Miten vauvansa tai lapsensa hylännyt mies pystyy nukkumaan yönsä?
Asia on läsnä joka sekunti. Ja luulisi, että miehen ympäristö muistuttelisi häntä lapsesta jatkuvasti ja painostaisi tapaamaan.
Kommentit (120)
Ei miehillä ole äidinvaistoa, joten ei niillä vauvaan ole mitään sidettä, tai pieniin lapsiinkaan automaattisesti. Tai minkään ikäisiin.
Isille muodostuu side lapsiin vasta kun ovat niiden kanssa olleet pitkään. Jos muodostuu. Luontaista sidettä ja vaistoja niillä ei lapsiinsa ole.
Muuan tuttavan mies lähti muutaman vuoden jälkeen tytön syntymästä. Löysi tilalle uuden heilan ja tämän kanssa saivat pojan. Hehkutti asiasta kovasti ympäri kyliä kuinka hän on niin onnellinen suhteesta ja eritoten poikavauvasta. Ei pidä yhteyttä edellisestä suhteesta syntyneisiin lapsiinsa millään muotoa. Mietin vain eikö hän pidä tyttölapsista kun sillä tavalla liukeni lopulta lastensa elämästä. Vai saiko kaipaamansa naisen joka aiemmin oli varattu mutta sittemmin vapaata riistaa..
Christiiina kirjoitti:
Mä ymmärrän, että isä "hylkää" lapsensa jos nainen on tarkoituksellisesti erehdyttänyt miestä, siis valehdellut käyttävänsä ehkäisyä. Mutta en sitä, että ollaan asuttu yhdessä perheenä ja sitten yhtäkkiä vaan ilmoitetaan, ettei haluta olla missään tekemisissä lapsen kanssa.
Ei edes ilmoittanut mitään, lähti vaan. Normaali perhe, naimisissa ja omistusasunto, puuhannut lasten kanssa ja halunnut itse.
Ei kai se ole kuin hetkellinen ongelma. Tällaiselle miehelle löytyy aina uusia naisia, jotka ovat valmiita tekemään hänen kanssaan uusia vauvoja, joskus jopa useampia samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin nukkuvat
ei lapset valvota
ei miehelle lapset ole mitään
Asia on valitettavasti näin. Jotkut miehet etäännyttävät mielessään yhteyden, joka on
olemassa fyysisen kontaktin ja mahdollisen raskauden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmähkö totuus on se että naisella on oikeus aborttiin ja miehellä on myös oikeus päättää, ettei halua olla isä. Ideaalimaailmassa kaikki lapset syntyisivät tietenkin vanhemmille jotka toivovat lasta mutta valitettavasti asia ei näin mene.
Yhdynnässä on aina mahdollisuus tulla raskaaksi. Ap
Ja nimenomaan siksi molemmilla osapuolilla tulee oikeus olla kieltäytyä vanhemmuudesta. Ei lapsi voi olla rangaistus seksin harrastamisesta, se on pidemmän päälle paljon haitallisempaa jos toinen vanhempi pakotetaan viettämään aikaa itselleen vastenmielisen lapsen kanssa.
No olipas karmea ajatuksenjuoksu.
Äkkiä ajatellen hyvin kun ei tartte heräillä lasten kitinöihin.
Mutta käytännössä toisin. Osa nukkuu viinan takia takia huonosti. Pelimiehillä taas on joka yö uus hoito vingutettavana eivätkä ehdi sen takia nukkua öitään hyvin.
Jotkut, tai aika monetkin, yhdistävät nämä kaksi hyvät yöunet pilaavat tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei vauvalla edes ole vanhempia, vaan vanhemmaksi tulee ajan saatossa. Ei se voi olla niin, että vanhemmuus on joku rangaistus ja pallo jalassa ja olet jotenkin maagisesti sidoksissa johonkin uppo-outoon lapseen ihan vain parin geenin perusteella. Ei ole terveellistä lapsillekaan opettaa ajattelemaan, että "isä" on joku tuntematon mies ja voi voi sinulta nyt puuttuu jotain ja äidit ja isät on aina yhtä tärkeitä ihan vaan koska heillä on tämmöiset tittelit.
No niin, se nyt vielä puuttuu että lapsella ei syntymässään ole vanhempia, vaan vanhemmaksi tulee se joka lasta hoitaa. :D Kuka lapsesta on siis vastuussa? Kuka maksaa viulut?
Genetiikka on näissä asioissa ainut ja oikea keino määritellä vanhemmuus. Itse lapsesi teit, sinä olet sen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran treffeillä miehen kanssa, joka jossain vaiheessa kertoi että hänellä on jossain 3-vuotias lapsi. "Mutta en ole sen kanssa missään tekemisissä", hän kiirehti sanomaan, ihan kuin se jotenkin tekisi asiasta mun näkökulmasta paremman. No ei tehnyt, todellakaan.
No tekihän. Se on jonkun toisen lapsi, millainen geenipoliisi hermostuu siitä, että mies ei väkisin tunge jonkun eksän tai yhden yön jutun elämään varastamaan puolet lapsesta?
Varastamaan puolet omasta lapsestaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 % on vieraan miehen siittämiä, että naisillakin tässä peiliin katsomisen paikka. Kukaan mies ei halua elättää toisen miehen alulle tuuttaamaa nassikkaa. Vaan naisia vietti vie ja sänkyyn hypätään hetken mielijohteesta kaikenlaisten urpojen kanssa kunhan vähän lirkuttelee ja "i love you so".
Höpöhöpö, tottakai monikin haluaa. Tiedän useita tapauksia joissaon pariskunnan välillä sovittu että mennään naimisiin ennen kuin lapsi syntyy jotta miehestä tulee lapsen virallinen isä.
Joskus nainen tekee näin suojellakseen lasta tämän biologiselta isältä. Se oli ennen mahdollista. Nyt
biologinen isä voi kai vaatia isyystestejä, vaikka nainen olisi naimisissa toisen kanssa.
Christiiina kirjoitti:
Mä ymmärrän, että isä "hylkää" lapsensa jos nainen on tarkoituksellisesti erehdyttänyt miestä, siis valehdellut käyttävänsä ehkäisyä. Mutta en sitä, että ollaan asuttu yhdessä perheenä ja sitten yhtäkkiä vaan ilmoitetaan, ettei haluta olla missään tekemisissä lapsen kanssa.
Ehkäisy voi pettää Monilla on kokemusta siitä tai sitten ähipiirissä ja suvussa on käynyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Isäksi huijattuna ja kakaraa tai elareita koskaan haluamattomana, ei tunnu pienintäkään pistoa sydämmessä. Eri asia olisi, jos ei olisi kakara tullut akan huijauksella ja haluttuna, mutta silloin ei tätä keskustelua edes käytäisi.
Lapsen tuloon ei vaadita kenenkään haluamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei vauvalla edes ole vanhempia, vaan vanhemmaksi tulee ajan saatossa. Ei se voi olla niin, että vanhemmuus on joku rangaistus ja pallo jalassa ja olet jotenkin maagisesti sidoksissa johonkin uppo-outoon lapseen ihan vain parin geenin perusteella. Ei ole terveellistä lapsillekaan opettaa ajattelemaan, että "isä" on joku tuntematon mies ja voi voi sinulta nyt puuttuu jotain ja äidit ja isät on aina yhtä tärkeitä ihan vaan koska heillä on tämmöiset tittelit.
No niin, se nyt vielä puuttuu että lapsella ei syntymässään ole vanhempia, vaan vanhemmaksi tulee se joka lasta hoitaa. :D Kuka lapsesta on siis vastuussa? Kuka maksaa viulut?
Genetiikka on näissä asioissa ainut ja oikea keino määritellä vanhemmuus. Itse lapsesi teit, sinä olet sen vanhempi.
Olen yhden vanhemman hylkäämä lapsi.
