Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS viikolla 6...

03.01.2007 |

Hei!

Kaipailisin seuraa ekaan PASsiin. Olen pinoutunut aiemmin tuolla PCO-plikoissa, mutta se pino on viettäynyt viimeajat hiljaiseloa.

Taustaa sen verran, että mulla on PCO. Ikää 31v. Yksi lapsi on, joka Clomifenilla alkunsa saanut, tyttö 01/02.

Kakkosta on yritetty 06/04 alkaen. Clomifenit kokeiltu, niillä yksi kohdunulkoinen raskaus (01/05), jonka myötä menetin toisen munatorven. Yksi IUI tehty 08/06 joka tulokseton sekä eka IVF 11/06, josta niinikään negaa. IVFn myötä saatiin hyvä määrä alkoita pakkaseen, 12kpl jotka kuudessa oljessa pakkasessa.

Nyt siis seuraavasta alkavasta kierrosta edessä eka lääkkeellinen PAS. Terolutia alan popsia tulevana perjantaina, että saadaa vuoto ajallaan alkamaan. Omien laskujen mukaan PAS menee tuonne viikon 6 paikkeille. Onko muita samoihin aikoihin hoidoissa olevia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.

Terveisin: Auris

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni muillekin vauvansa menettäneille, itse menetimme Ellan rv21+5, syynä oli vaikea-asteinen gastrosciisi eli koko suolisto ja maksa oli kehittynyt kehon ulkopuolelle. Huonoa onnea vain...

Meilläkin siis tarkentui torstaina tämä ekan passin aikataulu. eli zumenonit jatkuu nyt kolmen annostuksella ja maananataiks säin käskyn alottaa luget ja keskiviikkona on sit siirto mikäli siirrettävää on. Realistisella mielellä ollaan, mut silti toivotaan et päästäis piinailemaan ja et tää onnistuis nyt.. Pilvilinnat jää silti rakentamatta tälläkertaa, ei jaksais enää pettyä.

Vierailija
162/178 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Teille jotka olette pienokaisenne menettäneet. Voimia kaikille tuleviin koetoksiin!

ON: Oon popsinut Zumenoneja nyt 5 päivää. Kyselin aiemmin oireista, kiitos niistä vastanneille. Nyt tuntuu, että mitään ihmeempiä oireita ei ainakaan vielä oo tullut. Välillä alamahalla tuntuu, että jotain " elämää" siellä on, limiksen kasvuako vaiko mitä - tiedä häntä?

No, torstaihin pitää odotella sitä ultraa. Sit tosiaan päätetään sitä siirtopäivää. Mieheltä vielä eilen varmistelin, josko kuitenkin suostuis kahden alkion siirtoon (mikäli huurunenät selviää sulatuksesta) - mutta, mies oli yhtä ehdoton kuin ennenkin, eli yksi alkio siirrtetään, jos joku meidän 12sta huurunenästä selviää... Toivotaan parasta.

Ihanat on ilmat olleet ainakin täällä Etelä-Pohjanmaalla. Eilenkin oli aivan ihana sää. Oltiin tytän kanssa varmaan 3 tuntia päivällä ulkona. Eka oltiin pulkkamäessä (meillä on omassa rivaripihassa aivan loistava mäki, asutaan metsän reunassa ja kallio nousee parkkipaikkamme raunasta, siitä on hieno laskea), ei tarvi kauas lähteä mäkeen. Sit oltiin luistelemassa ja vielä uudelleen mäessä. Kiva päivä siis!

Mutta, mukavaa viikonloppua kaikille! Mulla itellä on työyöt edessä, sitten on taas ti+ke vapaat.

Terkuin -Auris-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tilannetietoja.

Kp 34/30.Ei vuotoa, ei tissikipua edelleenkään. Joko en ole ovuloinut, tai sitten olen raskaana, jälkimmäiseen vaihtoehtoon en usko. Mut eikös menkat kuitenkin pitäis tulla vaikkei ois ovuloinu? Jos ne tulee siks myöhässä..

No huomenna teen r-testin, ellei vuoto ala ennen sitä. kp 30/30 siis tein negatestin..sen jälkeen olen pidättäytynyt testailusta :O) Mikä on todella harvinaista multa.

Mekin ollaan just ulos lähdössä esikoisen kanssa pihaa kolaamaan ja vähän suksia testailemaan, eilen se hiihti ekan kerran ja osasi yllättävän hyvin :O) Kaatumiset tietty harmitti...mut eiköhän se siitä, kun harjoittelee!!

Huomisiin!

caliendre

Vierailija
164/178 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuotoa edelleenkään eikä muitakaan oireita.

Nyt sitten tein tossa aamusella sen raskaustestin Acon 10 ja ei siinä ensin mitään näkynyt sallitun ajan sisällä, mutta siitä n. 20 min kuluttua alkoi siinä erottua haalea yhtä paksu väritön viiva, haamujen haamu...mieskin sen sit näki. Että testaanko uudestaan parin päivän päästä, ellei menkat ala..??

Näin mulle kävi silloin aikoinaan viime kesäkuussa, kun menkat sit tuli 2pv myöhässä haamun jälkeen...se oli kai silloin kemiallinen..

Olin tänäänkin jo ihan varma, et ei siinä mitään näy...mut odotin kuitenkin yli sen 10 min...koska en halunnut luvouttaa. Olo on nyt edelleen aika epävarma. Yleensä tosiaan, jos testi on negaa, ei siinä näy edes viivan paikkoja, vaan ruutu on valkoistakin valkoisempi missä valossa tahansa.

hämmentynyt, caliendre

Vierailija
165/178 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendrelle !

Mulla tosiaan ei raskaustestissä koskaan (paitsi kahdessa oikeassa raskaudessa) mitään epäselvää: tyhjä kuin tyhjä, joten toivoahan varmasti on luomuplussaan!!!

Tuo tosin nostatti omia toiveita... Entä jos se ei vain näy vielä... Vaikka herkkiähän nuo testit on (mulla apteekin testi)

Aamulla testasin toisen kerran, sillä menkkoja ei noin kp37-38 tulleita paria pisaraa (!) lukuunottamatta ole tullut. Negaa tietty.

Se siitä sitten ja nyt tuntuu, että luonnollisen kierron PAS on jo menetetty ennen kuin pääsee edes laskemaan kiertopäiviä :(.

Tänään jo kp 40 (tai jopa 41)/32-34.

Nyt kiire ulkoilemaan ja unohtamaan hetkeksi tämä touhu.

Niin. Siis lisäongelmana mulla joku epämääräinen tulehdusoireilu. siis kutinaa ja ärtynyttä limakalvoa. No, nyt noilta menee ovella hermo... palaan.

aurinkoa sunnuntaihin!

Vierailija
166/178 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveitahan on tosiaan niin kauan kuin ei menkat ala :O) Sullakin..älä vielä luovuta. Itsekin epäilen, et sit tosiaan oonkin ovuloinu myöhemmin, koska ne testithän näytti positiivista muka kp 14/24 ja 30 ja muullon en testannukaan...et jospa sit oisinkin sit myöhemmin kuin kp 14 oikeesti ovuloinu tms, tulkinnu vaan testiä väärin sillon tai jotain..

Mutta tosiaan näissä luomuraskauksissa mulla se rintojen normaali kipeytymättömyys on ollut merkki siitä...ja nyt ei vieläkään tissit ole kipeät. Että vaikka jos en olisikaan raskaana, niin mistä sit tiedän milloin ne menkat alkaa, kun ei mitään siihen viittaavaa oiretta ole?!

No toivotaan vielä, että plussa vahvistuisi..ja sullakin pukkitintti ois se ovis ollu myöhään ja siks näyttää negaa vielä ja menkat myöhässä..onko sulla muita normaaleja PMS-oireita? Mulla ei mitään...

On tää yhtä piinaa taas...

caliendre

Vierailija
167/178 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saada miehesi suostumaan kahden alkion siirtoon. Meillä siirrettiin viimisessä IVF:ssä kaksi alkiota, koska lääkäri niin suositteli. Kummatkaan alkiot eivät olleet ykkösluokkaa, joten siirrettiin kaksi sen takia kun alkiot kuulema tukevat toinen toisiaan ja sen vuoksi on paremmat mahdollisuudet onnistua. Ja niin kävikin, toinen kiinnittyi ja saimme ihanan tytön. Ainahan on kaksosraskaus mahdollinen ja meitäkin se hieman pelotti, mutta suostuimme kuitenkin. Nyt tulevassa PAS:issa siirretään myös kaksi jos molemmat selviävät sulatuksesta.

Pakkasterveisin!

Vierailija
168/178 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä ja erityisterkut Auringonkukalle!!

Ovistesti näytti positiivista eilen ja siirto on nyt keskiviikkona. Toivottavasti huurunaamat vain selviävät... Meillä siis pakkasessa 6 alkiota eli tän jälkeen on vielä kaksi yritysmahdollisuutta. Tarkoitus nyt siirtää vain yksi alkio, katsotaan myöhemmin josko pitäisi siirtää useampia kerralla.

Mulla siis luonnonkierto. Lääkäri ei ole puhunut edes lugeista, enkä viimeksi muistanut kysyä. Ehkä ne antaa reseptin kouraan vielä keskiviikkona.

Vierailija
169/178 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän mennään samaan tahtiin, meilläkin siirto keskiviikkona lääkkeelliseen kiertoon, jos vaan pikkuset selviytyy sulatuksesta. Missä siirto tehdään? Meillä Naistenklinikalla.

