Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä logiikan perusteella köyhiltä leikkaaminen parantaa valtion taloutta?

Vierailija
26.11.2023 |

Tai rikkaiden veroalet? Tietääkö joku?

Fakta kuitenkin on, että se köyhempi 2/3 kansasta elää kädestä suuhun tarkoittaen että heidän rahansa menee lähes kokonaan suoraan kiertoon - ja on siten erittäin merkittävässä roolissa Suomen talouden pyörimisen kannalta. Varakkailla ylimääräinen raha taas makaa suurelta osin tileillä tai pörssissä eikä sieltä käsin osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen ollenkaan. Tämä on siis suuri kuva, poikkeuksia yksilötasolla tietenkin on.

Itse väittäisin, että esim. tämä suunniteltu sosiaalisen turvaverkon alasajo vähentää suomalaisten kulutusta ja aiheuttaa sitä kautta ikävän noidankehän taloudelle josta voi olla todella vaikeaa päästä myöhemmin ulos. Puhumattakaan siitä, miten sadattuhannet köyhät kansalaisemme päättävät hoitaa elämiseen littyvät kulunsa kun töitä ei ole tarjolla eikä tuillakaan pysty enää sinnittelemään.

Eli kaipaisin siis älyllisiä kommentteja, ideologiaan liittyvät kommentit voi jättää tästä ketjusta pois koska ideologioilla talous ei pyöri. Se pyörii rahalla. Kiertävällä rahalla.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kierrätetään valtiolta saatua rahaa kulutukseen, niin kansantalous ei pyöri, se sakkaa rajusti. Ikiliikkujaa ei ole keksitty, vaikka moni olettaa, että kun valtio ottaa 5 mrd velkaa ja se laitetaan kulutukseen, niin valtio saa sen 5 mdr veroina takaisin, ei saa. Siksi on parempi, että köyhä mene töihin, maksaa palkasta veroa ja käyttää palkkarahansa kuluttamiseen. Silloin valtion ei tarvitse maksaa yhtä paljon tukia kuin nyt ja talous voi paremmin.

Köyhä on jo töissä. Palkka on niin pieni, ettei sillä enää elä.

Vierailija
162/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti muuten mutta ei rahat makaa pörssissä, siellähän se raha just pyörittää taloutta, yritykset tekee sillä rahalla lisää rahaa. 

Toi on aika suoraviivainen oletus. Jos katsoo vaikkapa suomalaisosakeyhtiöiden kurssikehitystä ja vertaa sitä heidän tarjoaminsa työpaikkojen määrään tai maksamiinsa yhteisöveroihin Suomessa, ei korrelaatio olekaan ollenkaan selvä. Pörssiyhtiöiden tavoite kun on tehdä omistajilleen rahaa, ei mikään muu.

Tyhmä!

Olen eri, mutta kerro, mihin se yritysten raha sitten menee. Miksi yritykset

a) järjestävät jatkuvasti yt- ja muutosneuvotteluita

b) eivät maksa työntekijöille kunnollista palkkaa

c) eivät juurikaan edes investoi?

Eli minne se rahaa menee? Se menee omistajien taskuihin (aivan liiallisessa määrin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiaaliturvan puuttuminen olisi yksiselitteinen tie onneen, niin länsi olisi jo iät ja ajat ollut kehitysavun piirissä. 

Tarvitaanko muutoksia? Ehdottomasti, mutta jostain kaikki maat minkä rikollisuutta ja muuta täällä kauhistellaan, on myös maita joissa ei sosiaaliturvaa löydy. 

Sosiaaliturva on paljon halvempi ja tehokkaampi tapa ehkäistä rikollisuutta kuin poliisilaitos. 

