Mikä on tökeröin psykologisen henkilöarvioinnin kokemuksesi työnhakutilaanteessa?
Näin nimittäin omassa arvioinnissani täysin käsittämättömiä väitteitä. Kerroin ystävilleni väitteet ja hekin nauroivat. Joku vielä maksaa noista, jotka tehdään Teamsin kautta edes näkemättä haastateltavaa.
Kommentit (89)
Oletko luonne temperamentilta oranssi vihreä punainen vaiko sininen? Joopajoo
Vierailija kirjoitti:
Ei musta ole tehty tuollaisia, mutta hämmennyin hieman kun ensin kysyttiin: "Mitkä on parhaat puolesi" ja sitten haastattelija sanoi: "Olet aika itsevarma."
Voihan uollainenkin olla testi, miten suhtaudut palautteeseen. Hyökkäätkö, kiistätkö, vai mitä.
Minun kirjoitettiin olevan ylenkatseinen paska. Todellisuudessa tulen kaikkien kanssa toimeen. Pikkujouluissakin jokainen sorvari tulee sanomaan, että sä olet hyvä tyyppi ja ja ainoa, joka tervehtii.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että psykologinen haastattelija tykkäsi kysymistään faktoista. Selvästi häntä kaiversi se, että asun velattomassa omakotitalossa ja haen työttömänä töitä.
näin tuon hänen arvioinneissaan.
Tai sitten sä vaan luulet, että toi on muille niin ihmeellinen ja hämmästyttävä tilanne
Olen pitkään miettinyt testausten tarkoitusta. ,Mitään järkevää syytä en ole keksinyt sille, että jokin psykologi voisi sanoa onko joko toista parempi. Todennäköisesti voivat etsiä mukavia jeestyyppejä.
Kysyin joskus testituloksia, mutta en saanut niitä koskaan tietää. Ihmettelin vähän kun se testi oli tosi outo. Pääsin kuitenkin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Olin työttömänä työnhakijana testissä ja huomasin psykologin asenteellisuuden. Kyse oli motivaatiotekijöistä, ja tuo psykologi selvästi halusi kirjoittaa että haen vain rahan takia. Kun kerroin, ettei ole siitä kyse, näin pettymyksen kasvoilla.
Tämä on kyllä outoa, rahan takiahan töitä tehdään. Itse olen uraihminen, mutta jos en tarvitsisi rahaa niin keksisin todellakin ajallani ihan muuta tekemistä kuin työnteko.
Saattaa pyrkiä ohittamaan asioita.
ihmettelen kummasti perusteita väitteelle.
normaalisti teen yhteistyötä ihmisten kanssa ja haen yhteistä ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kysymyspatteristoon, jossa kysyttiin voisitko tehdä rikoksen, jos kukaan ei näkisi? -En
Oletko koskaan tehnyt rikosta? Kyllä olen. Mulla on yksi ylinopeussakko ja muutama parkkivirhemaksu.
Onko sinulla koskaan ollut rasistisia ajatuksia? Kyllä. Kerran pelkäsin ryöstetyksi tulemista ja pidin käsilaukustani tiukemmin kiinni.
Jos näet mustaihoisia käyttäytyvän uhkaasti, etkä säikähdä yhtään, niin silloin et ajattele koskaan rasistisesti.
Sain niin ihmeellisen tuloksen, ettei tottakaan..
Olen ennkin käynyt näissä testeissä ja olen saanut loistavat suositukset.
Suositukset häviää, jos olet työtön työnhakija.
Muakin kohtaan yritettiin hyökätä psykologisissa testeisssä toimeentulosta, vaikkei sillä ole mitään tekemistä tehtävässä suoriutumisen kannalta.
Mitä hiton motivaatiotekijöitä tarvitaan, jos joku on kiinnostunut työstä ja on sitä hakenut?
Nykyiset työnhakuprosessit on perseestä. Ne ovat sitä enemmän, mitä korkeampaa positiota haet.
No nämä joidenkin työnantajien käyttämät nettitestit, joissa ei pääse edes keskustelemaan oikean ihmisen kanssa. En ymmärrä, mitä noilla haetaan.
Psykologisten testien henkilöarvioinnissa pyydettiin CV ja nykyinen työnantaja ja työtehtävä pyydettiin kirjoittamaan erilliseen kenttään.
Oli siis täysin mahdoton ajatus, että työtön työnhakija olisi testissä?
Älkää työnantajat käyttäkö psykologi Olli-Pekka Santalaa. Vaatii naispuolisilta testattaviltaan palveluksia antaakseen suosituksia. Todella törkeä.
Kaikki väittämät testin tuloksista olivat täysin valheellisia eivätkä kuvaa minua ollenkaan. Päivastoin testin tulosten väittämät ovat juuri päinvastaisia minkälainen minä olen eli käänteistä psykologiaa.
Psykologi arvioi, etten kykene itsenäiseen työhön, enkä pärjää ollenkaan, ellei minulla ole rautalankaohjeita. En siis tullut valituksi. Se arvio oli ihan täyttä roskaa, koska minua on aina pidetty työporukassa tosi itsenäisenä ja luovana ongelmanratkaisijana.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kohtaan yritettiin hyökätä psykologisissa testeisssä toimeentulosta, vaikkei sillä ole mitään tekemistä tehtävässä suoriutumisen kannalta.
Työnantajan mielestä toimeentulolla ON vaikutusta ja paljonkin, sillä nimittäin voi kiristää töihin. Ainakin työnantajan mielestä. Lisäksi kaikki viestinnät pursuavat sitä ideologiaa, että köyhyys on sama kuin mt-ongelma ja köyhyys on vain omaa syytä ja kertoi vain henkilön tyhmyydestä, laiskuudesta ja vähä-älyisyydestä.
En usko, että psykologinen haastattelija tykkäsi kysymistään faktoista. Selvästi häntä kaiversi se, että asun velattomassa omakotitalossa ja haen työttömänä töitä.
näin tuon hänen arvioinneissaan.