Kerro kolme lempijouluruokaasi, joita ilman joulu ei tunnu joululta
Aloitan: lanttulaatikko, sienisalaatti, valkosipulisilakka, joka taisteli pitkään kylmäsavulohen kanssa, mutta voitti.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä imelletyn perunalaatikon suosiota. Minusta se on pahaa.
Ei makuasioita tarvitse "ymmärtää". Voisin nimetä useita ruokia joita en syö muttei häiritte jos muut syövät. Tikullakaan en koske sushiin, tofuun tai vegaanisörsseleihin mutta syökää kun kerta maittaa.
Riisipuuro, lanttulaatikko ja joulutorttu luumumarmeladilla.
Itsetehty imelletty perunalaatikko (ei mitään siirappimössöä).
Vierailija kirjoitti:
Kinkku, lanttulaatikko, graavilohi.
Nämä minunkin tärkeimmät!
Lanttulaatikko, kinkku, graavi-tai kylmäsavulohi
Maksalaatikko, rosolli ja kinkku.
Sienisalaatti, karjalan piirakat, graavilohi sipulin kera
Kinkku, imelletty perunalaatikko, joulutorttu
Porkkanalaatikko, kinkku, graavilohi, tai graavisiika
satsumat, suolasienet, joulutortut
Varmaankin porkkanalaatikko, lanttulaatikko, graavilohi, perunalaatikko ja kalkkuna tai kinkku.
Lämminsavulohi, perunalaatikko ja riisipuuro.
Luumukiisseli, glögi, kynttilät, piparit , paisti ja punajuuret sekä silli. Punaviini sipuli silli. Veitset, haarukat, lautasliinat. Koristeet. Enkeli kello ja kultaiset tähdet pöytäliinassa, ostettu -90 luvulla Anttilasta. Kullanvärinen metallilautanen missä kullan väriset tuikku kynttilä kupit. Ostettu Tiimarista markka aikaan. Koristeet kuuluu joulun ruokapöytään. Myös ne omenat. Hyvää Joulun odotusta.
Lanttulaatikko, rosolli ja riisipuuro rusinasopalla. 🤗
Graavilohi nam. Laatikoista porkkanalaatikko. Kinkku ois kanssa ihan hyvä.
On aika vaikea valita kolme jouluruokaa kun moni jouluruoka maistuu.
Minä olen saanut kaksi ja toisen sain heti kun poistettiin sääntö, että ei saa äänestää sellaista joka saanut jo patsaan. En voi mitään jos kuulostaa ylimieliseltä.
Olin jo ekalla suosittu. Muistan kun sydän pamppaillen odotin nimen ilmoitusta. Tuona vuona sen sai pahin kilpailijana. Tokalla sitten onnisti ja viidennellä, jolloin olin suosion huipulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut kaksi ja toisen sain heti kun poistettiin sääntö, että ei saa äänestää sellaista joka saanut jo patsaan. En voi mitään jos kuulostaa ylimieliseltä.
Olin jo ekalla suosittu. Muistan kun sydän pamppaillen odotin nimen ilmoitusta. Tuona vuona sen sai pahin kilpailijana. Tokalla sitten onnisti ja viidennellä, jolloin olin suosion huipulla.
Hei cmon tuon piti tulla siihen hymypatsas ketjuun.
Tanskalaisetvoi haistakaa paska!Sitä ollaan niin suvakkeja että mutta vtun ahdasmielisiä rikollisia niille, jotka ei tarpeeksi kivoja mukamas. Yök!
Uudet perunat, porkkanalaatikko ja soijasienikasvis-mureke.
Laatikot
riisipuuro
Tortut