Oletko saanut erikoisia viestejä "ostajilta" esim tori.fissä?
Kommentit (66)
Erikoisin oli joku tyyppi kun oli lähettänyt viestin "arpa on heitetty" kun myin noppia, johonkin toiseenkin ilmoitukseen se oli laittanut tuollaisen vitsin. Ei mitään onko myynnissä tai muuta vain tuo vitsi.
Yksi ostaja sanoi, että maksaa osan tavarasta vanhalla ruohonleikkurilla.
Vastasin, että en tarvitse ruohonleikkuria.
Ostaja siihen, että minä voin siinä tapauksessa myydä leikkurin jollekin sitä tarvitsevalle.
Vastasin, että en halua myydä tavaraa, josta en tiedä mitään, taikka mitään tavaraa muutenkaan kenenkään toimeksiannosta/käskystä.
Myyn tavaran vain käteisellä tuotetta hakiessasi.
Tämä siihen, että kun hänellä ei ole autoa, niin minun pitää se tuote tuoda hänelle.
Minä joustin, ja lähdin viemään muun asioinnin ohella samaan suuntaan.
Lopputulos oli, että en myynyt hänelle, koska tyypillä oli vaikeuksia kaivaa kuvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjän kyselijät = eivät ole ostamassa.
Jos käytetyisyä ja kuvassa kasaan viikatuista verhoista kysytään että pitääkö ne pestä, onko tarpeen silittää, onko tupakoitu ja onko vanhassa talossa olleet, niin jätän suoraan vastaamatta vaikka vastaus kaikkiin olisi toivottu. Keksii seuraavaksi jonkub lisäkysymyksen. Joskus vitutti todella pitkä kysely, vastasin seitsämästä kysymyksestä yhteen että joo toisen verhon reunassa on ryppy, onnea etsintään muiden torin verhojen kanssa.
Myöskään en ala ripustamaan verhoja seinälle, jotta joku näkisi ne suorana.
En myy verhoja koska niitä on vaikea myydä. Juuri tää että viikattu verho pitäisi levittää seinälle ja kuvata. Annan suoraan Spr.Kyllä minäkin haluaisin nähdä verhon muutenkin kuin viikattuna, jos olisin sitä ostamassa. Siinä näkee samalla sen kunnon ja miten kuvio asettuu yms.
Sen verran viitseliäs kannattaa olla, että näyttää tuotteen kunnolla, jos sitä on myymässä.
No sitten sä ostat ne verhot kaupasta, eikö? Siellä on aina ne malliverhot mitä voit hiplata ja ihmetellä vaikka koko päivän. Tosin ei aina sielläkään, vaan kaupastakin voit joutua ostamaan verhon paketissa.
Tuon takia en enää jaksa myydä alle 50e arvoista tavaraa. Nuokin verhot lähtee nyt hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on semmoinen juttu, että juuri persaukiset pilaavat omat mahdollisuutensa ostaa hyvää tavaraa halvalla. Hyvätuloiset ihmiset myisivät arvokamaa sopuhintaan, jotta pääsisivät niistä eroon. Mutta nämä saatanan säätäjät pilaavat sen. Koska hyvätuloisilla ei ole pienintäkään kiinnostusta asioida tinkaajien ja säätäjien kanssa.
Tämä on muuten pääsyy miksi hyvätuloiset ylipäätään asioivat vain muiden hyvätuloisten kanssa. Koska sitten ei tarvitse säätää tai kuunnella uhriutumistarinoita siitä kun auto on rikki, rahat loppu ja mies kännissä autotallissa.
Kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja tämä. Alle 50e arvoisia tavaroita ei kannata edes laittaa toriin, koska ne pikkurahasta säätäjät - ei herranjestas.
Yritin joskus myydä vanhaa iphonea. Ostajaehdokkaita oli joku tyyppi joka "yrittää järjestää rahaa huomiseksi", joku huumepäihdehoitolassa asuva joka olisi halunnut tilinumeroni heti alussa, joku vitttuileva räkänokkateinityttö jolle puhelin olisi pitänyt kuljettaa kotiin kun hän ei jaksa hakea kaupungilta, ja joku nimeltään ulkkari joka olisi halunnut tavata ostarin sillan alla. KAIKKI em. tinki ja jäi ilman puhelinta. Lopulta puhelimen osti tinkimättä tavallinen perheenäiti, jonka lapsi oli rikkonut puhelimensa ja tarvitsi uuden.
Kun haluan ostaa jonki tuotteen, niin laitan puh. nro ja pyydän soittamaan. Nouto ja ajankohta on nopea selvittää puhelimessa. Ajan parkkipaikalle sovittuna aikana ja soitan sieltä myyjälle. Hän tuo sen minulle. En halua etsiä rappua ja ovea. Olen huomannut, että monille puhuminen on liian vaikeaa. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja eikös se laki tule ens vuonna, että myyntitulot on ilmoitettava verotukseen paria poikkeusta lukuunottamatta.
Siis mikäs juttu tämä nyt on? En ole kuullutkaan? Käytetyn tavaran jälleenmyynnistä (josta verot jo siis kertaalleen maksettu) yksityisenä? Vai joku enemmän yritysmaisesti tekevä? Täysin päätön juttu jos totta. Ja viimeinen niitti sille että minä muutan tästä veroparatiisista kauas 🤨
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jonki tuotteen, niin laitan puh. nro ja pyydän soittamaan. Nouto ja ajankohta on nopea selvittää puhelimessa. Ajan parkkipaikalle sovittuna aikana ja soitan sieltä myyjälle. Hän tuo sen minulle. En halua etsiä rappua ja ovea. Olen huomannut, että monille puhuminen on liian vaikeaa. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Itse en edes vastaa sellaisille ostajaehdokkaille, jotka laittavat vain viestiä jossa pyytävät soittamaan. Kaupankäynti on pääosin tehtävä Torin kautta, jotta viestit jäävät talteen, tämä on ihan kaikkien kannalta selkeintä. Sitten kun on asiat sovittu voidaan kyllä tarvittaessa vaihtaa numeroita esim. Mobilepayta varten tai jos halutaan noutoa varten varmuuden vuoksi puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikös se laki tule ens vuonna, että myyntitulot on ilmoitettava verotukseen paria poikkeusta lukuunottamatta.
Siis mikäs juttu tämä nyt on? En ole kuullutkaan? Käytetyn tavaran jälleenmyynnistä (josta verot jo siis kertaalleen maksettu) yksityisenä? Vai joku enemmän yritysmaisesti tekevä? Täysin päätön juttu jos totta. Ja viimeinen niitti sille että minä muutan tästä veroparatiisista kauas 🤨
Kyllä vaan niin on. Tarkemmat tiedot löydät hakukoneella.
Joskus saattaa tulla yöllä jotain sekopäisiä viestejä, kun porukkaa pyörii Torissa kännipäissään. Laitan vain estoon saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Nahkapervo siis:
Laitat kuvan ja ilmoituksen mistä tahansa siveästä vaatteesta, kuva myöa vaatteesta päällä. "Löytyykö saappaita? Onko käsineitä.. pitkiä.. ehkä jopa... nahhhkaisia?"
Ei nämä vituta, mutta välillä hämmentää :D
Mitenkähän nämä löytäisi ilmoitukset? 🤔
Mulla on aika paljon nahka- ja pvc-vaatetta (myös pitkät käsineet!) mistä pitäis päästä eroon, miten sais niistä kovimman hinnan? :D
Tori kyllä osoittaa millaisia ihmisiä on olemassa.
Ja minä en ole edes nähnyt pahimpia, koska olen myynyt lähinnä suht arvokkaita kalusteita ja klassista tyyliä edustavia vaatteita. Päin vastoin, minä olen tainnut nähdä porukkaa paremmasta päästä.
En halua edes kuvitella mitä tapahtuisi jos myisin puhelinta, tietokonetta tai muodikkaita merkkivaatteita joissa on isolla joku logo. Jessus sentään.
Sen jälkeen kun ostaja on oikeasti lähtenyt noutamaan, ovat kaikki olleet mukavia. Nuoret, keski-ikäiset ja vanhat. Tätä ennen säätöä on kyllä ollut. Tinkaamista, vaaditaan että pitäisi kuskata ostajalle, tarjotaan vaihtoa johonkin täysin idioottimaiseen, yritetään av:ta ja vaikka mitä. Tästä syystä olen ottanut periaatteen että sinä joko ostat tai et osta. Muu on aikani haaskaamista. Hinnasta ja toimitustavasta ei neuvotella, tuotetta ei varata ilman noutoajan ja maksutavan sopimista ja jos nouto ei tapahdu 2vrk sisällä, vaadin osan maksusta etukäteen jos ostaja haluaa varata.
Teen kaikista rikosilmoituksen kaiken varalta. Sitten teen uuden tilin toriin.
Välillä kysytään olenko tulossa x kaupunkiin niin voisi sitten ostaa jos tuon tullessani. Vaikka olisinkin menossa johonkin eri kaupunkiin käymään en ainakaan minkään parin euron namiskuukkelin tai jonkun dvd:n takia ala muokkaamaan omia suunnitelmiani ja ota riskiä, että ostaja ei ilmestykään paikalle.
Voisiko joku tietävä vastata mikä uusi verotus siis tulee ensi vuonna? Kun en googlella löydä. Tiedän tuon jo käytössä olleen lain, jossa raja on 5000 euroa. Mutta mikä uusi laki?
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a….
Myyn koiran sadetakkia 10 eurolla. Onko vapaa -kyselijöitä on ollut lähes kymmenen. Yksi oli jo tulossa hakemaan, kunnes keksi kysyä että onko takissa säätövaraa. Kerroin, että on. Tämän jälkeen ostaja hiljeni. Ilmeisesti säätövara olikin huono asia :D
Vierailija kirjoitti:
En ikinä tee kauppoja puhelimitse, ainoastaan Torin kautta. En soittele yhtään mihinkään enkä anna numeroani vieraille (maksukin vain käteisellä). Kaikki yhteydenpito viesteitse, että jää mustaa valkoiselle mitä on sovittu. Plus inhoan puhelimessa puhumista ihan lähimmille ihmisillekin. En tosiaan ala juttelemaan vieraiden kanssa. Jos se ei ostajalle sovi, niin kaupat jää minun puolestani tekemättä. Kyllä, jotkut todellakin inhoavat puhelimessa puhumista.
Parkkipaikalle tuonti sinänsä minulle ok, ellei sitten ilma ole tosi huono tai myytävä tavara liian suuri kannettavaksi. Sitten saa ostaja kipittää itse ovelle. Jos ei halua etsiä rappua tai ovea, niin saa ajella kotiinsa ilman kauppoja. Joskus kun ostajasta tulee hämärä olo, niin en edes anna oven numeroa vaan sovin kaupat parkkipaikalle suoraan.
Ja nämä tinkaajat, kun myyntiin laittaa hinnan, niin paikan päälle tullessa ei ole käteistä tarpeeksi? Alunperin jo otettu vähän rahaa mukaan ja monilla sitä kuitenkin on. Eli oma yritys tai ostaa kesämökille ja tullaan hienolla autolla pihaan ja tingitään hintaa alemmaksi jo muutenkin edullisesta tuotteesta.
Köyhyyteen suistetun kansan epäterveitä ilmiöitä... ei tällaista varmasti esiinny missään normaalissa länsimaassa.
Mulla oli myynnissä naisten rannekello. Kyselijä halusi tietää, minkä kokoisessa ranteessa sitä on pidetty. Sitten hän pyysi lähettämään kuvan kellosta siinä kyseisessä ranteessa. Tuntui aika pervolta. Kaupat kuitenkin tuli, onneksi postin välityksellä.
Kyllä minäkin haluaisin nähdä verhon muutenkin kuin viikattuna, jos olisin sitä ostamassa. Siinä näkee samalla sen kunnon ja miten kuvio asettuu yms.
Sen verran viitseliäs kannattaa olla, että näyttää tuotteen kunnolla, jos sitä on myymässä.