Miten pystytte käymään ulkoma tällä kelillä?
Kommentit (135)
Helposti. Vaatteet pääle ja ovesta ulos ja jalkaa toisen eteen.
Milläs kasvot suojaat??? Ei kommandopipossa voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule mä asun teltassa tällä kelillä.
Turkista, huopaa, pressuaa ja avaruuslakanaa vai? ja kulkurinkeitin alias risukeitin.
Lämmitin saunan. Rentouduin. Kävelin eilen pitkän lenkin. Ei joka päivä ole pakko ulkoilla. Pakkasvaatteet on, eikä kylmä pelota. Ei vaan huvittanut ulkoilla.
Pojalle sanoin, että pipo päähän ja hanskat käteen.
Oletko toppahousuista kuullut. Pitkistä kalsareista, kaulurista, kunnon piposta ja rukkasista. Ei tyylikästä ehkä, mutta kuka tuolla katsoo. Muista heijastimet.
Emme pystykään. Koko suomi on sulkutilassa pakkasten vuoksi. Ihmisiä kuolee koteihin nälkään kun eivät voi kauppaan lähteä ja ruokaakaan ei voi kotiovelle tilalle kun ketään ei ulos uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Monet juoksijat käyttävät täälläpäin.
Miettikää sorsia kuinka palelevat nyt kaupunkien sulapaikoissa, kävin katsomassa ja oli sorsat kylmissään, viekää ruokaa niille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko toppahousuista kuullut. Pitkistä kalsareista, kaulurista, kunnon piposta ja rukkasista. Ei tyylikästä ehkä, mutta kuka tuolla katsoo. Muista heijastimet.
En omista mitään noista ja olen jo 57.
Ei tule kolmen vartin kävelystä paita hiestä märäksi, eli ihan hyvin kiitos kysymästä.
Viimeksi oli etelässä marraskuussa näin kylmä 2010.
Pystyisin mutta nykyään en ole koska ei ole pakko. Aikoinaan ulkoiltiin kovissa pakkasissa lasten kanssa. Hyvät vaatteet niin tarkenee mutta en osta mitään superlämpimiä koska aion olla sisällä kun on pakkasta.
Höpsis. Tämä on vain normaalia kovempi halla. Ilmaston muutoksen vuoksi suomessa ei ole ollut pakkasia marraskuussa sitten 1940-luvun.
Meteoroloogikko.
Eikös tuo ole pukeutumiskystmys. Jos on kylmä niin laittoo lissee vaatetta
Kävin 8km kävelylenkin, -16 näytti mittari. Sopivasti vaatetta niin hyvä oli. Ei tuntunut yhtään pahalta, kun ei tuullut.
Olen vilukissa, mutta hyvin pystyn. Yksi talvi ulkotyössä opetti pukeutumaan siten, ettei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole nykyajan asu?
Ensimmäinen hallayö on ollut viikkokausia sitten, myös Etelä-Suomessa.