Kun 300 €/kk leikataan, perheemme ei saa enää ruokaa
Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi.
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, ei ole minullakaan yhtään ylimääräistä euroa. Ei mun verorahoista nyt vaan riitä siihen, että sulle pitäis maksaa ne sataset. Asuntolainan korot on nousseet, bensa maksaa maltaita ja ruoka on kaupassa todella kallista. Mä en voi käydä enempää töissä sun puolesta. Nyt jo maksan aivan liikaa veroja. Ei kuule ole mistä enää sulle antaa.
No, kohta sut saa helposti irtisanoa.
Katsotaan miten pärjäät 595 työmarkkinatuella.
Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.
Tutulla on 195 asunto suoralla sähkölämmityksellä. 😂😜😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, ei ole minullakaan yhtään ylimääräistä euroa. Ei mun verorahoista nyt vaan riitä siihen, että sulle pitäis maksaa ne sataset. Asuntolainan korot on nousseet, bensa maksaa maltaita ja ruoka on kaupassa todella kallista. Mä en voi käydä enempää töissä sun puolesta. Nyt jo maksan aivan liikaa veroja. Ei kuule ole mistä enää sulle antaa.
Eikö? Voi ei mä en kestä! Sähkön kulutus vuositasolla noin1400 kWh. Nyt kuolen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä työhön ja tarvittaessa ottaa toinenkin työ mikäli haluaa syödä ja elää vähän paremmin. Opiskelu aikana tein kolmea eri työtä saman alan mitä opiskelin. Näin sain myös hyväksi luettua työharjoittelu jaksoja mitä opintoihin kuului.
Kuulostaa siltä että olit vastuussa vain itsestäsi?
Tänä talvena maksetaan sähkölaskut itse.
Uusi hallitus ei ota velkaa sähkötukiin ja sähkölaskun verovähennykseen.
Mä asun kerrostalossa, on pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Voi ei mä en kestä! Sähkön kulutus vuositasolla noin1400 kWh. Nyt kuolen kyllä.
No, hyvä. Toivottavasti sun naapurilla rivitalossa on myös rahaa sähkölaskuun, kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat.
1) 300 EI OLLA LEIKKAAMASSA.
Se 300 € suojaosa ollaan poistamassa, mutta silti 1 euron tienaaminen EI PIENENNÄ tukia eurolla vaan vähemmän (pl. ttt mutta jos sillä on pitäisi muutenkin ottaa itseään niskasta kiinni).
Ainakin puolet jää joka tilistä säästöön ja olen perheellinen. Jotkut eivät vain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä talvena maksetaan sähkölaskut itse.
Uusi hallitus ei ota velkaa sähkötukiin ja sähkölaskun verovähennykseen.
Mä asun kerrostalossa, on pakkasta.
Sähkötukia ja verovähennys oli vain viime huhtikuuhun asti, se oli väliaikainen tukimuoto.
Ei noita sähkölämmitteisia asuntoja saa myytyä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen sossutoimiston jossa oikeasti köyhiä nöyryytettäisiin jotta saavat yhteiskunnalta rahaa. Joutuisivat riisuutumaan alastomaksi kaikkien edessä. Saisivat työntää seksilelun peräaukkoonsa. Ottaa sialta suihin. SellIaista tosisossuteeveetä minäkin katsoisin
Muista että teitä persu köyhiä on eniten.. Myös heihinkin kirpaisee.. Elikkä naapurin iso lapsiperhe velka asuntonsa ja velka auton kanssa.. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Se 300 € suojaosa ollaan poistamassa, mutta silti 1 euron tienaaminen EI PIENENNÄ tukia eurolla vaan vähemmän (pl. ttt mutta jos sillä on pitäisi muutenkin ottaa itseään niskasta kiinni).
Hallitus leikkaa 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Miksi minua kiinnostaisi naapurin sähkölasku ja selviytyykö siitä? Ei ole minun ongelmani.
Hävetkää itse kaikki pummilla eläjät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua kiinnostaisi naapurin sähkölasku ja selviytyykö siitä? Ei ole minun ongelmani.
No, ei jos on omakotitalo mutta rivitalossa se vaikuttaa rakenteisiin.
"Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi."
Tarkoitus on saada teidät ottamaan vastuuta itse omasta elämästänne.
Katkaista napanuora ja vieroittaa rintaruokinnasta.
Lapsuuden loppu ja matka aikuisuuteen alkaa sinunkin kohdallasi. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta 500 euroa kuukaudessa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Lisäksi enää ei riitä että pyytää lisätunteja vaan pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja tai osallistua työkkärin aktivointeihin esim työkokeilu.
Jos hakee tilalle toimeentulotukea niin siihen tulee työvelvoite.
90-luvulla asuntojen hinnat tippuivat -50%. Mitenhän käy nyt, kun ilmassa kaikki samat merkit.
Vierailija kirjoitti:
On tarkoitus. Leipäjonoista ja ruokajaosta saa ilmaiseksi. Pitää vain vähän nöyrtyä. Kerran se kirpaisee. Been there.
Joo, kerran viikossa saa n. 5 tuotetta. Yleensä hedelmiä, kasviksia ja ehkä leipää. Tuotteiden määrä on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
"Onko tarkoitus, että alamme kerjätä? Häpeä Suomi."
Tarkoitus on saada teidät ottamaan vastuuta itse omasta elämästänne.
Katkaista napanuora ja vieroittaa rintaruokinnasta.
Lapsuuden loppu ja matka aikuisuuteen alkaa sinunkin kohdallasi. Ei sen kummempaa.
Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli eli ne tulevat varmaan lisääntymään.
Itse en käy elokuvissa enkä ravintoloissa enkä teattereissa enkä harrastuksissa pimeällä iltaisin.
Mutta ajakaa Helsingissä autolla.
Tilastojen mukaan persuissa on eniten köyhiä ja työttömiä ja rikollisuutta. Persu köyhät luotti äänestäessään ettei heiltä leikata nii kuin Purra tv haastatteluissa vakuutti.. Heti kun sai hölmöjen äänet muuttui itse kokoomukselaiseksi. Tämän näkee koko kansa. 👍👍👍👍