Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KL.fi : "Suomalaislääkärien suljettu keskustelu vuoti julki: Näin lääkärit puhuvat keskenään ahneudesta ja rikastumisesta"

Kommentit (273)

Vierailija
201/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät tiedä mitään keskustelemastaan aiheesta. Suomessa lääkäreiden pitää työskennellä julkisella puolella valmistumisensa jälkeen melkein vuoden. Pakollista.

Nostetaanko siis koulutusmääriä, kutistetaan tämä karsea pakko esim viikkoon? 

Vierailija
202/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen työtä pienellä palkalla, Olen yksin eläjä-maksan kaikki elämisen kulut yksin, en saa asumistukea.  Ruuan hinta on noussut todella paljon, onnekseni sain syksyllä työpaikan josta saan ilmaisen lounaan.  Kaupungilla liikkuessa näen mitä hienoimpia luxus autoja, upeita valtavia koteja tv ohjelmissa, vapaa-ajan asunnot, jatkuvat ulkomaanmatkat ym.  Kyllä me suomalaiset ollaan niin eri kastia.  Usein vielä lääkärit on naimisissa toisen lääkärin kanssa, eivät enää keksi mihin rahaa laittaa-ostetaan lapsille mopoautot ja bemarit, talletetaan kaikki lapsilisät ym. Kunnallisessa hoidossa joutuu usein harjoittelijan hoitoon, ja se opiskelijalääkärinkin saa palkkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastuminen työtä tekemällä on halveksuttavaa toimintaa.

Rikastua saavat ainoastaan formulakuskit, jääkiekkoilijat ja muut maansa jättäneet jotka eivät maksa veroja tänne. Kotimaassa poikkeus taitaa olla hyväksyttävää yrittäjille rahastaa kerran elämässä myymällä yrityksensä tavallisesti ulkomaille kun kotimaasta ei jatkajaa löydy.

Lääkärinä tienaan hyvin mutta ei ikääntyessä jaksaisi tehdä enää yötyötä kun tunteja tulee jatkuvasti 45-50 tuntia viikossa (työtunnit ovat aiemmasta vähentyneet). En viitsi enempää tehdä vaikka jononpurkua tai hälytystyötä kun marginaaliprosentti on 62 eli jos tienaan ekstraa 100 euroa niin minulle jää käteen 32 euroa.

En tiedä mitä mainitulla palstalla on keskuteltu mutta arvaan että ei kuulosta reilulta jos vastavalmistunut aloitteleva lääkäri tienaa enemmän kuin vuosikymmeniä töitä tehnyt ammattilain

Eli ihan lääkärien jaksamisenkin vuoksi niitä olisi hyvä kouluttaa enemmän.

Vierailija
204/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi ihan vapaasti kouluttautua lääkäriksi ja tehdä sitä hommaa esim 1800-2200€/kk palkalla, jos noin kovin ahdistaa.

Jokainen ei voi kouluttautua, siitä pitävät lääkärit huolen. Lääkärit ylläpitävät aktiivisesti Suomen lääkäripulaan ja ylipalkkausta estämällä opiskelupaikkojen kasvattamisen.

Olen alkanut koronan myötä halveksumaan lääkäreitä. Vain pieni osa on ihmiselämän ja terveyden puolella, suurin osa häikäilemättömiä ja kuvottavan ahneita suomalaisen yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä.

Jokainen riittävän älykäs ihminen kyllä voi halutessaan koulu

Tässä kysyttiin että mistä rahat otetaan lisälääkärien koulutukseen? No minäpä kerron: Puretaan ns. akateeminen vapaus yliopistoilta, siirretään rahat sukupuolentutkijoilta ja muulta pseudotieteeltä lääkärien koulutukseen ynnä muuhun oikeasti tarpeelliseen.

Vierailija
205/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on harvinaisen huonosti toimiva. Kommentit katoavat muka lainauksiksi nykyään ja palsta leikkaa sattumanvaraisesti osan vastattavasta viestistä pois ja tämä estää jo keskustelua. Sietämättömästä hitaudesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
206/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuota uutista, mutta monella on tässä ketjussa väärä kuva että ihmiset olisi kateellisia lääkäreiden palkoista. En minä ainakaan ole. Ihan sama mulle mitä muut tienaa.  Tykkään elää yksinkertaista elämää ja pärjään omilla tuloillani. Sen sijaan olen erittäin huolestunut siitä minkälaista porukkaa lääkäriksi ajautuu. Ihmisten terveys on enää sivuseikka. Siitä jopa viis veisataan ja pahimmassa tapauksessa tarkoituksella pilataan. Näin ei saisi olla.

Vierailija
207/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen työtä pienellä palkalla, Olen yksin eläjä-maksan kaikki elämisen kulut yksin, en saa asumistukea.  Ruuan hinta on noussut todella paljon, onnekseni sain syksyllä työpaikan josta saan ilmaisen lounaan.  Kaupungilla liikkuessa näen mitä hienoimpia luxus autoja, upeita valtavia koteja tv ohjelmissa, vapaa-ajan asunnot, jatkuvat ulkomaanmatkat ym.  Kyllä me suomalaiset ollaan niin eri kastia.  Usein vielä lääkärit on naimisissa toisen lääkärin kanssa, eivät enää keksi mihin rahaa laittaa-ostetaan lapsille mopoautot ja bemarit, talletetaan kaikki lapsilisät ym. Kunnallisessa hoidossa joutuu usein harjoittelijan hoitoon, ja se opiskelijalääkärinkin saa palkkaa...

Ok, eli kun sä oot köyhä niin muidenkin pitää olla. Eikä lääkäri saisi mennä toisen lääkärin kanssa kun sitten niillä on sun mielestä liikaa rahaa. Just tätä on suomalainen kateus. 

Vierailija
208/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli kun sä oot köyhä niin muidenkin pitää olla. Eikä lääkäri saisi mennä toisen lääkärin kanssa kun sitten niillä on sun mielestä liikaa rahaa. Just tätä on suomalainen kateus.&n

-eri

Mutta on väärin, että toiset saa järkyttävän isoja palkkoja ja toiset joutuvat tekemään töitä työmarkkinatuella. 

Nykyään on luokkayhteiskunta ja ihmiset on riidoissa keskenään, myös naiset ja miehet. Ei ole kiva kahvitauolla kuunnella toisten ulkomaanmatka kehumista, kun itse miettii onko rahaa lasten ruokiin. 

Vierailija
209/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lääkärit sitten saisi puhua kuten haluavat ahneudesta ja rikastumisesta? Ainakin toistaiseksi Suomi lienee vapaa maa ja täällä on sananvapaus. Ryhdy sinäkin ap lääkäriksi jos ajattelet sen olevan tie parempaan elämään.

Vierailija
210/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli kun sä oot köyhä niin muidenkin pitää olla. Eikä lääkäri saisi mennä toisen lääkärin kanssa kun sitten niillä on sun mielestä liikaa rahaa. Just tätä on suomalainen kateus.&n

Lässynlässyn. Itselleni yrittäjänä sopisi hyvin sellainen, että koko julkisrahoitteinen terveydenhoito lakkautettaisiin.

Voin kertoa sinulle, lääkäri, että halvalla lähtisi buranaresepti sen jälkeen

Vierailija
211/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja ja niistä omista valinnoista on turha syyllistää muita. Opiskelekaa lääkäreiksi jos se kerran niin helppoa on. 

Vierailija
212/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö lääkärit sitten saisi puhua kuten haluavat ahneudesta ja rikastumisesta? Ainakin toistaiseksi Suomi lienee vapaa maa ja täällä on sananvapaus. Ryhdy sinäkin ap lääkäriksi jos ajattelet sen olevan tie parempaan elämään.

Ehkä ei kannata ainakaan kahvitauolla, kun työpaikoilla on myös palkattomia työntekijöitä. 

Tietysti, jos haluaa antaa itsestään leuhkan ja ahneen kuvan niin kai sitten. 

Vierailija
213/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukihan on päihdeongelmaisten ja mielenterveyskuntoutujien harjoittelua takaisin työelämään. 

Vierailija
214/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin tuota joka pettää porukan ja vuotaa tiedot julkisuuteen. Alhaisinta kastia, tuskin on itse lääkäri, joku sivullinen, typerys päässyt lukemaan juttuja ja vuotanut ne, kun ei itse ole päässyt lääkikseen. Kyllä minä ainakin saatan pienessä suljetussa porukassa, josta luulen, että kaikkiin voi luottaa, heittänyt sellaista läppää, ettei kestäisi päivänvaloa.

Taitaa olla keikkalääkäri jota muut lääkärit kadehtivat kun tienaa niin hyvin. Käräytti sitten haukkujansa.

Vierailija
215/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja ja niistä omista valinnoista on turha syyllistää muita. Opiskelekaa lääkäreiksi jos se kerran niin helppoa on. 

Opiskelin AMK tutkinnon ja jouduin karenssin uhalla palkkattomaan työkokeiluun. 

Sairaalan osastonsihteerillä oli käytynä peruskoulu ja sihteerikurssi.

Vierailija
216/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko luulet tuosta olevan kyse? Jos niin, tsemppiä.

Vierailija
217/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukihan on päihdeongelmaisten ja mielenterveyskuntoutujien harjoittelua takaisin työelämään. 

Ei ole, työmarkkinatuella voi joutua työkokeiluun kuka tahansa. Lama on tulossa. 

Vierailija
218/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitkät jonot ja huono terveydenhoito johtuvat siitä, että lääkärit juoksuttavat potilaita luukulta luukulle. Ei haluta tutkia, eikä hoitaa, vaan otetaan rahat pois asiakkaalta. Puuttuu moraali ja osaaminen kokonaan. Jotkin psykologiset testit pitäisi olla lääkäreille. Mieluummin lääkäri joka kuuntelee ja tutkii potilaan kunnolla, kuin lääkäri jolla on laudatur matematiikasta, muttei välitä kenestäkään. 

Eikä ole omalääkärijärjestelmää. Omakannassa kaikki vaivat sekaisin ja pitää aina kaikille sairaanhoitajille ajanvarauksessa ja lääkäreille selvittää alusta alkaen kaikki asiat alusta uudelleen. Ja joku lääkäri ei osaa/halua auttaa, saa sitten buranareseptin ja pian taas varaamaan uutta aikaa, toinen tai kolmas lääkäri sitten ottaa ehkä asian vakavasti kun kipu jatkuu ja päästään taas vähän etee

Masennuslääkkeitä jaetaan kuin karkkia. Söin vuosia masennuslääkkeitä ilman mitään seurantaa tai terapiaa. Lopetin ne itse koska en halua popsia pelkkiä lääkkeitä, ei niillä masennus parane ja pitää karsia ylimääräisiä kuluja. Minulla oli stressaava ajanjakso elämässäni ja sain sitten siihen lääkkeet. Kun kyse oli kuitenkin vain stressistä. Lopetin lääkityksen 6 vuoden jälkeen. 

Vierailija
219/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan arkistossa on työttömiä työmarkkinatuella toimistotöissä kuntouttavassa työtoiminnassa. 

Vierailija
220/273 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisitko tåmän järjettömän "ryhdy sinäkin lääkäriksi" kommentoinnin? Tiedät varsin hyvin ettei tässä ole kyse mistään lääkäriksi ryhtymisestä vaan siitä että osa lääkäreistä rahastaa röyhkeästi tilanteessa jossa sotejärjestelmä on siinä pisteessä rahoitusvaikeuksien vuoksi että sairaalat julkaisevat vetoomuksia julkisesti ja puhuvat potilaiden kuolevan jo päivystyksiin.

https://yle.fi/a/74-20062050

Kyse on moraalista ja sen puutteesta lääkärien keskuudessa, ei siitä tulisiko jonkun random-palstailijan mielestäsi hakeutua lääkäriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi