Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ärsyyntyy kotitöistä suunnattoman paljon ja tekee kotityöt hutaisten - onko muilla tällaista?

Vierailija
26.11.2023 |

Pitkä selostus eli älä lue, jos et jaksa lukea pitkiä tekstejä. Heti alkuun: mies on monella tavalla oikein hyvä mies, huolehtivainen isä lapselle ja uskollinen puoliso. Käydään molemmat töissä: minulla on hieman pienempi palkka, mutta pitkät työmatkat ja pidemmät työpäivät. Perheeseemme kuuluu taaperoikäinen lapsi. Ainoa iso ongelma meillä on kotityöt, muuten meillä menee hyvin.

Mielestäni meillä on siisteystasoltaan tavallinen koti, ei sotkuista mutta ei ylisiistiäkään. Käytännössä viikkoon kuuluu meillä seuraavat kotityöt: päivittäin/joka toinen päivä tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, viikossa pestään 2-3 koneellista pyykkiä ja iltaisin järjestelen lapsen kanssa lelut paikoilleen. Imuroidaan pari kertaa viikossa, vessan pesu n. kerran viikossa, lakanat vaihdetaan ehkä 1,5-2 viikon välein. Ruokaa laitetaan itse ja käytetään myös valmisruokia ja harvakseltaan syödään ulkona (mies käy useammin lounasbuffetissa kesken työpäivän, minä en raaski). Pihatöitä on hyvin vähän (vain pieni pihakaistale ulko-oven luona), autot eivät kaipaa mitään remppaa, vuokrakotimme ei kaipaa juuri koskaan mitään korjaamista eli ns. miesten töitä ei meillä juuri ole. Kotityömäärä ei mielestäni ole mikään älytön kahdelle aikuiselle jaettavaksi.

Mies on jotenkin aivan puhki tämän kotityömäärän kanssa ja nurisee, jos pyydän häntä tekemään jotain. Oma-aloitteisesti ei tee kotitöitä juuri koskaan, ei esim. vie roskapusseja roskakatokseen, jos huomaa niiden olevan täynnä. Jos pyydän miestä tekemään jonkun kotityön, hän yleensä ärtyy asiasta suunnattomasti. Juujuu, kohta ärtyneellä äänellä on yleisin vastaus. Mies hoitaa usein kotityöt hutaisten: ripustaa pyykit kuivumaan telineelle rutussa niin, etteivät pyykit kuivu kunnolla/latoo astiat tiskikoneeseen niin, että ne eivät tule puhtaiksi jne. Usein miehelle joutuu myös sanomaan ohjeet todella tarkkaan moneen kertaan, eikä mies silti tunnu kuuntelevan/muistavan. Jos sanon voitko laittaa 60 asteen pyykit koneeseen, viedä pahviroskat ja hakea postin, niin mies on pistänyt pyykit pyörimään 40 asteeseen ja vienyt roskat, mutta unohtanut hakea postin. En jaksaisi olla selostamassa toiselle kotitöitä tai ottaa kotitöistä itse liian isoa koppia vain siksi, että toinen ärtyy kotitöistä. En minäkään kotitöitä rakasta, mutta ne nyt vain kuuluvat arkeen. Tällä hetkellä lähinnä nyppii, kun teen pitkää päivää töissä ja kotiin palatessa minua odottavat kotityöt, kun mies ei ole viitsinyt niitä tehdä.

Onko muilla tällaista? Onko tilanne jotenkin helpottanut ja mies ottanut enemmän vastuuta kotitöistä? En kaipaa vinkiksi sitä, että erotkaa. Meillä on paljon hyvää, vaikka tämä kotityöasia rassaa.

