Oletko saanut erikoisia viestejä "ostajilta" esim tori.fissä?
Kommentit (66)
En suostunut noutoon, kyseessä noin 5 e hintainen tuote, joka on helppo postittaa. Ostajaehdokas (kauppoja ei oltu edes sovittu vielä) ilmoitti poliisille ja Tori.fi:lle, että toimin laittomasti ja siinä sitten setvittiin, onko noudon kieltäminen sama asia kuin petos.
Lukutaidottomuus ihmetyttää. Myynnissä tavaraa ja kuvauksessa lukee selvästi vain nouto, ei lähetystä, en voi kuljettaa mihinkään, isoimmat huonekalut vaatii apukantajan mukaan. Sitten kysellään että voitko tuoda tavaran tänne 150km päähän :D En. En edes puoliväliin vastaan. "Eiks sulla ois ketään joka vois heittää???" Hommaa itse kyyti jos et voi noutaa.
Matkahuollolla olisi voinut lähettää jotain ja selvitettiin hintaa, ja ostaja oli sitä mieltä että minun pitää miinustaa toimituskulujen verran hinnasta koska on kovin kallista nyt hänelle tätä huonekalua saada jos pitää vielä niin ja niin monta kymppiä maksaa kuljetuksesta. Joskus tullut avautumisesta elämän/rahatilanteesta, selvästi yrityksenä saada minut säälistä laskemaan hintaa... jos on taloudellisesti tiukkaa niin sitten ei varmaan ostella mitään sisustustavaroita?
Vierailija kirjoitti:
En suostunut noutoon, kyseessä noin 5 e hintainen tuote, joka on helppo postittaa. Ostajaehdokas (kauppoja ei oltu edes sovittu vielä) ilmoitti poliisille ja Tori.fi:lle, että toimin laittomasti ja siinä sitten setvittiin, onko noudon kieltäminen sama asia kuin petos.
Muakin lähinnä pännii sopia noutoja, koska töiden lisäksi mulla on usein muitakin menoja. Ei ole kerta tai edes toinen, kun venailen kotona jotain tyyppiä. Mieluiten postitan ja etenkin pienet tuotteet, jotka on helppo lähettää. Ei tarvitse säätää kellonaikojen ja ohareiden kanssa. Kerran kävikin niin, että kaupat peruuntuivat ja ilmeisesti ostajakin jotenkin loukkaantui, kun ei vain saatu aikoja sovittua. No eipä sille vain mahda mitään, jos työvuorot menee ristiin. Ota lähetyksellä, niin problem solved.
Tori on ihan pilalla, tingitään vaan tai kysytään onko saatavilla, olet joko ääliö tai robotti. Sain yhen tuotteen vuodessa myytyä ilman naljailua.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut tavaroiden varailun kokonaan ostajille, ellei ostaja maksa tuotetta etukäteen. Nyttenkin myyn lipastoa, ja ostaja jo 3 viikkoa sitten oli ihan varmasti tulossa hakemaan, vaatien varaamaan hänelle. Sanoin että varaan sinä päivänä kun haku on sovittu. Nyt on vetkutellut hakua joka viikonlopulla ensin perjantailta sunnuntaille ja sitten taas ensi viikkoon.
Toinen porukka on nämä jotka yrittää säästää postikuluissa (6e), kysellen voisiko tuoda tavaran tai josko tavara kulkeutuu perä-torniojokilaaksoon lähiviikkoina.
Ihmeellisiä säätäjiä osa väestä tosiaan. Jos minä sovin että lähden hakemaan jotain, niin olen paikalla just sovittuna päivänä ja aikana.
Itse olen vielä toistaiseksi sallinut varaamisen sillä ehdolla, että kaupasta ja noudon ajankohdasta on sovittu, ja se on viimeistään seuraavana viikonloppuna.
Mihinkään kahden viikon päähän on ihan turha yrittää sopia noutoa, ilman 50% etukäteismaksua. Sanomattakin on selvää, ettei mitään alustavia varauksia ole olemassa täällä eikä FB-kirppiksilläkään.
Saatan kyllä muuttaa tämän siten, ettei varaus lähtee voimaan sillä hetkellä kun ostaja on matkalla tänne.
Tässä oli juuri kunnon säätäjät ostoksilla.
Yritettiin alustavaa varausta, johon ilmoitin ettei mitään alustavia varauksia ole olemassa. Sitten yritettiin neuvotella että toisin lipaston kun oli sitä ja tätä ongelmaa. Hinnasta yritettiin tingata, johon sanoin että hinta on ilmoitettu.
Lopulta nouto saatiin sovittua, tietty mies pestattiin mukaan, mikä oli hyvä koska ei olisi tarvetta osallistua kantamiseen.
Perillä kävikin ilmi, että miehensä selän takana luimuileva nainen oli pestannut miehen myös tinkimään hinnasta joka oli jo sovittu. Mies teki työtä käskettyä, ja totesin että "ostatteko te tämän vai ette?".
No sitten halusivatkin miettiä autossa. Keittelin kahvia sillä välin kun pariskunta mietti. Ja takaisin tultiin uuden tingatun tarjouksen kanssa. Siinä vaiheessa paloi käämit ja sanoin että katson tälle uuden ostajan. Kun olin laittamassa ovea kiinni, rouva hihkaisi että kyllä me ostetaan tämä kun ollaa tultu kaukaa eikä haluta tehdä hukkareissua parin kympin tähden.
Sitä olisi kannattanut miettiä aikaisemmin, koska käskin ihan kirjaimellisesti pariskuntaa painumaan v1ittuun täältä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa se on mennyt näin törkeyksiin ihmisten käytös. Olen kyllä huomannut, että jengi on vihaisempaa, kuin muutama vuosikymmen sitten.
Hirveesti ei kiinnosta panna myynti-ilmoituksia.
Ja eikös se laki tule ens vuonna, että myyntitulot on ilmoitettava verotukseen paria poikkeusta lukuunottamatta.
Mies (!) halusi nähdä naisten farkkushortsit miltä näyttää perspuolelta. Laitoin kuvan mutta arvanette että kauppoja ei syntynyt. Joku peräkammarin reppana sai runkkumatskua.
Vierailija kirjoitti:
joutavaa 20euron tinkimista koko paikka.
onneks muut paikat toimii vielä.
isojen paikkojen ihmisillä on vielä rahaa ja tajua
ostaa laatua.. itellä 1300e uudet työkalut myynnissä
niin 20 tyyppiä tarjoo 100e ja sitte vetää herneet
nenään kun ei onnistukkaan mullistavat kaupat.
myös petoksilla eläviä tyyppejä löytyy jonku verran.
ukoilla 10 ehdollista päällekkäin samoista rikoksista
ja aina vaan jatkuu toiminta..
Paljonko halvemmalla työkalut kun kaupassa? Tänään viimeksi oli Puuilossa myytävä "vähän käytetty" teroituskone jopa 40snt halvemmalla kun kaupassa.
Joskus joku mies halusi ostaa korkkarit, mikä nyt ei oo ihmeellistä, mutta siinä kohtaa kun alkoi kysellä, voisinko neuvoa häntä niillä kävelyssä, peruin kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa se on mennyt näin törkeyksiin ihmisten käytös. Olen kyllä huomannut, että jengi on vihaisempaa, kuin muutama vuosikymmen sitten.
Ja eikös se laki tule ens vuonna, että myyntitulot on ilmoitettava verotukseen paria poikkeusta lukuunottamatta.
Millä tätätkin seurataan? Jos ilmoituksessa on hintana 100 e ja ostaja tinkiin hinnaksi 70 e, niin kumpaa lukua verottaja uskoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppojen kasvu on yksi syy ilmiön taustalla.
Jengi on tottunut asioimaan isojen ja kasvottomien verkkokaupojen kanssa, ja kaikki mitä saadaan irti, otetaan irti. Tilataan 5 paria kenkiä kun tiedetään että pidetään niistä vain yksi. Odotetaan toimitusta samana päivänä. Jne. Myyjän pitäisi tarjota huippupalvelua jollekin persaukiselle uuvatille jolla on 20e odottamassa pankkitilillä.
Tuossa on semmoinen juttu, että juuri persaukiset pilaavat omat mahdollisuutensa ostaa hyvää tavaraa halvalla. Hyvätuloiset ihmiset myisivät arvokamaa sopuhintaan, jotta pääsisivät niistä eroon. Mutta nämä saatanan säätäjät pilaavat sen. Koska hyvätuloisilla ei ole pienintäkään kiinnostusta asioida tinkaajien ja säätäjien kanssa.
Tämä on muuten pääsyy miksi hyvätuloiset ylipäätään asioivat vain muiden hyvätuloisten kanssa. Koska sitten ei tarvitse säätää tai kuunnella uhriutumistarinoita siitä kun auto on rikki, rahat loppu ja mies kännissä autotallissa.
No sitten hyvätuloiset myyvät ne arvohuonekalunsa firmoille jotka noutavat ne, laittavat katteen päälle ja jälleenmyyvät triplahintaan.
Huomaan tämän itsekin nyt kun tulot ovat vähän paremmat (olen kaukana rikkaasta tai edes hyvätuloisesta). Minua ei kiinnosta säätää pikkurahan takia, ja mieluummin vien kaatopaikalla kun laitan Toriin.
En mutta yksi myyjä ei ole laittanut postiin lupaamansa tavaran vaikka maksu jo mennyt aikoja sitten ja aion hänestä tehdä rikosilmoituksen.
Ottakaa tavaksi se, että jokaisesta tinkauksesta hintaa tulee lisää +5e, tai jos on halpa tuote niin hinta tuplaantuu. Sanokaa vaikka että joku juuri tarjosi isomman summan, mutta tinkaaja oli ensimmäisenä jonossa.
Itelleni tulee mieleen, että olisiko tuolla sarjatinkaajia? Roikkuvat Torissa koko illan yrittämässä josko joku suostuisi siihen että 30e kampe myytäisiin 15e sis. postit?
Voisin rimaa hipoen hyväksyä jos siellä on ollut myynnissä vaikka 100e tuote todella kauan, ja sitten kysytään että kävisikö 80-90e ja nouto tänään.
Mutta nuo tinkausyritykset ovat järjestään ihan päättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jatkuvasti tulee onko tuote vielä myynnissä kyselyä ja sit ei vastailla enää
mitä noi on
taisit ollaan ostavinaan mutta kun pitäs maksaa homma lopahtaa
Sama juttu! Ihmetyttää ja ärsyttää vastata monelle "kyllä, tuote on vielä myynnissä" ja keskustelu jää siihen. Mikä järki? Pitäis varmaan alkaa vastailemaan että "ei ole saatavilla enää, huvikseen pidän ilmoitusta vielä täällä."...
Ostajan näkökulmasta on yllättävän paljon myyjiä, jotka jättää ilmoituksen roikkumaan, vaikka tuote on myyty.
Minä päädyin laittamaan kuvauksiin että ei tinkaamista. Ei se tinkaajia pysäytä, mutta on helpompi vastata vain että lue kuvaus. Vähentää myös yleistynyttä ilmiötä jossa sovitaan kaupat ja sen jälkeen yritetään tingata, mikä on ihan täyttä k*sipäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jatkuvasti tulee onko tuote vielä myynnissä kyselyä ja sit ei vastailla enää
mitä noi on
taisit ollaan ostavinaan mutta kun pitäs maksaa homma lopahtaa
Sama juttu! Ihmetyttää ja ärsyttää vastata monelle "kyllä, tuote on vielä myynnissä" ja keskustelu jää siihen. Mikä järki? Pitäis varmaan alkaa vastailemaan että "ei ole saatavilla enää, huvikseen pidän ilmoitusta vielä täällä."...
Ostajan näkökulmasta on yllättävän paljon myyjiä, jotka jättää ilmoituksen roikkumaan, vaikka tuote on myyty.
Tuo taitaa unohtua helposti.
Jos tuote on varattu, sekin on kohteiliasta päivittää kuvaukseen.
Kaiken kaikkiaan ostajana minulla on lähinnä positiivisia kokemuksia. Olen ostanut lähinnä arvotavaraa kuten hintavia huonekaluja. Kun hoitaa ostamisen sujuvasti, selkeästi ja tehokkaasti - homma toimii. Säätämistä arvotavaran myyjät eivät siedä, ovat pääsääntöisesti hyvätuloista ja kiireistä väkeä. Halvemmankin tavaran ostaminen on kyllä toiminut, ei pahaa sanottavaa myyjistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjän kyselijät = eivät ole ostamassa.
Jos käytetyisyä ja kuvassa kasaan viikatuista verhoista kysytään että pitääkö ne pestä, onko tarpeen silittää, onko tupakoitu ja onko vanhassa talossa olleet, niin jätän suoraan vastaamatta vaikka vastaus kaikkiin olisi toivottu. Keksii seuraavaksi jonkub lisäkysymyksen. Joskus vitutti todella pitkä kysely, vastasin seitsämästä kysymyksestä yhteen että joo toisen verhon reunassa on ryppy, onnea etsintään muiden torin verhojen kanssa.
Myöskään en ala ripustamaan verhoja seinälle, jotta joku näkisi ne suorana.
En myy verhoja koska niitä on vaikea myydä. Juuri tää että viikattu verho pitäisi levittää seinälle ja kuvata. Annan suoraan Spr.
Just. Vittuilisin varmaan oikein sydämeni kyllyydestä tuollaisille uuvateille