Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kanssa sukset ristissä

Vierailija
26.11.2023 |

Riidan jälkeen ei voida sopia kun lapsi (11-vuotias) vaikuttaa siltä ettei välitä eikä päästä lähelle. Olen niin kyllästynyt tähän. Perheneuvolaan olemme yhteyksissä ja tapaamisaika varattuna mutta en tiedä onko tähän ongelmaan apua kun on jatkunut jo pitkään.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi ole mikään kaveri. Sinun tehtäväsi vanhempana on pitää kuria lapselle ja lapsen tehtävä on totella sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata se pentus! Ikänään isälleni en oo sanonu että"ei".

Vierailija
4/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kuule sossuun ja sano että olet paska mutsi ja anna se lapsiparka parempaan kotiin.

Vierailija
5/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei pidä reagoida niin vahvasti.

Riidan jälkeen pyydät anteeksi, kerrot että olisi kiva jos lapsi tekisi samoin, jos hän ei halua, ei voi pakottaa, anna hänelle enemmän aikaa.

Murrosikä tuossa vaiheessa tekee tuloaan ja se näkyy käytöksessä.

Vierailija
6/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihan ne säännöt ja rangaistus jo niitä rikkoo.

Vierailija
7/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jalkovälisi avasit. Kärsi seuraukset🤣

Vierailija
8/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kuule sossuun ja sano että olet paska mutsi ja anna se lapsiparka parempaan kotiin.

Se on ollut mielessä kyllä. Niin toivottomalta on tuntunut. Ap

Vierailija
9/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt kestää vielä vähän aikaa. Lapsellasi on paha olo. Meillä kävi niin että megariidan jälkeen annoin lapsen mököttää ihan rauhassa omissa oloissaan ja jossain vaiheessa hän hiipi kainaloon. Siinä istuttiin ihan hiljaa ja rauhassa. Emme aina ymmärrä minkälainen kaaos nuoren sielussa velloo. Monesti se on ihan muuta kun mistä on riidelty.

Vierailija
10/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella tilannetta, että riitelisin alakoululaisen kanssa. Mistä ihmeestä te riitelette? 

Vierailija
11/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin kaupassa pikkupoika huusi äitillensä "haista p*ska!" ja "tuki turpas!" niin lujaa kuin kurkusta lähti uudestaan ja uudestaan, kun ei saanut haluamaansa. Isä kun tuli paikalle niin poika kysyi saako ja isä sanoi, ettei poika sitä tarvi ja rauha palasi kauppaan. Vaan jäin miettimään, että keneltä tämä poika tämän on käytöksen on oppinut...

Vierailija
12/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella tilannetta, että riitelisin alakoululaisen kanssa. Mistä ihmeestä te riitelette? 

Pienistäkin asioista tulee kitkaa... Lapsi töksäyttelee ja jos huomautan siitä, ääni nousee. Vaikka yritän olla välittämättä lapsi huutaa ja valittaa. Ap

Vierailija
13/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten lapsen kanssa riidellään. Lapsella on ohjeet ja säännöt ja niitä noudatetaan ja jos ei noudata niin kasvatuksellinen seuraus. Mistä ihmeestä aikuinen riitelee lapsen kanssa?

Oletko vanhempana ollut epäoikeudenmukainen ja kohtuuton jonkun asian suhteen? 

Vierailija
14/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten lapsen kanssa riidellään. Lapsella on ohjeet ja säännöt ja niitä noudatetaan ja jos ei noudata niin kasvatuksellinen seuraus. Mistä ihmeestä aikuinen riitelee lapsen kanssa?

On sääntöjä kotona mutta lapsi ei niitä noudata koska hänen mielestään ne on vääriä. Aina täytyy niistä muistuttaa kun muuten ei mene perille. Kaikista energiaa vievintä on se että lapsi protestoi ja huutaa juuri sitä kuinka epäreilua ollaan (minä ja mieheni) vaikka kyse on rajoista. Näyttää pettymyksen huutamalla ja haukkumalla minua. Ap

Vierailija
15/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sääntöjä kotona mutta lapsi ei niitä noudata koska hänen mielestään ne on vääriä. Aina täytyy niistä muistuttaa kun muuten ei mene perille. Kaikista energiaa vievintä on se että lapsi protestoi ja huutaa juuri sitä kuinka epäreilua ollaan (minä ja mieheni) vaikka kyse on rajoista. Näyttää pettymyksen huutamalla ja haukkumalla minua. Ap

Pelkät säännöt eivät riitä vaan pitää olla kunnolliset rangaistukset myös. Siis jotta saat lapsen hiljaiseksi ja tottelemaan vaikka lapsi on uhmakas.

Vierailija
16/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luoja kun tällä on tasd täydellisiä vanhempia, täydellisine lapsineen. Älä kuvittele ap, että täältä saat apua tai tukea.

Sibut ja lapsesi haukutaan maanrakoon. Keskustele vaikka jollekin ystävälle tai esimerkiksi perhetyöntekijälle.

T: teinin äiti

Vierailija
17/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taannoin kaupassa pikkupoika huusi äitillensä "haista p*ska!" ja "tuki turpas!" niin lujaa kuin kurkusta lähti uudestaan ja uudestaan, kun ei saanut haluamaansa. Isä kun tuli paikalle niin poika kysyi saako ja isä sanoi, ettei poika sitä tarvi ja rauha palasi kauppaan. Vaan jäin miettimään, että keneltä tämä poika tämän on käytöksen on oppinut...

No siltä isältä? Äitiparka..

Vierailija
18/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet hakenut apua.

Vierailija
19/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi ole mikään kaveri. Sinun tehtäväsi vanhempana on pitää kuria lapselle ja lapsen tehtävä on totella sinua.

Olen yksinhuoltaja ,eikä minulla ole tapana kurittaa, käskeä tai komennella lapsia vaan ihan nätisti puhumalla ja palkitsemalla ollaan hyvin pärjätty.

AP

Vierailija
20/46 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ,eikä minulla ole tapana kurittaa, käskeä tai komennella lapsia vaan ihan nätisti puhumalla ja palkitsemalla ollaan hyvin pärjätty.

AP

Et ole  ap. Hän kertoi että "puolisonsa " kanssa..