Miksi me annetaan noiden säästötoimien mennä läpi?!!!
Ei hel vetti sentäs! Eikö meistä ole pitämään kunnolla ääntä ja järjestämään sellaset mielenosoitukset ettei mitään rajaa. Me vaan lampaina määitään että kaikki käy ja jupistaan omaan partaamme. Ei onnistuisi tällaiset leikkaukset muissa maissa!
Kommentit (34)
Koska minä ainakin nautin lisäpalkasta jonka veronalennukset tuo
Ihmetyttää tai tyrmistyttää nämä aloitukset, jos rahaa ei ole, niin ei voi elää vuosikausia niin kuin sitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
No se ei montaa euroa ole ellet tienaa yli 10 000e/kk
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tai tyrmistyttää nämä aloitukset, jos rahaa ei ole, niin ei voi elää vuosikausia niin kuin sitä olisi.
No rahaa on. Siksi tämä nykyinen hallitus nostaa velkaantumisastetta yli 80%
Taas halvennat, pilkkaat lampaita vertaamalla itseesi.
Kysy tuota asiaa kansanedustajalta, jota äänestit. Minä en pysty asiaan vaikuttamaan mitenkään.
Kannattiko nukkua? 30% kansasta ei äänestänyt, joten ulinaturpa umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Taas halvennat, pilkkaat lampaita vertaamalla itseesi.
Nuo lammasjutut on iik orin tapa provosoida. Älkää ottako tosissaan.
Aika pieni ongelma tällä hetkellä kun Suomi on sotatoimien kohteena. Jos tuota kansainvaellusta rajan yli ei saada loppumaan, ei ole enää mitään mistä säästä. Täällä tapahtuu väestönvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on joku 20€ kuussa, ainakin minulla, jolla brutto yli 5000€kk.
Itse isänmaallisena ja tulevaisuuden hyvinvointivaltiosta huolta kantavana toivoisin että se laitettaisiin ennemmin vaikka valtionvelan lyhennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi osoittaa esimerkkiä mutta eipä taida perse nousta edelleenkään sohvalta. Toisten haukkuminen lampaiksi on kivempaa.
Vuorokaudessa on 24 tuntia eivätkä aamun tunnit ole yhtään sen erikoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse isänmaallisena ja tulevaisuuden hyvinvointivaltiosta huolta kantavana toivoisin että se laitettaisiin ennemmin vaikka valtionvelan lyhennykseen.
Niinhän se menee, jos laitat rahan takaisin kiertoon etkä polta sitä setelinä takassa?
Hei, me ollaan menossa kohti uutta maailmaa, aivan sama miten täällä äänestelöö. Me kuulutaan pian Euroopan liittovaltioon. Repikää siitä.
Mistä ne rahat otetaan?
Osan meistä pitää tienata ja maksaa veroja, jotta toiset voivat ottaa vastaan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti lähi-idälle löytyy rahaa, kun niitä tuntuu tulevan koko aika enemmän ja enemmän ja sieltähän on tulossa kunnolla porukkaa, kun niiden facebook ryhmissä huudellaan, että täältä saa kaiken tulkaa. Voin sanoa, että eivät ole tulossa töihin. Nyt jo tulleiden hintalappu ei ole ihan mikään pieni. Silti hoetaan ettei ole enää varaa elää näin. Niin suomalaisilla ei ole varaa ja suomalaisista ei tarvi välittää. En minä tätä hyväksy todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rahaa on. Valtion tulot ovat kasvaneet joka vuosi. Kyse on vain siitä, miten tuo raha jaetaan.
2009 jälkeensitä rahaa eiole ohjattu tuottamaan valtiolle talouskasvua. Yrityksille on jaettu täysin vastikkeetonta rahaa, mikä on kansalle aina, ihan aina väitetty tuottavan investointeja. No ei ole. Suomen investointiaste on ollut lähes 20 vuoden ajan muuta Eurooppaa matalampi, alle EU-,maiden keskiarvon.
Koko ajan on myös sanottu, että Suomen kilpailukyky on heikko . Totta hemmetissä se onheikko, kun Sumess aei ole panostettu yritysten kehittämiseen.
Kustannuskilpailukyvystä palkansaajat ovat kyllä pitäneet huolen, 2009 lähtein on koko ajan tyydytty kilpailijamaita selvästi alempiin korotuksiin. 2010-luvulla palkansaajien reaaliansiot ovat kolmesti olleet miinuksella, mutta yrityksemme ovat jakaneet muuta Eurooppaa korkeampia osinkoja.
Nämä tuottamattomat yritystue ovat jo nousseeet 7 mrd:iin vuositasolla. Jos niitä tarkistettaisiin, saisi valtio vuosittain ainakin pari-kolme miljardia lisää tuloja. Ainoastaan suursijoittajat kärisisivät, suuri osa heistä ulkomaalaisia. (H:gin pörssin osingoista puolet, elli jo ylikin maksetaan ulkomaisiin taskuihin).
Listaamattomien osinkojen veroetu. Sitä on ehdotettu pienennettäväksi v:sat a2010 lähtien valtiovarainministeriötoiemsta,2017 yritysverotuksen asiantuntijatyöryhmän toimesta , Vihriälän ryhmän toimesta ja jopa elinekioelämän oman tutkimuslaitoksen, EVAn toimesta.
Se kun heikentää talosukasvua ,ohjaa investointejavainnostamaan yritysten nettovarallisuutta (mikä lisäsä verottomia osinkoja) - ja mikä kannattaahuomata;; valtiovarainministetiön mukaan siitä hytytvät vain kaikkein rikkaimmat listaamattomien yritysten omsitajat ja niihin sijoittavat. Siis 99 % listaamattomista yhtiäistä ei siitä hyödty -eikä tule ksokaan hyötymään.
Miksi yrittäjät puolustavat tämän pienenmääränoikeustta nostaa verotomia osinkoja,jun valtaosa yrittäjistä maksaa veroja saman verran kuin palkansaajat? Tietämättömyyttä, tyhmyyttä,vai laiskuutta ottaa selvää asioiden todellisesta laidasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valtionvelkaa tarvi lyhentää, terveisin Paavo Arhinmäki.
Mihin töihin? ei töihin vain "mennä". täytyy olla sopiva koulutus ja kokemus. Muuten joutuu äkkiä heitetyksi ulos.
Pyhä yksinkertaisuus sentään!!
Ap voisi osoittaa esimerkkiä mutta eipä taida perse nousta edelleenkään sohvalta. Toisten haukkuminen lampaiksi on kivempaa.