Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ärsyyntyy kotitöistä suunnattoman paljon ja tekee kotityöt hutaisten - onko muilla tällaista?

Vierailija
26.11.2023 |

Pitkä selostus eli älä lue, jos et jaksa lukea pitkiä tekstejä. Heti alkuun: mies on monella tavalla oikein hyvä mies, huolehtivainen isä lapselle ja uskollinen puoliso. Käydään molemmat töissä: minulla on hieman pienempi palkka, mutta pitkät työmatkat ja pidemmät työpäivät. Perheeseemme kuuluu taaperoikäinen lapsi. Ainoa iso ongelma meillä on kotityöt, muuten meillä menee hyvin.

Mielestäni meillä on siisteystasoltaan tavallinen koti, ei sotkuista mutta ei ylisiistiäkään. Käytännössä viikkoon kuuluu meillä seuraavat kotityöt: päivittäin/joka toinen päivä tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, viikossa pestään 2-3 koneellista pyykkiä ja iltaisin järjestelen lapsen kanssa lelut paikoilleen. Imuroidaan pari kertaa viikossa, vessan pesu n. kerran viikossa, lakanat vaihdetaan ehkä 1,5-2 viikon välein. Ruokaa laitetaan itse ja käytetään myös valmisruokia ja harvakseltaan syödään ulkona (mies käy useammin lounasbuffetissa kesken työpäivän, minä en raaski). Pihatöitä on hyvin vähän (vain pieni pihakaistale ulko-oven luona), autot eivät kaipaa mitään remppaa, vuokrakotimme ei kaipaa juuri koskaan mitään korjaamista eli ns. miesten töitä ei meillä juuri ole. Kotityömäärä ei mielestäni ole mikään älytön kahdelle aikuiselle jaettavaksi.

Mies on jotenkin aivan puhki tämän kotityömäärän kanssa ja nurisee, jos pyydän häntä tekemään jotain. Oma-aloitteisesti ei tee kotitöitä juuri koskaan, ei esim. vie roskapusseja roskakatokseen, jos huomaa niiden olevan täynnä. Jos pyydän miestä tekemään jonkun kotityön, hän yleensä ärtyy asiasta suunnattomasti. Juujuu, kohta ärtyneellä äänellä on yleisin vastaus. Mies hoitaa usein kotityöt hutaisten: ripustaa pyykit kuivumaan telineelle rutussa niin, etteivät pyykit kuivu kunnolla/latoo astiat tiskikoneeseen niin, että ne eivät tule puhtaiksi jne. Usein miehelle joutuu myös sanomaan ohjeet todella tarkkaan moneen kertaan, eikä mies silti tunnu kuuntelevan/muistavan. Jos sanon voitko laittaa 60 asteen pyykit koneeseen, viedä pahviroskat ja hakea postin, niin mies on pistänyt pyykit pyörimään 40 asteeseen ja vienyt roskat, mutta unohtanut hakea postin. En jaksaisi olla selostamassa toiselle kotitöitä tai ottaa kotitöistä itse liian isoa koppia vain siksi, että toinen ärtyy kotitöistä. En minäkään kotitöitä rakasta, mutta ne nyt vain kuuluvat arkeen. Tällä hetkellä lähinnä nyppii, kun teen pitkää päivää töissä ja kotiin palatessa minua odottavat kotityöt, kun mies ei ole viitsinyt niitä tehdä.

Onko muilla tällaista? Onko tilanne jotenkin helpottanut ja mies ottanut enemmän vastuuta kotitöistä? En kaipaa vinkiksi sitä, että erotkaa. Meillä on paljon hyvää, vaikka tämä kotityöasia rassaa.