Toivon teille kaikkea parasta!!!!!!

Vierailija
170/178 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agra ja Nevalaine!! Hienoa, et se on jo nyt ajallaan....Toivotaan, että huurunebät selviävät sulatuksesta ja pääsevät lämpimään kohtuun rakentamaan uutta pesää :O)

En tiiä miten mulle nyt käy, joka tapauksessa en tähän pinoon enää kuulu, kun siirto ei ehdi viikolle 6 eikä kohta 7:llekaan..jos nyt koskaan päästään sinne asti. Mutta roikun nyt hetken vielä täällä..

Ei menkkoja vieläkään kp 36/30..Vielä en testaa uudestaan....odottelen nyt vielä muutaman päivän. Raivostuttavaa odottelua!!

Mites pikkuntintti, tuliko täti kunnolla? Vai jotain muuta...?

luomuplussan toivossa vielä, caliendre

Vierailija
171/178 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään.... Kp 37/30.

Eilen illalla saunassa tuli hetkeksi huono olo ja samoin illalla sängyssä tv:tä katsellessa..?!! Joka meni sit ohikin sillein aaltomaisesti ja väsyttäny on ihan kamalasti.

Milloin uskallan testata uudestaan?

Pikkuntintti mikä sun tilanne on?

caliendre

Vierailija
172/178 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulossa seuraavaan kiertoon PAS ilman lääkkeitä. Jos kierto tasaantunut, pitäisi kk alkaa n.17.1. Ultra olisi 26/27.1. IVF sekoitti edellisen kierron, oli noin viikon pidempi kuin yleensä. Itse päätin ettemme siihen sitten yritä ja kun laskin olisi ultrankin pitänyt olla joulunpyhinä ja klinikkakin oli silloin kiinni.

Eka IVF tehtiin loka-marraskuussa ja se meni mönkään jo pp7. Pakkaseen saatiin 8. Ennen IVF tehty 3 inssiä ja sitä ennen söin clomeja. Ikinä ei ole menkat olleet myöhässä, että olisin päässyt edes testailemaan. Paitsi nyt tuo edellinen kierto :)

Mulla ei ole lapsia, miehelläni on. Olen jo 36v. ja syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty. Lapsia ei tullut ex-miehenikään kanssa. Että kyllä se vika jossain on, mutta ei ole vaan löytynyt?!

Vierailija
173/178 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän eka IVF oli viikolla 50 ja vuoto alkoi tapaninpäivänä, pp 12, jospa sitä nyt rupeis sitten jännäilemään niitä pakkasukkoja...

Eli meidän taustaa: mä oon 28 vee, yritys alkoi 01/04 eli kolme vuotta on yrietetty. Ollaan selittämättömiä. Söin kans eka Clomeja hurjat 7 kk, sitten 4xIUI, kaikki negaa ja nyt tää eka IVF 12/06, negaa. En siis ikinä oo saanu plussan plussaa... Pakkasessa on viisi kakkosluokan alkiota kolmessa oljessa. IVF:ssä mulle laitettiin vain yksi alkio, joten jospa nyt sitten saisi kaksi mukaan.... Jospa ne nyt sitte kaikki selviäis sulatuksesta eka... Mulle on tulossa lääkkeellinen Pas eli alan napsia Zumenonia, kun menkat alkaa, eli tossa kolmen viikon kuluttua.

Missäs muuten te ootte hoidoissa? Me ollaan Satakunnassa, mutta Pas tehdään Tays:ssa.

Vierailija
174/178 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava saada tähän pinoon muitakin. Meillä kaikilla sattuu vielä olemaan edessä eka PAS, ekan IVFn jälkeen. Mukava jännätä yhdessä, jos näissä hoidoissa nyt ylipäätään on mitään mukavaa...

Meillä on kanssa siis lääkkeellinen PAS, Zumenonia alan minäkin popsia jahka menkat alkaa, eka kuitenkin syön ne Terolutit. Mä syön lisäksi tuon PCOni takia metformiinia. Oon syönyt sitä jo toukokuulta, en osaa sanoa onko siitä ollut suurempaa hyötyä. Menkat tulee ehkä niiden kanssa paremmin ajallaan.

Niin, Snygg kyselit missä ollaan hoidossa. Me asutaan Etelä-Pohjanmaalla, ja hoitopaikkana on yksityinen klinikka, AVA Tampereella.

Eipäs tässä tällä kertaa kummempia. Kuulumisiin!

-Auris-

Vierailija
175/178 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se minäkin voisin taas mukaan hypätä. Ensimmäinen PAS tulossa myös viikolla 6...ehkä.

