Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat saa paljon ilmaiseksi

Vierailija
25.11.2023 |

Mustalla Amexilla rikkaat saavat vaikka mitä ilmaiseksi. Sitten syytetään köyhiä työttömyyskorvausta!

Jutussa sanotaan: "Uoti on pahoillaan siitä, että inflaatio vaikuttaa jopa keskituloisten elämään pienituloisista puhumattakaan, kun taas hän voi kuluttaa rahaa miltei kuten huvittaa. Ja kyllähän se tuntuu hölmöltä, kun upporikkaiden maksukortilla saa halutessaan noutaa ketjukahvilasta päivittäin parinkymmenen euron ilmaisen eväspussin leipineen ja kahveineen.

Ja kun vielä verkostoituu, niin tuntuu, ettei mun tarvitse maksaa enää mistään mitään. Eikö sen pitäisi mennä niin, että ne, joilla ei ole rahaa, saisivat ilmaisia asioita? hän pohtii."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010015041.html

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin rikas tarvitsee mustaa Amexia? Debit kortti riittää jos ei tarvitse luottoa. Se on vain lapsellista elvistelyn halua.

On jäänyt jotain ymmärtämättä mitä varakkaat ymmärtävät. Suomessa ehkä hieman eri tilanne mutta Yhdysvalloissa erityisesti never use debit card on se juttu.

Vierailija
42/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin rikas tarvitsee mustaa Amexia? Debit kortti riittää jos ei tarvitse luottoa. Se on vain lapsellista elvistelyn halua.

Mihin kukaan tarvitsee Ferraria? 10-50 miljoonan kämppää? Yksityistä suihkukonetta?

Ne keillä moisia löytyy, eivät ehkä ole kovin kiinnostuneita kommarien ulinoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä äärettömän myötähäpeää aiheuttava tyyppi ja artikkeli - eikä vähiten siksi että kyseessä on kouluja käymätön duunari joka perinyt siis 23-vuotiaana kolme eri kuolinpesää yhtäkkiä tapahtuneiden kuolemien takia.

Huomaa kyllä ulosannista ja kulutustottomuksista, että junttius ei lähde ihmisestä millään määrällä rahaa. Pitää olla kuubalaista sikaria, samppanjaa 24/7 ihan kuten jollain tunkkaisella 80-luvun elvistelijällä.

Itsellä on 7-lukuinen omaisuus ilman perintöjä - tosin olenkin 68v ja ollut työelämässä 17-kesäisestä lähtien. Ei todellakaan ole mitään pakkomiellettä vaatia "skottiviskejä" keskellä yötä jossain hotellihuoneessa tai sitä että pitää aina olla "musta mersu" kun lähtee kotoa. Itsellä sama auto on aina n. 10 vuotta kunnes se reistailee ja vaihdan toiseen.

Puhumattakaan sitten oikeasti rikkaista kuten joku Warren Buffett jolla on Jannea 100,000 kertaa enemmän omaisuutta - ei

Et sitten viitsinyt lukea juttua ennen ku tulit öyhäämään. Vaikka on kieltämättä vähän vastenmielisen oloinen ukko, ni on se insinööriksi kouluttautunut ja töissäkin on. Vaimonsa on lääkäri. Pysytään siis totuudessa, eikälevitetä valheita, että on kouluja käymätön duunari.

Vierailija
44/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämä - köyhät oikeasti on ilman ruokaa ja lääkkeitä, ja sitten nämä, jotka eivät oikeasti tarvitse mitään, saavat ruokaa ilmaiseksi 🙄 Ei muuta voi sanoa kuin että on se törkeyden huippu!

No tuskin köyhä sillä lasillisella viskyä tarvitsee, jos ei ruokaa eikä lääkkeitä. Toisekseen tuo kortti maksaa 4000 euroa, joten köyhä ei sellaista saa. Veroja nämä ihmiset kyllä maksavat, että köyhä saa ne lääkkeet sillä toimeentulotuella, joten turha väittää ettei saa lääkkeitä. Vaikken ole itse mikään rikas niin ei jaksa olla kade.

Vierailija
45/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kannattaa ehkä miettiä, että se mitä joku rikas ostaa tai saa, ei ole sinulta pois. Jos joku amexkorttilainen saa ilmaista kahvia, niin takuulla sinä et ole se vaihtoehtoinen kahvinsaaja. Kateus ei kannata, ihan turhanpäiväistä ajanhukkaa. Se ei ole positiivinen tunne eikä tee hyvää sinullekaan. Be happy!

Vierailija
46/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap levität disinformaatiota. Rikkaat saavat kaiken ilmaiseksi.

Vierailija
47/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota kateuden määrää. Onko mitään mistä ette olisi kateellisia?

Vierailija
48/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä, kuten muitakaan työttömiä, ei ole SYYTETTY työttömyyskorvauksista. On vain todettu, että tämänhetkinen velkainen taloudellinen tilanteemme ei kestä niin suuria työttömyysmenoja, joten sitäkin menoerää joudutaan leikkaamaan. Ja toivotaan, että useampi työtön työllistyisi, jolloin hän siirtyisi elätettävän roolista työntekijän tuottavaan rooliin.

Vierailija
49/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha maailmaa pyörittää.

Vierailija
50/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha maailmaa pyörittää.

Näin on. Ei köyhien ulinat.

Vierailija
51/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amex on yksityinen firma joka saa antaa etuja asiakkailleen jos niin haluaa. Nämä rikkaat asiakkaat ilmeisesti ovat luottofirmalle niin tuottoisia että heitä kannattaa houkutella. Eli evät sitä etua ilmaiseksi toki saa vaan koska tuovat firmaan paljon rahaa, saavat sitten jotain ylimääräisiä etuja asiakkuudestaan... Eli ei se ilmaista ole. 

Valtion/kuntien tarjoamat edut on maksettu verorahoilla, joten ovat täysin eri asia. Rikkaat yleensä maksavat veroja paljon enemmän kuin mitä valtion/kuntien palveluita käyttävät, eli jäävät tässä diilissä reilusti miinukselle.

On vaikea tajuta, miten ihmiset eivät opi olemaan tekemättä tätä samaa ajatusvirhettä aina vain uudestaan.

Ei voi ajatella että rikkaiden rikkaus olisi järjestelmästä riippumaton asia. Jos muiden aiemmin maksamat verot ovat mahdollistaneet nykyiselle rikkaalle rikkauden kertymisen (esim. koulutuksen, infran ja vakaan yhteiskunnan kautta), miten voi ajatella niin yksinkertaisesti että hän jää miinukselle jos häneltä tällä hetkellä peritään veroa enemmän kuin mitä palveluja hän nyt käyttää? 

Kukaan ei pysty elämän ollessa kesken sanomaan, mitä yhteiskunnan palveluja hän tulee vielä tarvitsemaan.   

Vierailija
52/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha maailmaa pyörittää.

Ei pidä paikkaansa. Ilman rahaa maailma pyörii kyllä niin kuin ennenkin, mutta ilman luottamusta se pysähtyy.

Vierailija
53/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden näkökulmasta köyhät ovat aina loisia tms. Ihan sama vaikka rikkaus olisi kultalusikka suussa perittyä ilman mitään omaa raadantaa... rikkaus sumentaa ja ylpistää ihmisen omaan kuplaansa.

Eihän tuo mies ole sanonut pahaa sanaa köyhistä. Jos on rahaa, niin tottakai saa nauttia viskeistään, kelloistaan ja ulkomaan matkoistaan. Tämä pariskuntahan oli Rikkaissa ja rahattomissa yhdessä jaksossa ja vaikuttivat hyvin tervejärkisiltä ja asiallisilta ihmisiltä. Kaikkea hyvää heille. 

Ei nyt tietenkään lehtijutussa sano. Riittää kun seuraa rikkaiden keskustelua melkein missä vaan, niin yleensä juuri nämä kultalusikka suussaan syntyneet tyypit syyllistävät köyhiä kaikesta.

Taidat nyt hieman yliarvioida kiinnostavuutesi.

Kummasti täällä kuitenkin kommentoit 😅

Vierailija
54/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan kokkareiden ja persujen märkä uni - rikkaille lisää, ja köyhät kuolkoon pois.

Julkisen terveydenhuollon alasajo palvelee juuri tuota tarkoitusta. Köyhät saavat kuolla päivystys-, hoito- ja rokotejonoihin. Ja jos jollain ilveellä onnistuu pääsemään lääkärin vastaanotolle osti, Buranaa kummempaa apua ei saa. 

Vierailija
55/106 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan kokkareiden ja persujen märkä uni - rikkaille lisää, ja köyhät kuolkoon pois.

Julkisen terveydenhuollon alasajo palvelee juuri tuota tarkoitusta. Köyhät saavat kuolla päivystys-, hoito- ja rokotejonoihin. Ja jos jollain ilveellä onnistuu pääsemään lääkärin vastaanotolle osti, Buranaa kummempaa apua ei saa. 

Vähän näinhän se nyt tahtoo olla. Jotta verovaroilla maksettava terveydenhuolto saataisiin paremmaksi, tarvittaisiin lisää verovaroja. Ja vastaavasti vähemmän kuluja ja vähemmän velkaa, ettei verotulot menisi velanmaksuun. Ne, jotka muutenkin tätä sirkusta enimmäkseen kustantavat, eivät ole halukkaita jatkuvasti lisäämään verotustaan. Silloin kun rahaa ei ole, on elettävä sen mukaan mihin on varaa. Ihan niinkuin kotonakin, Jos velkaantuminen ei olisi päässyt näin pahaksi, tilanne olisi helpompi ratkaista.

Vierailija
56/106 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä olen se tyttö jota te kiusasitte. Kaivoin omaisuuttani vessan pöntöstä, lumihangesta, milloin olin opettajan perseen nuolija, jne. Olin se yksinäinen avainkaula lapsi, jonka vanhemmat oli aina töissä, matkoilla, edustamassa. Nyt minun pitäisi olla nöyrä ja tehdä jotain teidän eteen? 

Vierailija
57/106 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä olen se tyttö jota te kiusasitte. Kaivoin omaisuuttani vessan pöntöstä, lumihangesta, milloin olin opettajan perseen nuolija, jne. Olin se yksinäinen avainkaula lapsi, jonka vanhemmat oli aina töissä, matkoilla, edustamassa. Nyt minun pitäisi olla nöyrä ja tehdä jotain teidän eteen? 

En tiedä kenelle mesoat, mutta olin myös itse koulukiusattu, mutta ei se ole tehnyt minusta epäempaattista paskiaista. Olen edelleen sitä mieltä, että rikkaat eivät tarvitse niitä ilmaisjuttuja, vaan köyhät. Se siinä on nurinkurista.

Ap

Vierailija
58/106 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amex on yksityinen firma joka saa antaa etuja asiakkailleen jos niin haluaa. Nämä rikkaat asiakkaat ilmeisesti ovat luottofirmalle niin tuottoisia että heitä kannattaa houkutella. Eli evät sitä etua ilmaiseksi toki saa vaan koska tuovat firmaan paljon rahaa, saavat sitten jotain ylimääräisiä etuja asiakkuudestaan... Eli ei se ilmaista ole. 

Valtion/kuntien tarjoamat edut on maksettu verorahoilla, joten ovat täysin eri asia. Rikkaat yleensä maksavat veroja paljon enemmän kuin mitä valtion/kuntien palveluita käyttävät, eli jäävät tässä diilissä reilusti miinukselle.

On vaikea tajuta, miten ihmiset eivät opi olemaan tekemättä tätä samaa ajatusvirhettä aina vain uudestaan.

Ei voi ajatella että rikkaiden rikkaus olisi järjestelmästä riippumaton asia. Jos muiden aiemmin maksamat verot ovat mahdollistaneet nykyiselle rikkaalle rikkauden k

Tämä!! No man is an island 🏝 

Vierailija
59/106 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha maailmaa pyörittää.

Näin on. Ei köyhien ulinat.

No, ei tuo sinun ulinasi ole yhtään sen kummempaa. 

Ihmiset ovat mielestäni tärkeämpiä kuin raha!

Vierailija
60/106 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rikkaana olo ole mitään ilmaista. Edellä on jo lueteltu mustan amexin hankinta ja vuosihintoja ja siihen ei köyhällä ole varaa. Maksan hankkimistani "ylellisyystuotteista" paljon vähemmän vuositasolla. Olen päättänytkin olla lopun elämääni täällä köyhähköjen kastissa.