PAS viikolla 6...
Hei!
Kaipailisin seuraa ekaan PASsiin. Olen pinoutunut aiemmin tuolla PCO-plikoissa, mutta se pino on viettäynyt viimeajat hiljaiseloa.
Taustaa sen verran, että mulla on PCO. Ikää 31v. Yksi lapsi on, joka Clomifenilla alkunsa saanut, tyttö 01/02.
Kakkosta on yritetty 06/04 alkaen. Clomifenit kokeiltu, niillä yksi kohdunulkoinen raskaus (01/05), jonka myötä menetin toisen munatorven. Yksi IUI tehty 08/06 joka tulokseton sekä eka IVF 11/06, josta niinikään negaa. IVFn myötä saatiin hyvä määrä alkoita pakkaseen, 12kpl jotka kuudessa oljessa pakkasessa.
Nyt siis seuraavasta alkavasta kierrosta edessä eka lääkkeellinen PAS. Terolutia alan popsia tulevana perjantaina, että saadaa vuoto ajallaan alkamaan. Omien laskujen mukaan PAS menee tuonne viikon 6 paikkeille. Onko muita samoihin aikoihin hoidoissa olevia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Terveisin: Auris
Kommentit (178)
Niin alkoi mullakin IVF_ssä progeista huolimatta vuoto pp12 mutta kun on ollut Zumenonit käytössä näissä PAS_seissa niin vuoto on alkanut pari päivää progejen lopettamisen jälkeen.Täällä menee 4kpl zumenonia päivässä sekä 3 progesteronia päivässä..aamulla, päivällä ja illalla.
Testin teen itse maanantai iltapäivällä töiden jälkeen koska tiedän että itku kaikesta huolimatta tulee(vaikka olen jo varma negasta) ja voin sitten kerätä itseni tiistain-iltavuoroon.
Mäkin olen tänäään iltavuorossa jo neljäs iltavuoro menossa ja vielä huominenkin.
Särkee päätä hirveesi ja äsken alkoi etomaan kuten eilen illallakin..Jännitän taas mahallani maanantaita
Työniloa sinne
HH
heihei - ajattelin siirtyä vkon 8 pinoon caliendren kanssa.
Tänä aamuna JESS ovistesti näytti plussaa eli eka jännitysmomentti (tuleeko ovista ja osuuko vkonlopulle) on ohi.
Huomenna soitan siis klinikalle ja sovitaan siirto torstaille. Kun nyt selviytyisivät sulatuksesta... ja sitten pääsisin piinaamaan kuten te!
Onnea jo plussanneille ja onnellsita menoa samaan plussajunaan myös muille!!!
Koetan käydä kurkkimassa kuulumisianne, mutta nyt vaihdan pinoa. Heihei!
pikkutintti
Huomenna sitten saamme tämän PAS_sin päätökseen kun on testipäivä...En ole kyllä yhtään varman haluanko jatkaa heti seuraavaan PAS_siin vai pitää taukoa..En tiedä...Mies on seuraavan PAS_sin kannalla heti tähän perään ja nyt suostuu jo siirtämään kaksi jos kaksi hyvää jää sulatuksessa mutta silti, mä olen niin väsynyt tähän piinailuun, hormonien syömiseen, rahan menoon, pettymyksiin..olen väsynyt aivan kaikkeen.
Toivottavasti te jotka siirryitte 8viikon PAS_ketjuun saatte niitä plussia
HH pp13
Joko olet testannut? Malttamattomana odotan vastausta...
ON: Ei erityistä. Veritesti huomenna, vastauksen saan sitten keskiviikkona.
-Auris-
ja kuten arvasin/tiesin negahan sieltä tuli. niinpä niin.....taas kerran..
Nyt pidetään parin, kolmen kuukauden tauko näistä hoidoista, ei näitä jaksa
Toivottavasti hyppäätte plussajunaan bdbdbdbdbdbdbdbdbd
HH
Voi ei, suuret pahoittelut sulle Haikarahukassa!!! On tää vaan niin tympeetä... Meinaatte siis pitää tauon ja koittaa sitte uudelleen Pas:sia. Montakos alkiota teillä on vielä pakkasessa?
Mulla on nyt meneillään pp 6. Viikonloppuna on maha ollut jotenkin kummallinen ja on ollu jonkinmoista menkkamaista juijintaa. Tänään ei kuitenkaan enää mitään. Pitäis siis viikon verran vielä odotella... tuskaista.... Ja Aurikselle tsemppiä huomiseen testiin? Meinaatko huomenna tehä myös ite pissatestin?
...en oo kyllä aatellut pissatestiä, vaikkakin 2 testiä tuolla kaapissa lojuukin. Kai ne vois sieltä käyttää etteivät pääse vanhenemaan... Saa nyt nähdä.
HaikaraHukassa: Pahoitteluni negasta. Koettakaahan jaksaa tauon jälkeen uuteen PASsiin. Ole onnellinen, että miehesi on suopunut 2 alkion siirtoon - meillä se ei tule kysymykseen - valitettavasti.
Mutta, nyt laittamaan pyykit kuivumaan - sit nukkumaan.
-Auris-
Tulin teillekin kertomaan..
Tähän se sitten päättyi...
Pahin pelkoni totetutui...Ei selvinnyt meidän ainokainen alkio sulatuksesta...nyt poistun täältä ja koko palstalta. Kitos kaikille tsemppaajille. Ei taida meille toista lasta tulla koskaan :O(
Onnea muille plussanneille ja pahoittelut niille joille ei tällä kertaa plussajunan ovi nyt auennut, onnekis monella on vielä alkioita pakkasessa!
Masentunuttakin masentuneempi caliendre
Voimia teille Caliendre!!! En voi kuvitellakaan miltä teistä nyt tuntuu... Koittakaa päästä tästä yli ja kaikkea hyvää elämäänne!
T. piiniskaverisi Snygg
No ei ainakaan kovin hyvää kaikille :(
HaikaraHukassa, olen niin pahoillani. Toivotaan nyt että ensikerralla jo onnistaa, kun olet jo saanut luvan kahden alkion siirtoon. Sillonhan on jo paljon paremmat mahdollisuudet onnistua.
Caliendre, en oikeen tiedä mitä sanoisi... voimia sulle tästä eteen päin. Voin vain kuvitella miten kamalalta nyt tuntuu. Jaksamista.
Auris, joko testasit itse vai aiotko maltaa veritestin tuloksiin asti?
Snyg, kuulostaa lupaavalta nuo menkkamaiset jomotukset ;)
Terveisin flunssainen Nevalaine
Kiitos, lohdutteluista. Tälläistä tää elämä vaan on..kun ei onnistu niin sitten ei onnistu. Eipä siihen voi mitään sanoa.
Snygg - Meillä on pakkasessa 10 alkiota jäljellä. Niistä sitten seuraavaan kertaan sulatellaan ainakin 4 jotta saadaan kaksi kaunista mukaa(jos saadaan)
Nevailaine - Niin , totta onhan siinä parempi mahdollisuus onnistua kahdella mutta edelliset kaksi PAS_sia oli kahden alkion siirtoja(sain miehen tappelun kanssa taivuteltua)eikä onnistunut kuten ei tämän yhdenkään alkion siirto joten en odottele mitenkään innolla kahden siirtoa..
cali ...-Olen pahoillani:( Onneksi kuitenkin teillä on siellä pieni jota vaalia ja rakastaa. Olette siinä suhteessa todella onnellisia.
ON - Nyt vain eteenpäin..Eilen en kuitenkaan itkenyt ja tiedän että itku tulee sitten kun vuoto alkaa:( niin se on aina...Se tulee konkreettisemmin päälle tämänkertainen pettymys mutta...eipä sille voi mitään.
Tsemppiä teille kaikille...bdbdbdbdbdbdbdb
Ihan ookoo kunnossa oleva , HH
... Hcg 147 ! ! ! Eli... raskaana ollaan! Tätä vaan on vielä vaikea uskoa todeksi. En uskonut, että ikinä pääsen tällaista viestiä tänne kirjoittamaan...
Itku tuli, kun klinikalle soitin. Nyt oon jo rauhoittunut. 2 piiiiitkääääää tuntia piti istua tuon tiedon jälkeen luennolla ja täytyy sanoa etta ohi meni asiaa, ja paljon... Ajatuksen pyöri ihan muussa aiheessa...
Mutta, nyt siis täytyy vaan odottaa. Meen klinikalle ultraan reilun 2 viikon kuluttua, eli 9.3. Sinne asti pitää piinailla... taas kerran.
Tulevalle isosiskolle en vielä ole kertonut, ajattelin tuohon ultraan asti odottaa.
Mutta, tällaista siis meillä...
Onnesta soikeana oleva Auris, ja kyydissä matkaava pieni huurunenä
Mahtavaa!!!! Onnea, onnea, onnea!!!! Ja paljon tarrasukkia matkaan!
Täällä mennään pp 8 ja olisin kauheen kiinnostunut Auris sun kaikista mahdollisista oireista yms... Meikäläisellä, kun tällä hetkellä on tuo luulotauti päällänsä...
...siinäpä se, kun ei niitä oireita oikein oo. Perjantaista on ollut vilu, mutta vilu mulla saattaa olla muutenkin. Flussaoireita on, mutta sitähän on liikkeellä. Mies ja tyttökin niistää.
Se mitä ajattelin mahdollisiksi " oikeiksi" oireiksi (vaikka olin tähän päivään asti varma negasta) niin on se, että mun on aivastuttanut huomattavasti normaalia enemmän viime päivinä (aivastelua mulla oli myös eka raskaudessa). Toinen oire on se, että hajuaisti on parantunut (vastaavaa oli myös ekassa raskaudessa). Esim. se, että mies käy tupakalla... tupakansavu on ihan tosi ällöttävä haju. Rinnat mulla on edellisessä raskaudessa ollut arat jo tässä vaiheessa, mutta nyt ei oo mitään.
Siinähän niitä oireita.
Toivottavasti sinäkin Snygg, pääset tähän plussajunaan!!!!
-Auris-
Tervetuloa plussajunaan. Toivottavasti kestetään kyydissä 9kk.
Mulla oli tullut yöllä vähän ruskehtavaa vuotoa ja paniikki meinas jo iskeä.Oli mulla ekassa raskaudessakin useamman viikon ruskehtavaa vuotoa ja kaikki meni kuiteskin hyvin, mut jotenki sitä heti pelkää pahinta. Nytki alavatsaa juilii kokoajan, kunpa ei nyt ois mitään kamalaa tulossa... nyt ei kyl oo paivällä enää vuotanu mitään.
Täytyy ottaa rauhallisesti.
Toivottavasti säkin Snygg pääset tähän junaan, tilaa on vielä.
Minnekäs palstalle sä oot nyt pinoutunut, kun raskaus alkoi? Onko jossain kiva pino lokakuun odottajille? Olis kiva jatkaa yhdessä samassa pinossa.
Vastailehan, kun täällä piipahdat.
T: Auris
En ole pinoutunu mihinkään kun en ole löytänyt sellasta mihin pinoutua. Odotuspuolella on joku lokalutusten pino, mutta en oo käyny kattelemassa. Ois kyllä kiva kuulla tässä matkanvarrella mitä tän pinon plussajunaan hypänneille kuuluu, kun on kohta eka ultrakin tulossa ym. Pitäisköhän pistää oma pino pystyyn?
Terveisin Nevalaine
Kiitos kaikille myötäelämisestä :O)
Nyt on olo jo paljon parempi, vaikkei siirtoon sit päästykään. Menkatkin alkoi sit eilen, eli 2 päivää lääkkeiden lopetuksen jälkeen, ihan kuten ohjeessa oli...kai se kierto tästä normalisoituu?
Toisaalta olen tosi helopottunut siitä, et hoidot on nyt meidän osalta ohi. Nyt on aika sit keskittyä muihin asioihin elämässä. Olen nyt pitkästä aikaa sressivapaa, mikä on älyttömän hieno tunne :O) Laitoin päiväkotihakemuksen postiin ja kyselyä yhdestä työpaikasta.....elämä jatkuu!!!
Poistun täältä palstaltakin nyt ja unohdan koko asian. Tai ainakin yritän. Nautin tästä yhdestä terveestä pojanviikarista ja annan sille kaikkeni :O)
Jos jotain vielä aion asian eteen tehdä, niin ehkä harkitsen jossain vaiheessa vyöhyketerapiaa tai homeopatiaa...ehkä se tekisi hyvää muutenkin tän henkisen tasapainon kannalta, vaikkei itse lapsettomuuteen auttaisikaan :O)
Kiitos kaikille ja onnea elämään!! Toivotaan Snygillekin paikka plussajunassa!! Ja paljon onnea Aurikselle :O)
aurinkoisin terkuin, ei enää yhtään masentunut caliendre
Nevalaine: Laitetaan vaan oma pino pystyyn! Miten on, kummalle puolelle, odottajiin vai plussanneisiin lapsettomiin? Mietihän...
caliendre: Kiva kuulla, että olet päässy " tolpillesi" . Helppoahan tämän lapsettomuusasian kanssa ei ole " painiskella" ... Mutta tosi ihanaa, että olet päässyt sinuiksi asian kanssa. Ja kyllä se vaan on iso asia, että on jo yksi lapsi. Hänestä saa olla todella kiitollinen. Kaikkea hyvää Sinulle jatkoon!
ON: Omassa olossa ei erityistä. Vointi kaikinpuolin ok. Yövuoron jäljiltä on väsynyt olo. Toinen yö pitäis jaksaa vielä valvoa. Saa nähdä, miten tää 2 viikkoa tässä kuluu - varmaan TOSI hitaasti. Nimittäin pe 9.3. on vasta se eka ultra... Jotenkin vielä on niin epäteodellinen olo tämän raskauden suhteen. Välillä asiaa ajattelee niin, että onpa hienoa ja olo tuntuu todellisesta. Sitten välillä mieleen hiipii pelko, onko alkio nyt oikeassa paikassa (yhden ulkoisen raskauden kokeneena) ja onko tämä nyt todellakin totta... Olenko todella raskaana. Olenkin ajatellut, että veritestistä huolimatta, teen vielä joku aamu pissatestin kotona mieltäni rauhoittaakseni... Ehkä tää epätodellinen olo johtuu siitä, että mitään suurempia raskausoireita ei vielä oo. Niitä kun tulis, olis mielikin ehkä levollisempi. Toisaalta, eka raskaudessakaan ei ollut mitään ihmeellistä tässä vaiheessa; yöllä piti alkaa käydä pissalla, ja vilutti. Vasta joskus rv10 paikkeilla alkoi aamupahoinvointi (sitä en toki välttämättä toivo)...
Tää on nyt tätä omaa pohdintaa, kiva jos joku jaksoi lukea. Onko muilla plussanneilla vastaavia ajatuksia?
Kyseleepi: Auris
HaikaraHukassa: Mulla alkoi tosiaan IVFssä Lugesteroneista huolimatta vuoto siinä pp11 paikkeilla. Nyt ei tosiaan osaa sanoa mitään, kun on nuo Zumenonitkin käytössä sen 3tbl/vrk. Katoin just, että Lugesteronit riittä just keskiviikkoaamuun kun saan sit päivällä veritestin tuloksen. Tulehan HH tänne kertomaan sit tulos, kun sen oot saanut.
Töihin pitäis vääntäytyä klo14, iltavuoro kutsuu. Samoin huomenna, poikkeuksellisesti on 2 iltavuoroa peräkkäin. Huomenaamulla mennään tytön kanssa lasten hiihtokisoihin, joita hän jo innolla odottaa.
Mutta, ei nyt kummempia.
-Auris, pp9-