Rikkaat saa paljon ilmaiseksi
Mustalla Amexilla rikkaat saavat vaikka mitä ilmaiseksi. Sitten syytetään köyhiä työttömyyskorvausta!
Jutussa sanotaan: "Uoti on pahoillaan siitä, että inflaatio vaikuttaa jopa keskituloisten elämään pienituloisista puhumattakaan, kun taas hän voi kuluttaa rahaa miltei kuten huvittaa. Ja kyllähän se tuntuu hölmöltä, kun upporikkaiden maksukortilla saa halutessaan noutaa ketjukahvilasta päivittäin parinkymmenen euron ilmaisen eväspussin leipineen ja kahveineen.
Ja kun vielä verkostoituu, niin tuntuu, ettei mun tarvitse maksaa enää mistään mitään. Eikö sen pitäisi mennä niin, että ne, joilla ei ole rahaa, saisivat ilmaisia asioita? hän pohtii."
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saat hikisen sämpylän, kun maksat vuosimaksun 700€. mustalla vielä isommat vuosimaksut. sen saman sämpylän saa myös 5€ lentokentältä. tuo on niin pöljää, mitä tuo leventelee.
Miten hänen pitäisi asiansa esittää että kyseessä ei olisi "leventely"?
Hänhän kertoo mitä kortilla saa ja miten hän on sitä hyödyntänyt.
no ei hänen kannata sitä 3000€ vuosimaksua maksaa, jos häntä harmittaa se ilmainen sämpylä, mitä muut, joilla ei ole mustaa amexia eivät saa. tuohan on tollomaista maksaa ensin mustasta amexista ja sitten mennä sen jälkeen 7 päivä lehteen ilmoittaan, että minä saan sämpylän ilmaiseksi, te muut köyhät ette muuten saa sitä sämpylää. mitä järkeä tuossa on. samoin typerää tuo niiden karvahattu chaneleiden esitteleminen kalliina laukkuina.
Väännän rautalangasta kun et vaan muuten tajua: jos maksetaan ensin 3000€/vuosi kortista jolla pääsee lentokentän loungeen niin siellä tarjottava ruoka EI OLE ilmaista.
Kateus oikein tihkuu sinun ja muutaman muun kirjoituksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Näin joulun allakin hyväpalkkaiset isot ja vähän pienemmätkin pomot saattavat syödä melkein päivittäin ilmaisia joululounaita ja saavat yhteistyökumppaneilta rahan arvoisia joululahjoja joita ei varmasti jaeta yrityksen muiden työntekijöiden kesken. Raha menee rahan luo!
hyväpalkkaiset syö ravintolassa? kenen siellä ravintolassa pitäisi sitten syödä? pitäisikö sinun olla ovella kattomassa ketä ravintolaan menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden näkökulmasta köyhät ovat aina loisia tms. Ihan sama vaikka rikkaus olisi kultalusikka suussa perittyä ilman mitään omaa raadantaa... rikkaus sumentaa ja ylpistää ihmisen omaan kuplaansa.
Suomessa ei työnteolla rikastu jonsei sitte satu tekeen jonku keksinnön mutta aika harvinaista. Rikkaat on just näitä perijöitä ja sit kehtaa viela halveksia köyhiä. Mitä jos perinnöt meniskin suoraan valtiolle ja kaikki alottais alusta?
Sulle ei taida olla perintöä tulossa? Ei tietenkään mutta muiden perinnöstä mieluusti ottaisit siivusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saat hikisen sämpylän, kun maksat vuosimaksun 700€. mustalla vielä isommat vuosimaksut. sen saman sämpylän saa myös 5€ lentokentältä. tuo on niin pöljää, mitä tuo leventelee.
Miten hänen pitäisi asiansa esittää että kyseessä ei olisi "leventely"?
Hänhän kertoo mitä kortilla saa ja miten hän on sitä hyödyntänyt.
no ei hänen kannata sitä 3000€ vuosimaksua maksaa, jos häntä harmittaa se ilmainen sämpylä, mitä muut, joilla ei ole mustaa amexia eivät saa. tuohan on tollomaista maksaa ensin mustasta amexista ja sitten mennä sen jälkeen 7 päivä lehteen ilmoittaan, että minä saan sämpylän ilmaiseksi, te muut köyhät ette muuten saa sitä sämpylää. mitä järkeä tuossa on. samoin typerää tuo niiden karva
pääsee loungeen? se on kuule joutuu loungeen. loungessahan on huonommat tarjoilut, mitä muiden puolella. limaista kurkkua, jankkipuuroa, lämmintä olutta ja halvinta mahdollista viiniä, likaset pöydät ja stressaantuneet ihmiset. normipuolella on kivempaa ja rennompaa. ja ei käy kateeksi karvalakki kanelit, enkä koskaan esittelisi maitokasseja.
Suomi on kyllä jotenkin tosi jännä paikka. Rikas ei saisi iloita omaisuudestaan ja sen tuomista iloista kun köyhästä tuntuu pahalta ettei hänellä ole samaa.
Ja sitten kuitenkin melkein jokainen haaveilee varakkaammasta elämästä ja sen suomista eduista. Mutta auta armias jos joku sen saavuttaa ja kehtaa ääneen asiasta puhua. Siinä vasta huono ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämä - köyhät oikeasti on ilman ruokaa ja lääkkeitä, ja sitten nämä, jotka eivät oikeasti tarvitse mitään, saavat ruokaa ilmaiseksi 🙄 Ei muuta voi sanoa kuin että on se törkeyden huippu!
Köyhät saa kaiken ilmaiseksi. By kela.
Älä viitsi valehdella! Jos oikeasti tuntisit jonkun köyhän, et puhuisi paskaa. Ainahan sitä voi kokeilla sitä köyhän elämää - luulen, että muuttuisi ääni kellossa.
Kyllähän saa.
-asuminen ilmaista
-ruoka ilmaista
-sähkö ilmaista
jne.
Määrät tosin rajoitettu että määrättömästi näitä ei saa.Tuntiakaan ei tarvitse tehdä töitä noiden saamiseksi.
Aika tietämätön olet kun tuollaista paskaa jauhat. Suurin osa tuista on vastikkeellisia. Sitä paitsi, kuka tahansa pääsee kokeilemaan tätä köyhän elämää jos noin käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä jotenkin tosi jännä paikka. Rikas ei saisi iloita omaisuudestaan ja sen tuomista iloista kun köyhästä tuntuu pahalta ettei hänellä ole samaa.
Ja sitten kuitenkin melkein jokainen haaveilee varakkaammasta elämästä ja sen suomista eduista. Mutta auta armias jos joku sen saavuttaa ja kehtaa ääneen asiasta puhua. Siinä vasta huono ihminen!
Lotolla saa toki rikastua muttei omalla tekemisellä saatikka perimällä.
Jokainen rikas, joka näyttää köyhältä on hyvä tyyppi mutta jos vähänkin uskaltaa rahaa käyttää niin että se näkyy muille niin hyi hyi. Tyypillä on kusta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämä - köyhät oikeasti on ilman ruokaa ja lääkkeitä, ja sitten nämä, jotka eivät oikeasti tarvitse mitään, saavat ruokaa ilmaiseksi 🙄 Ei muuta voi sanoa kuin että on se törkeyden huippu!
Oletko ajatellut esim. töihin menoa?
Luuletko, että ajattelemalla saa töitä? Taidat olla niitä kultalusikka suussa syntyneitä 🤭
Olen hakenut töitä jo pidempään, mutta tällainen vanha ja sairas työtön ei oikein kelpaa mihinkään. Ilmaistyötä (työkokeilut jne.) olen tehnyt jo useamman vuoden, mutta sillä ei elä.
Vierailija kirjoitti:
siis oikeasti rikkaat ei leveile loungen jankkipuurolla/minkkipissa kahvilla tai "ilmaisella" (3500€) sämpylällä. leveilyn tarkoitus on vain aiheuttaa kateutta köyhemmissä. oikeasti rikas juo sen minkkipissakahvin ja syö sen jankkipuuron loungessa ihan ilman sen kummempaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden näkökulmasta köyhät ovat aina loisia tms. Ihan sama vaikka rikkaus olisi kultalusikka suussa perittyä ilman mitään omaa raadantaa... rikkaus sumentaa ja ylpistää ihmisen omaan kuplaansa.
Suomessa ei työnteolla rikastu jonsei sitte satu tekeen jonku keksinnön mutta aika harvinaista. Rikkaat on just näitä perijöitä ja sit kehtaa viela halveksia köyhiä. Mitä jos perinnöt meniskin suoraan valtiolle ja kaikki alottais alusta?
No sepä varmasti motivoisi yli viisikymppisiä jatkamaan ahkerasti työelämässä vielä parikymmentä vuotta lisää jos kaikki menee lopulta valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa kaiken ilmaiseksi. By kela.
Älä viitsi valehdella! Jos oikeasti tuntisit jonkun köyhän, et puhuisi paskaa. Ainahan sitä voi kokeilla sitä köyhän elämää - luulen, että muuttuisi ääni kellossa.
Kyllähän saa.
-asuminen ilmaista
-ruoka ilmaista
-sähkö ilmaista
jne.
Määrät tosin rajoitettu että määrättömästi näitä ei saa.Tuntiakaan ei tarvitse tehdä töitä noiden saamiseksi.
Voi voi, ei saa määrättömästi käyttää. Kas kun työssäkäyvä maksaa itse asumisen, ruoan ja sähkön. Niitä ei saa työssäkäyvä ilmaiseksi vaan kulutuksen mukaan niistä menee maksu.
Kyllä minun oikeasti käy häntä kateeksi. Perinnöt olisivat kelvanneet itsellenikin, ja huomattavasti noita pienemmätkin. Ei täällä tosiaan nallekarkit mene tasan, se on opittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin köyhä sillä lasillisella viskyä tarvitsee, jos ei ruokaa eikä lääkkeitä. Toisekseen tuo kortti maksaa 4000 euroa, joten köyhä ei sellaista saa. Veroja nämä ihmiset kyllä maksavat, että köyhä saa ne lääkkeet sillä toimeentulotuella, joten turha väittää ettei saa lääkkeitä. Vaikken ole itse mikään rikas niin ei jaksa olla kade.
Taas näitä typeriä tietämättömiä 🙄 Ei kaikki köyhät saa toimeentulotukea, eli ilmaisia reseptilääkkeitä. Lisäksi ne käsikauppalääkkeet on kuitenkin itse maksettava.
Se ei ole kateutta, että toteaa kuinka typerää on se, että rikkaat saavat monenlaista ilmaiseksi vaikka eivät sitä tarvitse, ja toisilla ei ole ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin köyhä sillä lasillisella viskyä tarvitsee, jos ei ruokaa eikä lääkkeitä. Toisekseen tuo kortti maksaa 4000 euroa, joten köyhä ei sellaista saa. Veroja nämä ihmiset kyllä maksavat, että köyhä saa ne lääkkeet sillä toimeentulotuella, joten turha väittää ettei saa lääkkeitä. Vaikken ole itse mikään rikas niin ei jaksa olla kade.
Taas näitä typeriä tietämättömiä 🙄 Ei kaikki köyhät saa toimeentulotukea, eli ilmaisia reseptilääkkeitä. Lisäksi ne käsikauppalääkkeet on kuitenkin itse maksettava.
Se ei ole kateutta, että toteaa kuinka typerää on se, että rikkaat saav
mitä monenlaista rikkaat saa ilmaiseksi? olen kiinnostunut, niin perustan facebook ryhmän, missä jaan näitä " monenlaisia" vinkkejä ilmaiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun oikeasti käy häntä kateeksi. Perinnöt olisivat kelvanneet itsellenikin, ja huomattavasti noita pienemmätkin. Ei täällä tosiaan nallekarkit mene tasan, se on opittu.
Millaisessa kuplassa olet aikaisemmin elänyt jos olet joskus kuvitellut että elämä on tasapuolista ja nallekarkit menisivät tasan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole kateutta, että toteaa kuinka typerää on se, että rikkaat saav
Millä tavalla se auttaisi köyhää jos minä jättäisin käyttämättä Finnairin platinium-korttiani ja juomatta shamppajani ennen lentoa?
Sanotaan että saat valtiolta tukea 1000 euroa joka kuukausi. Uusi hallitus vähentää tukesi 900 euroon. Jos nyt sanot että hallitus vei sinulta 100 euroa niin eihän ole totta, vaan uusi hallitus antaa sinulle edelleen 900 euroa eikä ole vienyt sinulta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amex on yksityinen firma joka saa antaa etuja asiakkailleen jos niin haluaa. Nämä rikkaat asiakkaat ilmeisesti ovat luottofirmalle niin tuottoisia että heitä kannattaa houkutella. Eli evät sitä etua ilmaiseksi toki saa vaan koska tuovat firmaan paljon rahaa, saavat sitten jotain ylimääräisiä etuja asiakkuudestaan... Eli ei se ilmaista ole.
Valtion/kuntien tarjoamat edut on maksettu verorahoilla, joten ovat täysin eri asia. Rikkaat yleensä maksavat veroja paljon enemmän kuin mitä valtion/kuntien palveluita käyttävät, eli jäävät tässä diilissä reilusti miinukselle.
On vaikea tajuta, miten ihmiset eivät opi olemaan tekemättä tätä samaa ajatusvirhettä aina vain uudestaan.
Ei voi ajatella että rikkaiden rikkaus olisi järjestelmästä riippumaton asia. Jos muiden aiemmin maksamat verot ovat mahdollistaneet nykyiselle rikkaalle rikkauden k
Eräällä tavalla olet oikeassa, mutta myös äärimmäisen köyhissä Afrikan maissa on paljon miljonäärejä vaikka siellä ei veroja paljon maksetakaan eikä ole edes maksutonta peruskoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole kateutta, ett
Lue artikkeli ja ketju, täältähän löytyy jo monta esimerkkiä.
Kyllä köyhä saa suhteessa paljon enemmän kuin rikas.
Köyhälle maksetaan asunto, ruuat, koulutus ja terveydenhoito. Lomallekin voi vielä ilmaiseksi päästä.
Rikas maksaa itse asumisen, ruuan ja lomat. Koulutus ja terveydenhoito ovat rikkaallekin ns. ilmaisia, toki veroissa nekin maksettu toisin kuin köyhän kohdalla.
Niin että kyllä se köyhä on paljon vahvemmin siellä saantipuolella kuin rikas.