Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän.

Vierailija
27.11.2023 |

Kommentti: Nyt se sitten tapahtui Loimaan kassa selätti mahtijärjestö SAK:n juuri lakkosyksynä

YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän. Jos vielä JHL:n eroaa SAK:sta, entisestä mahtijärjestöstä tulee lilliputti, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018572.html

Kenelle tämä tuli yllätyksenä? 

Nykyisin ammattiliitot on liian kalliita,ne ajaa epätasa-arvoa eli mitä isompi palkka niin sitä isommat korotukset, ammattiliitot on demarien "apupuolue"... jne

Samalla voidaan kysyä että miksi persut on duunarien suosikki puolue?

Olen kuulunut itse ytk:hon jo vuosia eikä ole kaduttanut pätkääkään sekä nykyinen hallitus on hyvä. 

T:duunari33v

Kommentit (232)

Vierailija
1/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot ei ole nykypäivää, ruotsin malli suomeen. 

Vierailija
2/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään. 

Ytk on työnantajien perustama, se ei aja palkankorotuksia jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä kaikkia saatuja etuja palkkoja myöten leikataan, kun ei ole enää samaa joukkovoimaa 

Vierailija
4/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta kuulua liittoon kun ei enää tuo työntekokaan kiinnostele. Jos työkkäri onnistuu minulle työsopimuksen järjestämään, tietenkin laitan nimen alle, mutta itse en hirveästi tule asiaa edistämään.

Vierailija
5/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ensi vuodelle ansiosidonnaisen leikkauslaskuri 

https://yle.fi/a/74-20037517

Vierailija
6/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. 

Vierailija
7/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään. 

Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.

Vierailija
8/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jo kahden kuukauden kohdalla leikkuri vie satoja euroja"

Vierailija
9/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkki-Haapala on ihan innoissaan.

Vierailija
10/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitot eivät ole aktiivisesti mainostaneet mahdollisuutta liittyä pelkästään niiden työttömyyskassan jäseneksi. Näin ollen moni, joka on halunnut kuulua vain työttömyyskassaan, on valinnut esimerkiksi YTK:n. Aikanaan vaihdoin itse liitosta pois, kun en ollut enää töissä alalla, jonka ammattiliittoon olin kuulunut. Mennessäni takaisin töihin toiselle alalle, palasin sak-laisen liiton jäseneksi, mutta kun jäin siitä työstä pois, olin vähän aikaa pelkästään työttömyyskassan jäsen siellä, kunnes vaihdoin takaisin YTK:hon, joka kuitenkin vastaa omia tarpeita, kun työskentelee alalla, jossa ei varsinaisesti ole ammattiliittoa.

Vierailija
11/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos en ole enää työelämässä, vaan eläkkeellä. Ja onneksi minulla ei ole jälkikasvua, jotka olisivat palkansaajia.

Sääliksi käy palkansaajat, mutta tyhmyydestä joutuu maksamaan. Kovan hinnan, seuraavaan ja seuraavaan sukupolveen saakka.

Itse halusitte. Tyhmyys sattuu aina omaan nilkkaan.

Vierailija
12/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikentäminen.

Työntekijät ovat ikuisella koeajalla. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti. 

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-työntekijän-turv…

Vierailija
13/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"T:duunari33v" Enpä nyt oikein usko tuota. Sanoppa mikäs "duuni".

Vierailija
14/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kuuluin rakennusliittoon, jäsenmaksu yli 500€/v koska oli joku tietty prosentti palkasta.

Sitten kun työnantaja ei noudattanut tessiä vuosikausiin, otin yhteyttä liittoon.

Liiton asiamies huokaili "juu nää on vaikeita asioita, yritä neuvotella siellä työpaikalla, pärjäile!"

Ihmettelin että miksi hitossa maksan liitosta jos sieltä saatava apu on tätä?

Siitä lähtien olen ollut ytkn jäsen ja neuvotellut omat ehtoni töissä. Elämäni yksi parhaita päätöksiä, palkkakehityksen suhteen.

Vierailija
15/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojan heikentäminen.

Työntekijät ovat ikuisella koeajalla. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti. 

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-työntekijän-turv…

Linkki uudelleen 

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…

Vierailija
16/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuulunut liittoon v. 1989 lähtien. Pelkkä työttömyyskassa ei auta.

Vierailija
17/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.

Miksi kukaan kouluttautuisi ja erikoistuisi mihinkään, jos palkkaeroja ei olisi.

Jos mainosten jakaja ja aivokirurgi saisivat kumpakin saman palkan, varmasti valtaosa meistä olisi mainosten jakajia.

Vierailija
18/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.

Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.

Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.

Vierailija
19/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk on nykyään aika kallis, joten aika hassua, että se kerää jäseniä. Kannattaa katsoa halvempi kassa, kaikkiin niihin voi kuulua kuulumatta liittoon. 

Vierailija
20/232 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapalan kolumni hei..

Skarppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan