Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin valmis lähtemään heti kun nuorin on päättänyt lukion ja lähtenyt opiskelemaan. Mieheni ei panostanut yhtään parisuhteeseemme, joten luonnollisesti ajattelin, että hänellä on samanlainen ajatus.
No eipä ollutkaan. Hän alkoikin olemaan parempi kumppani ja nyt olen iloinen, etten häipynyt. Kannatti kuitenkin katsella hetki pidempään mihin elämä vie, sillä olen nyt enemmän kuin tyytyväinen suhteeseemme. Aikaisempi elämänvaihe on kuin pahaa unta, tai jotain, joka on tapahtunut jollekin toiselle.
Keskustelemalla ja avoimella kommunkoinnilla pääsee parempiin lopputuloksiin elämässään. Varsinkin jos on rehellinen suhteen alusta lähtien. Monesti ne kaikista epärehellisimmät yksilöt ovat sarjaeroajia. Mutta ei välitetä nyt heistä.
Vaimoni haluaa eron.mielestäni ja hänenkin mielestä meillä on ollut hyvä pitkä liitto ilman isoja ongelmia..en tiedä minkä takia hän eroaa , hänen ystävät ovat myös monet eronneet ..tunnen oloni huijatuksi ja on paha olo koko ajan ..olen sanonut lapsilleni että älkää koskaan menkö naimisiin älkääkä luottako naisiin.
Kun on suunnilleen elämänsä puolivälissä, tulee mieleen, haluaisiko kokea vielä jotain vai riittääkö tämä sama arki hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni haluaa eron.mielestäni ja hänenkin mielestä meillä on ollut hyvä pitkä liitto ilman isoja ongelmia..en tiedä minkä takia hän eroaa , hänen ystävät ovat myös monet eronneet ..tunnen oloni huijatuksi ja on paha olo koko ajan ..olen sanonut lapsilleni että älkää koskaan menkö naimisiin älkääkä luottako naisiin.
Kyllä hän varmasti on kertonut syyn. Tai tiedät sen muutenkin. Ja miksi edes pitäisi olla "isoja ongelmia", se riittää että negatiivista on enemmän kuin positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän varmasti on kertonut syyn. Tai tiedät sen muutenkin. Ja miksi edes pitäisi olla "isoja ongelmia", se riittää että negatiivista on enemmän kuin positiivista.
Jaahas, palstalle ilmestyi narsistinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt mistä hän unelmoi? Mitä toivoo saavansa eroamalla? Ehkä se unelma olisi kuitenkin jotain mitä voisitte lähteä tavoittelemaan yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii. Joko saatiin päätökseen? Eronneet eukot ei tarvii miestä mihinkään eikä eronneet miehet halua mitään keski-iän kriisiä potevia eukkoja itselleen. Asia on nyt ratkaistu molempia tyydyttävällä tavalla. Kumpikin voitti.
Kyllä mä toivon löytäväni vielä miehen, haluan läheisyyttä, seksiä, olla rakastettu ja rakastaa. En ole vielä eron jälkeen lähtenyt etsimään.
n47
Toivottavasti kohtaamme.. M44
Oi, niinpä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaat naiset eivät totisesti enää kiihota seksuaalisesti.
Puhu itsestäsi vaan. Kyllä monia miehiä kiihottaa.
Kyllä!
Olen jo yli 60v (huoliteltu, normaalipainoinen jne) ja rakkaani käy edelleenkin kuumana kuin kamina! On helppo haluta kumppania joka haluaa tehdä hyvää, arvostaa ja kohtelee kauniisti ihan arjessakin. Jo vuosikymmemten ajan.
On vieläpä minua nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä nyt lähde tuolle linjalle. Kanssa sisaret on yllä kirjoittanut että keski-ikäinen nainen ei tarvitse miestä mihinkään ja mies on pelkkä rasite naiselle. Niin että elä nyt vaan täysin rinnoin ja nauti vapaudestasi ilman miesten mukanaan tuomia elämän murheita.
Ja paskat, mä sanoin toisin.
Olen tuoreessa, hyvässä parisuhteessa. 53v.
Kyllä sinä kirjoittelet nyt aivan satuja. Etkö sinä vieläkään ymmärrä että nainen on onnellisimmillaan eronneensa sinkkuna. Tuolla yllä on satoja kirjoituksia just siitä asiasta. Ja ihan naisten itse kirjoittamia. Taidat olla harvinaisen kovapäinen tapaus?
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta katsoin miehen jatkuvaa ilkeilyä, mököttämistä ja työttömänä aamu viiteen asti kaljoittelua ja musiikin huudattamista "kun on tämä hänenkin koti", kun oma työpäivä alkoi klo 8.00 aamulla. Totesin että loppuelämäni seuraavat 40 vuotta ei enää ole tuon katselua.
Ei kuule kannata ulista. Olet saanut juuri omantasoisesi miehen.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisillä harvoin on vaihdevuodet.
Taitaa olla enemmän se, kun tajuaa, että yksin on parempi elää. Ei tarvi passata k u s i päätä.
Nyt kannattaa muistaa ihan tutkittukin fakta, että nainen ottaa AINA omaa tasoaan hieman paremman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisillä harvoin on vaihdevuodet.
Taitaa olla enemmän se, kun tajuaa, että yksin on parempi elää. Ei tarvi passata k u s i päätä.
Nyt kannattaa muistaa ihan tutkittukin fakta, että nainen ottaa AINA omaa tasoaan hieman paremman miehen.
No kun olet taso asiantuntija niin voitko kertoa mikä se tasoni sitten olisi ollut kun mieheni on olleet pitkäaikaistyöttömiä alkoholisteja ja sekakäyttäjiä, ylipainoisia, lyhyitä, kaljuuntuvia, heikosti koulutettuja, varattomia sekä minua huomattavasti vanhempia. Niin mikä se minun tasoinen mies sitten olisi jos tuo on ollut minua korkeatasoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on Rakkaus kadonnut? Edellinen 1940 luvulla syntynyt sukupolvi rakastaa ja rakastivat toisiaan kunnes kuolema erotti. Mies 51v
Aika paljon eronneita on siinäkin ikäryhmässä. Ja pariskuntia, jotka lähinnä v######## toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta katsoin miehen jatkuvaa ilkeilyä, mököttämistä ja työttömänä aamu viiteen asti kaljoittelua ja musiikin huudattamista "kun on tämä hänenkin koti", kun oma työpäivä alkoi klo 8.00 aamulla. Totesin että loppuelämäni seuraavat 40 vuotta ei enää ole tuon katselua.
Ei kuule kannata ulista. Olet saanut juuri omantasoisesi miehen.
Sinä se tässä uliset kun joku ei jaksa katsoa kaltaistasi. Naisille on tarjolla järjettömän vähän vaihtoehtoja edes siedettäväksi kumppaniksi ja hän on vain ottanut sellaisen mitä suurin osa miehistä on.
Ymmärrän hyvin erot. Olen 52v. ja miettinyt eroa. Mies ei halua minua, ei mitään hellyyttä. Puhumme toisillemme vain välttämättömimmät, en jaksa enää tehdä töitä suhteen eteen koska koen olevani siinä yksin. Mies hoitaa masennustaan alkoholilla, asiasta ei voi puhua. Lapset aikuisia niin mitä ihmettä roikun tässä suhteessa joka ei anna minulle mitään mitä en saisi muualtakin. Elämä on ainaista joustamista ja toisen ehdoilla elämistä.
Sitten toisaalta taas olen liian laiska eroamaan, tykkään kodistamme enkä haluaisi kerrostaloon. Mies on kuitenkin ns. hyvä mies, ei rähjää tai ole agressiivinen. Mutta saattaa se päivä tulla kun tempaisen ja lähden ja alan toteuttamaan omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee (avio)miehellä 40-50-vuotiaana?
40-50 vuotias aviomies voi kuitenkin tehdä jotain 35-45 vuotiaan naisen kanssa.
Vehkeet toimii ja autiomaa ei rohise.
Vierasta melaa mekkoon. Vielä on aikaa paneksittavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt mistä hän unelmoi? Mitä toivoo saavansa eroamalla? Ehkä se unelma olisi kuitenkin jotain mitä voisitte lähteä tavoittelemaan yhdessä?
Kaksimetriä pitkää isojormaista komiaa miljonääriä haluaa.
Kolmenkimppa ei ole kaikkien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa läheisyyttä saa kissalta, kampaajalta ja hierojalta enemmän kuin joltain taitamattomalta, ilkeältä miehenturjakkeelta.
Turjake ostakoon itselleen halvan kotiorjan jostain kehitysmaasta.
Ymmärrän kyllä, että kuulut sellaiseen luokkaan, jossa suhteet ovat pelkkää orjuutta. Oikeastihan suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta siksi, että suomalainen nainen ei enää osaa tehdä mitään. Ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä, jos sitäkään, ei pestä pyykkiä, ei korjata vaatteita, ei silittää, ei siivota, ei osaa vietellä miestään, että tämä nauttisi edes joskus seksistä kunnolla, ei osaa pukeutua, eikä kyllä käyttäytyäkään. Ette osaa kuvitellakaan, miltä miehestä voikaan tuntua, kun hänellä vihdoinkin on oikea, naisellinen, mukava, kaunis ja seksikäs kodin hengetär, jolta saa myös paljon rakkautta ja läheisyyttä.
Kaikki sukupuoleen katsomatta eivät ymmärrä rakastumisen ja rakkauden eroa.