Vierailija
164/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kierrätetään valtiolta saatua rahaa kulutukseen, niin kansantalous ei pyöri, se sakkaa rajusti. Ikiliikkujaa ei ole keksitty, vaikka moni olettaa, että kun valtio ottaa 5 mrd velkaa ja se laitetaan kulutukseen, niin valtio saa sen 5 mdr veroina takaisin, ei saa. Siksi on parempi, että köyhä mene töihin, maksaa palkasta veroa ja käyttää palkkarahansa kuluttamiseen. Silloin valtion ei tarvitse maksaa yhtä paljon tukia kuin nyt ja talous voi paremmin.

Köyhä on jo töissä. Palkka on niin pieni, ettei sillä enää elä.

Köyhyysraja on jotain 1300 euroa kuussa. Kyllä se ylittyy, kun tekee ahkerasti töitä.

Vierailija
165/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa köyhyys on vain lisääntynyt ja elämä kuihtunut ja kaventunut kun muu eurooppa vaurastuu ja menee eteenpäin koko ajan. Suomi ja suomalaiset eivät päässeet mukaan edes 2009 laman jälkeiseen nousukauteen.

Kyllä Suomessa on tehty jotain todella pahasti väärin, ja ei näytä korjausta olevan näköpiirissäkään.

Suomi on vajonnut elinkelvottomaksi maaksi umpisurkeiden poliitikkojen takia, jotka vaan vehkeilevät talouseliitin kanssa etuja itselleen, eivätkä välitä maan ja kansalaisten edusta paskaakaan!!!

Vankilaan joutaisi koko remmi!!!

Vierailija
166/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että ne joutuvat menemään töihin. Saadaan verotuloja, ja noiden köyhienkin oma taloustilanne ja mielenterveys kohenee.

Juuri TÄMÄ, sama pitää ulottaa rajan yli lampsineisiin. Oletuksena pitäisi olla että ovat valtiolle velkaa 100 000 - 1000 000 euroa riippuen iästä. Tätä sitten alkavat lyhentämään maksamalla veroja. 5V välein tarkistus ja jos ei oo lyhentynyt niin hirsipuuhun tai omin voimin kotimaahansa!

Vierailija
167/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuuksilla elävä ei tuota mitään valtiolle. On pelkkä kuluerä. Haluaisitko ap itse pöytääsi yhden tai kaksi syöjää lisää ilman, että osallistuvat kustannuksiin mitenkään? Näitä vapaamatkustajia on vuosi vuodelta enemmän Suomessa.

Lehdessä kaikki jutut etuuksia nostavista antavat ymmärtää, että eivät tee enempää töitä, koska se ei kannata. Ajatushan on todella outo, koska lähtökohtaisesti aikuisen tulee elättää itsensä työllä, mutta koska suomalaiset ovat laiskistuneet, niin pakko pakottaa töihin laskemalla etuja. Aivan itse aiheutettu ongelma. Ei kukaan halua elättää vapaamatkustajia. 

Muista nämä lauseesi sitten selkeästi kun jäät työttömäksi ilman omaa syytäsi tai sairastut. Aivan itse aiheutettu ongelma sitten. 

Olen ollut työttömänä. Opiskelin uuden ammatin ja menin töihin. Ja kyllä, etuuksilla eli hyvin eli tiedän mistä puhun. Siksi myös tuen puolueita, jotka leikkaavat ylisuurista etuuksista. Jokainen voi hankkia koulutuksen mikä työllistää. 

Sairaudet on eri asia. Jos oikeita sairauksia. Hömppäpämppä ahdistaa ja masentaa jutut ei mene läpi. 

Vierailija
168/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kuolee pois viemästä tukia, sillä perusteella. :(

Vierailija
169/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti muuten mutta ei rahat makaa pörssissä, siellähän se raha just pyörittää taloutta, yritykset tekee sillä rahalla lisää rahaa. 

Toi on aika suoraviivainen oletus. Jos katsoo vaikkapa suomalaisosakeyhtiöiden kurssikehitystä ja vertaa sitä heidän tarjoaminsa työpaikkojen määrään tai maksamiinsa yhteisöveroihin Suomessa, ei korrelaatio olekaan ollenkaan selvä. Pörssiyhtiöiden tavoite kun on tehdä omistajilleen rahaa, ei mikään muu.

