Kerro kolme lempijouluruokaasi, joita ilman joulu ei tunnu joululta
Aloitan: lanttulaatikko, sienisalaatti, valkosipulisilakka, joka taisteli pitkään kylmäsavulohen kanssa, mutta voitti.
Kommentit (420)
Itse savustettu lohi
Itse tehdyt karjalanpiirakat
Itse paistettu kotimainen kinkku
Lanttulaatikko
Glögi
Marmeladikuulat
Tai jos kuulat ei kelpaa, niin ehkä sekahedelmäkiisseli kermavaahdolla.
Kinkku, imelletty perunalaatikko (hätätapauksessa hyvä lanttulaatikko käy myös) ja wienernougat.
Imelletty perunalaatikko, graavikala, sillisalaatti
En vietä joulua, mutta tykkään joulusta tulevien vapaiden aikaan herkutella joulutortuilla, piparkakuilla ja suklaakonvehdeilla.
Lanttuloora, konvehdit, riisipuuro
Joulukinkku, graavilohi, joululimppu
Vierailija kirjoitti:
Joulukinkku: Se oli eläessään yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi
Hankimme koiralle joululahjoja, mutta kannamme joulupöytään sitä älykkäämmän sian.
Ei kumoa asiaa sinänsä, mutta esimerkiksi Vietnamissa koirat ovat juhlaruokaa, jota syödään erityistilanteissa.
Kun puheeksi ovat tulleet epätyypilliset jouluruuat, niin kannan minäkin korteni kekoon: Lammasta Vindaloo-kastikkeessa + riisi, papadum-leipää limepikkelssin tai Achar-pikkelssin kanssa. Ei ehkä ihan aattoillan ruokaa, mutta muina päivinä kyllä.
Kinkku, laatikot, riisipuuro...
Kylmäsavulohi, lanttuloota ja sienisaallaatti.
Joulukinkku,lohiherkku, itse tehdyt karjalanpiirakat. Plus ne muut perinteiset,...
Suklaa, kinkku ja porkkanalaatikko.
lanttulaatikko, valmis grillikasler, tortut.
Kyllä joulu on pilalla, jos itärajan yli tuodaan 50 miljoonaa ihmistä, jotka vastustavat kinkun syöntiä.
Lanttulaatikko, mäti ja joululimppu ( itse leivottu)
Tulee se joulu ilman jouluruokiakin. Mutta jos joku pitää valita niin lanttulaatikko, savulohi, riisipuuro. Yksinasuvana en todellakaan näe vaivaa jouluruokien valmistukseen. Riisipuuroakin syön ympäri vuoden silloin tällöin.
-joulut töissä onneksi-
Vierailija kirjoitti:
Piimä, piimä ja piimä.
Oispa piimää!
Kinkku kastikkeella, imelletty perunalaatikko, säilötyt herneet.