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana, että miehen mielestä ei ole tarvetta tehdä kotitöitä, jotka minun mielestäni pitäisi jo tehdä. Kerran testasin, kuinka pitkään menee, että mies siivoaa oma-aloitteisesti. Kolme kuukautta meni, ennen kuin tarttui imuriin ja vaihtoi lakanat. Pyykkiä pesi aona, kun huomasi, ettei ollut puhtaita kalsareita vaan piti laittaa edellisen päivän kalsarit. Mun oli pakko viedä roskia kuitenkin, en voinut antaa niiden olla, kun mies ei vaan huomannut täysiä roskiksia. Ja kun tosiaan kolmen kuukauden kuluttua alkoi siivota, niin se tapahtui hyvin orgaanisesti: tulin kauppareissulta kotiin, niin mies oli jo imuroinut ja oli vaihtamassa lakanoita ja pyykkikone pyöritti vaatesatsia. Sanoi vain neutraalisti, että huomasi kun oli pölyistä ja kalsarit loppu, niin päätti vähän siivota. Hän ei vain siis yksinkertaisesti huomaa epäsiivoa! Mun mielestä lakanat vaihdetaan kahden viikon välein (tyynyliina viikon välein), kaikki pyyhkeet viikon välein, imuroidaan ja pyyhitään pölyt joka viikko. On tässä sit jaksaminen, kun pitää ohjata miestä kotitöihin. Ei se niihin itsenäisesti tartu riittävän usein. 

Vierailija
162/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä avuttomat miehet on ihan vitsi. Olen nainen ja jouduin muuttamaan omilleni heti 18v täytettyäni ilman, että osasin tehdä yhtään mitään kotihommia. Ihan itse olen kaiken opetellut, jokainen ei edunvalvonnan alainen voi itse opetella nämä!! Ei meillä naisillakaan ole mitään miestä opastamassa ja ympyröimässä kaupan lehdestä mitä ostetaan. Jestas sentään mitä naiset jaksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ja jaatte pysyvät vastuualueet. Toisen tonttiin kuuluu kauppareissut ja toiselle pyykit, toiselle ruuanlaitto ja toiselle viikkosiivous. Jos on enää, voi vastuualueita vaihdella esim. kuukausittain. Kuitenkin tarpeeksi pitkä aika, että toinen ei voi esim. luistaa vuorollaan vessan kunnollisesta pesusta ajatellen, että kyllä toinen sen seuraavalla viikolla ottaa kunnolla. Siksi pysyvät vastuualueet parempia. Näin ei tarvitse kotitöistä jauhaa jatkossa, yksinkertaista.

Vierailija
164/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä avuttomat miehet on ihan vitsi. Olen nainen ja jouduin muuttamaan omilleni heti 18v täytettyäni ilman, että osasin tehdä yhtään mitään kotihommia. Ihan itse olen kaiken opetellut, jokainen ei edunvalvonnan alainen voi itse opetella nämä!! Ei meillä naisillakaan ole mitään miestä opastamassa ja ympyröimässä kaupan lehdestä mitä ostetaan. Jestas sentään mitä naiset jaksaa!

Tämä just. En käsitä miten jotku naiset ovat valmiita alkamaan perehdyttämään ja opettamaan aikusia miehiä arjen perusasioissa aina siihen pisteeseen, että kauppareissulle annetaan kuvalliset ohjeet aivan kuin jollekin autistiselle lapselle kuvakortit kommunikoinnin avuksi.

Eivät nämä taidot meille naisillekaan ole sisäsynteisesti tulleet, vaan ihan itse on täytynyt opetella. 

Vierailija
165/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista palautetta annat tai miten ?

Sanon kyllä kiitos kotitöistä, jos sitä tarkoitat? Mutta en minä koe, että minun pitäisi ylistää toista maasta taivaisiin kotitöiden tekemisestä (ei hänkään ylistä minua, enkä sitä odota). Sen myönnän, että toisinaan saatan ärtyä, jos kotityö on tehty hutaisten. Esim. tänään, kun mies oli unohtanut laittaa puolet pyykeistä koneeseen (olin erikseen muistuttanut tästä) ja tiskikoneessa odotti likaiseksi jääneet astiat, kun kone ei puhdistanut liian tiiviisti laitettuja astioita.

Ap

Sun mies kokee asuvansa äidin kanssa: kiitoksia kotitöistä ja moitetta siitä, että eipä ole tehtyt nyt oikein, anna kun mamma neuvoo. Miksi et suhtaudu mieheen kuin aikuiseen?

En ole ap, mutta mielenkiinnosta kysyn, mitä tässä tilanteessa tarkoittaa suhtautuminen kuin aikuiseen?

Vierailija
166/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just. En käsitä miten jotku naiset ovat valmiita alkamaan perehdyttämään ja opettamaan aikusia miehiä arjen perusasioissa aina siihen pisteeseen, että kauppareissulle annetaan kuvalliset ohjeet aivan kuin jollekin autistiselle lapselle kuvakortit kommunikoinnin avuksi.

Eivät nämä taidot meille naisillekaan ole sisäsynteisesti tulleet, vaan ihan itse on täytynyt opetella. 

No jos ei aikuinen mies osaa hoitaa näitä asioita ilman neuvomista, niin ei se kyllä tule niitä myöskään enää itsenäisesti opettelemaan. Yhdessä elämisessä on se huono puoli, ettei asioita voi oikein jättää tekemättä ja odottaa, että se toinen alkaisi nyt opetella ja ryhdistäytyisi. Ei oikeastaan ole kuin kolme vaihtoehtoa: hyväksyä tilanne ja tehdä kaikki itse, yrittää keskustella ja neuvoa, että toinen alkaisi ottaa vastuuta kotitöistä itsenäisesti tai edes hoitaisi pyydetyt hommat kunnolla, tai jättää "se sika". Itse rakastan hönttiä ukkoani, joka tekee kaiken vähän sieltä tännepäin. Hän on akateemisesti lahjakas ja menestyy työssään ja on aivan ihana kumppani, mutta on työn ulkopuolella ihan ihme sekoilija, jotenkin hajamielinen, ja siksi menee kotihommatkin vähän reisille. Tekee kyllä mielellään osuutensa, mutta olen katsonut parhaaksi antaa ohjeita etukäteen, ettei tarvitsisi aina tehdä perästä uusiksi. Ehkä sitten on jotain neuroepätyypillistä hänessä, mutta hyvät puolet voittavat nämä ärsyttävät piirteet 6-0. Tunnen minä pari naistakin, jotka sähläävät vailla maalaisjärkeä, että ei tämä pelkästään miesten ominaisuus ole. 

Vierailija
167/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies osaa käydä kaupassa ja tehdä omat ruokansa. No, se ruoka on pannulla paistettua makkaraa ja maksalaatikkoa, mutta eipähän kuole nälkään. Vuosia sitten mies teki arkisin ruuan ja oli ihana tulla töistä valmiiseen pöytään, mutta jonnekin se into ja taito on hiipunut.

Ongelma on se, että mies ei suostu opettelemaan pyykkikoneen käyttämistä. Tiskikonekin on liian vaikea kapine miehelle, joka osaa korjata kaiken traktoreista alkaen. Imurointi ei käy, kun imurin ääni sattuu korviin. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että olet pulassa, jos minä joudun pariksikin viikoksi sairaalaan. Puolipakolla olen käskenyt häntä laittamaan pyykkikoneen päälle, se vielä menee, mutta kun ohjelma on lopussa ja kone piippaa, mies on naama nurinpäin eikä tee elettäkään, että lähtisi laittamaan pyykit kuivumaan. Luultavasti mies soittaisi lapsen apuun.

Vierailija
168/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei aikuinen mies osaa ho

Tai sitten vaan ihan vaihtoehto 4. ei mene yhteen miehen kanssa joka ei osaa normaaleja arkitaitoja ja pitää kumppania kodinhoitajana

Niin kauan kun riittää naisia, jotka ottavat aikuisen miehen tasavertaisen kumppanin sijasta huollettavakseen löytyy myös miehiä, jotka pitävät kumppaniaan piikana.

Vierailija
169/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä teidän kannataa jakaa kaikki kotityöt kahtia silleen että toinen huolehtii hänelle määrätyistä töistä , ja toinen vain hänelle määrätyistä.

Esim. jos sulle on helpompi huolehtia tiskikoneen käyttö, pyykkäys, ruuanlaitto, kauppa,ja miehelle imurointi, roskien vienti, postinhaku, ja ...? niin molemmat huolehtii itsenäisesti sen oman alueen hoitamisesta. Mut sun pitää  myös suostua että se toinen hoitaa sen sillon kun jaksaa, vähän huonommin ja myöhemmin kun sä tahdot.

Mielestäni sun siivoustahti on aivan liian nopea. Ei kukaan imuroi kahdesti viikossa. Eikä 3 h perhe tiskaa joka päivä, taidat itse kuluttaa liikaa astioita. Yritä rauhoittua . TOisaalta jos sulla on ocd pakkomielle ylihygieenisyyteen, sillon se on sun harratsus ja saat itse hoitaa sen, eikä toisen pidä. Sun täytyy höllentää paljon tahtia.

Hyvinkin voi imuroida kahdesti viikossa, varsinkin kun kotona on kaiken lattialta syövä taapero. Tuskin kumpikin imurointi on kuitenkaan mikään joka nurkan ja listanpäällisen nuohousta vaativa, vaan ainakin toinen voi olla pikaisempi homma. Meillä kertyy pölykoiria niin kovaa vauhtia että imuroidaan kevyesti varmaan kolmesti viikossa, mutta ei se yleensä vie kuin kymmenen minuuttia kerrallaan. Ja kapea tiskikone todellakin täyttyy päivässä tai viimeistään kahdessa.

Vierailija
170/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmana, että miehen mielestä ei ole tarvetta tehdä kotitöitä, jotka minun mielestäni pitäisi jo tehdä. Kerran testasin, kuinka pitkään menee, että mies siivoaa oma-aloitteisesti. Kolme kuukautta meni, ennen kuin tarttui imuriin ja vaihtoi lakanat. Pyykkiä pesi aona, kun huomasi, ettei ollut puhtaita kalsareita vaan piti laittaa edellisen päivän kalsarit. Mun oli pakko viedä roskia kuitenkin, en voinut antaa niiden olla, kun mies ei vaan huomannut täysiä roskiksia. Ja kun tosiaan kolmen kuukauden kuluttua alkoi siivota, niin se tapahtui hyvin orgaanisesti: tulin kauppareissulta kotiin, niin mies oli jo imuroinut ja oli vaihtamassa lakanoita ja pyykkikone pyöritti vaatesatsia. Sanoi vain neutraalisti, että huomasi kun oli pölyistä ja kalsarit loppu, niin päätti vähän siivota. Hän ei vain siis yksinkertaisesti huomaa epäsiivoa! Mun mielestä lakanat vaihdetaan kahden viikon välein (tyynyliina viikon välein), kaikki pyyhkeet viikon välein, imuroi

Sun mielestä ja miehen mielestä - eikö se ole miehen koti? Jos sinä et siedä sitä, että miehen kaapissa ei ole puhtaita kalsareita, niin on aika miettiä, miksi haluat ensisijaisesti olla miehelle äiti.

Paljonko annat miehelle viikkorahaa ja pitääkö puhelin laittaa parkkiin klo 20?

Vierailija
171/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa päivästä toiseen, kävisit vaikka ulkona välillä.

0/5

Vie roskat samalla

Vierailija
172/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista palautetta annat tai miten ?

Sanon kyllä kiitos kotitöistä, jos sitä tarkoitat? Mutta en minä koe, että minun pitäisi ylistää toista maasta taivaisiin kotitöiden tekemisestä (ei hänkään ylistä minua, enkä sitä odota). Sen myönnän, että toisinaan saatan ärtyä, jos kotityö on tehty hutaisten. Esim. tänään, kun mies oli unohtanut laittaa puolet pyykeistä koneeseen (olin erikseen muistuttanut tästä) ja tiskikoneessa odotti likaiseksi jääneet astiat, kun kone ei puhdistanut liian tiiviisti laitettuja astioita.

