Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä mitä tekisin elämälläni

Vierailija
26.11.2023 |

Olen 45-vuotias mielenterveyskuntoutuja. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö ja kolme psykoosia takana. Olen ollut jo kauan kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä. Psykologin tekemien testien mukaan olen erittäin älykäs. Olen kuntoutustuella ollessa opiskellut muutamassa eri yliopistossa, mutta opiskelut ovat menneet eteenpäin aika hitaasti. Mietin tässä että kannattaako yrittää jatkaa opiskeluja vai alkaisiko ihan vaan olemaan eläkkeellä. Hoitaja oli sitä mieltä että opiskelut pitäisi lopettaa ja mennä kuntouttavaan työtoimintaan...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johonkin työpaikkaan jossa on hirveästi päätäntävaltaa muiden ihmisten elämään. Se on tosi palkitsevaa kun saa vaikuttaa muiden elämään.

Vierailija
4/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelu on sinusta mielekästä jatka sitä. Jos tuntuu että haluat jäädä eläkkeelle jää. Jos taas haluat jotain tekemistä kuntouttava toiminta antaa sitä, ei varmaan vaan älykkäästä ihmisestä tunnu kovin mielekkäältä.

Vierailija
5/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae johonkin työpaikkaan jossa on hirveästi päätäntävaltaa muiden ihmisten elämään. Se on tosi palkitsevaa kun saa vaikuttaa muiden elämään.

En tiedä pääsisinkö mihinkään työpaikkaan, kun mulla on niin paljon aukkoja CV:ssä sairastelujen takia. 

Vierailija
6/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelu on sinusta mielekästä jatka sitä. Jos tuntuu että haluat jäädä eläkkeelle jää. Jos taas haluat jotain tekemistä kuntouttava toiminta antaa sitä, ei varmaan vaan älykkäästä ihmisestä tunnu kovin mielekkäältä.

Niin, vähän ihmettelin sitä että hoitajan mielestä yliopisto-opintojen sijaan pitäisi mennä kuntouttavaan työtoimintaan. Mitä olen kuntouttavasta työtoiminnasta kuullut niin se on aika palikkahommaa. Muutenkin tuntuu siltä että opiskeluista olisi mulle enemmän hyötyä kuin työtoiminnasta.

Vierailija
7/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lle: kaikista meistä tuntuu joskus tuolta, mitä kuvasit, että ei tiedä, mitä tekisi elämällään. Teet sen, mikä itsestä tuntuu mieluisalta ja mihin tunnet vetoa. Toteuta unelmiasi. Kenenkään muiden antamia "neuvoja" ei kannata kuunnella. Alalla olevat varsinkin tekevät aika usein noin, eli kehottavat menemään kuntoutukseen tai lyttäävät haaveita. 

Vierailija
8/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
9/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: lle: kaikista meistä tuntuu joskus tuolta, mitä kuvasit, että ei tiedä, mitä tekisi elämällään. Teet sen, mikä itsestä tuntuu mieluisalta ja mihin tunnet vetoa. Toteuta unelmiasi. Kenenkään muiden antamia "neuvoja" ei kannata kuunnella. Alalla olevat varsinkin tekevät aika usein noin, eli kehottavat menemään kuntoutukseen tai lyttäävät haaveita. 

Joo, minun ammatti- ja koulutushaaveet on useaan kertaan lytätty psykiatrisen hoidon toimesta. Ap

Vierailija
10/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt.

Vierailija
11/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Olen jo hoidossa. :) Ap

Vierailija
12/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään mitä tekisi. En ole saavuttanut elämässä mitään. T: kiltti ja kunnollinen mies

Vierailija
13/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt.

Olen joskus hakenut lähihoitajakoulutukseen mutta en ole päässyt, luultavasti siksi että taustalla on mielenterveysongelmia.

Vierailija
14/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkiät vielä pyöräyttää tenavan. Lasta hoitaessasi et jouda tuijottelemaan niin paljoon omaan napaasi, jolloin nuo mt-ongelmasikin asettuvat oikeisiin mittasuhteisiinsa.

Vierailija
15/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan se opiskelu kannattaisi jos siihen on mahdollisuus. Lyttääjiä ainakaan ei kannata kuunnella.

Jaksatko huolehtia kodista ja omasta hygieniasta? Sekin on tärkeää.

Vierailija
16/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tosiaan se opiskelu kannattaisi jos siihen on mahdollisuus. Lyttääjiä ainakaan ei kannata kuunnella.

Jaksatko huolehtia kodista ja omasta hygieniasta? Sekin on tärkeää.

Jaksan huolehtia kodista ja hygieniasta, mutta siihen meneekin tällä hetkellä lähes kaikki energia. Minulla on varmaankin vielä toipumisaika menossa kun kolmannesta psykoosista on vähän yli vuosi aikaa. Psykoosista toipuessa saattaa mennä kaksikin vuotta.

Vierailija
17/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
18/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Ole armollinen itsellesi ja hyväksy hidas eteneminen. Palautuminen vie aikaa...

Vierailija
19/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! Ole armollinen itsellesi ja hyväksy hidas eteneminen. Palautuminen vie aikaa...

Kiitos. Yritän olla armollinen itselleni ja harjoittaa itsemyötätuntoa. Ap

Vierailija
20/28 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerkiät vielä pyöräyttää tenavan. Lasta hoitaessasi et jouda tuijottelemaan niin paljoon omaan napaasi, jolloin nuo mt-ongelmasikin asettuvat oikeisiin mittasuhteisiinsa.

Haluaisin kyllä perustaa perheen, mutta minua huolettaa se miten minun lääkitys (neuroleptit) vaikuttaa kehittyvän sikiön aivoihin.