Kuinka paljon velkaa sinulla on?
Ja mistä velka koostuu? Minulla on n. 25000 euroa ulosotossa. Rilluttelin nuorena ja otin nuoruuden huumassa pikavippiä ja opintolainaa, tilasin liikaa osamaksulla. Käyttäydyin holtittomasti. Oli paha mania-vaihe. Ajattelin sitten vanhempana maksaa, mutta nyt vanhempana ei ole työtä saati työkykyä.
Kommentit (95)
39.500 e ulosotossa, vuonna 2010 oli 216.000 e. Keväällä 2025 on kaikki maksettu.
23000 jäljellä asunnosta joka maksoi 45000. Tietysti muuttotappiokunnassa joten takkiin tulee jos/kun myyn, mutta elämä on ja onneksi ei tämän miljoonammasta kartanosta ole kuitenkaan kyse kun asuntomarkkinat nyt vallan sukelsikin!
Mulla ei oo yhtään velkaa. Tuntuu hurjalta miten ihmiset ottaa talolainoja. 100000 velkaa, eikä tartte ku sairastuu jomman kumman tai tulla ero ja siinä ollaan.
Vajaa 2000€ ja ne on maksamattomia sairaalalaskuja tältä vuodelta, joille on sovittu lyhennyssuunnitelma.
36k asuntolainaa jäljellä. Kohta on taas 136k
N. 3000 e. Perintöveron maksua varten lainasin
Joskus oli talolainaa, mökkilainaa, autolainaa, ja kun saatiin ne maksettua, jäin jonkinlainen nuukuus päälle ja on siksi kertynyt vähän säästöjä. Onneksi oli töitä.
Arskalle 50€, Karille kaksi kaljaa, Vekelle lupasin hömpsyt kossusta. Sain Reiskalta makkaranpuolikkaan mutta sanoi ettei tartte maksaa takasin.
Jotain 50 tonnin paikkeilla. Olisi nolla e, mutta taloyhtiölle tuli suunnittelematon yllätysremontti.
.Vajaa 20 tuhatta asuntovelkaa ja vajaa 10 tuhatta muuta velkaa (auto, luottokortti).
Ei enää yhtään. Maksoin 29 vuoden aikana opinto- asunto- ja sijoituslainaa, korkoja ja perintöveroja noin 300.000€. Ne loppuivat tasan vuosi sitten ja olen asiasta äärettömän onnellinen. 🤑
Mökistä on vielä 105000€ velkaa, oma osuuteni mökistä ja lainasta on 20%. Mies tuota lainaa käytännössä maksaa, koska itselläni ei tällä hetkellä ole tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa 2000€ ja ne on maksamattomia sairaalalaskuja tältä vuodelta, joille on sovittu lyhennyssuunnitelma.
Eikö sairaalalaskut kuulu siihen maksukattoon?
Ennen oli opintolainaa ja yrityslainaa, mutta nyt olen velaton täysin.