Lapsen kanssa sukset ristissä
Riidan jälkeen ei voida sopia kun lapsi (11-vuotias) vaikuttaa siltä ettei välitä eikä päästä lähelle. Olen niin kyllästynyt tähän. Perheneuvolaan olemme yhteyksissä ja tapaamisaika varattuna mutta en tiedä onko tähän ongelmaan apua kun on jatkunut jo pitkään.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tyttö vai poika ? Sillä on merkitystä usko pois.
Kuka poisti vastaukseni? Eli kyseessä on tyttö. Ap
Onko se lapsi ollut ikänsä samanlainen pöykäpää, joka riitelee, mutta ei suostu sopimaan? Eli onko jotain unohtunut tekemättä jo monta vuotta sitten? Nyt taitaa olla viimeinen hetki takoa sen tenavan päähän, kuka käskee ja kuka määrää. Eikä se ole se tenava.
Vierailija kirjoitti:
Onko se lapsi ollut ikänsä samanlainen pöykäpää, joka riitelee, mutta ei suostu sopimaan? Eli onko jotain unohtunut tekemättä jo monta vuotta sitten? Nyt taitaa olla viimeinen hetki takoa sen tenavan päähän, kuka käskee ja kuka määrää. Eikä se ole se tenava.
No on kyllä ollut aina sellainen vastarannan kiiski. Muistan elävästi tilanteen kun jouduin kantamaan potkivan ja karjuvan 3-vuotiaan autosta kotiin ja sen kuinka turhautuessaan myös löi minua. Nyt ei helpotusta ole tullut vieläkään mutta nyt loukkaa minua sanallisesti. Olen ajatellut että alkava murrosikä aiheuttaa tuollaisen + synnynnäinen temperamentti... huh, en pääse kyllä helpolla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Soita kuule sossuun ja sano että olet paska mutsi ja anna se lapsiparka parempaan kotiin.
kuka nyt jotain teinin haluaa huostaansa
Olen joutunut kuuntelemaan tuota kaaosmaista draamaa lapsen puolelta niin pitkään että olen tunteeton, en tunne mitään. Tiedän sen olevan väärä tapa mutta se on ainoa selviytymiskeinoni stressaavassa tilanteessa. En itsekään ehkä saanut hyviä tunteidensäätelytaitoja lapsuudessani, en saanut todellakaan käyttäytyä samalla tavalla kun nyt lapseni. Meillä ei ole edes mitään kivaa yhteistä tekemistäkään enää, ehdotan jotain ja saan vastaukseksi olankohautuksen tai 'emt'. Ap
Tyttö vai poika ? Sillä on merkitystä usko pois.