Hoitaja, paljonko tienaat pelkästään keikkaa tekemällä?
Siis työskentelet pelkästään keikkafirmassa, mikä on tuntipalkkasi ja suunnilleen paljonko jää kuussa käteen?
Kannattaako jättää vakkaripaikka ja jäädä keukkailemaan?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähihoitaja ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Valmistun n. vuoden päästä.Houkuttelisi vain keikkailla sairaanhoitajana, mutta mietin paljonko se vaikeuttaisi asuntolainan saamista.
Sh-opiskelija
Tuskin saat keikkarina tai pidempänä sijaisenakaan lainaa. Yksinään ainakaan. Vakkariduunilla voi irrota. Jos puoliso, jolla vakiduuni, niin voinee irrota.
No tätä mä juuri pelkään. Ei ole puolisoa ainakaan nyt ja yksin olisin ostamassa taloa jossa lapsen kanssa asutaan.
Sh-opiskelija
Takaajahommiksi menee.
Ei ainakaan meidän omassa pankissa enää käy takaajat asuntolainaan
Ja tästä kiitämme edellisiä ja etenkin nykyistä hallitusta. Ensiasuntoon ei pääse kiinni kuin rikkaitten kersat tai ostettava kohde on syvällä mettässä. Esim. Stadiin ei mitään asiaa.
En ole hoitaja mutta vasta oli paikkakuntani puskaradiossa osa-aikaiselle sairaanhoitajalle 30e tunti mainos. Mun mielestäni ainakin tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähihoitaja ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Valmistun n. vuoden päästä.Houkuttelisi vain keikkailla sairaanhoitajana, mutta mietin paljonko se vaikeuttaisi asuntolainan saamista.
Sh-opiskelija
Tuskin saat keikkarina tai pidempänä sijaisenakaan lainaa. Yksinään ainakaan. Vakkariduunilla voi irrota. Jos puoliso, jolla vakiduuni, niin voinee irrota.
No tätä mä juuri pelkään. Ei ole puolisoa ainakaan nyt ja yksin olisin ostamassa taloa jossa lapsen kanssa asutaan.
Sh-opiskelija
Takaajahommiksi menee.
Ei ainakaan meidän
Ei mulla olisi enää silti ollut oikeutta ensiasunnon ostajan varainsiirtoverottomuuteen iän puolesta. Helsinkiin ei ole mitään hinkua vaan asumme satojen kilometrien päässä Helsingistä. Asumme talossa minkä haluan ostaa.
Sh-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miten epätoivoisia sotepuolella ollaan nyt, kelpaako vajaakuntoiseksi luokitellut lyhyisiin keikkoihin esim. 1-3 pv?
Yleensä kukaan ei toivo yhden päivän keikkalaisia, kun eihän siltä voi odottaa mitään osaamista ko paikassa.
Jos he itse tarjoaa päivän keikkoja tai korkeintaan 4 päivän putkia niin jos he ei sinne ketään toivo niin miksi laittavat hakuun? Olisivat ilman työntekijöitä sitten.
Ensin otetaan asiakkaille ja henkilökunnalle tutut, sitten kokeneet, sitten jos ei muita saa niin rändomit. Joillakin paikoilla on huono maine/ilmapiiri, niin siellä yleensä otetaan ketä vaan saadaan. Eli rändomit.
Olen kyllä ennenkin ollut niin vakituinen kuin tehnyt lyhyttä keikkaa ja ne on aina ollut ihan kivoja kokemuksia sellaisissakin paikoissa mitä muut pitää ikävinä. Ehkä olen vain jotenkin kovapäinen. Nyt en vain ole vuosiin tehnyt mitään kun tuli burnout aikanaan niin mietin onko jotain muuttunut. Ei ole tarkoitus tehdä kuin kuin muutama päivä kuukaudessa koska eläke on kuitenkin ihan ok eikä mitään taloudellista tarvetta työlle ole mutta mielen virkistystä haen ja sisältöä päiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miten epätoivoisia sotepuolella ollaan nyt, kelpaako vajaakuntoiseksi luokitellut lyhyisiin keikkoihin esim. 1-3 pv?
Yleensä kukaan ei toivo yhden päivän keikkalaisia, kun eihän siltä voi odottaa mitään osaamista ko paikassa.
Jos he itse tarjoaa päivän keikkoja tai korkeintaan 4 päivän putkia niin jos he ei sinne ketään toivo niin miksi laittavat hakuun? Olisivat ilman työntekijöitä sitten.
Ensin otetaan asiakkaille ja henkilökunnalle tutut, sitten kokeneet, sitten jos ei muita saa niin rändomit. Joillakin paikoilla on huono maine/ilmapiiri, niin siellä yleensä otetaan ketä vaan saadaan. Eli rändomit.
Olen kyllä ennenkin ollut niin vakituinen ku
No tuohan on mukavaa. Sote alalla kyllä riittää keikkaa niin kauan kuin terveys antaa myöden. Vähän niinkuin mentoriharrastajana.
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja mutta vasta oli paikkakuntani puskaradiossa osa-aikaiselle sairaanhoitajalle 30e tunti mainos. Mun mielestäni ainakin tosi hyvin.
Olen vakipaikassa sairaanhoitajana jälleen ja tuntipalkka 17,20 e/t. On tullut tarjouksia aikaisemmalta keikkafirmalta sairaanhoitajan sijaisuuksista 27,50 e/t. Tein saman firman kautta aikaisemmin myös lähihoitajan keikkoja jos sairaanhoitajan keikkaa ei ollut tarjolla 21 euron tuntipalkalla. Myös toinen keikkafirma maksaa parempaa palkkaa lähihoitajalle kuin hyvinvointialue sairaanhoitajalle.
Arvaa harmittaako? Nyt olen listanlaatijan armoilla, usein lauantai töitä mutta sunnuntai ei.. Kaikki haluavat tehdä kalliita sunnuntaivuoroja. Lisäksi olen huonon työilmapiirin vaikutuksen alaisena jolta keikkalaisena vältyin. Vakituisena työntekijänä pitää tehdä kaikenlaisia tilastoja ja tutkimuksia ja käydä turhissa pakollisissa koulutuksissa. Lisäksi usein tehdään töitä alimiehitettyinä kun sijaisia ei saada tai ei oteta.
Onko ihme että keikkafirmat houkuttelevat?
Oman sh työni lisäksi teen keikkaa eräässä yksityisen sektorin paikassa 45e/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vakipaikassa sairaanhoitajana jälleen ja tuntipalkka 17,20 e/t. On tullut tarjouksia aikaisemmalta keikkafirmalta sairaanhoitajan sijaisuuksista 27,50 e/t. Tein saman firman kautta aikaisemmin myös lähihoitajan keikkoja jos sairaanhoitajan keikkaa ei ollut tarjolla 21 euron tuntipalkalla. Myös toinen keikkafirma maksaa parempaa palkkaa lähihoitajalle kuin hyvinvointialue sairaanhoitajalle.
Arvaa harmittaako? Nyt olen listanlaatijan armoilla, usein lauantai töitä mutta sunnuntai ei.. Kaikki haluavat tehdä kalliita sunnuntaivuoroja. Lisäksi olen huonon työilmapiirin vaikutuksen alaisena jolta keikkalaisena vältyin. Vakituisena työntekijänä pitää tehdä kaikenlaisia tilastoja ja tutkimuksia ja käydä turhissa pakollisissa koulutuksissa
Tässäpä kaikki kauniissa arkirealismin paketissa!
Lukispa alan päättäjät tän ketjun.
Olin vuosia sairaanhoitajan sairaalassa, kaupunki oli työnantajani. Ehdin saada täydet kokemuslisät ja lomaoikeudet. Olin välillä ulkomailla ja palasin Suomeen ja hakeuduin töihin sairaalaan jossa työnantaja oli nyt hyvinvointialue. Palkanlaskija ei hyväksynytkään aikaisempia työkokemuksia Suomessa vaan vaati alkuperäiset työtodistukset 30 vuotta vanhoista työsuhteista. Alkuperäinen nimikirjanote ei kelvannut johon määräyskirjalla tehdyt työsuhteet oli koottu. Eli olisin menettänyt jo aikaisemmin hyväksytyt kokemuslisät palkkaan sekä lomaoikeudet.
Työsuhde jäi lyhyeksi, palasin ulkomaille. Hyvinvointialueella on kyllä varaa pitää lukuisia johtajia ökypalkkoineen mutta hoitajille tarjotaan kylmää kättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa harmittaako? Nyt olen listanlaatijan armoilla, usein lauantai töitä mutta sunnuntai ei.. Kaikki haluavat tehdä kalliita sunnuntaivuoroja. Lisäksi olen huonon työilmapiirin vaikutuksen alaisena jolta keikkalaisena vältyin. Vakituisena työntekijänä pitää tehdä kaikenlaisia tilastoja ja tutkim
Hoitoalan työvuorojen järkeistämiselle ja palkkauksen nostamiselle ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin se, että vakituisia ei enää saa. Keikkalaisille maksetaan tuntuva korvaus työstään jolloin vihdoin työntekijät saavat itselleen kuuluvan palkan. Selkeästi sitä rahaa ja joustoa löytyy kun on pakko, sitä ei vain haluta vapaaehtoisesti tehdä.
Tää ketju on karu kuvaus siitä, kuinka helvetin sekasin koko sotepuoli on. Ja johto. Ja poliitikot.
Toisaalta itte ne on tän systeemin rakentannetkin. Todella karua.
Vierailija kirjoitti:
Keikkailu ei ole oikein perheellisen eikä seukkaavankaan hommaa. Pitää osata elää tässä ja nyt. Säännölliset aikaan ja paikkaan sidotut harrastuksetkaan ei toimi itsestäänselvästi. Tai sitten voi tulla treenikerralle hintaa, kun hylkäät niiden takia vuoron.
Jaa, kyllä mulla nimenomaan keikkailevana hoitajana on enemmän aikaa lapsille ja perheelle ylipäänsä kuin silloin, kun tein töitä vakituisena. Teen 3-4 päivää viikossa töitä ja napsin rahavuorot päältä. Hyvin usein esim sunnuntaisin teen 07-21.15 pitkän vuoron joka jo itsessään tarkoittaa 28 tunnin palkkaa. Ei mulla tällaisia vapaita ollut vakituisena. Onko sulla käsitys ettei keikoista ole etukäteen tietoa? Mä tiedän keikkani 6 viikkoa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkailu ei ole oikein perheellisen eikä seukkaavankaan hommaa. Pitää osata elää tässä ja nyt. Säännölliset aikaan ja paikkaan sidotut harrastuksetkaan ei toimi itsestäänselvästi. Tai sitten voi tulla treenikerralle hintaa, kun hylkäät niiden takia vuoron.
Jaa, kyllä mulla nimenomaan keikkailevana hoitajana on enemmän aikaa lapsille ja perheelle ylipäänsä kuin silloin, kun tein töitä vakituisena. Teen 3-4 päivää viikossa töitä ja napsin rahavuorot päältä. Hyvin usein esim sunnuntaisin teen 07-21.15 pitkän vuoron joka jo itsessään tarkoittaa 28 tunnin palkkaa. Ei mulla tällaisia vapaita ollut vakituisena. Onko sulla käsitys ettei keikoista ole etukäteen tietoa? Mä tiedän keikkani 6 viikkoa etukäteen.
Lue koko ketju. Tää alkujaan kyselly vasta tulossa "keikkamaailmaan". Sillä ei ole valmiita kontakteja ja verkostoja. Joutuu varmasti tekemään pikasaikkukeikkaa alkuun ennenkuin on aikanaan asemassa, jossa esimies läväyttää listan tehtyään kantakeikkarilleen nenän eteen, josta tämä pääse poimimaan vuoronsa ja loput jaetaan sit eteenpäin.
Vieläkö aiheesta vai jokohan kaikille lie selvää miksi vakkarit karkaa keikkalaisiksi?
Työterveyshuolto on lie AINOA asia mikä on enää vakkarilla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö aiheesta vai jokohan kaikille lie selvää miksi vakkarit karkaa keikkalaisiksi?
Työterveyshuolto on lie AINOA asia mikä on enää vakkarilla paremmin.
Lisätään vielä (työkaverin mulle kirjoittama) kiitos -ja kehukorttien valmispohjapalvelu, joka lanseerattiin koronakiireen keskelle.
Se oli ainakin mulle liikaa. Silkkaa v i ttuilua työnantajalta. Sen kortin saatuani lähdin keikkalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija
No kannattaa selvittää. Esin jos olet seuressa keikkalaisena, sehän on työpaikka. Kerrot arvion, kuinka paljon tienaat. Tarviiko sanoa että "olen keikkahoitaja!"
Mun tulot tänä vuonna on n. 80000 e, eli reilu 6500 kk.
Olen tosin tehnyt töitä todella paljon ja lähes pelkkää yövuoroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija
No kannattaa selvittää. Esin jos olet seuressa keikkalaisena, sehän on työpaikka. Kerrot arvion, kuinka paljon tienaat. Tarviiko sanoa että "olen keikkahoitaja!"
Seuren ku pankissa mainitset, niin et saa kuin ottomaatti kortin. Visa elektronikaan ei irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tulot tänä vuonna on n. 80000 e, eli reilu 6500 kk.
Olen tosin tehnyt töitä todella paljon ja lähes pelkkää yövuoroa
Ai keikkalaisena?
Ei ainakaan meidän omassa pankissa enää käy takaajat asuntolainaan vaan pitäisi olla kiinteää vakuutta ostettavan kiinteistön lisäksi. Jos on säästössä tietty määrä omarahoitusta, niin sitten ei tarvitse mitään lisävakuutta. Toki pitää silti olla ne vakituiset työtulot.
Sh-opiskelija