Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Joo, kiinalainen verkkokauppa, ei varmaankaan kovin eettisesti toimiva, pikamuotia luukuttaa.
Lappuhaalareita mietin ja törmäsin tähän verkkokauppa. Kovasti laajentaa myös Suomen suuntaan.
Tuotteiden esittely välillä vajavaisella Suomella, selvästi jotain kökköä kääntäjää käytetty.
Onko kellään kokemuksia tilaamisesta ja toimituksista? Vaatteiden laatu ja koot, pitävätkö kutinsa?
Kommentit (435)
Vähän erikoista, vau.fi saitilla johon ei tarvita tunnistusta pelkästään kehutaan, mutta taas https://fi.trustpilot.com/review/temu.com -saitilla, johon tarvitaan kirjautuminen on taas murskahuonot arvostelut. Hmmmm.... jokin tässä haisee pahasti!
Looginen päätelmä on että Temu maksaa köyhille opiskelijoille hyvien arvostelujen kirjoittamisesta.
Ihanaa, kun joku taas nosti Temun keskusteluun mukaan! :D Pitääpäs käydä katsomassa mitä uutta kivaa halpaa olisi tarjolla tänään.
Paljon vaatteita on tullut tilattu,työkaluja yms roinaa, mitä voi joskus tarvia. Tuotekoodit paketissa samat mitä tokmannilla tai kärkkäisellä, samaa romua mitä muuallakin.
Vaatteet voi myydä vaikka kilpparilla jos ei tarvitse
Katsoin juuri, että reilun vuoden aikana olen tilannut Temusta noin 30 kertaa tavaraa. Ihmettelen, kuinka huono tuuri osalla tänne kirjoittajista on, kun ovat kuulemma pelkkää kuraa saaneet paketeissa. Minä olen pääosin hyvin tyytyväinen siihen, mitä olen Temusta ostanut.
Tavarat tulevat muovipusseissa ja se hieman ihmetyttää, että eivät enempää ole matkalla särkyneet. Minulla on vain kerran yksi alle euron tavara ollut rikki ja sen tietysti sain sitten hyvitettyä ja kerran yhdestä muovirasiasetistä yksi rasia oli hieman vääntynyt. Sain koko setin sitten hyvitettyä ja sen muovirasiankin vielä väännettyä muotoonsa.
Vaatteita olen tilannut hyviin vähän, joten niistä en paljon osaa sanoa. T-paidan tilasin nyt joululahjaksi. Se oli 100% puuvillaa ja hyvin paksua sellaista eli tuntui laadukkaalta. Kahdet farkut tilasin aiemmin pojalle ja niiden koko vastasi hyvin kuvausta. Joitain sukkia olen tilannut myös sekä useammat edulliset lenkkarit, kumisaappaat, parit toppakengät ja "Crocsit" sekä rantasandaalit. Koko on ollut se, mitä on luvattu. Nahkavyöt ovat olleet aitoa nahkaa ja laadukkaita. Ainoastaan muutama lippalakki oli sikäli pettymys, etteivät ne lupauksista huolimatta mahtuneet perheen isopäisimmälle (63 cm), mutta kyllä niillekin käyttäjä löytyi.
