Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon velkaa sinulla on?

Vierailija
28.11.2023 |

Ja mistä velka koostuu? Minulla on n. 25000 euroa ulosotossa. Rilluttelin nuorena ja otin nuoruuden huumassa pikavippiä ja opintolainaa, tilasin liikaa osamaksulla. Käyttäydyin holtittomasti. Oli paha mania-vaihe. Ajattelin sitten vanhempana maksaa, mutta nyt vanhempana ei ole työtä saati työkykyä. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€, asuntolainaa.

UusiVuosi ja asuntolainattomuus, onnea!

Kiitos, tuntuu kieltämättä hyvältä 🥳!

Vierailija
82/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 200 000 e. Ostin asunnon 2,5 v sitten, edellinen oli velaton. Asunnon arvo yli millin.

Onneksi oli suunnitelma tehty ja toteutettu. Teetetin asuntoon täysrempan ja siihen meni kaikki ystävänpalvelukset, puskurit jne. Ystäväni on välittäjä ja kertoi hänen asiakkaat etsii juuri vst asuntoa. Ovat asunneet 10/22 ja aina oon toivonut uusivat sopimuksen.

Ennen joulua yrityksestä otettiin yhteyttä. Vuokralainen sanoi hänen pitäisi nyt sitoutua työpaikkaan seuraavaksi 5 vuodeksi. Hänen vaimonsa sanoi hän lähtee maasta, jos lopetan vuonrasopimuksen. Ehdotin nostan 100 e kk vuokraa ja sitoudun en tule muuttamaan vuokraa enkä voi irtisanoa heidän sopimusta seuraavaan 5 v, jos he jatkavat asumista normaaliin tapaan.

Mikä helpotus. Sillä palkallani on vaikea maksaa sekä vastiketta, lainaa ja elämistä. Vuokralaiset ovat tyytyväisiä ja haluavat jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2800€ velkaa. Huonojen sattumusten takia eli nettopalkan verran kertynyt loka-marraskuussa. Onneksi ei ole muuta velkaa. Talo ja auto velattomat. 

Vierailija
84/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään yhtään. Kyllä tässä elämässä pärjää ilmankin, jos osaa pitää taloudestaan huolta.

Vierailija
85/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysellään ei enää yhtään. Tosin oon elänyt köyhyysrajan alapuolella kun säästin kämpän ja vähän rahaa vanhuuden varalle. Mutta siihen tottuu, hyvä näin.

Vierailija
86/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-v. nainen. Ei ole koskaan ollut mitään velkaa.

Vierailija
87/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Minulla ei ole milloinkaan ollut velkaa/ lainaa yhtään mistään. Ensiasunnon minulle osti faija autoni olen ostanut aina suoralla kaupalla. Tämä talo jossa nyt asun on isoisältäni perimä josta en käytännössä maksanut itse edes perintöveroa koska vaariltani jäi riittävästi rahaa jolla sai hyvin perintöverot kuitattua.

En oikeastaan ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka elävät velaksi. En kyllä ymmärrä niitäkään jotka jättävät laskunsa maksamatta ja maksavat ne mieluummin ulosoton kautta.

Vierailija
88/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 tonnia. Vielä pari vuotta voudilla. Nuoruuden töppäilyjä. Tai ne töppäilyt 70 tonnia vanhenivat jo. Mut tyyppi pisti narsistina takaisin. Jäi tappiolle 250 tonnia. Et kosto ei kannattanut. Alkuperäisen summan maksoin töitä tekemällä pois. 

Tyhmintä tuossa kostossa oli se, et ventovieraat kärsivät eniten.

Oma tarina meilläkin.

Niiden pahimpien vuosien jälkeen ollut hyvä elämä niin mulla, kuin heilläkin. 24 kk ja loput vanhenee, jos töitä suodaan. Niin osan 18 tonnista tietty maksan. Musta on mukava tehdä välillä töitä. En tee niitä rahan vuoksi.

Siis mikä tämä tarina on? Kuka on tyyppi? Kuka narsisti? Olet tehnyt velkaa 70 000€ ja maksat 18 000€? 

Vierailija
89/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule.

Vierailija
90/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. Asunto ja auto maksettu. Opintolainaa ei ole koskaan ollutkaan

Vierailija
91/95 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo yhtään velkaa. Tuntuu hurjalta miten ihmiset ottaa talolainoja. 100000 velkaa, eikä tartte ku sairastuu jomman kumman tai tulla ero ja siinä ollaan. 

Hah, 100 tonnia on pieni raha nykyään. Tänään kuuntelin, kun nuorempi (~25v) perheellinen kollega kertoi tehneensä tarjouksen talosta jonka pyyntö 330 000 €. Juuri osti uudehkon bemarin. Pikkuisen hirvittää tuo meno. Mutta mitäpä se minulle kuuluu.

Oma osuuteni meidän talolainasta on 67000€.

Velan määrä ja talon hinta eivät ole sama asia. Meillä talo maksoi 330 000€ ja velkaa otettiin 175 000€. Minun osuus 75 000€, miehen loput, koska minulla oli enemmän alkupääomaa.

Ja meillä oli vain itse tienatut tuohon taloon. Ihmisillä  on muutakin rahaa. Niillä ainakin, jotka ostaa satojen tuhansien eurojen talon.

Vierailija
92/95 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään yhtään. Kyllä tässä elämässä pärjää ilmankin, jos osaa pitää taloudestaan huolta.

Muistan toteamuksen "viisaalla on aina velkaa". Eli henkilöllä joka osaa rahaa käyttää. 

Esimerkiksi minulla on sijoitusasunnon asuntolainaa jäljellä vajaa sata tuhatta mutta vuokra kattaa lainamenot. 

Mutta huolehdi sinä taloudestasi. Kädestä suuhun?

Vierailija
93/95 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat kuusitonnia mökkivelkaa. 

Vierailija
94/95 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56-v. nainen. Ei ole koskaan ollut mitään velkaa.

Kaikki omaisuus on ostettu omalla rahalla tai peritty.

Hieno suoritus. Minun on pitänyt otaa lainaa asuntoihin ja kesämökkiin.

Vierailija
95/95 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 999,93€ asuntolainaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän