Kun 300 €/kk leikataan, perheemme ei saa enää ruokaa
Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi.
Kommentit (416)
" Palkattomat työkokeilijat tulisi ottaa yrityksiltä pois ja sääntö, että ei saa ottaa montaa osa-aikatyöntekijää kerralla.
Kaupoissa ja pikaruokaloissa on myös lukiolaisia töissä ja he asuvat vielä vanhempien luona.
Perheellinen ei pärjää 10 - 20 viikko tunnilla. "
Miksi? Työkokeilu on henkireikäpaikka niille jotka ei saa palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Hain valtiolle ja hakijoita oli yhteen paikkaan yli 300.
Tervetuloa kilpailemaan, kun irtisanomissuoja heikkenee.
Turhakeala jossa ei työpaikkoja tarjolla.
Miten joku uskaltaa ottaa 200 000 lainaa kerrostalo-osakkeeseen, kun ei tiedä naapureiden rahatilannetta.
Vierailija kirjoitti:
" Palkattomat työkokeilijat tulisi ottaa yrityksiltä pois ja sääntö, että ei saa ottaa montaa osa-aikatyöntekijää kerralla.
Sairaalassa työkokeilussa saa tunnukset Lifecareen.
Minulla meni viime viikolla ruokaan 26 euroa. Asun yksin. Ostan jotain lihapiirakoita, banaania, jauhelihaa, lasagne ainekset.
Miksi yh-lääkäri saa korotettua lapsilisää ja kela maksaa elarit, jos mies ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä ostan halpaa ruokaa kuten lihapiirakoita joita saa 4 eurolla 10 kpl. Syön niitä 2 päivässä ja laitan kananmunaa väliin ja suolakurkkua. 1 kananmuna maksaa 0.20 euroa ja extra suolakurkku iso purkki maksaa alle 2 euroa. Eli 5 päivässä minulla menee rahaa ruokaan alle 5 euroa. Näin työttömänä ei tarvii syödä juuri mitään, olen myös laihtunut 7 kg viime kuukauden aikana.
hah hyi helvetti.mukavaa pennin venytystä sinne nauti köyhyydestä.mä syön mitä huvittaa ku oon hyväpalkkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette töihin molemmat.
Mitä nämä sun tyhmät heittot on, kun niitä töitä ei ole. Rakennufirma meni konkkaan ja vaimo sanottiin irti kun karsittiin työntekijöitä.. Joten pidä turpasi kiinni, kun niitä töitä ei vaan halukkaille ole.. 👹
Töitä kyllä on, jos on hyvä työntekijä. Lusmut helpommin irtisanotaan ensimmäisenä.
Ei kannata ottaa lapsesta saikkua eikä olla kahvitauolla yli 10 minuuttia.
Työpaikoista tulee kilpailu.
Ne piirtää joilla on liitua!
Perustakaa yhteisiä kolhooseja joissa elätte ja kasvatatte lapsenne kaltaisessanne seurassa.
Minua on jo kouluaikoina ärsyttänyt tuollaiset köyhät typerät tyypit joita piti koko ajan olla ohjaamassa oikeaan suuntaan ja kouluttaa väistämään meitä parempia ihmisiä. Menkää TÖIHIN ääliöt!
Ottakaa lisätyö tai keksikää muita tapoja hommata lisätuloja. Se ratkaisee ongelmat.
Kyllä mä odotan sitä päivää, että kantiksetkin ITSE tekevät ruokansa eteen jotain. Ei oo vielä Alepan edessä näkynyt valkonaamaisia lehtien myyjiä tai kerjääviä. Hattu kouraan ja kerjäämään. Heitän teillekin kyllä roposen. Laita kännykästä musaa, vaikka Tuiskun "mun on pakko twerkkaa" - biisi ja tanssi sen tahtiin niin nopeesti on päivän ruokarahat tienattu. Sinne kotisohvalle ei kukaan tule almuja jakamaan. Voit perustaa myös twerkkaavakerjääjä somekanavan ja saada lisätuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette töihin molemmat.
Mitä nämä sun tyhmät heittot on, kun niitä töitä ei ole. Rakennufirma meni konkkaan ja vaimo sanottiin irti kun karsittiin työntekijöitä.. Joten pidä turpasi kiinni, kun niitä töitä ei vaan halukkaille ole.. 👹
Töitä kyllä on, jos on hyvä työntekijä. Lusmut helpommin irtisanotaan ensimmäisenä.
ootko se kahvitunnin kyttääjä?. pidin äske 20min ja su lisät juoksee
Miten te tiedätte mistä työttömät saa rahaa.
Mä tiedän yh-äidin joka on ainoa lapsi ja saa vanhemmilta rahaa omiin juttuihin. Hän asuu nyt vuokralla, mutta tulee perimään 2 omistusasuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette töihin molemmat.
Minä olen työkokeilussa ja kahvittelen kaikessa rauhassa. Muutamaa työntekijää se häiritsee mutta silmienpyörittelystä tai huokailuista pidennän aina kahvitaukoa viisi minuuttia. Minulla kun ei pelkoa työpaikan menetyksestä koska työkokeilu ei johda työpaikkaan.
Eipä auta sitten kuin selvitä työttömyysrahalla, asumistuella, lapsilisillä, elatusmaksuilla ja tt-tuella. Ratsastus ja lasten kiekkoharrastus pitää lopettaa. Koirien ulkoilutus hoidetaan nyt itse. Enää ei joulunakaan päästä Canarialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette töihin molemmat.
ootko se kahvitunnin kyttääjä?. pidin äske 20min ja su lisät juoksee
Ihan vinkkinä. Kaikki ei ole opiskelijoita siellä työpaikalla vaan työttömiä. Joten älä kysy ihmisiltä milloin sun harjoittelu päättyy.
Joo, tiedän johtajat ja osastonhoitajat ei kerro vakituisille mitään.
Vierailija kirjoitti:
On vaan hyvä välillä joutua priorisoimaan omaa kulutustaan. Suomessa ei ole oikeaa köyhyyttä eikä kukaan kuole nälkään, siitä pitää huolen perussosiaaliturva. Kysykää mummoiltanne millaista oli elää 1950- 1970 luvulla ? Silloin ei ollut monilla mitään mukavuuksiakaan, ei pesukoneita tms. Nyt ajateltuna elämä oli oikeast köyhää verrattuna nykyaikaan, mutta eipä juuri kuulunut valituksia.1990 luvulla oli kunnon lama ja monet oppivat kantapään kautta mikä on oikeasti tärkeää. Emme voi elää velaksi loputtomiin, sekin on totta.
Muistan hyvin tuon ajan. Töitä kuitenkin oli tarjolla ja lähipiirissä ei ollut ainuttakaan työtöntä. Noin parikymmentä ihmistä kampasin et mikä tilanne heillä oli. Ihmiset eivät nirsoilleet työn suhteen, kuten ei 80- luvullakaan siinä määrin mitä se nykyään on. Kummallista, ettei opita mitään. Edes se, että jos "pääsee " vanhuusikään" niin ei ole kertynyt eläkettä kun ei ole työhistoriaa. Itse tein monta työtä ja kiitän siitä nyt kun ole työeläkkeellä. Eläke on nyt lähellä 3000e. Eräs sukulainen teki " pimeää työtä" ja nurkuu kun on pieni eläke. Sitä saa mitä tilaa.
Suomessa on 181000 ihmistä työkyvyttömyyseläkkeelle. Miten te tiedätte onko naapuri työtön vai eläkkeellä.
Terveystiedot on salaisia, ei kuulu naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan hyvä välillä joutua priorisoimaan omaa kulutustaan. Suomessa ei ole oikeaa köyhyyttä eikä kukaan kuole nälkään, siitä pitää huolen perussosiaaliturva. Kysykää mummoiltanne millaista oli elää 1950- 1970 luvulla ? Silloin ei ollut monilla mitään mukavuuksiakaan, ei pesukoneita tms. Nyt ajateltuna elämä oli oikeast köyhää verrattuna nykyaikaan, mutta eipä juuri kuulunut valituksia.1990 luvulla oli kunnon lama ja monet oppivat kantapään kautta mikä on oikeasti tärkeää. Emme voi elää velaksi loputtomiin, sekin on totta.
Muistan hyvin tuon ajan. Töitä kuitenkin oli tarjolla ja lähipiirissä ei ollut ainuttakaan työtöntä. Noin parikymmentä ihmistä kampasin et mikä tilanne heillä oli. Ihmiset eivät nirsoilleet työn suhteen, kuten ei 80- luvullakaan siinä määrin mitä se nykyään on. Kummallista, ettei opita mitään. Edes se, että jos "pääsee " vanhuu
Eläkeläinen voi tehdä töitä, kun eläke tulee tilille joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Mä tein viime talvena 6 kuukauden sijaisuuden ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta. Ja nythän tuo aika pidentyy.
Minä tiedän ihan oikeasti ja yhtään valehtelematta tällaisia tapauksia myös. Yksinhuoltajana usean lapsen kanssa saa ihan tosiaan melko suuret tuet. Herää kysymys, että jos työttömällä yh:lla on varaa esimerkiksi ostaa autokaupasta tuliterä auto ja lyhentää yhteiskunnan tuilla rahoitusta (tosi tapaus) niin onko tuet silloin mitoitettu oikein?