Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta katsoin miehen jatkuvaa ilkeilyä, mököttämistä ja työttömänä aamu viiteen asti kaljoittelua ja musiikin huudattamista "kun on tämä hänenkin koti", kun oma työpäivä alkoi klo 8.00 aamulla. Totesin että loppuelämäni seuraavat 40 vuotta ei enää ole tuon katselua.
Ei kuule kannata ulista. Olet saanut juuri omantasoisesi miehen.
Kaikki naiset on miehiä tasokkaampia.
Kukaan ei ansaitse noin pskaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa läheisyyttä saa kissalta, kampaajalta ja hierojalta enemmän kuin joltain taitamattomalta, ilkeältä miehenturjakkeelta.
Turjake ostakoon itselleen halvan kotiorjan jostain kehitysmaasta.
Ymmärrän kyllä, että kuulut sellaiseen luokkaan, jossa suhteet ovat pelkkää orjuutta. Oikeastihan suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta siksi, että suomalainen nainen ei enää osaa tehdä mitään. Ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä, jos sitäkään, ei pestä pyykkiä, ei korjata vaatteita, ei silittää, ei siivota, ei osaa vietellä miestään, että tämä nauttisi edes joskus seksistä kunnolla, ei osaa pukeutua, eikä kyllä käyttäytyäkään. Ette osaa kuvitellakaan, miltä miehestä voikaan tuntua, kun hänellä vihdoinkin on oikea, naisellinen, mukava, kaunis ja seksikäs kodin hengetär, jolta saa myös paljon rakkautta ja läheisyyttä.
Kunnes sekin nainen uupuu ja kyllästyy siihen, ettei saa mieheltään mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä kirjoittelet nyt aivan satuja. Etkö sinä vieläkään ymmärrä että nainen on onnellisimmillaan eronneensa sinkkuna. Tuolla yllä on satoja kirjoituksia just siitä asiasta. Ja ihan naisten itse kirjoittamia. Taidat olla harvinaisen kovapäinen tapaus?
Mä en ole kuten nuo muut naiset. Mä olen nyt onnellinen. Asumme yhdessä. Aikaisemmin on ollut huono onni miesten suhteen.
Miehet osaavat jo tunnistaa narsistisen persoonallisuushäiriön, joten ei voi muuta kuin hakea eroa ennen kuin kärähtää vieraissakäynnistä. Uhriutuminen vaikeutuu, tosin vain hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin viestiketju vahvistaa naisten itse kirjoittamana sen faktan että pysykää ihan oikeasti miehet kaukana +40 vuotiaista ja toiselle kierrokselle lähteistä naisista. Tuolta ylempää voitte lukea ihan suoraan että mitä te silloin saatte elämäänne. Pelkkiä harmeja, ja hyvin usein sen uusioperhe katastrofin jossa olette lähinnä se hyväksikäytettävä juoksupoika.
Nim. Kerran sitä helvettiä koittanut, enkä suosittele kenellekään.
Suurin osahan ei halua miestä enää ollenkaan, joten osittain olet oikeassa neuvoinesi: pysykää kaukana 😅
Naisethan ovat tutkitusti suuria valehtelijoita lähes kaikki, joten ehkä kaikkein yleisin valhe, johon he uskovat jo itsekin, etteivät halua miestä ollenkaan, kun todellinen syy on se, etteivät saa miestä. Eivät edes sen huonon entisen miehen tasoista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa läheisyyttä saa kissalta, kampaajalta ja hierojalta enemmän kuin joltain taitamattomalta, ilkeältä miehenturjakkeelta.
Ymmärrän kyllä, että kuulut sellaiseen luokkaan, jossa suhteet ovat pelkkää orjuutta. Oikeastihan suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta siksi, että suomalainen nainen ei enää osaa tehdä mitään. Ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä, jos sitäkään, ei pestä pyykkiä, ei korjata vaatteita, ei silittää, ei siivota, ei osaa vietellä miestään, että tämä nauttisi edes joskus seksistä kunnolla, ei osaa pukeutua, eikä kyllä käyttäytyäkään. Ette osaa kuvitellakaan, miltä miehestä voikaan tuntua, kun hänellä vihdoinkin on oikea, naisellinen, mukava, kaunis ja seksikäs kodin hengetär, jolta saa myös paljon rakkautta
Tämä! Suomalaisen miehen motto voisi olla: aina ollaan ottamassa, ei koskaan antamassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä nyt lähde tuolle linjalle. Kanssa sisaret on yllä kirjoittanut että keski-ikäinen nainen ei tarvitse miestä mihinkään ja mies on pelkkä rasite naiselle. Niin että elä nyt vaan täysin rinnoin ja nauti vapaudestasi ilman miesten mukanaan tuomia elämän murheita.
Ja paskat, mä sanoin toisin.
Olen tuoreessa, hyvässä parisuhteessa. 53v.
Kyllä sinä kirjoittelet nyt aivan satuja. Etkö sinä vieläkään ymmärrä että nainen on onnellisimmillaan eronneensa sinkkuna. Tuolla yllä on satoja kirjoituksia just siitä asiasta. Ja ihan naisten itse kirjoittamia. Taidat olla harvinaisen kovapäinen tapaus?
Oletko yksinkertainen? Toiset naiset ovat onnellisimmillaan sinkkuina, toiset parisuhteissa, kolmannet polyamorisissa suhteissa jne. Kas naiset ovat yksilöitä. Tilastojen mukaan naiset ovat onnellisimpia sinkkuina, mutta kaikki nauset eivät ole mukana niissä tilastoissa.
Eri
Ei osata hakea hoitoa vaihdevuosioireisiin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kuulut sellaiseen luokkaan, jossa suhteet ovat pelkkää orjuutta. Oikeastihan suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta siksi, että suomalainen nainen ei enää osaa tehdä mitään. Ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä, jos sitäkään, ei pestä pyykkiä, ei korjata vaatteita, ei silittää, ei siivota, ei osaa vietellä miestään, että tämä nauttisi edes joskus seksistä kunnolla, ei osaa pukeutua, eikä kyllä käyttäytyäkään. Ette osaa kuvitellakaan, miltä miehestä voikaan tuntua, kun hänellä vihdoinkin on oikea, naisellinen, mukava, kaunis ja seksikäs kodin hengetär, jolta saa myös paljon rakkautta ja läheisyyttä.x
Eli kerrot juurikin että mies hakee orjan kehitysmaasta. On se niin väärin että naiset haluaa aikuisen tasaveroisen suhteen.
Se onni noilla naisilla Suomeen tulossa on että nuo kehitysmaan naiset ottaa eron kun huomaavat että täällä ei tarvi olla pskan mlehen kanssa ja saavat sitten olla onnellisia.
Olen ikähaarukkaan osuva mies. Olen 100% kyllästynyt puolisooni, vaikka liitossa ei ole mitään vikaa tai ongelmia, riitoja, salarakkaita tai sellaista. Lasten takia en kuitenkaan edes harkitse eroa, vaan esitän rooliani ja teen samalla päivästä ja vuodesta toiseen hidasta kuolemaa. Ehkä monilla naisillakin on sama tilanne, toiset sitten vaan uskaltavat ottaa sen askeleen ja erota, ja toiset eivät.
"Kun katselee kuvia tai videoita niistä äijistä, jotka hakevat itselleen puolison esim. kaukoidästä, niin mitenhän sen kauniisti sanoisi. Vaikka että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Siihen on oikeasti syynsä miksi hakevat puolison kaukaa ja se syy on se, että täältä ei puolisoa löydy. Joten antaa heidän hakea. En usko, että haluaisit niitä hurmaavia ukkoja itsellesi."
Ovatko samaa tasoa naisten kanssa, jotka hakevat "puolison" jostain savimajakylästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisillä harvoin on vaihdevuodet.
Taitaa olla enemmän se, kun tajuaa, että yksin on parempi elää. Ei tarvi passata k u s i päätä.
Nyt kannattaa muistaa ihan tutkittukin fakta, että nainen ottaa AINA omaa tasoaan hieman paremman miehen.
Ja parempitasoinen mies laittaa sitten jossain vaiheessa vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa täydellinen puoliso niin eipä tule tarvetta erota. Problem solved.
Hassua että tällä on näin paljon downvotea, vaikka faktahan se on. Ei kukaan halua erota täydellisestä puolisosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on suunnilleen elämänsä puolivälissä, tulee mieleen, haluaisiko kokea vielä jotain vai riittääkö tämä sama arki hautaan asti.
Tämä voisi hyvinkin olla syy useammassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei osata hakea hoitoa vaihdevuosioireisiin ajoissa.
Niinku miksi? Tähän asti on ollut kuumia aaltoja. Siihen auttaa salvia.
50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti saa tehdä ihan kuten itse haluaa, mutta itse en kyllä yhtään ymmärrä naisten halua erota suhteista, jotka on "ihan hyviä". Itsellänikään ei ole täydellinen suhde, mutta arvostan kyllä esim. turvallisuutta (myös taloudellista) niin paljon etten yksin todellakaan halua olla. Ihan hirveä visio olisi vaikkapa se, että vakavan sairauden joutuisi kohtaamaan ilman puolison tukea.
Hah. Minä sairastuin syöpään, enkä saanut mieheltä yhtään sen enempää tukea kuin ennenkään. Edes kotitöitä ei ottanut yhtään enempää hoitaakseen vaikka hoidot oli välillä rankkoja. Henkistä tukea oli vielä vähemmän. Miehet ei pääsääntöisesti ole kovinkaan empaattisia.
Kyllä miehet ovat paljon empaattisempia kuin naiset. Miettikää nyt vaikka sitä, että naisiin kohdistuvasta vihastakin 99% tulee toisilta naisilta.
Tuossa vaiheessa lapset on tehty ja kasvatettu sen hyvän miehen kanssa ja voi vaihtaa siihen ihanaan ryyppäävään jännämieheen joka ottaa eikä kysele
Miettii, että elämää ei ole edessä enää enemmän kuin takana. Jos ei ole onnellinen, niin haluaa yrittää tehdä asialle jotain kun vielä voi, eikä kituuttaa huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ikähaarukkaan osuva mies. Olen 100% kyllästynyt puolisooni, vaikka liitossa ei ole mitään vikaa tai ongelmia, riitoja, salarakkaita tai sellaista. Lasten takia en kuitenkaan edes harkitse eroa, vaan esitän rooliani ja teen samalla päivästä ja vuodesta toiseen hidasta kuolemaa. Ehkä monilla naisillakin on sama tilanne, toiset sitten vaan uskaltavat ottaa sen askeleen ja erota, ja toiset eivät.
Mukavaa, että avauduit tilanteesta. Menikin jo turhan naisvoittoiseksi tämä keskustelu. Osaatko sanoa miksi kyllästyit? Olet varmaan eroamassa, kunhan lapset ovat aikuisia? Mitä toivot tulevaisuudelta? Poikamiehen vapaata elämää vai uutta kumppania?
Siellä on nuoruuden ihastuksia eronneina ja facessa ja instassa ja linkkarissa ja x:ssä groomattu viestittelyllä uusia potentiaalisia jo riittävästi.