Ap

Sun mies kokee asuvansa äidin kanssa: kiitoksia kotitöistä ja moitetta siitä, että eipä ole tehtyt nyt oikein, anna kun mamma neuvoo. Miksi et suhtaudu mieheen kuin aikuiseen?

Lopettaa paapomisen ja ymmärtää, että miehelle riittää kotona vähäisempi siisteys kuin naiselle. Ei kotitöistä kiitetä, ne ovat normaalia aikuisen tekemistä eikä toisaalta sanota toiselle, että tee sitä ja tätä ja sitten vielä tämä. Jos toinen ei tee, on se hänen asiansa, mutta ei toisen jälkiä tarvitse siivoatakaan. Jos et siedä likaisia astioita, hanki paperilautasia tai opettele hyväksymään se, että olet tiskivastaava. Erokin on aina ratkaisu, koska toista ei voi muuttaa, itseään voi.

Vierailija
173/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenkodissani oli isä samanlainen. Ärtyi kotitöistä ja teki ne hutaisten. Ilman että äitini sanoi, ei tehnyt mitään. Äiti teki huomattavasti enemmän ja kantoi vastuun arjen pyörimisestä, joten isällä ei todellakaan ollut mitään syytä olla ärtynyt kotitöiden määrästä.

Tuo johtui siitä, että isäni oli jotenkin ylimielinen ja koki olevansa kotitöiden "yläpuolella". Häntä ärsytti kun joutui tekemään jotain, koska koki, että kotityöt ei kuulu hänelle. Huokui ikäänkuin asenne "minähän en mihinkään siivoamiseen alennu". Sitten kun oli pakko tehdä jotain, teki ikäänkuin mielenosoituksellisesti hutaisten. Ihan kuin pikkukakara. Mistä lie tuo kumpusi, isän omasta kotikasvatuksesta, persoonallisuudesta? Joka tapauksessa se oli todella ärsyttävää myös lapsen silmin katsottuna. Ja äitihän siihen arkeen lopulta uupui ja otti eron, mikä isälleni oli hirveä shokki eikä siitä oikein ikinä päässyt jaloilleen. Eikä tuntunut koskaan ymmärtävän, mitkä asiat oli liitossa pielessä. Hänen mielestään äitini halusi erota yhtäkkiä ihan puskista.

Isästäni ja hiukan ap:n miehestäkin huokuu kunnioituksen puute naistaan kohtaan. Nähdään se nainen jonain kodinhoitajana eikä oteta otse vastuuta yhteisestä kodista. Oman lapsuuden ilmapiirini jälkeen näen niin punaista tuosta. Omassa kumppanivalinnassa olikin top 3 kriteereissä osallistuminen yhteisen kodin hoitoon. Sen ainakin opin vanhempieni suhteesta, jos en muuta. 

Vierailija
174/186 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta sinuna joustaisin vähän siivousvaatimuksissa. Kyllä imurointi riittää kerran viikkoon. Petivaattet vaihdetaan kolmen viikon välein. Ruokaa kannattaa tehdä kerralla paljon, eikä joka päivä uutta ruokaa jne.

Jos vieläkään mies ei tee asioita, niin minä oikeasti pitäisin huolen vaan omistani. Laittaisin sen kaksi roskista ja nimi laput niihin. Lapsellista? Kyllä, mutta on mieskin kun ei roskia vie. Laittaisin myös kaksi pyykkikoria ja pesisin vain omat pyykkini. Lapsen vaatteet jakaisin kahtia. Sen verran täytyy varmaan ostaa lapselle lisää sukkia ja alusvaatteita että riittää puhtaat pitempään, kun kerta pyykkiä pestään harvemmin. Likaiset, ahtaasti laitetut tiskit jättäisin paikoilleen koneeseen ja kiertäköön pesussa niin monta kertaa että mies ne sieltä itse ottaa ulos. Jos se pesukoneen käyttö maksaa enemmän niin sitten maksaa, kohauta vaan hartioita että minkäs teet. Jos aina teet asioita miehen puolesta, niin ei se mies ikinä opi.

Vierailija
175/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
176/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi kovasti miesten kommentit tähän, että miten usein esim. vaihdat lakanat/pyyhkeet, viet roskat, imuroit, pyyhit pölyt, peset pyykkiä, laitat ruokaa? 

Ja vaikuttaako se asuuko yhdessä naisen kanssa siihen miten usein mies näitä tekee?

Vierailija
177/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon raivari on parempi kuin ikuinen yrittäminen ja neuvominen. Ja jos tekee huonosti niin tekee uudelleen. Kyllä se siitä.

Vierailija
178/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi muuten ihmiset kuvittelee, että parisuhteessa voisi olla tekemättä toisen puolesta asioita? ihan tosissaanko veisitte vain omat roskat ja laittaisitte miestä varten oman roskiksen? laittaisitte kahdet ruoat? pesisitte vain omat tiskit tai pyykit?yms??

Kyllä. Jos toinen ei tee mitään, on ihan helppoa laittaa kaksi roskista, tehdä ruokaa vain itselle, pestä vain omat tiskit (tai laittaa koneeseen) ja pestä vain omat pyykit. Ei ole vaikeaa, ei aiheuta lisävaivaa.

Mutta mies laittaa sinun roskikseen, kun omansa on täynnä (tai jättää pöydälle, lattialle jne...). Ottaa sinun pesemät astiat kun itsellä ei ole. Vain pyykinpesussa onnistuu tuo, miehen on pakko pestä omansa.

Joo, tuntuu että kaikki keinot kokeiltu, "hyvin" on a n o p p i työnsä tehnyt aikoinaan ( ei siis ole opettanut yhtään! toisen huomioimista)

Vierailija
179/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudenkodissani oli isä samanlainen. Ärtyi kotitöistä ja teki ne hutaisten. Ilman että äitini sanoi, ei tehnyt mitään. Äiti teki huomattavasti enemmän ja kantoi vastuun arjen pyörimisestä, joten isällä ei todellakaan ollut mitään syytä olla ärtynyt kotitöiden määrästä.

Tuo johtui siitä, että isäni oli jotenkin ylimielinen ja koki olevansa kotitöiden "yläpuolella". Häntä ärsytti kun joutui tekemään jotain, koska koki, että kotityöt ei kuulu hänelle. Huokui ikäänkuin asenne "minähän en mihinkään siivoamiseen alennu". Sitten kun oli pakko tehdä jotain, teki ikäänkuin mielenosoituksellisesti hutaisten. Ihan kuin pikkukakara. Mistä lie tuo kumpusi, isän omasta kotikasvatuksesta, persoonallisuudesta? Joka tapauksessa se oli todella ärsyttävää myös lapsen silmin katsottuna. Ja äitihän siihen arkeen lopulta uupui ja otti eron, mikä isälleni oli hirveä shokki eikä siitä oikein ikinä päässyt jaloilleen. Eikä tun

Ai mistä kumpusi? No tästä meidän kulttuuristamme. Kyllä edelleen enemmistö miehistä on sitä mieltä että naisen kuuluu tehdä kotityöt. Osa naisistakin. 

Onhan meillä kaikkialla käytössä ilmaisu: "Kunnon mies auttaa kotitöissä." Siis auttaa. Kotityöt eivät ole miehen tehtävä vaan naisen, mutta hyvää hyvyyttään mies auttaa. Tuota ilmaisua käyttävät nekin jotka väittävät että ei yhteiskunta muka mitenkään painosta naista tekemään kotityöt.

Vierailija
180/186 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata asua miehen kanssa yhdessä. Erilliset kodit, jos siisteystaso on erilainen.