Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työskentelen mieluummin etänä kuin toimistolla?

Vierailija
29.11.2023 |

Ensiksi ergonomia: kotona on omien säätöjen mukaan oleva työtuoli, hyvät näytöt, johdot valmiiksi kytkettyinä. Toimistolla ei ole omia työpisteitä eikä paikkoja saa päiväksi varata, jos joutuu hetkeksi poistumaan muualle.

Tärkeimpänä kuitenkin: kotona on sohva, jonne voit hetkeksi heittää rentoon asentoon keräämään ajatuksiasi. Toimistolla päädyt taukoa kaivatessasi kahvihuoneeseen kuuntelemaan lätinää säästä tai tositv:stä. Toimistotauon jälkeen olo ei ole palautunut eikä ajatus kulje. Mutta tulihan näyttäydyttyä paikan päällä. Se on kuulemma tärkeää, vaikka siellä kaikki olisivatkin etäpalavereissa samalla tavalla kuin kotona työskennellessä.

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mahtavaa aamulla keittää kahvia ja mennä työhuoneeseen verrattuna siihen, että lähdet tuolta hangesta autoa kaivamaan. Onneksi toimisto pieneni ja kaikille ei ole enää paikkoja, eipä noita työkavereita muutenkaan jaksanut kuunnella. Olen mieluummin etänä.

Vierailija
22/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ostanut kotiinsa hyvät näytöt etätyön takia omalla rahallaan? Minä en kyllä sen tason näyttöjä ostaisi, mitä töissä on. Katsoin hinnat, toinen näyttöni maksaisi tonnin ja toinen vähän vajaa 500 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ jeesuksen pitkät työmatkat

+ jeesuksen pitkät kahvitauot ym. lässytyksien kera

+ tietyillä työkavereilla ei ole tarpeeksi tekemistä vaan kulkevat jorisemassa, kun itse teet töitä

- kotona ei ole tarvittavaa kalustoa

- kotona työkuorma vaihtelee

Vierailija
24/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ostanut kotiinsa hyvät näytöt etätyön takia omalla rahallaan? Minä en kyllä sen tason näyttöjä ostaisi, mitä töissä on. Katsoin hinnat, toinen näyttöni maksaisi tonnin ja toinen vähän vajaa 500 euroa. 

minä pärjään läppärin näytöllä.

Vierailija
25/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloiteen tekijä edes missään firmassa työntekijänä? Vai etä työsi tämä sivusto,aloiteen teoissa?Saamatta palkaa?

Vierailija
26/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aloiteen tekijä edes missään firmassa työntekijänä? Vai etä työsi tämä sivusto,aloiteen teoissa?Saamatta palkaa?

Tämä ei ole kansalaisaloitepalvelu. Eksyit väärälle sivulle.

Vierailija
27/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä täytyy tehdä :O

Eikä mennyt aikaakaan kun ensimmäinen alkoholihullu saapui palstalle. Valtaosa lienee kuitenkin normaaleja työssäkäyviä jotka ei muutenkaan koko ajan juo holia kotona ollessaan niin miksi ihmeessä työaikana :O

Vierailija
29/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä täytyy tehdä :O

Eikä mennyt aikaakaan kun ensimmäinen alkoholihullu saapui palstalle. Valtaosa lienee kuitenkin normaaleja työssäkäyviä jotka ei muutenkaan koko ajan juo holia kotona ollessaan niin miksi ihmeessä työaikana :O

Tämä on keskustelupalsta. Ei kannata haaskata aikaa sen laskemiseen montako aloitusta täällä niistäkin aiheesta tehdään.

Vierailija
30/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhessä paikassa, missä minun juniorin asemassa oli jostain syystä pakko olla toimistolla, vaikka muut olivat etänä. Toimistolla oli matalat puupöydät, ikean penkit, ei kunnon kuulokkeita mikillä, huonot web kamerat, järkyttävän kovalla pauhaava ilmanvaihto. Ihmettelin tätä jonku vuoden ja lähdin pois.

Kotitoimistossa:

-moottoripöytä,

-huippuergonominen tuoli,

-monta näyttöä,

-laatu web kamera,

-vastamelukuulokkeet,

-mikki telineellä,

-itsetehtyruoka,

-pienimuotoinen kuntosali,

-ei työmatkaa, ja omarauha. 

Vierailija
31/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee toimisto, vaan ihan suorittavaa työtä. Meillä firmassa tapahtui muutoksia juuri ennen koronaa ja minulta oli lähteä työt alta. Tein ehdotuksen johdolle, että otan koneet omaan halliin.

Tässä mulla on nyt 3 firman työstökonetta kotona.

+ Työt tulee tehtyä tehokkaammin, kun ketään ei ole kyselemässä/juttelemassa

+ Päivään tulee 1h lisää ilman työmatkoja

+Bluetoot kuulokkeiden käyttö mahdollista (tahtaassa niiden käyttö oli kielletty)

+ Firma maksaa vuokraa mulle hallista ( tuntuva lisä kuukausi palkkaan)

+ Voi tehdä pimeällä aikaa kotitöitä ulkona. Kirjaa vaan itsensä ulos ja palaa töihin pimeyden tultua.

+Päivän pidentäminen, kun puuttuu työmatka. Mahdolistaa helposti 4 päiväisen työviikon.

+ Nytkin istun oman keittiöpöydän ääressä aamupalalla

+ Tulee paremmin käytettyä hyödyksi aurinkopaneeleiden/tuulimyllyn tuottama sähkö.

Elämäni onnellisemmat työvuodet.

Avovaimokin muutti saman katon alle kun heille mahdollistettiin 100% etätyö.

Hänelle sisustettiin oma työhuone tuohon hallin "toimistoon" . Entinen Bilesauna

Vierailija
32/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nosto kysymyksen muodossa. Tässä minun etätyötarpeeni:

Kun menen työpaikalle kukaan ei ole kiinnostunut olenko paikalla vai en. En jaksa enkä halua istua kahvihuoneessa puhumassa pskaa ja sitä turhaa lätinää. Yksi miesoletettu ja toinen naisoletettu on aina kahvihuoneessa ja siinä on ihmiset, jotka ovat kuin negatiivisuuden perikuvia. Pomo on valtaa käyttävä lapsellinen ukko, joka kyselee kaikilta henkilökohtaisuuksia, esim. tyyliin onko lapsilla sama sukunimi kuin sinulla ja tämän tyyppistä sairasta settiä.

Sitten on muutama henkilö, jotka haluavat aina nostella kissoja pöydälle jostain hlvetin vanhoista asioista ja toisia, jotka tulee kyselemään kaikenlaista ja menevät kertomaan asioita eteenpäin minkä kerkiävät. 

Se työpaikka on hyvin, hyvin vahingollinen ihan normaalinkin ihmisen psyykkeelle. 

Kotona etätyötä tehdä saan olla yksin, nauttia hiljaisuudesta ja tehdä työt ja sulkea koneen. 

Vierailija
33/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu mielisairaiden armoille, esimiesten ja työtoverien. 

Vierailija
34/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii herätä aamulla kukonlaulun aikaan ehtiäkseen suihkuun, meikkaamaan, laittamaan hiuksia, istumaan bussissa työpaikalle. Siis tää on mulle se tärkein. Ennen kello soi 5:45 tai 6:00, nyt herään ysin maissa ja aloitan heti duunit kun pääsen sängystä ylös. Kukaan ei tiedä onko tukka pystyssä, meikitön naama ja kotiverkkarit päällä.

Saa itse pitää tauot kun tuntuu siltä. Olen paljon tehokkaampi kuin toimistolla. Usein saan tehtyä 4-5 tunnissa ne työt joiden suorittamiseen meni toimistolla se 8 tuntia. 

Introverttinä ei tarvitse enää pinnistellä että jaksaa kohdata ne kaikki ihmiset päivän mittaan. 

Vierailija
35/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ostanu, toimistolta sai hybridimalliin siirryttäessä sähköpöydän ja tuolin kotiin sekä 2 näyttöä.

Vierailija
36/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa itse kotiin toimistotarvikkeita niin kai ne voi verovähennyksiin laittaa?

Vierailija
37/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä kollegan joka myös etänä töissä luo panemaan.

Vierailija
38/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas ongelma on se, että meillä ei ole tilaa kahdelle isolle näytölle eikä isolle sähkötyöpöydälle. Tarvitsen myös tehokkaan koneen, sen tason läppärit olivat vielä muutama vuosi sitten älyttömän kalliita, nyt en tiedä. Toisaalta missään läppärissä ei ole minulle riittävän isoa näyttöä. En kerro ammattiani, mutta minulla on toisella näytöllä laaja satojen rivien excel-taulukko josta haen tietoja tai pelkkä teollisuushallin pohja, joka minun pitää nähdä välillä puhtaana ja toisella näytöllä on se koko halli, johon piirtelen tekniikkaa.  Tämä ääriesimerkki työstäni. Joskus mulla pitää olla kolmekin, parhaillaan neljäkin, näyttöä ja se onnistuu jakamalla toinen iso näyttö osiin.  Läppärin kanssa ei saa niin hyvää ergonomiaa. 

Minä päätän toimistollakin tauoista itse. Meillä ei ole varsinaisia kahvitaukoja, vaan jokainen pitää tauon silloin kun siltä tuntuu. Syön tauollla hedelmän tai v

Teillä on huonot etätyöjärjestelyt, jos työnantaja ei anna riittävän tehokkaita työkoneita kotiin. Meillä tehdään 100% etätyötä, ja kenenkään ei tosiaan tarvi omista rahoista ostella koneita, näyttöjä tai sähkötyöpöytiä. työnantaja maksaa ne. Tila tietysti voi olla joillain onglelma, mutta eiköhän sitä voi vaikka muuttaa isompaan työmatkoista ja autonpidosta säästyvillä rahoilla. (Tai hakeutua työpaikkaan, jossa tehdään toimistolla töitä, täällä ei enää mitään toimistoa edes ole)

Vierailija
39/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajahan ne tietysti maksaa. Meillä ainakin (it-firma) etätyöhön tarvittavat välineet saa työnantajan piikkiin. Esimieheltä täytyy yli 300 euron hankinnat ensin kysyä, mutta käytännössä niihin on suostuttu mitä ihmiset pyytää, olipa kyse sähköistetystä pöydästä tai 3:sta laatunäytöstä.

Vierailija
40/189 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo noin 10 vuotta it-alalla pelkkää etätyötä. En suostuisi enää menemään työpaikkaan, jossa on minkäänlaista konttoripakkoa. Niin vastenmielinen se konttori on. Eikä mitään hyötyjä ole siitä että sellaisessa olisi, koska työtä tehdään kansainvälisissä tiimeissä kuitenkin, ja ne työkaverit joiden kanssa tekee projektia yhdessä on usein ihan eri puolella maapalloakin. Mutta siis edut verrattuna toimistoaikoihin:

- Ei aikaa työmatkoihin. Helsingissä aamu- ja iltapäiväruuhkissa usein meni 45 minuuttia suuntaansa 10 km työmatkaan. 

- Ei talvisin aamuhämärissä auton lasien krapausta tai auton kaivamista kinoksen alta.

- Ei tarvetta laittautua työpäivää varten (meillä ei käytetä kameroita päällä etäkokouksissa)

- Aina itselle ergonomisesti sopiva työpiste. Toimistolla ei ollut vakipaikkoja kellään, vaan tuolileikki joka aamu. Ei koskaan tiennyt millainen tuoli, näyttö, pöytä siellä paikassa oli mihin päätyi. 

- Ei tarvitse asua kalliilla ja epäviihtyisällä pk-seudulla. Muutimme korona-aikana Helsingistä Turun seudulle. Elämänlaatu nousi merkittävästi, kun täällä on varaa kunnon kokoiseen asuntoon. Kerrostalokaksiosta reilun kokoiseen omakotitaloon. Pk-seudulta sellaiseen ei olisi ollut varaa / halua ottaa niin isoa lainaa.

- Saa nukkua puolitoista tuntia pidempään kuin toimistolla käydessä, koska ei laittautumista ja työmatkoja

- Saa syödä itselleen mieluista terveellistä ruokaa, eikä ole toimiston sodexhon tai lähi-pizzerioiden armoilla

- Ei juorukuppikuntia tai hallitsevia ekstroverttijengejä joita toimistoille tuntui aina muodostuvan

- Saa vaikka nukkua päiväunet jos siltä tuntuu. Tai käydä asioilla. Työtä sitten toki jatketaan vastaavasti illalla pidempään, jos noihin on mennyt enemmän aikaa kuin normaalit taukoajat. meidän alalla on pakkokin, etenemistä seurataan tiketeillä ja päivittäisillä palavereilla, jäisi äkkiä kiinni jos vain laiskottelisi.