Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tökeröin psykologisen henkilöarvioinnin kokemuksesi työnhakutilaanteessa?

Vierailija
25.11.2023 |

Näin nimittäin omassa arvioinnissani täysin käsittämättömiä väitteitä. Kerroin ystävilleni väitteet ja hekin nauroivat. Joku vielä maksaa noista, jotka tehdään Teamsin kautta edes näkemättä haastateltavaa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo miettinyt kirveen heittämistä kaivoon. En tee sitä kuitenkaan ihan piruuttani. Katsotaan.

Vierailija
82/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin mielestä introverttiys on synonyymi ujoudelle ja että introvertit eivät osaa olla sosiaalisia. En jaksanut alkaa väitellä, totesin vain itsekseni, että tälläkin tavalla työpaikat voi mennä ohi, kun on sivistymätön ammatinvalintahenkilö vastassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta olen ollut 4-5 kertaa psykologisessa soveltuvuusarvossa työn haun yhteydessä, oli vissiin muotia 20-30 vuotta sitten. Kaikista en saanut "tulosta". Paras oli, kun jouduin testiin paikasta, jossa olin ollut jo yli vuoden! 😆

Kerran musteläikkätestissä iski paha tilanne,  kun mieleeni tuli lähes kaikista läikistä ekana naisen suku puoli elin. En todellakaan tiedä,  mistä johtui sillä en katsele noita kuvia noin muuten. Tai olihan miehen kanssa hiljaista, että olisiko ollut sitten se. No mutta,  kamala homma keksiä jotain painokelpoista vastattavaa, kun kerran kun sen näkee ei nää enää muuta. Mitäköhän mun arviossa olisi lukenut, jos olisin kuitenkin vastannut rehellisesti? 🤣🤣

N53

Vierailija
84/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työhaastattelussa, kaikki oli sujunut hyvässä ja asiallisessa hengessä, kun sisään paukkaa joku koputtamatta, tervehdin häntä, hän ei tervehdi takaisin, eikä puhu mitään, haastattelijakin katsoo häntä vähän oudosti, mutta saadaan haastattelu loppuu, kun outo tapaus sanoo minulle, että en oikein osaa ottaa kontaktia, siis minä, joka tervehdin, mutta en saanut vastausta häneltä? 

Kävi ilmi että mykkä tapaus olisi ollut lähiesimieheni ja paikankin olisin saanut, mutta valitsin toisen paikan, koska tästä kyseessä olevasta haasatattelusta jäi vaikutelma, että lähin esimieheni oli lievästi sanottuna erikoinen.

Vierailija
85/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kandiopintoni näyttivät kestäneen todella pitkään ja siitä kysyttiin, ja ymmärrän sen ihan hyvin ja olinkin valmistautunut kertomaan asiasta. Molemmat tutkintoni olivat pitkään ulosmittaamista vaille valmiita, koska pääaineissa, joista suurin osa opinnoistani oli, oli tehty niin isoja muutoksia että kurssit kuuluivat hieman sisäkkäin sinne tänne ja sain neuvon, että ne kannattaa koota palapelinä sitten yksi kandiin ja toinen maisteriin kun kaikki on valmiita. 

Olin loppuvaiheessa opintojani vastaavissa töissä ja opiskelin toisessa oppilaitoksessa vielä lisää opintoja, jotka ajattelin vielä sisällyttää tuohon tutkintooni, Suoritin siis jatkuvasti opintoja ajallaan ja olin vielä töissä. Lopuksi laitoin koko roskan pinkkaan ja otin paperit ulos. 

Sain kuulla (tulin valituksi) että psykologi oli kommunikoinut että vaikutan olevan kykenemätön saattamaan asioita päätökseen. Työnantaja ei ollut pitänyt tätä ihan kokonaisuuteen sopivana arviona onneksi, ja oli ajatellut että kaikkeakos sitä elämässä sattuu. Nostan hattua hänelle, mutta joku toinen olisi voinut arvioida asian toisin kun ei ollut kuullut syytä asiaan vaan tuon. 

Psykologi ei siis kertonut minulle missään vaiheessa tätä hänen arviotaan itsestäni, se ei ollut missään kirjallisena ja mielestäni se ei ollut prosessin tarkoitus viestiä minusta arvioita joita en itse tiennyt enkä voinut niistä kenenkään kanssa keskustella. 

Pohdin pitkään syytä tuolle luihuudelle.

Vierailija
86/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinistinen työhaastattelu-sketsi 1980-luvulta on hauska kuvaus työhaastattelusta.

Vierailija
87/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelen suuresti miksi noita käytetään. Ei kenestäkään voi tehdä minkäänlaista paikkansapitävää profiilia noin helpolla. Muuta väittävä on absurdin epäpätevä. 

Heitä käytetään seuraavien syiden vuoksi:

1. Kun ulkopuolinen konsultti tekee ratkaisun, vikarekrytointi on konsultin vika eikä tahraa loistavaa uraa

2. Ei ole olevinaan aikaa yhtiön tärkeimmän voimavaran, siis ihmisten valitsemiseen

3. Silkasta typeryydestä ja kun muutkin käyttää

HR:n vikinä kuuluu yleensä kohtaan kolme.

Vierailija
88/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras testi on sopiva puoluekirja ja puolueen ylempien suosittelu tehtävään.

A. Puolueen sisältä suosittelu

B. Kansanedustajan suosittelu

C. Ministerin suosittelu

Vierailija
89/89 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kandiopintoni näyttivät kestäneen todella pitkään ja siitä kysyttiin, ja ymmärrän sen ihan hyvin ja olinkin valmistautunut kertomaan asiasta. Molemmat tutkintoni olivat pitkään ulosmittaamista vaille valmiita, koska pääaineissa, joista suurin osa opinnoistani oli, oli tehty niin isoja muutoksia että kurssit kuuluivat hieman sisäkkäin sinne tänne ja sain neuvon, että ne kannattaa koota palapelinä sitten yksi kandiin ja toinen maisteriin kun kaikki on valmiita. 

Olin loppuvaiheessa opintojani vastaavissa töissä ja opiskelin toisessa oppilaitoksessa vielä lisää opintoja, jotka ajattelin vielä sisällyttää tuohon tutkintooni, Suoritin siis jatkuvasti opintoja ajallaan ja olin vielä töissä. Lopuksi laitoin koko roskan pinkkaan ja otin paperit ulos. 

Sain kuulla (tulin valituksi) että psykologi oli kommunikoinut että vaikutan olevan kykenemätön saattamaan asioita päätökseen. Työnantaja ei ollut pitänyt tätä ih

Ehkä ajelehtivalla esitystavallasi oli osuutta asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän