Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
Vierailija kirjoitti:
Ketjusa paistaa läpi muutama asia.
- Välttelevä kiintymyssuhdetyyli
- Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot
- Kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle
- Katkeruus ylläolevista.
Samoja huomioita. Toki nämä asiat vaivaavat molempia parisuhteen osapuolia. Yksin toinen osapuoli parisuhteessa ei näitä voi muutta jos ei toisella osapuolella ole siihen edes pientä halukkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja huomioita. Toki nämä asiat vaivaavat molempia parisuhteen osapuolia. Yksin toinen osapuoli parisuhteessa ei näitä voi muutta jos ei toisella osapuolella ole siihen edes pientä halukkuutta.
Monelle nuo kohdat ovat kivuliaita myöntää. Siksi turvaudutaan toisen syyttämiseen kaikesta. Peiliin ei osata katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keskustelu. Kysynkin nyt teiltä naisilta että mitä asioita ennenkaikkea toivoisitte uudelta mieheltä?
M
Rakkautta, läheisyyttä, hyvää seksiä. Kunnioitusta ja arvostusta molemmin puolin. Yhteisiä unelmia ja niiden toteuttamista, pitää elämän mielenkiintoisena! Vaikka unelmat olisivatkin pieniä ja arkisia. Sitä, että se yhteinen elämä on yhteinen projekti.
Kiitos vastauksista sinulle ja muille. Näitä ajatuksia on mielenkiintoista kuulla, kun itse olen (toivottavasti) kandidaattina "uudeksi mieheksi". Rakkaus sanoin ja teoin, yhteinen kiva tekeminen ja yhteisen elämämme arvostaminen on itselläkin mielessä. Haluan että hän olisi onnellinen kanssani.
M
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten tuo katkera mies täällä valittaa? Jos hän ei halua seksuaalisesti kesko-ikäistä naista ja se nainen ottaa eron ja lähtee, niin senhän luulisi olevan mieluisa ratkaisu sille miehellekin. Mutta miehen ulina vaan jatkuu.
Tuo valittaja ei ole mies vaan tuskin edes parikymppinen, sen verran lapsellista juttua suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaat naiset eivät totisesti enää kiihota seksuaalisesti.
Puhu itsestäsi vaan. Kyllä monia miehiä kiihottaa.
Oman ystäväpiirini gallupin mukaan ei kyllä juuri ketään miestä enää yli viisikymppiset naiset seksuaalisesti kiinnosta. Eikä kiinnosta minuakaan.
Ja sinun ikäsi? 20?
Suomalainen nainen ei kelpaa kestävään parisuhteeseen.
Ja se on huonompi juttu koko kansakunnalle.
Heikko itsetunto ajaa eroihin. Pitkään hauduteltu katkeruus jonka syistä ei ole suoraan puhuttu. Silloin seuraavan mahdollisen suhteen onnellisuus on heikko myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii. Joko saatiin päätökseen? Eronneet eukot ei tarvii miestä mihinkään eikä eronneet miehet halua mitään keski-iän kriisiä potevia eukkoja itselleen. Asia on nyt ratkaistu molempia tyydyttävällä tavalla. Kumpikin voitti.
Kyllä mä toivon löytäväni vielä miehen, haluan läheisyyttä, seksiä, olla rakastettu ja rakastaa. En ole vielä eron jälkeen lähtenyt etsimään.
n47
Elä nyt lähde tuolle linjalle. Kanssa sisaret on yllä kirjoittanut että keski-ikäinen nainen ei tarvitse miestä mihinkään ja mies on pelkkä rasite naiselle. Niin että elä nyt vaan täysin rinnoin ja nauti vapaudestasi ilman miesten mukanaan tuomia elämän murheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii. Joko saatiin päätökseen? Eronneet eukot ei tarvii miestä mihinkään eikä eronneet miehet halua mitään keski-iän kriisiä potevia eukkoja itselleen. Asia on nyt ratkaistu molempia tyydyttävällä tavalla. Kumpikin voitti.
Kyllä mä toivon löytäväni vielä miehen, haluan läheisyyttä, seksiä, olla rakastettu ja rakastaa. En ole vielä eron jälkeen lähtenyt etsimään.
n47
Toivottavasti kohtaamme.. M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keskustelu. Kysynkin nyt teiltä naisilta että mitä asioita ennenkaikkea toivoisitte uudelta mieheltä?
M
Rakkautta, läheisyyttä, hyvää seksiä. Kunnioitusta ja arvostusta molemmin puolin. Yhteisiä unelmia ja niiden toteuttamista, pitää elämän mielenkiintoisena! Vaikka unelmat olisivatkin pieniä ja arkisia. Sitä, että se yhteinen elämä on yhteinen projekti.
Kiitos vastauksista sinulle ja muille. Näitä ajatuksia on mielenkiintoista kuulla, kun itse olen (toivottavasti) kandidaattina "uudeksi mieheksi". Rakkaus sanoin ja teoin, yhteinen kiva tekeminen ja yhteisen elämämme arvostaminen on itselläkin mielessä. Haluan että hän olisi onnellinen kanssani.
M
Toivotan teille kaikkea hyvää ja monia onnellisia vuosia!
Vierailija kirjoitti:
Elä nyt lähde tuolle linjalle. Kanssa sisaret on yllä kirjoittanut että keski-ikäinen nainen ei tarvitse miestä mihinkään ja mies on pelkkä rasite naiselle. Niin että elä nyt vaan täysin rinnoin ja nauti vapaudestasi ilman miesten mukanaan tuomia elämän murheita.
Ja paskat, mä sanoin toisin.
Olen tuoreessa, hyvässä parisuhteessa. 53v.
Luulen, että monet vain uupuvat. Yksin ei voi luoda toimivaa, intohimoista rakkaussuhdetta. Sen voi luoda vain yhdessä.
Ehkä moni tyytyy kumppaniin, joka on itselle ihan ok, mutta ei herätä sen suurempaa rakkautta. Silloin ei myöskään kovin suuresti panosta suhteeseen. Ja toinen yrittää yksinään.
Tai ehkä miehet ja naiset haluavat vain niin eri asioita, että ei ole toivoakaan saada homma toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle nuo kohdat ovat kivuliaita myöntää. Siksi turvaudutaan toisen syyttämiseen kaikesta. Peiliin ei osata katsoa.
Joskus se vain on niin, että siinä toisessa on se kaikki vika. Eikä se siitä muuksi muutu.
Mihin on Rakkaus kadonnut? Edellinen 1940 luvulla syntynyt sukupolvi rakastaa ja rakastivat toisiaan kunnes kuolema erotti. Mies 51v
Vierailija kirjoitti:
Mihin on Rakkaus kadonnut? Edellinen 1940 luvulla syntynyt sukupolvi rakastaa ja rakastivat toisiaan kunnes kuolema erotti. Mies 51v
Se on hautautunut kaikenmaailman some hötön ja television rappio-ohjelmien toitotuksen taakse..
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että monet vain uupuvat. Yksin ei voi luoda toimivaa, intohimoista rakkaussuhdetta. Sen voi luoda vain yhdessä.
Ehkä moni tyytyy kumppaniin, joka on itselle ihan ok, mutta ei herätä sen suurempaa rakkautta. Silloin ei myöskään kovin suuresti panosta suhteeseen. Ja toinen yrittää yksinään.
Tai ehkä miehet ja naiset haluavat vain niin eri asioita, että ei ole toivoakaan saada homma toimimaan.
Niin. Hyvän parisuhteen voi luoda vain yhdessä. Sellaista ei voi syntyä suhteessa vapaamatkustelevan mieslapsen kanssa joka kiukuttelee koko ajan että parisuhteen vuoksi ei pidä tehdään koskaan yhtään työtä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei ole enää pakko sietää aivan kaikkea ja ihmiset on ymmärtäneet mikä on rakkauden ja pahoinpitelyn ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.
Miksi se uusi mies olisi pakko löytää?
Miksi sitä sitten niin kiivaasti yritetään, jos ei tarvitse löytää?
Itse olin valmis lähtemään heti kun nuorin on päättänyt lukion ja lähtenyt opiskelemaan. Mieheni ei panostanut yhtään parisuhteeseemme, joten luonnollisesti ajattelin, että hänellä on samanlainen ajatus.
No eipä ollutkaan. Hän alkoikin olemaan parempi kumppani ja nyt olen iloinen, etten häipynyt. Kannatti kuitenkin katsella hetki pidempään mihin elämä vie, sillä olen nyt enemmän kuin tyytyväinen suhteeseemme. Aikaisempi elämänvaihe on kuin pahaa unta, tai jotain, joka on tapahtunut jollekin toiselle.
Mitä varten tuo katkera mies täällä valittaa? Jos hän ei halua seksuaalisesti kesko-ikäistä naista ja se nainen ottaa eron ja lähtee, niin senhän luulisi olevan mieluisa ratkaisu sille miehellekin. Mutta miehen ulina vaan jatkuu.