Toivoisin, että tälle hykkäämiselle olisi olemassa virallinen menettely:
- vanhempi ilmoittaa haluttomuudestaan olla vanhempi
- huoltajuus poistetaan
- yhteiskunta kartoittaa lapsen psyykkisen tuen tarpeen
- yhteiskunta maksaa lapsen elatusmaksut tms. vanhemmalle kuuluvat maksut
- yhteiskunta veloittaa luopujalta korvauserät
- lapsen ja luopujan väliset juridiset siteet katkaistaan
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä ole äidinvaistoa, joten ei niillä vauvaan ole mitään sidettä, tai pieniin lapsiinkaan automaattisesti. Tai minkään ikäisiin.
Isille muodostuu side lapsiin vasta kun ovat niiden kanssa olleet pitkään. Jos muodostuu. Luontaista sidettä ja vaistoja niillä ei lapsiinsa ole.
Ei naisella mitään äidinvaistoa ole, se sekä isänvaisto kehittyy vuorovaikutuksessa lapsen kanssa.
Paremmin kuin abortin tehnyt äiti? Ainakin hänen lapsensa elää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti häippäs toisen miehen mukaan ja jätti mut isänä hoitaan vauvaa yksin...siskonsa oli 2 vuotta vanhempi. Ei halunnut edes tavata lapsiaan kuin vasta vuosia myöhemmin.
Voi, kun mua ottaa sydämestä tämä, koska olen ollut todistamassa kun naispuolinen työkaveri teki saman jutun. Jätti miehensä, pienen poikansa, työpaikkansa ja tuhansien velat. Lähti niiltä sijoiltaan nuoren miehen matkaan hotelli-ravintolasta, mukanaan vain vaatteet mitkä oli päällä. En kiskaan unohda tätä, oli niin järkyttävä tapaus. En tiedä lopputulemaa, sillä omakin perheeni muutti pian sen jälkeen Etelä- Suomeen. Teko oli minusta kuitenkin anteeksiantamaton, ja sydämeni särkyi etenkin sen pienen, suloisen pojan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tahtoisi olla kuollut. Terveisin isän hylkäämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tahtoisi olla kuollut. Terveisin isän hylkäämä.
Ikävää että sinulle kävi noin. Se ei ole kuitenkaan isäsi syy eikä hänen syyttämisensä auta sinua itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti häippäs toisen miehen mukaan ja jätti mut isänä hoitaan vauvaa yksin...siskonsa oli 2 vuotta vanhempi. Ei halunnut edes tavata lapsiaan kuin vasta vuosia myöhemmin.
Voi, kun mua ottaa sydämestä tämä, koska olen ollut todistamassa kun naispuolinen työkaveri teki saman jutun. Jätti miehensä, pienen poikansa, työpaikkansa ja tuhansien velat. Lähti niiltä sijoiltaan nuoren miehen matkaan hotelli-ravintolasta, mukanaan vain vaatteet mitkä oli päällä. En kiskaan unohda tätä, oli niin järkyttävä tapaus. En tiedä lopputulemaa, sillä omakin perheeni muutti pian sen jälkeen Etelä- Suomeen. Teko oli minusta kuitenkin anteeksiantamaton, ja sydämeni särkyi etenkin sen pienen, suloisen pojan puolesta.
Nuo ovat persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä tai psykopaatteja. Se on oikeastaan siunaus, että poistuvat, vaikka se järkyttääkin pitkään ja jättää ikuisen jäljen. Olen itse tällaisen isän lapsi.
Asia on läsnä joka sekunti. Ja luulisi, että miehen ympäristö muistuttelisi häntä lapsesta jatkuvasti ja painostaisi tapaamaan.
Asia on juuri niinkuin kirjoitit.
Jouduin tilanteeseen, jossa jouduin tekemään valinnan nykyisen perheeni ja lapseni välillä. Molempia en olisi saanut, sillä ex-vaimo olisi lapsen kautta tuhonnut uuden perheeni.
Käsi sydämelle: mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
Ja kyllä: asia on läsnä joka sekunti, vaan mitäpä sillä sitten väliä on yhtään kenellekään.