Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs joka väitti osaavansa englantia hyvin ei kuitenkaan tiennyt, mitä cantaloupe tarkoittaa suomeksi

Vierailija
26.11.2023 |

Minusta aika noloa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa.

Vierailija
2/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cantaloupe on ranskaa, pölvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh no ja hahahahaaaa! Tämä saa tuntemaan oikeutettua ylemmyyttä. Olisimpa itse tavannut tuota henklöä ja saanut tiettää tämmösestä niin olisin itekin heti ilmoittanut vauva palstalle. Varmaan joku luuseri joka ei tienaa edes 30 kilo euroa vuodessa.

Vierailija
4/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusnatsi väitti itseään älykkääksi ja kirjoitti englanninkielisen nimimerkkinsä väärin,siis ei mikään kirjoitusvirhe vaan oikeasti väärin.

Vierailija
5/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi englantia osata hyvin vaikkei yhtä sanaa tietäisikään. Logiikkasi ontuu.

Vierailija
6/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Lapsikin tietää että tuo tarkoittaa punajuurta.

Vierailija
7/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaluuppi.

Vierailija
8/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi englantia osata hyvin vaikkei yhtä sanaa tietäisikään. Logiikkasi ontuu.

Tämä sana kuuluu perussanastoon.

AP

Vierailija
9/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut joissain eksoottisissa hedelmissä voi tietää miltä suunnilleen näyttää ja maistuu, vaikka ei suomenkielistä vastinetta tiedä.

Kumman kanssa juttelisit mieluiten:

Laaja sanavarasto, tönkkö ääntäminen ja huono kielioppi vai

Suppeampi sanavarasto, sujuva ääntäminen ja melko hyvä kielioppi.

Joskus ymmärtämisen kannalta voisi olla ensimmäinen vaihtoehto parempi, mutta toinen vaihtoehto miellyttävämpi. 

Vierailija
11/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cantaloupe on suomeksikin cantaloupe. 

Vierailija
12/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄

Jos ei itse edes pidä noista meloneista eikä mihinkään niitä käytä, niin niiden nimiä ei tule opeteltua. Itse tiesin minkänäköinen hedelmä cantaloupe on, muttei ollut aavistustakaan, että sen nimi on suomeksi verkkomeloni. Joskus muinoin minulta meni cantaloupe ja honeydew sekaisin, luulin että kaikki ovat vain erilaisia hunajameloneita. Hunajamelonit ja muut samansukuiset hedelmät saavat minussa kuvotusreaktion aikaan, joten vältän kaikki niihin liittyvää kuin ruttoa.

Vierailija
13/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ei ole täällä tiennyt, mitä cantaloupe on suomeksi. Kyllä mua vähän nolottaisi, jos olisin te. Onneksi en ole.

AP

Vierailija
14/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa se on rock melon.

Vierailija
15/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ei ole täällä tiennyt, mitä cantaloupe on suomeksi. Kyllä mua vähän nolottaisi, jos olisin te. Onneksi en ole.

AP

Niitä myydään kaupassa nimellä cantaloupe. 

Vierailija
16/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko juuri oppinut uuden sanan kun olet asiasta niin ylpeä? 

Vierailija
17/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime terveyskeskuskäynnillä kysyin lähtiessä tiskiltä tuollaisen Kanta-luupin.

Vierailija
18/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Cantaloupe ei ole englantia, joten en ihmettele jos ei tiennyt. Noloa, että luulet sen olevan enkunkielinen sana. :D

Vierailija
19/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, melko säälittävää yrittää esittää jonkun kielitaitoa huonoksi yhden tai parin sanan takia. 

Jos kahden ihmisen kielitaitoa halutaan vertailla, pitäisi se tehdä monisivuisin kirjallisin kokein, jossa testataan kaikkia osa-alueita. Ääntäminen sitten suullisella kokeella. Ja hei, ilman mitään vilppiä ja suhmurointeja. Ai että mä Ihmettelen niitä jotka yrittää vilpillisun keinoin esittää jonkun huonoutta... Tiedän tällaista tapahtuneen toisin sanoen altavastaajalle helpotettiin ja sille kenelle haluttiin näpäyttää "Et sä niin hyvä ole" vaikeutettiin. 

En tiedä onko henkilö ollut tosissaan, mutta kyllä näitä on jotka väittää "Et sä niin hyvä ole, kun et tiennyt mikä on x englanniksi"

Vähän samoin kun yleissivistys ja älykkyys on vaikea mitata. Mitä kattavimmat kokeet, sitä luotettavimmat. 

Tietenkin ihan luonnollista on, että jos joku ei näytä tietävän monia ihan yleissivistykseen liittyviä asioita voidaan ajatella, että lukemiset asioista on jäänyt heikolle.

Jos joku ei taas tiedä jotain yhtä tiettyä melko perusasiaa, ei siitä voida päätellä niin hirveästi. Hassua ja hämmentäväähän se on, varsinkin jos kuitenkaan ei voida pitää ihmistä tyhmänä, koska noin muuten tietää paljon, ehkä jopa fiksukin. 

Vierailija
20/21 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntäjän mukaan englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan