PAS viikolla 6...
Hei!
Kaipailisin seuraa ekaan PASsiin. Olen pinoutunut aiemmin tuolla PCO-plikoissa, mutta se pino on viettäynyt viimeajat hiljaiseloa.
Taustaa sen verran, että mulla on PCO. Ikää 31v. Yksi lapsi on, joka Clomifenilla alkunsa saanut, tyttö 01/02.
Kakkosta on yritetty 06/04 alkaen. Clomifenit kokeiltu, niillä yksi kohdunulkoinen raskaus (01/05), jonka myötä menetin toisen munatorven. Yksi IUI tehty 08/06 joka tulokseton sekä eka IVF 11/06, josta niinikään negaa. IVFn myötä saatiin hyvä määrä alkoita pakkaseen, 12kpl jotka kuudessa oljessa pakkasessa.
Nyt siis seuraavasta alkavasta kierrosta edessä eka lääkkeellinen PAS. Terolutia alan popsia tulevana perjantaina, että saadaa vuoto ajallaan alkamaan. Omien laskujen mukaan PAS menee tuonne viikon 6 paikkeille. Onko muita samoihin aikoihin hoidoissa olevia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Terveisin: Auris
Kommentit (178)
Kylläpä kävi kato kolmen muun suhteen, mut ehkä tämä sitekä sissi sit jatkaa loppuun asti, kun selvisi koitoksesta :O) Nyt peukutuksia sulle, et se plussa viimein pärähtäis ja saisit ihan loppuun asti nauttia raskaudestasi ja lapsen viimein syliisi!!
Onnea matkaan {-- tässä mun ankkuri pikkuiselle, et kiinnittyy ja lujasti kohdun seinämään :O)
caliendre
Olen eksynyt taas pitkästä aikaa näille sivuille, eli eka ja viimenen PAS tulossa!
Mellä on kaksi tyttöä 9/01 ja 12/04 syntyneet. Molemmat saaneet alkunsa IVF:llä eka yrityksellä. Ensimmäisestä hoidosta saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio ja se tärppäsi, toisella kerralla 4 alkiota, kaksi siirrettiin,kaksi pakkaseen.Sekin onnistui. Nyt olisi tarkoitus yrittää vielä kerran niillä kahdella alkiolla jotka on pakastettu yhteen olkeen. Tämä on viiminen mahdollisuus saada vielä vauva kun on jo ikää 38, 2 lasta ja ollaan hoidossa julkisella puolella (Naistenklinikalla).
Aloitan ensiviikolla Progynovat ja katsotaan mitä tuleman pitää. Ollaan näistä kahdestakin lapsesta onnellisia, mutta yritetään nyt vielä kerran.
Onnea matkaan kaikille ekaa PAS:sia yrittäville! Ja tietysti muillekkin!
Oli tarkoitus toivottaa tervetulleiksi pinoon Nevalaine ja Caliendre!
Nevalaine: Sulla on ollut kyllä hyvä tuuri IVFn suhteen, kun molemmista ekalla tullut plussa. Onnea tyttäristä. Toivotaan, että PASsi tuo myös toivotun tuloksen.
ON: Soittelin klinikalle tänään PASsista. Menkat on Teroluteilla alkamassa oletettavasti ensi viikon loppupuolella, nyt kp20. 12 alkiota on pakkasessa, toivotaan, että siellä olisi sitkeitä kavereita joilla päästäis siirtoon. Ja tietty pitää eka toivoa, että Zumenon vaikuttaa odotetulla tavalla. Pitää tässä jaksaa odotella vielä yli viikon menkkoja, ja sitä päästään taas odotamaan, mitä tuleman pitää...'
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
-Auris-
Älyttömän hyvä onni on ollu meillä matkassa tosiaankin, kun ottaa vielä huomioon tuon alkioiden määrän! Ekassa IVF:ssä menetin kyllä toivoni heti kun kuulin mikä oli alkioiden lukumäärä, mutta ihmeitä todellakin tapahtuu:) Nyt tälläkertaa ei oikeastaan ole suuria odotuksia,katsotaan mitä tuleman pitää.Enhän edes tiedä selviääkö pikkuiset sulatuksesta. Toivotan sulle hirmusesti onnea ekaan PAS:iin.
Heissan,
Mahtuuko mukaan?:) Meillä tulossa ekan IVF_n 3_mas PAS näillä näkymin viikolla 6.
Vähän meidän taustoja: minä 36v ja mies 31v. Aloitettiin -03 clomeilla ja sitten pidettiin pidempi tauko ja sitten -05 loppuvuodesta mentiin tutkimuksiin. Mulla kierto epäsäännöllinen 28-35 yleensä, miehellä kaikki ookoo. Itselläni todettu " lievä" PCO (tarkoittanee sitten jotain, en tiedä lääkäri näin ilmaisi)
Tehtiin heti pari inssiä, jonka jälkeen viime toukokuussa ensimmäinen(ja viimeinen) IVF. Oli sen verran rankka kun sain hyperin ja jouduin naikkarille tiputukseen:( Saatiin 38 follia, joissa 30 munasolu, joista 18 hedelmöittyi ja 17 lähti jakautumaan. Olihan saalis hyvä mutta..kun muistelen itse punktiotakin jossa itkin ja itkin , kipu oli lääkkeistä huolimatta aivan hirveä niin..olisi niitä munasoluja voinut olla vähemmänkin.
No, kuitenkin siirrettiin 1 tuoresiirtona, ei onnistunut. Sitten tuli klinikan kesätauko ja syksyllä heti kaksi PAS_ssia peräjälkeen , joissa molemmissa siirrettiin 2 alkiota..eipä vain onnistunut.
Nyt ollaan oltu tauolla. Oli pakko kun tuntui ettei pää kestä ja hyvää tauko on tehnytkin.
Eli lääkärissä kävin viime viikolla ja sain kuulla että olin ovuloinut alkuviikosta:) Ihmeiden aika ei ole ohi...ja JOS kuukautiset ei tämän viikon lopulla ole alkaneet niin kannattaa kuulemma tehdä raskaustesti..Jaapa, enpä usko että luomuna nyt tulisi...Joten kun vuoto alkaa aloitan Zumenonit heti ja soittelen klinikalle ja tilaan ultran kp12 paikkeille ja sitten katsotaan se siirtopäivä.
Pakkasessa on 12 huurunenää joista nyt sulatetaan 2 ja viljellään päivän pidempään kuin edellisellä kerroilla että saataisiin matkaa 7-8 soluinen kun edelliset ovat olleet 4 soluisia(pakastettiin 2 soluisina)
Näillä eväillä nyt mennään...
Siinäpä se tärkein - eikun mukaan vaan pinoilemaan. Vielä on tää pino ollut aika vaisu, mutta varmaan kun H-hetki alkaa olla käsillä ja hoidot konkereettisesti etenee, alkaa varmaan tulla eloa tännekin. Toivotaan.
Peukut sulle HaikaraHukassa pystyssä luomuihmeen puolesta! Mutta mikäli PASiin meette, niin onnea hurjasti siihen! Kurjaa, että sun IVF kokemus oli noin rankka! Hyperin kanssa ei oo leikkiminen. Mulla itella inssin yhteydessä lievä hyperi, kotihoidossa pärjäsin. Mutta, onnea jokatapauksessa tulevaan!
ON: Nyt kp27. Innolla ja odotan menkkoja. Varmaan viikonloppuun saa odottaan. Mitään muuta erikoista ei siis tännekään.
Mitäs muille pinolaisille kuuluu?
-Auris-
Eli taustaa hiukan minustakin..
2003 jätettiin pillerit pois, menkattomuus iski samantien. 11/04 Pcos diagnoosi, clomit alotettiin 02/05 ja sitten eka onnistunu inssi toi ilon meille 06/05. Se ilo loppui liian aikaisin, rv 21+5 synnytin meidän ihanan esikoistyttäremme, jolla oli vakava gastrosciisi josta emme olleet tienneet yhtään mitään. Tyttäremme oli ollut menehtyneenä kohdussani jo rv 16+ alkaen...
Tuon keskenmenon jälkeen tuli kolmet menkat ihan normaalisti, mutta sitten se rumpa taas alkoi. Kokeiltiin taas keväällä 06 clomeja ja yhteen inssiinkin päästiin, ei tulosta. Kesä oltiin tauolla ja sitten syksyllä 06 alotettiin pistoshoidoilla. Pistoksia jatkettiin tosi kauan ja annosta nostettiin kun aina vaan näytti ettei munasolut kasva, tarkoituksena oli siis päästä inssiin. Viimein munasolut villiinty ja vikassa ultrassa niitä oli inssiä ajatellen liikaa, joten saimme vaihtoehdon joko lopettaa siihen tai jatkaa IVF:ään... Punktio ei satttunu ja 7 munasolua saatiin. Seuraavana päivänä niistä oli hedelmöityny viis ja ne oli isketty sellaisina pakkaseen (viikonloppu tulossa, sen takia tuosta jakaantumisesta ei ole enempää tietoa) Mulle siirrettiin yksi tuollainen hedelmöitetty solu mutta menkat alkoivat jo pp12 lugeista huolimatta..
Joulukuussa haettiin vielä uudet lääkkeet alkuvuoden ekaa passia ajatellen ja tässä nyt mennään kp4 ja kolmas päivä zumenoneja. Ultra on ens viikon torstaina ja sillon katsellaan tota limistä..
Toiveita emme ole kovasti halunneet tähän hoitoon ladata, pikemminkin olemme sellaisella kokeilumielellä. Vauvanalkuja on pakkasessa vielä siis 4, joten kai nyt ainakin pari kertaa vois niillä yritää?
Zumenonit sopii mulle muuten, mutta ne tuottaa aikamoisen iho kutinan, sellaisen kuumotuksen ja kihelmöinnin.. Muuten ei mitään, ainakaan vielä :)
Tsemppiä kovasti meille kaikille bd
Trust
Kiitos Auris tervetulo toivotuksista:)Juu, ei ollut hyperi kiva...ei todellakaan enkä olisi ikinä uskonut miten turvonnut ja kipee voisin olla mutta lääkäri sanoi ettei ihmekkään tolla follimäärällä mikä multa punktioitiin ja voihan se olla niin että JOS uuteen IVF:ään mentäisiin tällä kertaa olisi helpompi tai sitten ei.
Trust- Olen pahoillani mitä olet joutunut läpikäymään:( Olenkin aina miettinyt että mieluummin ilman positiivistä testiä kuin että kävisi niin että ensin onnellisuus ja sitten se otetaan pois:( Voimia uuteen yritykseen..Kyllä se joku päivä onnistuu. Uskon siihen vahvasti.
ON- Eipä ihmeempiä. Loma loppui ja duuni kutsuu, iltavuoro siksi vielä tässä netissä roikun. Nyt on menossa kp 32. Viime kierto oli kp35 joten ehkä tossa viikonlopun aikana täti sitten tulee kylään...Nipistelee ja vihloo varsinkin vasemmalle puolelle jossa todistettavissa oli ovulaatio tapahtunut ja pakko teille kertoa että toivon NIIN että tästä luomu tulisi ...vaikka en saisi niin toivoa kun pettymys sitten tulee olemaan taas kova...*huokaa* Vaikka järki sanoo että MIKSI nyt tulisi luomu kun ei ole aiemminkaan tullut mutta sydän toivoo ja toivoo aina vaan..
Miten muuten te muut Oletteko kunnallisella vai yksityisellä puolella hoidossa? Me ollaan yksityisellä tuolla Fertinovassa. Hieno paikka ja aivan mahtava henkilökunta.
Nyt tämä oli tässä erää pakko alkaa mennä skraamaan autoa joka muuten eilen meni katsastuksesta läpi:)
siis suomennos skraamaan = srapaamaan autoa. Enhän mä osaa enää edes kirjoittaa:))))
Myös täältä tervetulotoivotukset " uusille" Passaajille! Kiva, että liityitte mukaan! Toivottavasti myös tämä meidän ketju hieman vilkastuisi nyt, kun pian alkaa tapahtumaan...
Täällä myös joku ihme toivo nostaa päätänsä... Eli tunsin tasan viikko sitten superoviksen tuolla vasemmassa munasarjassa. Oli sellaista tosi kovaa vihlovaa kipua koko päivän, no se tietty sitten hyödynnettiin ;) Ja nyt oon tänään tuntenu samanmoista nippailua tuolla vasemmassa munasarjassa, mistä Haikarakin mainitsi. Olin äsken koiran kans lenkillä ja koko alavatsa tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, on sellainen ihmeellinen painontunne ja tuntuu aivan kuin vatsa olisi jotain nestettä täynnä... Tässä tietty jo kuvittelee vaikka mitä... Huomenna tietty alkaa mahoton Niagara! Kalenterin mukaan menkkojen pitäis alkaa vasta tiistaina, mutta saapa nähä... Toivoa ei tietty yhtään vähennä se, että tää on eka kierto, kun kokeilin noita Baby Disperiinejä, jotka joillain selittämättömillä on auttanu...
Kirjoitelkaapa muutkin kuulumisianne!
*haukottelee* Nää aamuvuorot siis ei sovi yhtään mulle*haukottelee uudelleen*
siis asiaan:) Yöllä heräsin siihen kun alavatsaa vihloi ja väänsi niin maanperustellisesti joten olin 100 varma että nyt ne alkoi(kp33) mutta eihän sieltä vieläkään mitään tule eikä enää koskekaan...Samoin kun menin nukkumaan olin aivan jäässä ja kun heräsin kesken unien niin olin aivan läpimärkä niin hirvee hiki...Kummallista sanoisin...Vessaan heräsin viime yönä myös 3 kertaa mitä ei ole ikinu tapahtunut..
Juu, nyt sitten luulen että on tärpännyt..muttaa oikeesti ei ole...tiedän sen..EI mulle niin ihanaa VOI tapahtua...Alkais nyt ne menkat että tästäkin pääsisi...
Aika hiljaista on meidän ketjussa..mutta ehkä sitten aktivoituu kun hoidota on käsillä ja piinisaika alkaa..
Teille kaikille bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb
ja hyvää päivänjatkoa
HEi
Suuntana PAS täälläkin. Tällä kertaa kokeillaan luonnolliseen kiertoon, joten aikataulusta en ole ihan varma. Nyt odottelen menkkojen alkua kp31 tai 32 menossa. Tosin ei haittaa, jos ovat seur yhdeksän kuukautta poiskin ;).
Eli pieni toive luomuraskaudesta aina nostaa päätään tässä vaiheessa. Mutta mulla siis yleensäkin kierto 32-34.
Siis kun menkat alkaa siitä 12 päivää ultraan ja sitten ovista metsästämään. Pitäis osua viikolle 6.
Tässä taustaa
Meillä yksi helposti = nopeasti luomuna alkunsa saanut poika (2002). Miehen huono sperma oli kova isku ja yllätys.
Eka ICSI onnistui syksyllä 2005 - mutta terveestä vauvanalusta huolimatta menetimme tulehduksen vuoksi pienen rv 14 +1. Siunattiin nimettömien muistolehtoon jouluviikolla 2005.
Sen jälkeen keväällä 2006 PAS negaa
Syksyllä ICSI negaa
nyt kohti PASia
Meitä myöhäisen keskenmenon kokeneita taitaa olla tässä pinossa useampia :(. Caliendrella sama syykin, muistan sinut hyvin vuoden takaisista viesteistä.
Ja sekundoja on kanssa paljon eli vertaistukea tosiaankin.
Onnea matkaan tietysti myös ekaa raskautta toivoville!!!!!
Itse olen ollut PASin suhteen aika epäileväinen, mutta kyllähän tässä jo nyt alkaa toiveet nousta, kun kun hoitokierto lähestyy.
Lähinnä pelottaa, että kierto menee jännityksen vuoksi ihan sekaisin eikä siirrosta tule mitään.
Meillä pakkasessa kaksi olkea. Toisessa kaksi hyvää 8-soluista (kakkosluokka?) ja toisessa yksi hyvä samanlainen ja toinen huonompi (kolmoslukka).
Viimeksi 2 hyvää ja 2 huonoa ja vaan yksi selvisi sulatuksesta. :(.
Eli jännäksi menee varmasti jo tuo sulatuksesta selviäminen.
Mutta ensin siis jännään, alkaako menka milloin. Tuleeko ovis jne...
Toivottavasti pääsen piinaamaan kanssanne ja täyttää kanssanne plussajunan :)!!!
Joo ei tässä pinossa niin aktiiviisia olla, kuin IVF/ICSI-pinoissa..ehkä tosiaan sitten aktivoidutaan enemmän, kun lääkitykset ym konkreettiset asiat alkaa.
Kiva saada lisää tuttuja tänne Trust ja pikkutintti *vilkutus* :O)
Näköjään tästä on nyt sit tullu " luomuihmeen toivomispino" siihen asti ;O) Minä liityn myös tähän ihmelapsi-joukkoon. Nyt kp25/30 menossa eikä tietoakaan normaaleista PMS-oireista. Tissit kipeytyy yleensä jo heti oviksen jälkeen...mut ei mitään tuntua vielä niissä?!!Oviksen tikutin mielestäni Aconilla kp14 (yleensä se on kp16)...jo. Mutta sit voi olla, et en ovuloinu ollenkaan tässä kierrossa, sitä pahoin myös pelkään ja sit pian menkat on sen takia myöhässä ja alkaa jo kuvitella kaikenlaista :O( Nyt kun sitä PAS:ia odottaa, niin toivoo tietysti, et menkat tulis ajoissa, jos on tullakseen.
Ja mulla on tullu nyt ihan liikaa kuukauden sisään raskausuutisia...alkaa kyllä ottaa päähän jo. Ja just sellasia muutaman kierron yrityksen jälkeen :O/ No pitää ajatella positiivisesti, et sit jos ikinä sen lapsen ite saa, niin se on sit siitä porukasta pisimpään pienin ;O)Heh..pienistä asioista sitä positiivisuutta yrittää hakea.
Nyt siis odotellaan sitä kuuluisaa tiputteluvuotoa, joka alkaa yleensä kp 27-28..että sitä odotellessa..Mullahan tuli muuten sillon kp 13 ja 14 ihan veristä vuotoa ja toinen päivä koko ajankin vähän ja sit sellasta limaista (ihanat kuvailut). Et aika lailla luulen, et se ovulaatio silloin oli. Testissä silloin kp 14 oli viivat mun mielestä yhtä tummat. Limoja en kyllä mitenkään erottanu selkeesti, et siksi on se pelko, et en ookaan ovuloinu. Lämmöt kyllä on korkeella aamuisin, et kai sitä jotain on tapahtunu. On tää piinaavaa...
Toivotaan, nyt tähän pinoon vielä niitä luomuihmeitä!! Oishan se aika hienoo...peukut siis sen puolesta pystyyn! Sit jos ei, niin sit katseet kohti PAS:sia. Monella kyllä aika lupaavia oireita on ollu.
Miten muuten Snygg sen ilpo78:n kävi? Vähän outoa, kun se on kadonnut koko palstalta..ilmeisesti sillä ei sit onnistunut?!!
Mutta katsellaan taas...tulkaahan muutkin kuulumisia kertoilemaan.
loskakeliterkuin, caliendre
-Auris-:
Hei!
Olen 37 v yhden ihanan 10 kk pojan äiti. Hieman taustaa:
Endodiagnoosi 05/04
Fertinova, ICSI 08/04
Fertinova, PAS 10/04 -> kohdunulkoinen -> toisen munatorven menetys
NKL, IVF 06/05 -> tuloksena poikamme 03/06Eilen oli suunnittelukäynti PASia varten ja yllätykseksemme pääsimme heti luonnollisen kierron yritykseen. Eli siirto viikolla 5 tai 6. Huuruneniä on 5 kpl kolmessa oljessa.
Jänskättää niin paljon nyt, etten oikein osaa mitään ihmeitä kirjoitellakaan - jospa tässä joku muu päivä sitten kielenkannat irtoaisivat paremmin.
Onnea vaan kaikille meille yritykseen!
MonaKatariina
Ja jälleen oli tullut uusia mukaan, kiva kiva!!!
Jospa nyt jotain kirjoittelis, vaikkei kyllä mitään asiaa oo... Tänään ei sitte oo ollu minkäänlaisia " oireita" , mutta illalla nukkumaan mennessä taas juiji kummasti mahaa... tulevat menkat ne varmaan siellä jyllää...
Caliendre: En kyllä tiedä, miten Ilpon kävi. Laittoikos se silloin viestiä ollenkaan punktion jälkeen, vai oliko se siirron jälkeen, kun lakkas kirjoittamasta? Jospa sillä ei sitte mennytkään kaikki hyvin, niin ei jaksanu enää kirjoitella... Mulla ainakin joskus viimevuoden inssipinoissa kävi niin, ett kun tuhrut alkoi, hävisin kuvioista, ei enää huvittanu avatakaan konetta...
Joku (en nyt muista kuka teistä) kyseli jossain välissä hoitopaikkaa ja onko yksityisellä vai julkisella. Me ollaan julkisella ja Passiin mennään Tays:iin.
Ei muuta kun toivotaan parasta niille, joilla ei oo vielä menkat alkaneet, jospa meidän ei tarttisi sinne passiin mennäkään...
Joo tosiaan ilpolla sit varmaan ei mennyt siirtokaan putkeen...mun mielestä punktion jälkeen se ei enää kirjoitellut. Ymmärrän kyllä. En mäkään täällä nyt oo jaksanu kirjotella ennen tätä pinoo...vaikka luen kyllä päivittäin uudet viestit..
Jotenkin musta tuntuu edelleen, et se meidän ainokainen alkio ei selviä sulatuksesta :O(että tää nyt sit oli meidän osalta tässä..enpähän nyt tällä kertaa tipu kovin korkealta.
Mun hoitopaikka julkisella täällä Hämeenlinnassa ja siirto TAYS:issa.
caliendre
Ihanaa, taitaa se talvi viimein tulla :O)
Mulla on kyllä kierto aika sekasin...mulla on nyt tosi paljon tullu valkovuotoo eilen ja toissapäivänä vaaleeta sellasta klönttistä (sori tass kuvailut) ja tänään vetistä ihan kirkasta ...ja nyt on kp26/30. Ja mä tein tossa pari päivää sit huvikseni ovulaatiotestin ja se näytti positiivista, siis silloin oli kp 24. Ja testi näytti positiivista myös kp 14..että mitä nyt tapahtuu..??? Onko mulla toinen ovulaatio vai vasta nyt se kunnon?! Rinnatkaan ei oo yhtään kipeet, mikä yleensä tapahtuu just ovulaation jälkeen ja kipeytyy enemmän kohti menkkoja ja nyt ens tiistaina normaalin kierron mukaan pitäsi ne menkat alkaa.
Hitto, että ärsyttää....varsinkin jos tää PAS siirtyy..
Mitään raskaustestiä en tee turhaan ennen kuin menkat on myöhässä. Mut nehän voi olla senkin takia myöhässä, jos ovis on vasta nyt :O( ja siks ei oireitakaan ole vielä....vuoto ei kyllä ole perinteisen ovisliman tyylistä, ennemmin vetistä.
Mites muitten oireilut??
caliendre
kun täti tulla jyrisi sitten eilen illalla kylään ja yöllä vuoto yltyi sitten kunnolla(kp34) Olin niin pirun kipeä aamulla että itkua väänsin mutta sitkeenä sissinä lähdin aerobiciin ja sinnehän se kipu sitten jäi. Kyllä tuolla liikunnalla on sitten hieno tapa auttaa vaivaan kuin vaivaan:))
En ole surullinen kun tää nyt melkein olikin tiedossa, ettei sitä luomua meille suoda ja soitin sitten klinikalle ja ultra aika on kp12 eli 30.1 ja siirto varmaankin sitten perjantaina eli 2.2 eli viikolle 5 tää meidän PAS nyt onkin. Tosin tiedän vasta varmuudella ultrassa milloin on siirtopäivä. Zumenonit aloitin tänä aamuna , syön niitä 2x2 päivässä 8mg eli aikamoisen määrän ja ne tekee mut aika " raivohulluksi" kun tarpeeksi monta päivää olen nappeja naamaani vetänyt(voi mies raukkaa:))
Mutta näin nyt mennään...3_matta PAS_ssia päin:)
Eli yksi kaksisoluinen mussu siirrettiin tänään...
Ja kaikki muut kolme oli tuhoutunut... Eli tähän on nyt ladattu paljon toiveita ja odotuksia... Jos tämä epäonnistuu, on kaikki alotettava taas alusta...
Tää joka siirrettiin oli viiminen näistä sulatetuista, sitkein sissi vissiin sitten.. Paree olla loppuun saakka!! <3
Mites muilla?
Trust ja PP0