Tässä taustaa niille, jotka ei mua vielä tunne. Minä olen 28v, mies 30v.Meillä lapsia alettu yrittämään (ehkäisy lopetettiin) 12/2000 . Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 alkuvuodesta ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104).

Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi yli vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa -06 meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti..Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Taas. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain Terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Sitten söin Teroluteja taas, jotta menkat ajallaan alkaisivat, eivät meinanneet siitäkään huolimatta alkaa. Mutta viimeisenä mahdollisena päivänä alkoivat :O) Pääsin piikittelemään ja kystakin oli nollaultrassa jo hävinnyt. Elämä näytti valooisalta pitkästä aikaa :O) Punktio oli Snyggin kanssa samalla viikolla 50 TAYSissa. Saalis oli 14 solua, joista 11 kypsää munasolua. Niistä puolet hedelmöitettiin ICSI:llä ja 5 onnistui ja yksi vain onnistui IVF:llä. Ja neljä ICSI-alkiota lähti jakautumaan ja se yksi IVF-alkio. Kaksi hävitettiin...Kaksi siirrettiin pitkän väännön jälkeen, toinen oli IVF- ja toinen ICSI- alkio, molemmat 2lk 4-soluisia. Sitten meidän viimeinen toivo, yksi 2lk 4-soluinen pakastettiin..Ensimmäistä kertaa hoidoissa.

Ja nyt sitten on hoitojen jälkeinen kierto puolivälissä, joten parin viikon päästä pitäisi Zumenonilla aloitella ja soitella klinikalle kp 12 ultra-aikaa. Toiveet oli todella korkealla tossa edellisessä hoidossa ja sieltä sit tiputtiin aika kovaa alas. Olin lähes varma, et nyt onnistuu viimein, mutta toisin kävi. Tiputteluvuoto alkoi pp 10 ja menkat kunnolla kipuineen pp12. Ja testi negaa. Joten nyt olen lähes varma, et se meidän ainokainen alkio ei edes kestä sulatusta...tietysti toivon, et kestäis, et pääsis vielä viimeisen kerran piinailemaan, mut toiveet on todella matalalla nyt :O/ Ja tämä on sit meidän viimeinen mahdollisuus (kolme hoitoa tehty julkisella) tän jälkeen ei enää hoitoja jatketa yksityiselläkään, se on päätetty, on aivan liian stressaavaa ja rahaa vievää aikaa. Sit mietitään elämän muita asioita kuin sitä toista lasta. Ja nautitaan tosta yhdestä ihmeestä, joka vaan enemmän ja enemmän alkaa tuntua todellakin ihmeeltä.

Tulipas taas pitkä selostus, mutta minut " tuntevat" eivät siitä varmaan yllättyneet :O) Terkkuja tutuille!!

Aletaanhan sit taas pian piinailla......

caliendre

Vierailija
176/178 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä Kanta-Hämeen keskussairaalassa olen nykyään hoidossa, käyn ultrissa ym. Mutta TAYS tekee punktiot ja siirrot.

caliendre

Vierailija
177/178 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen lähti siis ennen aikojaan... Eli tervetuloa mukaan Caliendre! Ihmettelinkin, että missäs luuraat, kun samassa IVF-pinossa vuoden lopulla piinailtiin. Nyt tietty toivotaan, että tän piinailun tulokset olis täysin toisenmoiset :)

Vierailija
178/178 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tietty joka päivä täällä lueskellu näitä juttuja, mut en oo vaan jaksanu kirjotella..Nyt ajattelin sit aktivoitua taas :O)

Jännään tässä nyt parhaillaan tätäkin kiertoo, kun aina se toive on tulla luomunakin raskaaksi...ja nyt ois just ovulaatio testien (tilasin niitä pitkästä aikaa) ja oireiden mukaan ollu eilen tai tänään..Ja hommat on ajoitettu sen mukaan. Nyt sit tietty odotan menkkoja, et pääsen sit nappia nappailee PASia varten, mut toivon salaa, et jos ihme tapahtuis. Muutenkin miehen kans ajateltiin, et jos se PAS epäonnistuu, niin voihan sitä ainakin yrittää sit ajoittaa ne kierrot jatkossa tarkemmin. Koska oon laskenu näitten mun hedelmöittymistulosten perusteella, et vaan 20-30% mun kypsistä munasoluista hedelmöittyy, eli joka vuosi ois muutamia kertoja mahdollista raskautua, jos ajoitus on onnistunut, tän epämääräisen arvion mukaan. Ja viimekin vuonna ainakin se kaksi todistettua alkuraskauden km:ää (kemiallista) oli...

No mutta katsotaan eihän se aina noiden laskujen mukaan mene..Nyt suunnataan kuitenkin ajatukset siihen PASiin.

Piinailemisiin. Nyt kauppaan.

caliendre

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme