Oletko jo alkanut etsiä halvempaa asuntoa kun asumistuki on pienentymässä? Vai odotatko vielä?
Voihan se olla että perutaan koko asumistuen pienennys
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla se ratkeaa Sote-valiokunnassa.Ei kyllä ole lainkaan varmaa meneekö läpi.
Olisi Helsingin palveluala mahdottomassa tilanteessa asumistuen leikkauksen ja työttömän suojaosan poiston jälkeen.
Mahtaa olla Mr. Torkkupeitto pulassa: Helsinki tarvitsee matalapalkkaisia, mutta oma puolue haluaa ajaa heidät pois. :-D
Osa-aikatyön kohtaloa eniten ihmettelen.Kuka ne hommat kokkarien kuvitelmissa tekee kun ne eivät muutu kokoaikaisiksi eikä kolmen firman työvuoroja saa soviteltua yhdelle tekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa huomaa julmuuden heikompiosaisia kohtaan ja ymmärtämättömyyden, miten köyhä joku voi Suomessa olla. Maksan veroja mielelläni, jos niillä tuetaan kaikkein köyhimpien ihmisarvoista elämää. Hallituksen päätöksien perusteella näin ei ole.
Minä olisin mielelläni maksamatta veroja jotta kaikkein köyhimmät saataisiin TÖI-HIN.
Sinua varten on islamilaiset valtiot. Sinne hiekkakasaan elämään kun mikään ei yhteiskunnassa toimi kun kukaan ei maksa veroja
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla se ratkeaa Sote-valiokunnassa.Ei kyllä ole lainkaan varmaa meneekö läpi.
Olisi Helsingin palveluala mahdottomassa tilanteessa asumistuen leikkauksen ja työttömän suojaosan poiston jälkeen.
Valiokunnassa oli jo viime viikolla käytävälle raikuva riita.Asiaa olisi helppo viivyttää yli joulukuun eduskuntaäänestyksen,oikeastaan se on tarpeenkin liian kireän aikataulun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä nyt lainaukset pielessä, mutta sille paniikkihäiriöiselle: sanon nyt uudestaan, että mieti nyt oikeasti työkyvyttömiä. Minä olen fyysisesti täysin työkyvytön. Toimintakykyä on muutama prosentti jäljellä, sillä saan pidettyä itseni hengissä. That's it.
Mikä sinä olet arvioimaan toisten työkykyä tai sairauden vaikeutta?
Jos olisi oikeasti sairas, ei kykenisi työntekoon. Ihan sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä nyt lainaukset pielessä, mutta sille paniikkihäiriöiselle: sanon nyt uudestaan, että mieti nyt oikeasti työkyvyttömiä. Minä olen fyysisesti täysin työkyvytön. Toimintakykyä on muutama prosentti jäljellä, sillä saan pidettyä itseni hengissä. That's it.
Sitäpaitsi hyvin näyttää näppäily päätteellä onnistuvan tältä täysin työkyvyttömältä.
Kyllä vuorokaudessa on muutama tunti, että onnistuu. Kauheita fyysisiä ponnisteluja tämä ei vaadi.
Päässä ei vikaa ole, vaan fyysisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivi ajattelutapa. Luuletko, ettei siitä muistaakseni 400000 (?) ihmisen joukosta jotka ovat tällä hetkellä sairauslomalla työkyvyttöminä kukaan oikeasti kykenisi minkäänlaisiin töihin? Valitettavaa, että oma tilanteesi on mikä on, mutta tarkoitukseni ei ollut alkaa taistella kenellä on vaikeimmat sairaudet vaan antaa esimerkki millaisia ihmisiä te luonnehditte hyväosaisiksi, kadehditte ja keneltä mielestänne voisi ottaa vielä enemmän pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela lääkärille fyysisesti toimintakyvytön ei ole työkyvytön ennen kuin sillä on vähintään masennus. Mielenterveyden ongelmat on vasta niitä oikeita vammoja.
Niinhän se menee. Se kun perustuu diagnooseihin. Näillä omilla ei ole asiaa työkyvyttömyyseläkkeelle tai kuntoutustuelle tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivi ajattelutapa. Luuletko, ettei siitä muistaakseni 400000 (?) ihmisen joukosta jotka ovat tällä hetkellä sairauslomalla työkyvyttöminä kukaan oikeasti kykenisi minkäänlaisiin töihin? Valitettavaa, että oma tilanteesi on mikä on, mutta tarkoitukseni ei ollut alkaa taistella kenellä on vaikeimmat sairaudet vaan antaa esimerkki mil
Mielestäni jo se, että kykenee käymään töissä on hyväosaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela lääkärille fyysisesti toimintakyvytön ei ole työkyvytön ennen kuin sillä on vähintään masennus. Mielenterveyden ongelmat on vasta niitä oikeita vammoja.
Niinhän se menee. Se kun perustuu diagnooseihin. Näillä omilla ei ole asiaa työkyvyttömyyseläkkeelle tai kuntoutustuelle tmv.
Ei edes masennus riitä saamaan kuntoutustukea, yritin monta kertaa ja luovutin. Myönsivät että minulla on arkeen merkittävästi vaikuttavia oireita ja rajoitteita, mutta kuntoutusta ei irronnut. Tein valituksen ja oikaisuvaatimuksen ja nekin meni hylkyyn, liekö minun pitäisi olla vielä rampa että saisin kuntoutustukea.
Vierailija kirjoitti:
Vapaita asuntoja on tarjolla paljon. Kannattaa tehdä tarjouksia yksityisille vuokranantajille. Moni on valmis alentamaan hintaa.
Yksityiset vuokranantajat etsivät hyviä vuokralaisia eivätkä välttämättä halua nostaa vuokraa.
Minkälaisessa kunnossa pitää olla että on fyysisesti täysin työkyvytön? Miksi ei sitten ole työkyvyttömyyseläkkeellä?
Älkää pelätkö, ei niitä halpoja asuntoja enää kohta ole. Jos kohta tuhannet ihmiset etsivät halvempaa asuntoa, ihan markkinatalouden lakien mukaan noussut kysyntä nostaa hintoja. Halvat asunnot ovat aika pian jo paljon kalliimpia.
En aio etsiä, juuri muutettu isompaan. Vuokra nousee heti tammikuussa ja asumistuki pienenee sitten huomattavasti. Itse olen osa-aikatöissä, mutta lähellä täysiä tunteja. Ainut aikuinen palkansaaja taloudessa. Kiva yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa huomaa julmuuden heikompiosaisia kohtaan ja ymmärtämättömyyden, miten köyhä joku voi Suomessa olla. Maksan veroja mielelläni, jos niillä tuetaan kaikkein köyhimpien ihmisarvoista elämää. Hallituksen päätöksien perusteella näin ei ole.
Minä olisin mielelläni maksamatta veroja jotta kaikkein köyhimmät saataisiin TÖI-HIN.
Siihen on hyvin helppo keino, palkaa joku köyhä töihin. Mutta ethän sinä toki tarkoittanut että sinun pitäisi jotain tehdä vaan sen kuuluisan jonkun muun...
Muutan heti kun saan tämän myytyä. Jonnekin. missä voi vaan mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika moni ei omasta mielestään siihen kykenekään mutta viranomaisten ja vakuutuslääkärien mukaan pystyy. Edes sen muutaman tunnin viikossa sellaiseen työhän jota ei missään ole tarjolla ja jos olisi niin ei siihen ainakaan palkkattaisi vajaatyökykyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on hyvin helppo keino, palkaa joku köyhä töihin. Mutta ethän sinä toki tarkoittanut että sinun pitäisi jotain tehdä vaan sen kuuluisan jonkun muun...
Vielä helpompi keino on että köyhä työllistää ihan itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt. Juuri viime kuussa jostain syystä kaupungin asunnot kallistuivat eikä saa enää alle 510e/kk asuntoja. Tämän vuoden aikana monet vuokra-asunnot on nostaneet hintojaan aivan älyttömästi. Aiemmin yksi asunto maksoi 450e/kk, nyt 550e+muut kulut. Katsoin epätoivoisena jo soluja, mutta hui mitä hintoja!
Olisin valmis asumaan vaikka autossa jenkkityyliin, muttei täällä ole siihen varaa :D
Hauskinta tuossa onkin se, että vuokran antajat nostavat vuokra hintojaan juuri sen vuoksi, ettei heidän tarvitse vuokrata asuntojaan kelatukien takia muuttaville sossupummeille vaan saavat kunnon asukkaat. Kela taas ei voi lain vastaisesti maksaa ylimääräistä asumistukea vaikka vuokralaisella olisi mikä tahansa peruste asua juuri siinä ylihintaisessa asunnossa. Se on itse aina maksettava se
Maksurajat on vuokrissa aina olleet,ei Kela mitään Eiran paraatipaikkoja ole koskaan maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä helpompi keino on että köyhä työllistää ihan itse itsensä.
Kerro ihmeessä miten se itse itsensä työllistäminen tapahtuu? Jotta voi työllistyä, pitää olle se avoin työpaikka jota hakea ja johon tulla valituksi.