Verrataan samalla tavalla minun 3000 e/kk palkkaani ja naapurin Kelalta/valtiolta saamaa 3000 e/kk. Minä maksan välittömiä veroja 870 e, naapuri 0 e. Totta, hän voi kuluttaa paljon enemmän kuin minä, koska tukieuroista ei veroja mene, mutta onko se ns. hyvää kulutusta eli tuottaa työpaikkoja?

.

.

.

ne tuet on isommat ja niistä menee verot. samalla menee kaikesta mitä ostelee verot.

maidot, auto, bensat, sähköt, vesi jne

Vierailija
170/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuuksilla elävä ei tuota mitään valtiolle. On pelkkä kuluerä. Haluaisitko ap itse pöytääsi yhden tai kaksi syöjää lisää ilman, että osallistuvat kustannuksiin mitenkään? Näitä vapaamatkustajia on vuosi vuodelta enemmän Suomessa.

Lehdessä kaikki jutut etuuksia nostavista antavat ymmärtää, että eivät tee enempää töitä, koska se ei kannata. Ajatushan on todella outo, koska lähtökohtaisesti aikuisen tulee elättää itsensä työllä, mutta koska suomalaiset ovat laiskistuneet, niin pakko pakottaa töihin laskemalla etuja. Aivan itse aiheutettu ongelma. Ei kukaan halua elättää vapaamatkustajia. 

Muista nämä lauseesi sitten selkeästi kun jäät työttömäksi ilman omaa syytäsi tai sairastut. Aivan itse aiheutettu ongelma sitten. 

Olen ollut työttömänä. Opi

Onneksi irtisanomissuojaa heikennetään. 

Saat työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa, kun puolisosi tienaa 2400 brutto ja 2 lasta. Muita tukia ei tipu. 

Vierailija
171/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä!

Olen eri, mutta kerro, mihin se yritysten raha sitten menee. Miksi yritykset

a) järjestävät jatkuvasti yt- ja muutosneuvotteluita

b) eivät maksa työntekijöille kunnollista palkkaa

c) eivät juurikaan edes investoi?

Eli minne se rahaa me

Totta kai se menee omistajien taskuun, he ovat ottaneet riskin ja sijoittaneet siihen yritykseen, siksi heidän kuuluu saada sille sijoitukselleen tuottoa. Ei yritys ole olemassa sen takia että työntekijät rikastuisi tai siksi että yritys tekisi jonkunlaista hyväntekeväisyyttä. Ihan jo osakeyhtiölaki sanoo että toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Vierailija
172/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä. Opi

Mitä etuuksia sait ja miten elit, mitä söit, mistä muualta sait rahaa, saitko ruokaa ja vaatteita lahjaksi, maksoiko isäsi laskusi? Asuitko perinnöksi saamassasi asunnossa maalla?

Vierailija
173/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskakohan aletaan vaatimaan niitä töihin joita ei Kelan ja te-palveluiden tilastoissa näy? Esimerkiksi eivät nosta tukia vaan elävät säästöillä, perinnöllä tai voitoilla. 

Nämäkin on saatava aktivoitua. Näitä on melkein 100 000 suomalaista. Yksi keino olisi määrätä palkkaa korkeampi tulovero sille summalle jota kuluttavat kuukaudessa, johan alkaa työnteko maittamaan.

Vierailija
174/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verrataan samalla tavalla minun 3000 e/kk palkkaani ja naapurin Kelalta/valtiolta saamaa 3000 e/kk. Minä maksan välittömiä veroja 870 e, naapuri 0 e. Totta, hän voi kuluttaa paljon enemmän kuin minä, koska tukieuroista ei veroja mene, mutta onko se ns. hyvää kulutusta eli tuottaa työpaik

Elät mielikuvitusmaailmassa, tuet ei todellakaan ole isompia, vaan paljon paljon pienempiä.

Vierailija
175/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että ne joutuvat menemään töihin. Saadaan verotuloja, ja noiden köyhienkin oma taloustilanne ja mielenterveys kohenee.

