YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän.
Kommentti: Nyt se sitten tapahtui Loimaan kassa selätti mahtijärjestö SAK:n juuri lakkosyksynä
YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän. Jos vielä JHL:n eroaa SAK:sta, entisestä mahtijärjestöstä tulee lilliputti, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018572.html
Kenelle tämä tuli yllätyksenä?
Nykyisin ammattiliitot on liian kalliita,ne ajaa epätasa-arvoa eli mitä isompi palkka niin sitä isommat korotukset, ammattiliitot on demarien "apupuolue"... jne
Samalla voidaan kysyä että miksi persut on duunarien suosikki puolue?
Olen kuulunut itse ytk:hon jo vuosia eikä ole kaduttanut pätkääkään sekä nykyinen hallitus on hyvä.
T:duunari33v
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Ytk on työnantajien perustama, se ei aja palkankorotuksia jne.
Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
Miksi kukaan kouluttautuisi ja erikoistuisi mihinkään, jos palkkaeroja ei olisi.
Miksi ammattiliitot ajavat palkkaeroja suuremmiksi prosenttikorotuksillaan?
Miksi joku toimistossa istuva inssi tai asiantuntija on oikeutettu parempaan palkkaan kuin se joka tekee töitä kyseisessä firmassa?
Nämä on ne asiat mihin liittojen pitäisi puuttua ja kun heitä ei nuo asiat kiinnosta niin siksi en liittoon kuulu. Olen tuo kenelle vastasit.
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.
Onneksi meillä riittää töitä työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.
Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.
Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.
Olen samaa mieltä että liitot on pyllystä. Varsinkin se, että liiton jäsenenä et pysty itse neuvottelemaan palkkaasi, vaan se sanellaan. Onneksi sinäkin pääsit eroon liiton kahleista ja olet nyt vapaa neuvottelemaan isommista palkoista!
Miten meni niinku omasta mielestä?
Sanni16kerava
Vierailija kirjoitti:
Ytk on nykyään aika kallis, joten aika hassua, että se kerää jäseniä. Kannattaa katsoa halvempi kassa, kaikkiin niihin voi kuulua kuulumatta liittoon.
Ytk:hon kuulun ja siihen kuuluu joku oikeusapu. Maksoin tämän vuoden alussa 120e vuoden jäsenyydestä.
Ja työehdot sanelee työnantaja, mikäli et pysty neuvottelemaan itsellesi etuja, tai palkankorotuksia.
Toisin sanoen jonkun siivoojan työehdot EVVK!
No, saikuttajat saa neuvotella yksin palkkansa, jos liitot loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
Heh. Mä olin töissä yrityksessä, jossa ei ollut minkäänlaista TESsiä. eikä ollut yleissitovuuden piirissä (juu,sellaisiakin on) Olen koulutettu ihminen, jonka aiemmat ja sen jälkeiset työtodistukset ovat suorastaan kehuvia.
Aikamoista kyykytystä oli, ei puhettakaan muusta kuin sanelupoltiikasta ja huonosta käytöksestä henkilökuntaa kohtaan. Palkoista joutui joka kerta huomauttamaan, yritti vedättää.
Oletko sen yrityksen omistaja, nimittäin järjissään oleva palkansaaja ei kirjoittele tuolla tavalla. Ei ainakaan,jos on kokeut tuon "sopimusvapauden".
Mutta siitä vaan. Minä en tule korkeakoulutettuna asiantuntijana kärsimäään, ainakaan ihan heti,mutta matalapalkkaisilla palkat tulevat alenemaan vauhdilla. Ja lomakorvaukset tietysti poistetaan ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
No, saikuttajat saa neuvotella yksin palkkansa, jos liitot loppuvat.
Ei kannata olla kaffee tauolla yli 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Ja työehdot sanelee työnantaja, mikäli et pysty neuvottelemaan itsellesi etuja, tai palkankorotuksia.
Kuka pakottaa olemaan töissä? Jos työnantaja mulle sanelee työnehdot ja ei maksa miellyttävää palkkaa niin sitten en tee sitä työtä ja olen vaikka työttömänä. Kuulun ytk:hon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kouluttautuisi ja erikoi
Koska koulutettu apinakin osaisi tehdä sinun työsi, painaa nappia, vetää vivusta tai tuijottaa hihnaa. Paitsi että apina ei istuisi kahvilla niin kauaa eikä selais somea työajalla niin paljoa.
Asiantuntijat ja insinöörit taas ovat sen verran etevämpiä, ettei heitä helpolla voi korvata.
Siksi heille maksetaan enemmän.
Heinäkuussa lisättiin palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta ja saa olla 10 kuukautta töissä ja saa ottaa uuden tilalle aina.
Nyt odotellessa vielä tuo irtisanomissuojan heikennys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa olemaan töissä? Jos työnantaja mulle sanelee työnehdot ja ei maksa miellyttävää palkkaa niin sitten en tee sitä työtä ja olen vaikka työttömänä. Kuulun ytk:hon.
Ja ne työttömyyskorvauksetkin pienenevät ajallisesti ja määrällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.
Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.
Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.
Olipa surkea ja läpinäkyvä huijausyritys. Onnea vaan.
Kyllä jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan oman palkkansa sekä omat työehtonsa. Jos ei kykene niin melko avuton raukka saa olla silloin ja vielä hölmömpi on silloin jos menee tai on sellaisessa firmassa töissä minkä palkka tai työehdot ei miellytä. Kannatan ehdottamasti paikallista sopimista ja ammattiliitot voitais kieltää vaikka lailla.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos en ole enää työelämässä, vaan eläkkeellä. Ja onneksi minulla ei ole jälkikasvua, jotka olisivat palkansaajia.
Sääliksi käy palkansaajat, mutta tyhmyydestä joutuu maksamaan. Kovan hinnan, seuraavaan ja seuraavaan sukupolveen saakka.
Itse halusitte. Tyhmyys sattuu aina omaan nilkkaan.
Totta. Miten ihmiset voivat olla näin lapsellisia.
Hallitusta ja työnantajia ei kiinnosta p askaakaan työntekijä. Uusia tulee koko ajan.
Ja nämä lapselliset minä neuvottelen oman palkkani tyypit,koska minä olen TÄRKEÄ.
Voi v ittu😂😂😂😂
Kun pidetään annettua itsestäänselvyytenä.
"On aika kiriä muut pohjoismaat"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan oman palkkansa sekä omat työehtonsa. Jos ei kykene niin melko avuton raukka saa olla silloin ja vielä hölmömpi on silloin jos menee tai on sellaisessa firmassa töissä minkä palkka tai työehdot ei miellytä. Kannatan ehdottamasti paikallista sopimista ja ammattiliitot voitais kieltää vaikka lailla.
Joo, mulla on AMK tutkinto ja ajattelin tarjoutua julkiselle toimistotöihin 1900 bruttopalkalla, kun vakituiset saa 2400 brutto.
Mulla ei ole isoja asuntovelkoja.
Liitotkin lähtivät wokeilemaan mutta YTK ei. Siksi YTK.