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tällainen eksä. Yritin kaikki keinot: neuvottelun, rauhallisen keskustelun, perustelut, kotitöiden jakamisen, jne. mutta ei auttanut. Hänen perusteensa oli että "tällainen hän on, jos ei kelpaa niin ei tarvitse sitten olla yhdessä". No lopulta sitten meni hermo tuollaiseen vastuuttomaan mieslapseen ja jätin hänet, ja eikös alkanut sen jälkeen anella takaisin suhteeseen. Enkä ihmettele, sillä hänhän siitä suhteesta hyötyi kun toinen piti kämpän siistinä, teki ruuat ja kävi kaupassa, ja itse sai vapaa-ajallaan vain pelata videopelejä ja tehdä mitä huvitti. Ja molemmat kävimme töissä, eli ei ollut siitä kiinni.

Eli omalla kokemuksellani tällaiset miehet eivät muuksi muutu, jos olet jo asialliset keskusteluyritykset käyttänyt. Mieslapsi mikä mieslapsi, hyi hitto.

Vierailija
122/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies siivoaa, mutta teini ei. Ei millään keinolla. Huone saa olla vaikka kaatopaikka, hyi!

Sinun kuuluu olla vanhempi ja laittaa se teini siivoamaan. Meillä se oli viety vähän liian pitkälle eli joka ilta piti kontaten nyppiä oman huoneen kokolattiamatosta kaikki roskat pois. Onneksi oli pikkuveli joka teki sen 10 pennillä.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, jos mies on ensin asunut yksin edes vuoden ennenkuin pariutuu. Itse muutin lapsuudenkodistani miehen luokse, jolla oli oma asunto jo ja oli kiva, että ainakin toinen osasi huolehtia kotitöistä ja oli hyvä laittamaan ruokaa, itse kun en paljon kodinhoitooppeja vienyt mukanani. Itse olen sitten opetellut vuosien myötä ja nykyisin hommat jaetaan perheenjäsenten kesken. On kuitenkin juttuja, jotka haluan tehdä itse, kuten pyykkihuolto, koska tiedän, etteivät nuo pojat tee sitä niin kuin haluaisin. Ehkä teillekin sopisi joku jako, ne jutut, jotka ovat miehelle mieleisempiä hänen listalleen ja itsellesi omasta mielstä mukavemmat?

Vierailija
124/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa PDA eli patologinen vaatimusten välttely. Meillä miehen kotitöiden tekemättömyys johtui tästä, on sittemmin löydetty toimivat keinot.

Vierailija
125/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole muilla tuollaista. En ole koskaan tajunnut tuota normaalin elämän pitämistä jonakin "kotityönä". Siis miten nämä ihmiset ovat toimineet yksin asuessaan?

Vierailija
126/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa PDA eli patologinen vaatimusten välttely. Meillä miehen kotitöiden tekemättömyys johtui tästä, on sittemmin löydetty toimivat keinot.

No mitkä ne keinot ovat ja ymmärtääkö mies itse tilansa? Luin tuon suomeksi käännetyn kyselylistan, ja täytyy kyllä todeta, että iso osa suomalaisista miehistä täyttää kriteerit. Oman pojan kanssa joutuu filosofiseen väittelyyn kaikesta maan ja taivaan välillä joka kerran jos kehtaa huomauttaa, että vaatteet on syytä laittaa kuivumaan fiksusti tmv. Kuulemma ne siliävät sitten päällä joka tapauksessa. Hiukan paremmin meni perille sitten kun tajusi, että kosteina syksyinä sinnepäin ripustetut vaatteet kuivuvat tosi hitaasti ja alkavat haista, kun koneellista kuivausta ei ole ja lämmityskausi ei ole kunnolla alkanut. 

Nyt kun tyttöväki on alkanut kiinnostaa, poika on mukautuvaisempi järkipuheelle, mutta jos ei olisi muutamaa huutomatsia käyty, fiksusta nuorukaisesta olisi ehtinyt jo kasvaa täydellinen lusmu. Itse asiassa silloinkin jouduin vetoamaan siihen, että vaikka hänen sietämättömyytensä onkin minun nurkistani pois viiden vuoden sisään ja väliaikaisena vähemmän järkyttävää, niin jos hän aikoo saada kenenkään toisen naispuolisen sietämään itseään kuukautta pidempään, asenteen on kehityttävä ja paljon. Heitä kun ei äidinrakkaus siedätä vaikka poika olisi miten söötti vvvauvvva hyvänsä. 

Vierailija
127/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä, jos mies on ensin asunut yksin edes vuoden ennenkuin pariutuu. Itse muutin lapsuudenkodistani miehen luokse, jolla oli oma asunto jo ja oli kiva, että ainakin toinen osasi huolehtia kotitöistä ja oli hyvä laittamaan ruokaa, itse kun en paljon kodinhoitooppeja vienyt mukanani. Itse olen sitten opetellut vuosien myötä ja nykyisin hommat jaetaan perheenjäsenten kesken. On kuitenkin juttuja, jotka haluan tehdä itse, kuten pyykkihuolto, koska tiedän, etteivät nuo pojat tee sitä niin kuin haluaisin. Ehkä teillekin sopisi joku jako, ne jutut, jotka ovat miehelle mieleisempiä hänen listalleen ja itsellesi omasta mielstä mukavemmat?

Tässä on se huono puoli, että sitten ei osaa kuin jonkin osan kotihommista. Niistä olisi hyvä olla edes jonkinlainen kokemus muillakin. Saat paremmat miniätkin kun et jätä poikien pyykkikasvatusta tuohon. 

Eikö voitaisi tavoitella sellaista kuviota, jossa vuoron perään opetetaan toisilleen hyvässä hengessä kaikki se, mitä jostain asiasta on itse ymmärretty? Ja hyväksyttäisiin tosiaan se, että vaikka asioita voi tehdä eri tavoin ja omin tavoin, niin kuitenkin on myös hyviä ja vähemmän hyviä tapoja. Sitten voidaan keskustella siitä, miksi joku tapa mieluummin kuin toinen. 

Vierailija
128/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että miestä ärsyttää kun nainen on kuin joku pomo joka koko ajan käskee tee sitä ja tota ja vie roskat ja tee ruokaa. Hermot menisi kun koko ajan käsketään. Vielä mies ottaa eron sinusta koska et osaa muuta kuin valittaa ja käskeä.

No jos miehellä on aivot, hän ymmärtää hotellin täydellä palvelulla ja kodin eron. Kotona ne hommat pitää jonkun tehdä, myös sen miehen, ellei sitten oikeasti asu hotellisssa.

Jos ei mitään ymmäärrä kotonaan tehdä ja vielä menee hermo, jos pyydetään temään oma osuutensa voi ampua itsensä kuulun tai asua yksin.

Vierailija
129/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa muu auta kuin istua alas ja keskustella kunnolla. Ei sekään ole ratkaisu, että kotityöt kaatuvat sinulle. Miksi muuten mies tekisi vähemmän kotitöitä, jos sinulla jo valmiiksi menee töissä ja työmatkoissa pidempään? Eihän tuo reilua ole, että joudut ottamaan enemmän koppia kotitöistä. 

Tuo on katkeroittavaa, jos oma työmatka on pitempi ja toinen ei ota vastuusta palaakaan. Yhdistelmä on katkeroittava. Kyllä minä alkaisin kysellä, josko muutetaan lähelle sinun työpaikkaasi jos mies ei suostu ottamaan itsenäisempää otetta asioihin? 

Minä silti kiinnitin huomiota tuohon, että huikataan kolmen kohdan lista ja hermostutaan, kun se muistetaan väärin. Olen itse huono muistamaan suullisia ohjeita, ne pitää nähdä paperilla tai eivät jää mieleen. Samaten ranskalaisesta viivasta ei välity tympeä nuotti, jolla se on sutaistu. Pitää osoittaa suuttumusta kanssa-aikuiselle jos aihetta on ja ottaa itsekin palaute vastaan, eikä suostua naukumaan kuin rasittava äitee, jolloin naukuna muuttuu taustameluksi. Kunnioitus ja keskinäinen arvostus ei siitä lisäänny.   

Vierailija
130/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen provonpökäleen nyhversit joutessasi sunnuntai-iltana

Tämä tuskin on provo vaan varmaan aika normaali tilanne. Meillä lähes identtinen tilanne myös. Mies ei oikeastaan tee mitään, ja esittää marttyyriä , jos jotakin pyydetään tekemään.  Joskus kysyinkin, eikä hänellä ole yhtään huono omatunto, kun kaikki jää minun hommikseni ja hän vain makaa sohvalla, mutta ei kuulema tunnu missään. Miehen kotitöiksi kuulema riittää, kun ruokkii lintuja näin talvella :D

Ollaan jo vanhempipariskunta  ja naapureissa samaa ikäluokkaa olevat miehet ei todellakaan tee kotitöitä kukaan, vaimot tekee ruuat ja siivoaa. 

Toivon todella, että nuoremmat miehet on erilaisia ja tekevät kotona osanasa.

Olen monesti miettinyt millaista olisi elämä, jos ihan oikeasti aina saisi ist

Joku vastasi tähän, että nykymiehet ei ole sen kummempia, kuin nämä 50-luvulla syntyneet, koska ovat meidän kasvattavia, mutta tämä ei pidä paikkaansa ainakaan meidän kohdalla. Poika tekee omassa parisuhteessa huomasttavasti enemmän kotitöitä, eli kokaa oikeastaan aina , ulkoiluttaa koiran aina (tyttöystävän koira) ja siivoa ym .

Oma isäni (20-luvulla syntynyt) sodankäynyt mies kokkasi  meillä lapsuudenkotona yleensä sunnuntaisin (teki kahta työtä ja oli arkisin niin myöhään kotona, että silloin kokkaillut) laittoi usein meidät lapset aamulla kouluun, korjaili vaatteita ompelukoneella jne. Isäni ei koskaan jakanut töitä sukupuolen mukaan. Jotkut miehet  vaan on niin fiksuja, että ymmärtävät tehdä niitä kotitöitä, vaikka eivät olisi kotona oiata mallia nähneet. Pojasta polvi paranee.

Ps omat veljenikin ovat aina tehneet ruokaa ja leiponeet, osa on ommellut vaatteitakin. 

Vierailija
131/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi tehdä naisen työt?

Jos tekisi omansakin nyt ensin niin haluamastasi aiheesta voidaan keskustella sitten, kun nainen makaa sohvalla ja nakittaa miehelle kaiken. 

Vai onko miehet siirrettävä ulkotarhaan, vesisuihkulla putsataan häkki silloin tällöin ja heitetään lihankimpale kaltereiden välistä? Jos eivät sisäsiistiyteen kykene? 

Vierailija
132/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole muilla tuollaista. En ole koskaan tajunnut tuota normaalin elämän pitämistä jonakin "kotityönä". Siis miten nämä ihmiset ovat toimineet yksin asuessaan?

Aika moni yksinelävä sinkkumies elää miten sattuu: kokkaamisen sijaan syödään ulkona/eletään välipaloilla/valmisruoilla. Siivoukseksi riittää imurointi kerran parissa kuukaudessa ja vessa pestään, jos muistetaan jne. Eipä tuo kotityömäärä ja siisteystaso kummoinen ole. Sitten kun perheessä onkin vaimo ja lapsi/lapsia, niin ei enää voikaan elää vain voileivillä tai syödä jokaista lämmintä ateriaa ulkona. Sotkuakin tulee lapsista enemmän kuin yksin elävällä aikuisella.

Sitäkin on nähty, että jotkut miehet skarppaavat seurustelun/avoliiton alussa ja laittavat enemmän aikaa kotitöihin. Sitten kun muutama vuosi on mennyt (ehkä jo ollaan naimisissa/lapsi on syntynyt), niin ei jakseta enää esittää muuta kuin on. Oma mukavuudenhalu ajaa velvollisuudentunnon edelle. Koska onhan sitä paljon kivempää pelata koneella/lähteä salille tms kuin pestä vessaa tai lajitella lapsille seuraavan päivän päiväkotivaatteita valmiiksi.

Vierailija
133/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kuinka näissä aloituksissa aina alkuun muistutetaan kuinka hyvä mies on kaikin tavoin tätä yhtä asiaa lukuunottamatta ja sen jälkeen kerrotaan itsekkäästä, omaa kumppaniaan aliarvostavasta kiukkukakarasta. Aloituskessakin mainittiin, että mies on huolehtiva vanhempi lapselleen (mitä nyt ei ilmeisesti saa lasta ruokittua itsenäisesti) ja uskollinen puoliso (joka on perusoletus monogamisessa parisuhteessa).

Aina kun näitä lukee, tulee mieleen, että koska se mainittu hyvä mies astuu mukaan kuvioon?

Näytäpä minulle täydellinen mies, jossa ei ole mitään vikaa. Tiedän oikeassa elämässä vain yhden miehen, joka tekee kotitöitä ahkerasti ja enemmän kuin vaimo. Jos parisuhteessa meinaa olla, niin jostakin joutuu tinkimään. 

Ei tässä

Tässä kommentoitiin, että kotitöitä tekeviä miehiä ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Ymmärrän tämän. Parhaat viedään päältä parikymppisenä ja pysyvät suhteissaan, kun vaimotkin tajuavat miehensä hyviksi. Minä valkkasin parikymppisenä väärin, luulin valinneeni fiksun, rauhallisen, kotona viihtyvän ja uskollisen puolison. Ero tulikin miehen sivusuhteen takia. Eipä ollut mahdollisuutta valita kotitöitä ahkerasti tekevää ja muuten hyvää miestä, jostain piti tinkiä jos parisuhteen ja perheen meinasi saada. Rakas mieheni toki on, mutta oma-aloitteisuus loistaa poissaolollaan monissa asioissa.

Vierailija
134/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle: Miten itse suhtaudut, kun mies pyytää sinua tekemään jotain, ja neuvoo ja päsmäröi?

Vierailija
135/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kai se sitten vaan on uskottava, että tämän palstan käyttäjistä enemmistö on jotain trailer trashia. Meidän normaalien ihmisten keskuudessa miehet eivät toimi noin yhtään sen enempää kuin naisetkaan.

Vierailija
136/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso ongelma näissä se, että aina helposti oletetaan naisten standardien olevan ne ainoat oikeat joka asiassa: oikea tapa täyttää tiskikone, laittaa pyykit kuivumaan, siivota. Ja nainen päättää mitä milloinkin. Jos mies omatoimisesti tekisi jotain sotkisi naisen metatyön. Jakakaa vastuu aidosti, ei niin, että nainen käskyttää, ja hyväksykää toistenne erot joissakin standardeissa. Silloin tuo toimii. t onnellinen parisuhteessa elävä nainen

Jos tiskit on vielä pesunkin jälkeen likaiset, niin sitä ei tehdä oikein. Pyykit kuivuu paremmin suorina kuin mytyssä. Roskikset viedään roskakoriin eikä jätetä lojumaan sisälle.

On oikeita tapoja tehdä sekä vääriä, ja APn siipan tapa tehdä kotihommia on selkeästi väärä

Sama pätee myös työpaikoilla. Monesti kukin joutuu omalla vuorollaan hoitamaan kahvihuoneen tiskit, ja kukaan ei taatusti katso hyvällä, jos kaapista otetussa puhtaassa kahvimukissa on huulipunat jäljellä tai roskis löyhkää, kun maanantaina tullaan töihin.