Menemään töihin? XDDD Ei sinne töihin noin vain kävellä. Kaikilla ole sukulaisen järkkäämää suojatyöpaikkaa, kuten sinulla, uuvatti per'superseilijä.

Sivusta huomauttaen, aika surullista miten toisen täytyy uskotella itselleen että ainoastaan suhteilla voi saada töitä koska olisi liian pelottavaa katsoa peiliin ja löytää sieltä joku selitys.

Mä olin julkisella ja on hemmetin noloa, että esimies on yhden työkaverin serkku. 

Vierailija
176/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömuustuesta maksetaan 20% veroja, eikä se tuki edes ole suuri, vaan sellainen ettei sillä edes tule toimeen.

Vierailija
177/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla. 

Onneksi eläkkeitä ei makseta valtion varoista.

Niin, sun eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville. Eli 2400 brutto palkasta 177 euroa joka kuukausi. Sosiaaliturvamenoista 32,7 miljardia menee eläkeläisiin ja lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia. 

Opettele lukemaan tilastoja ja lopeta valehtelu vaikka eläkeläisiä vihaatkin.Nämä nyt eläkkeellä olevat ovat maksaneet tasan tarkkaan samoja summia joten miksi sinä o

Oletko oikeasti tyhmä ? Jos jäät eläkkeelle ja olet maksanut esimerkiksi 100 tuhatta työeläkkeitä niillä et tonnin eläke/kk elä kuin noin kahdeksan kuukautta. Työeläke maksu on nyt noin 24,84%:a palkasta, esimerkiksi vuonna 1996 se oli 4,3%:a. Taidat olla itsekin eläkkeellä kun tuollaista p***aa jauhat 

Vierailija
178/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemään töihin? XDDD Ei sinne töihin noin vain kävellä. Kaikilla ole sukulaisen järkkäämää suojatyöpaikkaa, kuten sinulla, uuvatti per'superseilijä.

Sivusta huomauttaen, aika surullista miten toisen täytyy uskotella itselleen että ainoastaan suhteilla voi saada töitä koska olisi liian pelottavaa katsoa peiliin ja löytää sieltä joku selitys.

Mä olin julkisella ja on hemmetin noloa, että esimies on yhden työkaverin serkku. 

Täh? Minä en varmaan jokaista serkkuani edes tunnistaisi jos sattuisivat hakemaan meille töihin, pitäisikö heidät sen takia jättää valitsematta että ovat minulle sukua jos sattuvat olemaan pätevimpiä hommaan?

Vierailija
179/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verrataan samalla tavalla minun 3000 e/kk palkkaani ja naapurin Kelalta/valtiolta saamaa 3000 e/kk. Minä maksan välittömiä veroja 870 e, naapuri 0 e. Totta, hän voi kuluttaa paljon enemmän kuin minä, koska tukieuroista ei veroja mene, mutta onko se ns. hyvää kulutusta eli tuottaa työpaikkoja?

Naapurisi ei saa 3000e kelalta asia ei pidä paikkaansa .ajattele tarkemmin ennenkuin alat kommentoimaan .0/5. Muistakaa että kuka tahansa voi joutua hakemaan yhteiskunnalta tukea .elämä yllättää .

Vierailija
180/215 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla. 

Onneksi eläkkeitä ei makseta valtion varoista.

Niin, sun eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville. Eli 2400 brutto palkasta 177 euroa joka kuukausi. Sosiaaliturvamenoista 32,7 miljardia menee eläkeläisiin ja lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia. 

Opettele lukemaan tilastoja ja lopeta valehtelu vaikka eläkeläisiä vihaatkin.Nämä nyt eläkkeellä olevat ovat maksan

Tyhmä olet sinä kun et tajua että nyt eläkkeelle jääneet ovatmaksaneet sanoja eläkemaksuja kuin sinäkin.Eläkkeidrn suuruudesta ei ole ollut sanaakaan puhetta,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän