YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän.
Kommentti: Nyt se sitten tapahtui Loimaan kassa selätti mahtijärjestö SAK:n juuri lakkosyksynä
YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän. Jos vielä JHL:n eroaa SAK:sta, entisestä mahtijärjestöstä tulee lilliputti, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018572.html
Kenelle tämä tuli yllätyksenä?
Nykyisin ammattiliitot on liian kalliita,ne ajaa epätasa-arvoa eli mitä isompi palkka niin sitä isommat korotukset, ammattiliitot on demarien "apupuolue"... jne
Samalla voidaan kysyä että miksi persut on duunarien suosikki puolue?
Olen kuulunut itse ytk:hon jo vuosia eikä ole kaduttanut pätkääkään sekä nykyinen hallitus on hyvä.
T:duunari33v
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.
Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.
Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.
Olipa surkea ja läpinäkyvä huijausyritys. Onnea vaan.
Näin te aina käyttäydytte, jos jonkun kommentti ei teitä miellytä niin syytätte trolliksi tai huijariksi. Usko pois että totta puhuin ja voit miettiä sitä omassa pikku päässäsi miksi työväki hylkää ammattiliitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan oman palkkansa sekä omat työehtonsa. Jos ei kykene niin melko avuton raukka saa olla silloin ja vielä hölmömpi on silloin jos menee tai on sellaisessa firmassa töissä minkä palkka tai työehdot ei miellytä. Kannatan ehdottamasti paikallista sopimista ja ammattiliitot voitais kieltää vaikka lailla.
Joo, mulla on AMK tutkinto ja ajattelin tarjoutua julkiselle toimistotöihin 1900 bruttopalkalla, kun vakituiset saa 2400 brutto.
Mulla ei ole isoja asuntovelkoja.
Kohta kilpaillaan kuka tekee halvemmalla, se saa työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Ytk on työnantajien perustama, se ei aja palkankorotuksia jne.
Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
Et sitten ole tietoinen, että hallitusohjelmassa tuo pakko nimenomaan on. Miettivät juuri, voiko koko työttömyysetuuden poistaa KOKONAAN siltä, joka ei ota vastaan vaikka nollatuntisopimusta 80 km päässä kotoa.
1900 brutto on parempi kuin leikattu ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan oman palkkansa sekä omat työehtonsa. Jos ei kykene niin melko avuton raukka saa olla silloin ja vielä hölmömpi on silloin jos menee tai on sellaisessa firmassa töissä minkä palkka tai työehdot ei miellytä. Kannatan ehdottamasti paikallista sopimista ja ammattiliitot voitais kieltää vaikka lailla.
Joo, mulla on AMK tutkinto ja ajattelin tarjoutua julkiselle toimistotöihin 1900 bruttopalkalla, kun vakituiset saa 2400 brutto.
Näin se pitäisi aina olla. Nykyisin katsotaan vaan mitä kouluja olet käynnyt ja sen perusteella saat parempaa palkkaa, kukaan ei kysy mitä osaat tai mitä olet valmis oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Ytk on työnantajien perustama, se ei aja palkankorotuksia jne.
Siinähän poistavat. Ammattiliittoon voisin liittyä takaisin jos ne ajaisivat palkkaeroja pienemmiksi eli pienipalkkaisille neuvottelisivat isommat korotukset. Toinen syy miksi en kuulu ammattiliittoon on se että ne eivät edusta minun arvojani juuri yhtään, he vastustavat nykyistä hallitusta vaikka nykyinen hallitus on hyvä. Kannatan paikallista sopimista, jos palkka ei miellytä mitä työstä saa niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
niin ei sitä työtä kukaan silloin pakota tekemään.
Et sit
Siinähän miettii. Ammattiliitot on porvareiden eli hyväpalkkaisten työntekijöiden pikku leikkikerho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se pitäisi aina olla. Nykyisin katsotaan vaan mitä kouluja olet käynnyt ja sen perus
Määräaikaisia on pilvin pimein virastoissa valtiolla ja kaupungilla, osaavat työt ja kohta voivat tarjoutua pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.
Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.
Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.
Näin te aina käyttäydytte, jos jonkun kommentti ei teitä miellytä niin syytätte trolliksi tai huijariksi. Usk
Tyhmät lähtee liitoista. Eivät tajua, että saavutetut edut kuten lomaoikeuden tai sairausloma-ajan irtisanomissuojan voi todellakin menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se pitäisi aina olla. Nykyisin katsotaan vaan mitä kouluja olet käynnyt ja sen perus
Viiden pennin suutari tekee kuuden pennin virheen.
Kohta ei ole kenelläkään irtosanomissuojaa.
Voi voi asuntovelkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim omalla kylällä ei muita töitä ole ja on lapsia ja lainaa niin siinä voi sitten neuvotella itselleen jokavuotisen palkanalennuksen.
Kohta ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.
Sak edistää vain johtajiensa etuja.
Taidan nyt sitten liittyä liittoon kuitenkin.
Vuoden 2024 jäsenmaksu on 6,5 euroa kuukaudessa
Työttömyyskassa Aarian jäsenmaksu laskee 7 eurosta 6,5 euroon kuukaudessa ensi vuonna. Koko vuoden 2024 jäsenmaksu on 78 euroa.
https://www.aariakassa.fi/vuoden-2024-jasenmaksu-on-65-euroa-kuukaudess…
SAK karkoittaa kaikki ei niin vasemmistolaiset jäsenet
oli odotettavissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin te aina käyttäydytte, jos jonkun kommentti ei teitä miellytä niin syytätte trolliksi tai huijariksi. Usk
Kommnettisi oli niin lapsellinne ja naurettava että en todellakaan usko sitä kenenkään täysijärkisen palkansaajan tekemäksi. TES määrittelee vain minimiplkat, jokainen on ollut vapaa sopimaan korkeamman palkan ja tyäantjaill aon ollut halutessaan mahdollliisuus sellaista maksaa. Näin minä olen toiminut, vaikka olen liittoni jäsen ollut aina.
Liitojen neuvottlemat TES:tovat turvanneetpsäällisenpalkanheille, joilla ei olemahdollisuutta neuvotella enemmästä - esim. paikkakunnalla on saatavilla työvoimaa helposti, jolloin työantjateivätole alukkait amaksamaan suurempaa palkkaa.
Hölmö saa olla mutta ei tyhmä. Jos olet palkansaajja,olet jälkimmäinen. Muuta et ole palkansaaja olet vain manipulointia yrittävä, mutta siinäkin heikosti menestyvä.
Jos duunari kuuluu johonkin SAK:n jäsenliittoon ja maksaa 2% tuloistaan Hakaniemen punakoneistolle niin siitä tulee 45 vuotisen työuran aikana (laskien 3200 keskiansioilla) vaatimattomat 36000€.
Jos duunari sen sijaan sijoittaisi saman summan tasaisena 66€ indeksisäästönä 45 vuoden ajan niin eläkkeelle jäädessään hänellä olisi (käyttäen keskimääräistä 6,5% vuosituottoa) vaatimaton 200.000€:n osakesalkku.
SAK:hon liittyminen maksaa siis työuran aikana yhteensä 236.000€ (= jäsenmaksut + rahan vaihtoehtoiskustannus)
Kertokaa nyt että saatteko tälle rahalle vastinetta?
Vierailija kirjoitti:
Sak edistää vain johtajiensa etuja.
Tämä ja ammattiliitto edistää vain hyväpalkkaisten eli korkeakoulutettujen etuja.
Prosenttikorotukset palkkoihin tietää aina isompaa korotusta mitä isompi palkka on ja muutenkin korkeakoulutetuilla on puhelinetua,autoetua,lounasetua hyvin usein. Miksi noita samoja etuja ei "työväenliitot" aja myös työväelle?
Erosin liitosta pari vuotta sitten ja ollut ytk jäsen.
Työkkäri ei järjestä työsopimuksia eli voit maata ihan rauhassa.