En mielestäni ole ostanut "krääsää" vaan sellaista tavaraa, jolle on käyttöä ja jota ennen olisin ostanut vaikkapa Tokmannilta tai jostain kodinkoneliikkeestä. Olen ostanut mm. muutaman kaukosäädön omaan ja aikuisten lasten telkkareihin, rikki menneestä tietokoneesta pelastettuun SSD-muistiin kotelon (jotta muistin tiedot sai pelastettua USB-liitännän kautta), nukkaleikkurin (vaatteiden siistimiseen), airfryer-ritilän ja airfryeriin sopivia leivinpaperikuppeja, S-bag pölynimuripusseja, teollisuuspölynimurin pusseja, ulkoisille kovalevyille silikonisuojuksia sekä kovalevyn säilytyskoteloita, polkupyörän valoja ja heijastimia, HDMI-kaapelin, USB-piuhoja, paksuja mustia tusseja, paksuja kumilenkkejä, kaksipuolista teippiä, useita panssarilaseja ja kännykänkuoria (myös tuttaville), joitakin leivontatarvikkeita, sähköhammasharjan harjaspäitä, hammastikkuja, biojäteroskapusseja, muutamat pimennysverhot, joitakin soittimia, ompelutarvikkeita, vaatteiden korjaustarvikkeita, selkäreppuja teineille, uimalasit, kuulokkeisiin uusia pehmustetyynyjä, nahkaisen vyölaukun, parturinsakset, yleismittarin, digilämpömittarin, pikalukon kameranjalustaan.....
Laatu on ollut aivan riittävää ja hinnat monin kerroin halvempia kuin kivijalkakaupassa ja voin valita senhetkisestä tarjonnasta aina halvimman myyjän. Osaa tavaroista en varmaan mistään lähiostarilta tai kauppakeskuksesta olisi edes löytänyt ja säästyin myös etsimisen vaivalta. Tavarat on myös pakattu hyvin niukasti ilman isoja myyntipakkauksia eli roskaa on tullut vähemmän.
Onko kukaan ostanut keinonahkavaatteita temusta? Haisevatko oudolta?
Minä sinak8n olen kiinnostunut myrkyistä joita esimerkiksi on väriaineissa ja niitä ei olla testatti tullissa.Sasttaa olla hyvinkin vaarallisia ja syöpää aiheuttavia.
Sain nivustyrän vaivakseni. Rupesin etsimään mistä saisi tyrävyön. Apteekki sentään lupasi tilata vyön, hinta 65 euroa. Temusta löysin vyön, kaksi mallia musta ja valkoinen. Otin molemmat. Hinta posteineen alle 20 euroa. Palautusoikeus on, mutta minulla ei ole valittamista. Toki jouduin odottamaan pari viikkoa.
Osaako joku käyttää sitä tietoturvavahvistusta, jossa pitää suorittaa palapeli liu'uttamalla? Siis tehdä mitä?
Kun tilaat esimerkiksi sohvapöydän, niin sieltä tulee nukkekodin sohvapöytä 😛
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku käyttää sitä tietoturvavahvistusta, jossa pitää suorittaa palapeli liu'uttamalla? Siis tehdä mitä?
Liu'ta se pala siihen sopivaan kohtaan missä on sen palan aukko.
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet todellisuudessa pienempiä mitä tuotekuvissa.
Huijausta!
Itse katson tuotteen tiedoista mitat ennen tilausta.
Hiomapaperit Bosh hiomakoneeseen.Puuilossa 6kpl. 5€
Temussa vastaavat 10kpl. 3€ 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Sain nivustyrän vaivakseni. Rupesin etsimään mistä saisi tyrävyön. Apteekki sentään lupasi tilata vyön, hinta 65 euroa. Temusta löysin vyön, kaksi mallia musta ja valkoinen. Otin molemmat. Hinta posteineen alle 20 euroa. Palautusoikeus on, mutta minulla ei ole valittamista. Toki jouduin odottamaan pari viikkoa.
Tuskin se apteekista tilattaessa juurikaan sen nopeammin olisi tullut. Kiinassa valmistettujahan ne apteekissakin myytävät tyrävyöt 99% varmuudella ovat.
Vierailija kirjoitti:
Hiomapaperit Bosh hiomakoneeseen.Puuilossa 6kpl. 5€
Temussa vastaavat 10kpl. 3€ 👍👍👍
Johan oli huikea säästö. Varmaan jotain "laatupaperia"
Muistitko maksaa myös ylimääräisen jätemaksun tilatessasi temun roskaa kämpän täydeltä
Hyvä kauppa ja vain positiivisia kokemuksia. Kaikki jouluostokset Temusta!