Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei! Mitäs jos nämä NIMIVISAT ja -LEIKIT, leikittäisiin jonkun muun otsakkeen alla.

03.01.2007 |

Hei, te visailu ja nimileikki ihmiset. Nämä visat ja leikit, ovat nyt viimeaikoina valloittaneet Nimet -palstan. Mitäs jos, nämä leikit leikittäisiinkin muualla....

Tänne tarvittaisiin siis... Nimileikit -otsake!

Kommentit (7)

1/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niissähän niitä nimivinkkejä riittää vaikka millä mitalla eli eipä ne hyödyttömiä oo lapsensa nimeä miettivällekään ;o)!

Vierailija
2/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mitäs jos me nimileikkijät palstailtaisiin siis siellä toisella palstalla, niin nimien etsijöiltä jäisi mahdollisesti monet kommentitkin saamatta. Tässä samalla nimiharrastuksen parissa leikitään ja ehdotellaan sulassa sovussa, tuskin ainakaan itse hyppisin palstalta toiselle, eli ainakin kommentointi saattaisi jäädä sitten kokonaan.

Minustakin siis kulkevat hyvin sulassa sovussa molemmat... ja tosiaan nimileikeistä yms. monet nimi-idetkin löytyy. Esim. kauneimmat ?-nimet -leikeistä voi suoraan katsoa, mistä esim. M-nimistä ihmiset tykkäävät ym.ym. Ja monet muut nimileikit myös antavat apuja nimivalintojen kanssa pähkäileville, uskoisin.

Ei varmaan ole kuitenkaan kennellääkään liian vaikeata olla lukematta leikkejä ja kisoja, jos ne eivät kiinnosta?! Vai kuinka?

Ja hei, niihinhän voit vaikka itsekin osallistua, tiedä vaikka sinäkin niistä innostuisit ;-)

-Iitu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joskin aktiivisena visailijana ja leikkijänä hieman ja enemmänkin puolueellinen ;D)

Sisarusketju ja muuta mieleiseksi-ketjut tarjoavat mahdollisuuden keksiä, makustella ja " antaa" nimiä.

Siinä apua tulevaan pohdintaan ja iloa vaikkapa niille, joilla nimen antaminen ei enää/vielä ajankohtaista ole..

Sisarusketjusta on ollut kahdesti (ja tulee olemaan vielä) tarjolla aakkostettu koontilista, josta nimien bongaaminen on helppoa.

(oon, by the way, miettinyt kerätä sellaiset myös muutosketjuista. vai Athy?)

Leikkejä on herkullisen (tai ärsyttävän) paljon tällä hetkellä, mutta niinkuin huomaat, ne ovat myös erittäin suosittuja.

Ja liki kaikki em. huvituksiin osallistuvat silti auliisti ja ilolla ehdottelevat nimiä täsmäkysymyksiin ja pohtijoille.

Visojen nimet kerryttävät samalla upeaa listaa, johon on tarkoitus kerätä kaikki Suomessa rekisteröidyt nimet.

käypä kurkistamassa, jos et vielä ole.

http://uotila.tripod.com/uotila/suominimet.html

Nimet puhuttavat ja ihmetyttävät, ihastuttavat ja vihastuttavat jne jne

ja sitä varten tämä palsta kaiketi on omakseen tänne laitettu

nimestyksen iloa kaikille

Vierailija
4/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimivisat ja -leikit siirrettäisiin toisen otsakkeen alle, jäisi varmasti ainakin minulta joko kommentit ja ehdotukset tai leikit kokonaan varjoon.

Nimivisoista ja -leikeistä moni saa myös hyviä ideoita lastensa nimille.

Sellainen tietysti oonistuisi että Nimet osaston ' alla' olisi kaksi eri ' osastoa' siis NIMIEHDOTUKSET JA KYSELYT sekä NIMIVISAT JA -LEIKIT. Mutta ne molemmat pitäis kyllä saada samaan aikaan näkyviin.

Joten mä olen samaa mieltä kuin Iitu ja Köris että nimivisat ja leikit pidettäs täällä!

Oletko muuten HIENOO nimimerkki ylläpidosta, vai muuten vaan sinua häiritsee täällä visat ja leikit?!?

Athy

Vierailija
5/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutokset leikistä. Itselläni ei aika riitä neljän lapsen kanssa siihen, mutta hienoa jos sä kokoaisit, mut ei ehkä vielä (?) sivuja on nimittäin aika vähäsen kun leikki on aika uusi :)

Athy

Vierailija
6/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen nimiehdotukseen, jota olen kyselevälle tarjonnut, olen idean saanut aikaisemmin olleesta visasta. Ja todellakin, visojen kautta löytyy uusia, tuoreita, jänniä nimivaihtoehtoja.

Jos seuraa sitä, ketkä keskustelevat kyselijöiden kanssa ja ketkä visaavat, hehän ovat samoja ihmisiä. Siis samalla, kun vilkaisee käynnissä olevat keskustelut, samalla tsekkaa, voisiko ehdottaa jollekin kyselevälle lapsen nimeä. Niin se toimii, erillään olo köyhdyttäsi!

t. nimihullu Töpsykkä, joka visaa/kisaa innokkaasti

Vierailija
7/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aktiivi-leikkijöiltä tulee paljon kekseliäitä ehdotuksia!

ja olen minä niistäkin pinoista vinkkiä tähän omaan nimenantorumbaan etsinyt.

sinänsä kivaa, kun kaikkia keskusteluja ei ole pakko lukea, kun niissähän yleensä aina lukee että -visa tai -leikki, niin eihän sitä sitten tartte edes avata jos tietää ettei kiinnosta. voipi ihan ite valita..