Kun 300 €/kk leikataan, perheemme ei saa enää ruokaa
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi."
Tarkoitus on saada teidät ottamaan vastuuta itse omasta elämästänne.
Katkaista napanuora ja vieroittaa rintaruokinnasta.
Lapsuuden loppu ja matka aikuisuuteen alkaa sinunkin kohdallasi. Ei sen kummempaa.
Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli eli ne tulevat varmaan lisääntymään.
Itse en käy elokuvissa enkä ravintoloissa enkä teattereissa enkä harrastuksissa pimeällä iltaisin.
Mutta ajakaa Helsingissä autolla.
Lehdessä oli juttu, että ei kannata pitää merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) 300 EI OLLA LEIKKAAMASSA.
Se 300 € suojaosa ollaan poistamassa, mutta silti 1 euron tienaaminen EI PIENENNÄ tukia eurolla vaan vähemmän (pl. ttt mutta jos sillä on pitäisi muutenkin ottaa itseään niskasta kiinni).
Hallitus leikkaa 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Lisäksi enää ei riitä että pyytää lisätunteja vaan pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim työkokeilu.
Jos hakee tilalle toimeentulotukea niin siihen tulee työvelvoite.
Tuo työvelvoite on hieno ja hyvä asia.
Se tasa-arvoistaa työssä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan tuella elävien välistä ammottavaa kuilua kun molemmat saavat ansaita rahansa OMALLA työllään edes osittain.
Hallitushan lupasi Työtä kaikille,ja sehän on Hyvä Asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) 300 EI OLLA LEIKKAAMASSA.
Se 300 € suojaosa ollaan poistamassa, mutta silti 1 euron tienaaminen EI PIENENNÄ tukia eurolla vaan vähemmän (pl. ttt mutta jos sillä on pitäisi muutenkin ottaa itseään niskasta kiinni).
Hallitus leikkaa 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Lisäksi enää ei riitä että pyytää lisätunteja vaan pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim työkokeilu.
Jos hakee tilalle toimeentulotukea niin siihen tulee työvelvoite.
Tuo
On ja varsinkin, kun kohta voidaan julkisella irtisanoa vakituisia.
Tottakai leipäjonossa kannattaa asioida vaikka käy työssäkin jos aikataulullisesti mahdollista. Turha ruokaa kaupasta ostaa kun ilmaiseksikin saa.
Kohta voi julkisella irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia ja ottaa tilalle halvemmalla porukkaa. Valtio säästää palkkakuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta voi julkisella irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia ja ottaa tilalle halvemmalla porukkaa. Valtio säästää palkkakuluissa.
Ne jotka on olleet 15 vuotta ja täydet lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ei omista mitään, kun tulee tänne niin saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Mutta nyt kun irtisanomissuojaa heikennetään niin omistusasujat ei saa enää kohta asumistukea eikä lainat ole laskuja toimeentulotuessa.
Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa.
Tällä kirjoitustyylillä jankuttava on helppo tunnistaa.
Ensi vuonna sut saa irtisanoa ja ottaa halvemman työntekijän tilalle alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
Irtisanomissuoja heikkenee kaikilla eli myös julkisella ja valtiolla.
Ei haittaa jos irtisanotaan
ammatti työtön se vaa jankuttaa samaa sontaa.
Mä olen tällä hetkellä töissä.
Osa vakituisista ei kyllä edes tajua mitä hallitus on päättänyt. Asuntovelkaiset on huonoimmassa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tarkoitus. Leipäjonoista ja ruokajaosta saa ilmaiseksi. Pitää vain vähän nöyrtyä. Kerran se kirpaisee. Been there.
Joo, kerran viikossa saa n. 5 tuotetta. Yleensä hedelmiä, kasviksia ja ehkä leipää. Tuotteiden määrä on vähentynyt.
Ja vähenee entisestään kun kauppiaat ymmärsivät myydä 60% alennuksella ne tuotteet jotka ennen lahjoittivat köyhille. Nyt edullisista ruokatarvikkeista pääsevät nauttimaan nekin ihmiset jotka ennen eivät saaneet nauttia lähes ilmaisesta ruuasta lainkaan. Tämä oli hieno ratkaisu kauppiailta.
Vierailija kirjoitti:
Osa vakituisista ei kyllä edes tajua mitä hallitus on päättänyt. Asuntovelkaiset on huonoimmassa asemassa.
Jos ei työttömyysraha riitä irtisanotuilla laskuihin niin ne menevät ulosottoon.
Jos tt-tukea saisi tosta vaan niin kaikilla olisi omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvasta työttömästä on töihin joten ei toteudu. Valtaosa ei tunne edes kelloa eivätkä osaa ajoissa töihin ja pahoin päihdeongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei työttömyysraha riitä irtisanotuilla laskuihin niin ne menevät ulosottoon.
Jos tt-tukea saisi tosta vaan niin kaikilla olisi omistusasunto.
Kurjaa jos oma lapsi on ilman ruokaa ja lääkkeitä.
Meillä tuttu perhe meni ulosottoon eikä vauvasta saanut lisäpisteitä. Seuraavat 20 vuotta vuokraa ja ulosottovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden loppu ja matka aikuisuuteen alkaa sinunkin kohdallasi. Ei sen kummempaa.
Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli eli ne tulevat varmaan lisääntymään.
Itse en käy elokuvissa enkä ravintoloissa enkä teattereissa enkä harrastuksissa pimeällä iltaisin.
Surullista, että helsinkiläis vanhemmat opettavat lapsensakin ryöstelemään viattomia veronmaksajia, mutta onneksi helsingin ulkopuolella osataan viellä kasvattaa lapsista kunniallisia ja hienoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvasta työttömästä on töihin joten ei toteudu. Valtaosa ei tunne edes kelloa eivätkä osaa ajoissa töihin ja pahoin päihdeongelmaisia.
Julksella on työttömiä määräaikaisina pilvin pimein esim. virastoissa. Helppo irtisanoa vakituisia.
Ihmisessä pahasti vikaa jos työtön tai jää työttömäksi eikä työllisty uudelleen. Turha muita syytellä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö niitä lapsia mikäli ette niitä pysty elättämään. Yhteiskunnan asia ei ole niiden elättäminen. Naisille pitäisi tehdä tuloluokkataulukko johon merkittäisiin selvästi monta lasta voi tehdä milläkin tuloluokassa.
YHTEISKUNNAN ASIA EI OLE RUOKKIA LAPSIANNE VAAN ÄITIEN JOTKA NIITÄ TEHNYT!!!
Taas siellä venäläiset yrittää vauhkota, ettei Suomi tekisi lapsia, että Suomi kuihtuisi pois .
Jos olisit syntynyt Intiaan niin olisit tyytyväinen riisipalloon ja kasviksiin. Kun oletkin syntynyt Suomeen niin vaadit kaksi lämmintä ateriaa ja kolme pienempää ateriaa per päivä. Monipuolista, ravintoarvoiltaan hyvää ateriaa ja paljon vaihtoehtoja. Muuten ei ole elämä ihmisarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että helsinkiläis vanhemmat opettavat lapsensakin ryöstelemään viattomia veronmaksajia, mutta onneksi helsingin ulkopuolella osataan viellä kasvattaa lapsista kunniallisia ja
Noita on uutisoitu muuallakin. Ja ensi vuonna tuet leikataan koko Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä pahasti vikaa jos työtön tai jää työttömäksi eikä työllisty uudelleen. Turha muita syytellä.
Jos olet 40 niin nuoret ja kauniit menee sun edelle.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Mitä nämä sun tyhmät heittot on, kun niitä töitä ei ole. Rakennufirma meni konkkaan ja vaimo sanottiin irti kun karsittiin työntekijöitä.. Joten pidä turpasi kiinni, kun niitä töitä ei vaan halukkaille ole.. 👹