Kerro kolme lempijouluruokaasi, joita ilman joulu ei tunnu joululta
Aloitan: lanttulaatikko, sienisalaatti, valkosipulisilakka, joka taisteli pitkään kylmäsavulohen kanssa, mutta voitti.
Kommentit (420)
Rosolli ja kinkku ja lanttulaatikko
oi
itsetehty sienisalaatti suolasienistä, savulohi ja lanttulaatikko
Karjalanpaisti, karjalan piirakat ja kinkku.
Imellettyjä lihapullia, lihapiirakkaa sekä imellettyjä nakkeja+muuta imelää.
Kehopositiivari Sonja
Vierailija kirjoitti:
Joulukinkku: Se oli eläessään yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi
Hankimme koiralle joululahjoja, mutta kannamme joulupöytään sitä älykkäämmän sian.
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/joulukinkku-se-oli-elaessaan-yhta-al…
Ja madot, bakteerit jne. tekevät sitten meistä selvää. Eikö ole somaa, tämä ravintoketju. Mutta vastatakseni kysymykseen, niin olen samaa mieltä kanssasi, että kinkku (mainitessasi koiran, niin se ei kuulu meidän ruokapöytään, mutta olisi kiinnostavaa ... eikös Kiinassa sitä syödä?), mutta sitten lisäisin, että ruiskuoressa hautunut. Lohi ja katkaravut kuuluvat myös, sekä purkkiherneet. Ohhohh, meni jo ylitöiksi, kun tuli nelja (melkein viisi) ruokaa ...
Kinkku, itsetehty porkkanalaatikko ja joulutortut luumutäytteellä.
Kinkku, lanttulaatikko, ohrauunipuuro mehukeiton kera.
Itse paistettu joulukinkku, itse tehdyt lanttukaatikot ja luumutortut.
graavilohi
itse tehty italiansalaatti
maksapasteija
Big Mc, kebab ja intialainen kana korma.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku.
KarjalanPiirakat munavoilla.
KarjalanPaisti.
Olen aina ihmetellyt tuota karjalanpaistia, miten ihmeessä se sopii joulupöytään ja minkä kanssa sitä silloin syödään. Perinteisesti se kai syödään perunamuusin kanssa, mutta joulupöydässä nyt ei perunaa jaksa kovin paljon syödä, ehkä sillin kanssa pienen pimpulan, koska eihän silliä voi sellaisenaan syödä. Muutenkin karjalanpaisti ei helli makunystyröitäni, aika mitättömän makuinen ruoka enkä muutenkaan pidä porsaanlihasta, siinä on paha maku ja haju.
Vastaan: suklaa, suklaa ja suklaa. Olen karkkilakossa ja odotan joulua kuin kuuta nousevaa. Silloin annan itselleni luvan syödä suklaata. Oikein hekumoin, että mitä ostan sitten. Tilanne on päässyt pahaksi, tunnustan.
Ruokapöydässä:
-Loimulohi
-Perunalaatikko
-Kalkkuna
Kahvipöydässä:
-Joulutortut
-Siskoni tekemät piparit
-Vihreät kuulat ja Juliat
Imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko ja pastasalaatti (italiansalaatti).
Brie-juusto, julmust ja taatelikakku!
Vierailija kirjoitti:
Imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko ja pastasalaatti (italiansalaatti).
Unohtui mainita, että kaikki itse tehtyinä. Kaupan laatikoita en ole maistanut koskaan, mutta valmiit italiansalaatit ainakin ovat likimain syömäkelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Big Mc, kebab ja intialainen kana korma.
Miten tämä jokapäiväinen ruoka tekee joulusta joulun? Et nyt ressukka ole tajunnut lainkaan, mistä ketjussa on kyse.
Kinkku.
KarjalanPiirakat munavoilla.
KarjalanPaisti.