaan ettei raha kiinnosta niin se nyt on vaan jotain mitä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
En neuvo koska olen mies, mutta mielenkiintoista miten paljon raha, kunnianhimo ja seksitaidot painaa kupissa.
Palstau lit itkevät, vaikkeivat edes ymmärrä lukemaansa. Jos nuo mainitut taidot painaisivat kovasti kupissa, aloittaja ei pohtisi asiaa vaan olisi valinnut ykkösen.
Kuka omia lapsia muuttaisi Helsingistä Lappiin uusperheilemään etäälle kavereista ja isästä? Jotain rajaa tähän ilman koeajoa radikaalin elämänmuutoksen tekemiseen. Ja missään nimessä älä luovu omasta työpaikasta ja toimeentulosta!
Jos jo puolen vuoden seurustelun jälkeen edes ajattelet tuollaista, jätä se seurustelukumppanisi ainakin. Yleensähän tuossa seurustelun vaiheessa ollaan vielä ns. honeymoon-vaiheessa ja kaikki on ihanaa eikä ajatelle muita mahdollisia kumppaneita. Uskallan sanoa, että tuo suhde ei joka tapauksessa tule kestämään. Hyvät puolet suhteestanne ovat aika pinnallisia; hyvä seksi, raha, ulkonäkö, menestys. Kuulostaa myös siltä, että mitään syvällisempää yhteistä teillä ei ole.
Kyllä se on naisen elämä helppoa kun pitää oikein miettiä et minkä miehen valitsee. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla nainen nykypäivän suomessa
Pidä molemmat varalla ja ota kolmas kierrokselle. Kuppaa siltä ensimmäiseltä rahat ja käy naimassa sen kakkosen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstau lit itkevät, vaikkeivat edes ymmärrä lukemaansa. Jos nuo mainitut taidot painaisivat kovasti kupissa, aloittaja ei pohtisi asiaa vaan olisi valinnut ykkösen.
Juuri näin. Itse servaavat itsensä eivätkä edes huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on naisen elämä helppoa kun pitää oikein miettiä et minkä miehen valitsee. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla nainen nykypäivän suomessa
Jos joku nainen täällä kertoo ettei millään löydä miestä niin oletko heti että onpa absoluuttisen kauheaa olla nainen nykypäivän Suomessa. Miksi et?
Jos joudut miettimään, et oikeasti halua kumpaakaan.
Miehen nro 1 kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä, sopii vain lyhytaikaiseen kevytsuhteeseen.
Mies nro 2 olisi varmasti hyvä kumppani, mutta pidät häntä enemmän ystävänä. Jos välttämättä pitää mies ottaa niin sitten nro 2, mutta miksi ottaisit?
Minä ottaisin herra numero kakkosen.
Ykkösen ylimielisyys olisi ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut miettimään, et oikeasti halua kumpaakaan.
Miehen nro 1 kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä, sopii vain lyhytaikaiseen kevytsuhteeseen.
Mies nro 2 olisi varmasti hyvä kumppani, mutta pidät häntä enemmän ystävänä. Jos välttämättä pitää mies ottaa niin sitten nro 2, mutta miksi ottaisit?
Hyvä kumppani? Vanhoillinen arvoiltaan ja sitouttamassa ap:n suhdeansaan työttömäksi toiselle puolelle Suomea uusperheen emännäksi.
Vierailija kirjoitti:
minä ottaisi sen nron 2, mutta jos tällä hetkellä olet rakastunut enemmän siihen nroon 1, niin eiköhän se 2 ole paikalla joskus myöhemminkin, kun 1 kanssa ei enää tunteet roihu.
Juu antaa ykkösen kestitä fine dining -ravintoloissa ja viedä Etelä-Ranskaan lomalle. Sitten kun homma ei enää nappaa ja kipinä hiipuu niin ottaa kakkosen. Kyllä se jaksaa odottaa.
Kiitos kaikille kommenteista. Todella hyviä pointteja, varsinkin tuo että jos puhelimeen tulee viesti, kummalta toivon sen olevan. No rehellisesti sanottuna mies nro 2.
Raha-asioista sen verran että olen aina ollut itsenäinen ja tehnyt omaisuuteni itse. Yhdenkään miehen elätettävänä en ole ollut ja tällainen ainainen stressaaminen ja paahtaminen uralla ylöspäin on uuvuttavaa. Näin 40 v täyttäneenä olen havahtunut ajattelemaan että enhän minä edes oikeasti ole tällainen uraihminen ja ulospäin kivasti menestyneeltä vaikuttava ihminen, miksi hlvtssä olen tällaisen elämän luonut.
Minulla on kaksi lasta joiden isä ei ole ollut eron jälkeen tyttöjen elämässä eikä ole tulevaisuudessakaan. Tämä hänen omasta halustaan.
Kun tapasin tuon miehen nro 1.ajattelin että kaikki näyttää paperilla hyvältä tässä miehessä. Varmasti saisin hänen kanssaan turvatun tulevaisuuden vielä hienompine taloineen ja autoineen.
Äh, onkohan tämä koko tilanne ja sen miettiminen neljänkympin kriisiä.
AP
Jos tyyppi pitää sinua outona ja on joskus ylimielinen jo puolen vuoden jälkeen, niin unohda ainakin pariutumishaaveet, kevyt seurustelusuhde ainoastaan. Vähän aikkaa voi olla kivaa parina, mutta sitten ei olekaan enää mitään yhteistä kun arki iskee, kipinä ja alkuihastus vähenee. Kunnianhimo ja raha on aika tylsä yhdistelmä loppujen lopuksi jos sinulla ei ole samaa kipinää ole. Se tulee viemään ajan ja ajatusmaailman eikä mikään riitä joten sinun pitäisi olla samanlainen tai päätyä kotihengettäreksi.
No sitten tämä toinen, kaverista saattaa tulla hyväkin pari kun vettä on virrannut riittävästi ja kummallakin ollut toisia suhteita. Mutta varauksella ja myös miettien sitä, että oletko oikeasti kaivannut tätä miestä ja miltä tuntuisi jakaa vuode sekä arki hänen kanssaan? Vai enemmän platoninen suhde, kumpikin voi toimia mutta riippuen monista asioista ja arvostuksista. Enemmän ehkä yhteistä teillä tuntuu olevan tämän kakkosen kanssa, mutta monta kysymysmerkkiä on.
Onkohan tuossa edes syytä valita mitään vaan odotella ja katsella mitä tapahtuu.
Haluatko enemmän ykköseen vai kakkoseen?
Kävikö tuo raha ilmi siitä kun ap sanoi ettei raha kiinnosta? Ja käytkö sinä kuumana naisiin jotka on huonoja sängyssä? Jos käyt niin sitten valita kaikin mokomin.