Kerro kolme lempijouluruokaasi, joita ilman joulu ei tunnu joululta
Aloitan: lanttulaatikko, sienisalaatti, valkosipulisilakka, joka taisteli pitkään kylmäsavulohen kanssa, mutta voitti.
Kommentit (420)
Kinkku, graavilohi, lanttulaatikko.
piparit, saaristolaisleipä, porkkala
Graavilohi, rosolli, lanttulaatikko.
Sienisalaatti, rosolli ja lämminsavulohi.
Rosolli, imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko.
Tulipas perinteisiä makuja.
Luumu-piparkakkurahka, lanttulaatikko, joulutortut.
Seitankinkku.
Vierailija kirjoitti:
Konjakkigraavattu lohi ja saaristolaisleipä. Siinä on joulupöydän herkku numero 1. Eikä ole hinnallakaan pilattu, kun itse tekee. Tokihan lämmin kinkku kuuluu myös jouluun, mutta joulun ulkopuolella sitä ei kyllä tee mieli.
Lämmin kinkku???
Gini-cheddar, luumu-unelmapitko (Oululainen tai Fasu), seitan kinkku.
Kinkku, lanttulaatikko, perunalaatikko.
Muikun mäti, kinkku ja ruisleipä (paras olis Häälimppu, mutta sitä ei ole enää ollut ikuisuuksiin).
Tää olikin mielenkiintoinen ketju.
Mulle uutena viktorian riisipuuro siis -vanukas ja hernekastike. (ei yhtä aikaa.)
Kinkku, maksalaatikko ja ahti-perhesilli.
Mut jos muutkin perheenjäsenet huomiotava ja vain 3 saa valita: kinkku, hirvipaisti ja imelletty perunalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Seitankinkku, porkkala ja tofulkkuna.
Onpa sulla makuelämykset. Ja ihan tosissasi olet??
Sienisalaatti, punajuuri-aurajuustolaatikko, kinkun korvaava joku parempi possupaisti. Näitä aion tehdä myös vajaan kuukauden päästä..
Kuinka paljon sitä konjamiinia siihen graaviloheen laitetaan? Oletan, että se vain hierotaan siihen pintaan? Alkoi kiinnostaa, jos sellaista tekisin vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konjakkigraavattu lohi ja saaristolaisleipä. Siinä on joulupöydän herkku numero 1. Eikä ole hinnallakaan pilattu, kun itse tekee. Tokihan lämmin kinkku kuuluu myös jouluun, mutta joulun ulkopuolella sitä ei kyllä tee mieli.
Tuleeko saaristolaisleivästä hyvää itse tehtynä? Siis saako siitä sellaisen mehevän? Tekisi mieli kyllä tehdä itse ekaa kertaa
Harjoitus tekee tässäkin mestarin eli kyllä saa. Kaupassa on valmiitakin paketteja missä on vuoka mukana. Sillä onnistuu varmasti, mutta maksavat tosiaan sen 3-4€ kpl. Kostea hieman makea saaristolaisleipä ja konjakkigraavattu lohi. Järkyttävän hyvää. Ja tosiaan konjakki tekee graavilohesta 1000x parempaa. Jos ei konjakista tykkää, niin katajanmarja sekin on hyvä vaihtoehto. Pääasia että lohessa on muutakin kuin suolaa.
Nonni, nyt mun pitää sitten opetella tuo konjakkigraavatun lohen teko myös :D Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Kinkku, imelletty perunalaatikko ja riisipuuro.
tämä
Harjoitus tekee tässäkin mestarin eli kyllä saa. Kaupassa on valmiitakin paketteja missä on vuoka mukana. Sillä onnistuu varmasti, mutta maksavat tosiaan sen 3-4€ kpl. Kostea hieman makea saaristolaisleipä ja konjakkigraavattu lohi. Järkyttävän hyvää. Ja tosiaan konjakki tekee graavilohesta 1000x parempaa. Jos ei konjakista tykkää, niin katajanmarja sekin on hyvä vaihtoehto. Pääasia että lohessa on muutakin kuin suolaa.