Miten pystytte käymään ulkoma tällä kelillä?
Kommentit (135)
Vaatteita kelin mukaan päälle niin ei ole mikään ongelma
En oikein pystykään kun pakon edessä, atooppinen ihoni on niin kuiva ja herkkä että iho kuoriutuu suomuina jos altistuu pakkasille :'D Äsken kävin hakemassa postipaketin läheisestä automaatista ja sonnustauduin moneen vaatekerrokseen ja niin että vedin paksun kaulahuivin alaripsiin asti ja pipon silmille, eli tuollainen sosiaalisesti hyväksytympi kommandopipo.
Kaikki vain eivät "menesty" kylmyydessä vaikka kuinka ollaan suomalaisia. Onneksi nykyään saa tehdä monella alalla etätöitä niin voi keskittää aktiviteetit sisätiloihin kun on kylmää.
Nykyään ei taideta pystyä tekemään oikeen mitään
Heh, meillä on ulkohuussi ja just kävin siellä pelkkä saunatakki päällä. Mittari näyttää -21. Ei ongelmaa.
Onhan sitä kouluaikoina kouluunkin menty -30 pakkasissa ja vieläpä kulkuneuvona fillari. Muistan kirkkaasti sen tuskallisen päivän, kun matkasin amikseen tuollein kuin sanoin.
Ei niin pahalta itselleni nämä nyt olevat pakkaset tunnu. Aika normit talvikelit.
M30
Voi pikkulintuparkoja, joilla on vain muutama valoisa tunti, etsiä ruokaa lumikinosten alta. Pikku tintinkin pitää syödä 40 kertaa painonsa verran päivässä, että se selviäisi hengissä yhdestä pakkasyöstä.
🌨 🐦🐥 🌨
-10 astetta oli ulkona, mulla oli päällä:
alaosa: collegehousut + villahousut + säärystimet + farkut,
yläosa: pitkähih. paita + huppari + villapaita + talvitakki + kaulaliina
jalat: sukat + villasukat + vaelluskengät
päässä: hupparin huppu + pipo
kädet: akryylisormikkaat + nahkarukkaset
Ei ollut kylmä. Just sopiva oli. Listasta ehkä huomaa, että oon aika vilukissa. Mutta viihdyn ulkona kun on riittävästi päällä.
Kelihän on hyvä, ehkä pikkuisen liukasta. Sää on kyllä aika kylmä, mutta tarkenee, kun laittaa tarpeeksi päälle.
Helposti, sopivat vaatteet vain päälle. Kävelin lapsena 2 1/2 km matkan kouluun säässä kuin säässä (tai no yhtenä talvena oli 40 asteen pakkasia ja silloin isä vei). Outoahan tuo olisi, jos enää aikuisena kykenisi pakkaseen menemään.
Pukeutumalla sään mukaan. Helsingissä oli tänään mitä ihanin ulkoilusää, harmi etten nuhaisena vielä kovin pitkään uskaltanut olla ulkona.
No jos ei ole pakko mennä ulkoilemaan niin en mene. Rapautuuko kunto heti jos ei ole joka päivä rehkimässä räkä poskella. Menkää vaan palelluttamaan ittenne.
-20, tulin just puolentoista tunnin sauva kävelyltä. Lämmin oli. Ulkoilu on pukeutumiskysymys ja maalaisjärki näköjään kortilla...
Helposti. Talvivaatteet ylle ja ulos. Tulee huono olo ilman raitista ilmaa ja liikuntaa. Tunnin lenkin tein.
Bussipysäkille kävelen säässä kuin säässä ja odotan sitä bussia. Muutkin tekevät niin.
Tennariteinit, päähineettömät ja hanskattomat säälittävät. Joskus kauhistuttaa, kun pienillä koululaisilla on pakkasilla vain joku huppari yllä, selvästi kotona ei ole kaikki hyvin.
Ihan normaalisti kävin aamupäivällä 8 km reippaasti kävelemässä.Ei tuolla ole mulle kylmä,kun osaa pukea.(-20).
Sinkoan rapun ovesta sen 2 metriä lämpimään autohalliin ja hallista autolla ulos.
En käy ulkona talvella kuin pakolliset työmatkat ja kauppareissut. Reuma ei tykkää talvesta vaikka pukeutuisi miten.
Vierailija kirjoitti:
-10 astetta oli ulkona, mulla oli päällä:
alaosa: collegehousut + villahousut + säärystimet + farkut,
yläosa: pitkähih. paita + huppari + villapaita + talvitakki + kaulaliina
jalat: sukat + villasukat + vaelluskengät
päässä: hupparin huppu + pipo
kädet: akryylisormikkaat + nahkarukkaset
Ei ollut kylmä. Just sopiva oli. Listasta ehkä huomaa, että oon aika vilukissa. Mutta viihdyn ulkona kun on riittävästi päällä.
Ihan mielenkiinnosta, miten pukeudut, jos on vaikka -30 ja on pakko mennä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Talvivaatteet ylle ja ulos. Tulee huono olo ilman raitista ilmaa ja liikuntaa. Tunnin lenkin tein.
Bussipysäkille kävelen säässä kuin säässä ja odotan sitä bussia. Muutkin tekevät niin.
Tennariteinit, päähineettömät ja hanskattomat säälittävät. Joskus kauhistuttaa, kun pienillä koululaisilla on pakkasilla vain joku huppari yllä, selvästi kotona ei ole kaikki hyvin.
Mä näin pari teinityttöä avonaisissa vaatteissa viikonloppuna. Toinen niistä olikin kylmissään, että hirvittää noiden nuorien tyhmyys.
Pukeutumiskysymys.
Koiran kanssa on lähdettävä säällä kuin säällä.