Lomakkeet, niittaajat, teipit, sakset sun muut on oltava oikeilla, niille kuuluvilla,  paikoillaan. Roskat roskiin. 

Hoitoloissa ja vanhainkodeillakin on aina joku, joka huolehtii esim. kukkien kastelusta jne. Omilla vuoroilla on kaikenlaista tehtävää.

Tämä maailma nyt vaan pyörii niin, että kaikilla meistä on omat hommamme, niin töissä kuin kotonakin. Se, joka ei halua tehdä itse mitään, asuu sitten omalla valinnallaan yksin ja maksaa kaikista palveluista.

Niin on meilläkin miehen kanssa jatkuva riita siivoamisesta. Minä olen ehdottanut, että maksetaan kerran kk:ssa siivooja puoliksi, kun ei halua osallistua, mutta ei käy, vaan alkaa kovan sotimisen jälkeen ylimielisenä viedä mattoja ulos tuultumaan ja imuroimaan. Marttyyrina riehuu, annan sitten itse ja yksinään tehdä, kun ei yhteistyö kerran onnistu.

Vierailija
137/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan googlaa weaponized incompetence. Ap:n mies ja miljoonat miehet ympäri maailmaa käyttävät vaimoihinsa tuota manipulointitaktiikkaa.

Eli teeskentelevät että eivät osaa ja eivät tule ajatelleeksi. Tavoitteena on tehdä jatkuvasta neuvomisesta, korjaamisesta ja huolehtimisesta vaimolle niin vaikeaa, että tämä lopulta alistuu, sulkee suunsa ja tekee itse.

Ja erittäin moni mies on onnistunut.

Vierailija
138/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen provonpökäleen nyhversit joutessasi sunnuntai-iltana

Tämä tuskin on provo vaan varmaan aika normaali tilanne. Meillä lähes identtinen tilanne myös. Mies ei oikeastaan tee mitään, ja esittää marttyyriä , jos jotakin pyydetään tekemään.  Joskus kysyinkin, eikä hänellä ole yhtään huono omatunto, kun kaikki jää minun hommikseni ja hän vain makaa sohvalla, mutta ei kuulema tunnu missään. Miehen kotitöiksi kuulema riittää, kun ruokkii lintuja näin talvella :D

Ollaan jo vanhempipariskunta  ja naapureissa samaa ikäluokkaa olevat miehet ei todellakaan tee kotitöitä kukaan, vaimot tekee ruuat ja siivoaa. 

Toivon todella, että nuoremmat miehet on erilaisia ja tekevät kotona osanasa.

Olen monesti miettinyt millaista olisi elämä, jos ihan oikeasti aina saisi ist

Miehet tietävät kyllä että tuollainen käytös ei ole ok. Miesten vika tämä on kun eivät tee vaan makaavat sohvalla passattavana. Miehet ovat ongelma. Eivät naiset.

Vierailija
139/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap:lle on vinkattu ketju Kyllästyin passaamaan perhettä ja menin lakkoon?

Siinä olet ap sinä 10 vuoden kuluttua. Et halua vielä erota tämän asian takia, mutta kunhan miehesi on kaatanut paskaa niskaasi 10 vuotta, voit hyvinkin päätyä eroon kuten tuossa toisessa ketjussa kävi.

Vierailija
140/186 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi käyttäytyy noin, koska hänen mielestään kotityöt kuuluvat sinulle, eikä hänelle. Hän on sisimmässään sovinisti.

Siksi hän murisee ja käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti, kun hänen pitää tehdä jotain, tahallaan tekee huonosti silloin kun joutuu kotitöitä tekemään, eikä koskaan tee mitään oma-aloitteisesti.

Mieti tätä oikein rauhassa ja syvällisesti. Sinulla on mies, jonka arvomaailman mukaan sinun kuuluu olla hänen palvelijansa, jos suoraan sanotaan. Hänen mielestään sinä olet siis vähän alempiarvoisempi kuin hän itse.