PAS viikolla 6...
Hei!
Kaipailisin seuraa ekaan PASsiin. Olen pinoutunut aiemmin tuolla PCO-plikoissa, mutta se pino on viettäynyt viimeajat hiljaiseloa.
Taustaa sen verran, että mulla on PCO. Ikää 31v. Yksi lapsi on, joka Clomifenilla alkunsa saanut, tyttö 01/02.
Kakkosta on yritetty 06/04 alkaen. Clomifenit kokeiltu, niillä yksi kohdunulkoinen raskaus (01/05), jonka myötä menetin toisen munatorven. Yksi IUI tehty 08/06 joka tulokseton sekä eka IVF 11/06, josta niinikään negaa. IVFn myötä saatiin hyvä määrä alkoita pakkaseen, 12kpl jotka kuudessa oljessa pakkasessa.
Nyt siis seuraavasta alkavasta kierrosta edessä eka lääkkeellinen PAS. Terolutia alan popsia tulevana perjantaina, että saadaa vuoto ajallaan alkamaan. Omien laskujen mukaan PAS menee tuonne viikon 6 paikkeille. Onko muita samoihin aikoihin hoidoissa olevia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Terveisin: Auris
Kommentit (178)
ja negaahan sieltä tuli:( Tuskin se miksikään muuttuu ..Ei tule meille vauvaa ei sitten helvetti millään.
Surullinen HH
Eikös nyt ole vasta pp8?
Todella harvoin se plussa vielä silloin näkyy...Sinuna odottaisin nyt sinne pp11 tai pp12 asti, sit jo pitäisi näkyä jotain, jos on näkyäkseen...
Älä vielä luovuta!!!! Ja sit tee se testi aamulla...
tsemppihalein, caliendre
Onhan se vasta pp8 mutta ajattelin , että jos tämä pahaolo siitä johtuu niin sitten se näkyy mutta ..Nyt jätän testaamisen ja testaan maanantaina pp14 kuten pitikin. En ole muuten koskaan siis EN KOSKAAN testannut ennen virallistatestipäivää ja nyt sen menin tekemään, olisi ollut parempi kun en olisi mutta tehty mikä tehty..
HH
Ja kyl aconin kympis oli jo hailakka viiva pp11 :)
Viiva ei o kamalasti tummunu joten se pikkasen huolettaa mutta virallinen testipäivähän on vasta huomena... Ja hormonihan voi nousta hitaasti vaikka kaikki oliskin hyvin... Huomena soitan polille ja pyydän päästä veritestiin, tahon tuloksen arvona.
Eli kyllä minun mielestäni, meillä on plussattu :)
Onnea tuhannesti Trust! Aivan mahtava juttu :O)
Nyt sitten vauvelinalulle paljon onnea masuelämään 9 kk:deksi!!! Olet tämän lapsen todellakin ansainnut, kaiken kokemasi jälkeen...
Voi ei..ja mä varmaan tipun kyydistä ja sulatusvaiheessa :O/ siltä tuntuu nyt...
Mutta onnea sulle vielä kerran!
Joten HH tää luo toivoa sullekin..pp9 Trust testasi negan ja nyt pp11 plussan :O)
caliendre
Todella mahtavaa !! ja annoit tälläiselle aikaisin testaajalle toiveita:))
Kaunista ja ihanaa odotusaikaa teille, te jos ketkä olette tämän ansainneet. Hui, tuli ihan kylmät väreet kuin luin plussauutisesi
caliendre - HöpöHöpö sä minkään tipu..vaan tulet perässä piinailemaan. Olen siitä sata varma !Nyt huolet pois ja positiivistä mieltä peliin(paraskin puhujan, juu tiedän:))
Juuri päikkäreiltä herännyt HH
Ekaksi pahoittelut Agralle vuodosta! Tsemppiä eteenpäin! Meinaatko silti testailla vielä?
Ja Haikarahukassa testasit kyllä aika lailla aikaisin, eli älä vielä huoli.
Trust: Tuhannesti onnea!!! Eikös se plussa oo haaleakin viiva?!
Mä pääsin tänään siirtoon ja kaikki onnistui oikein hyvin. Kaksi kakkosluokan alkiota siirrettiin, jotka oli selvinny sulatuksesta 100 %:sti ja olivat lähteneet jakautumaan. Toinen oli 5-soluinen ja toinen 6-soluinen. Testipäivä on sitte kahen viikon päästä 27.2., vaikka eipä sitä viimeksikään tarvinnu ootella, ku vuoto alkoi jo pp 12...
Tehän olitte eilen ahkerasti kirjotelleet.
Hirmusesti onnea Trust plussasta! Kyllä se hailakka viivakin tarkoittaa, että joku siellä masussa asustelee. Mullakin tuli ihan kylmät väreet kun luin sun plussasta. Pääsitkö veritestiin?
Agra, olen pahoillani vuodosta. Kai kuiteskin kävit veritestissä?
HaikaraHukassa, älä nyt vielä luovuta. Vastahan oli pp8 kun testasit. Positiivisella asenteella etiäpäin :)
Snygg, sullahan on ihan huippuyksilöt kyydissä :) Nyt peukut pystyyn, että kaverit tarraavat lujasti kiinni!
Itse tässä odottelen jännittyneenä hoitajan soittoa. Pitäisi 12-15 välillä soittaa tuloksesta. Tulen sitten kertomaan...
Nevalaine
Olin siis aamulla siinä ultrassa ja hyvältä näytti...jo nyt kp 10 oli limakalvo 7,8mm :O) Eli ensi tiistaina pitäis sit soitella aamusta heti Tampereelle, et onko vauvanalku hengissä ja päästäänkö samana päivänä siirtoon...sulatuksen aloittavat maanantaina.
Nyt alkaa oikeesti jännittämään. Apua!!! Sanoin jo lääkärillekin, et en usko, et se ainoo selviää edes sualtuksesta ja ne sanoi, et elä nyt vielä luovuta, mut tuntuu jotenkin niin pieneltä mahdollisuudelta, et se ainokainen selviäis :O( muilla on ollut monta alkiota ja mahdollisuutta, mulla vain tuo yksi..
Snygg, säkin sait tuplat mukaan :O) hieno homma..Tossa niille ankkurit matkaan {-- {-- tarttukoon tiukasti kohtuun 9kk:deksi!!! Etkös säkin Taysilla käyny? Soitteleeko ne jo, heti kun ottavat alkion sulamaan, jos se sulatus epäonnistuu jo siinä vaiheessa? Et saako jo maanantaina pelätä pahinta :O(
No mutta se musta nyt tällä kertaa....
Hienoa ollut huomata tosiaan, et sillä PASillakin on tässäkin pinossa jo kaksi onnistunut :O)ja moni on vielä testaamatta...tai vielä alkio siirtämättä..
Mutta katsellaan taas..kuulumisiin!
caliendre
Hoitaja soitti ja kertoi testin olleen positiivinen. HCG oli 324.8 eli kuulema hyvä. Eka raskaudessa oli jotain 280 ja toisessa vaan 146. Millasiahan lukuja kaksosraskaudessa mahtaa olla.... aattelin vaan jos... Nyt pitäis sitten varailla ultra 2,5 vk päähän, sillonhan se selviää onko yksi vai......
Nyt sitten jännäilen teidän muiden puolesta, en vielä poistu tästä pinosta minnekkään!
Nevalaine ja huurunenä(t)
Raskauden varmistumisesta :O)
caliendre
- Nevalaine & Trust!
Varmaan aivan mahtava tunne sulle Nevalaine, kun gcg noin korkea, ei siis mitään epäilystä raskaudesta. Kaikkea hyvää teille!
Kumpa itsekin tuohon tilaan vielä joskus pääsisin...
Auris, pp6
Nevalaine - Hieno tulos !!bdbdbdbdbdbdbdb Nyt on sulla hyvin pullat uunissa:)))
ON- Olen jo luovuttanut tän PAS_sin suhteen. Ehkä olikin hyvä että tein sen testin eilen(pp8)jotta saan ajatukset jo seuraavaan PAS_siin joka sitten tehdään heti tämän perään.
Tänään vain tuli " tunne" että tämä oli tässä, ei onnistunut kuten on aina ennenkin tullut ja oikeassa olen ollut ja mikä omituista ei tunnu niin hirveeltä???..Ehkä olen jo tottunut näihin pettymyksiin..
Meillä on vielä 10 huurunenään pakkasessa jossa seuraavassa sulatetaan 4 ja tehdään pitkä viljely jotta saataisiin 2 blastokystaa mukaan mutta kun saisi edes yhden hyvän kun tämän mikä nyt siirrettiin oli hieman hidas hämäläinen.
Näillä fiiliksillä,
HH pp9
Oltiin tiputtu jo toka sivulle.
HaikaraHukassa, nyt et kyllä vielä luovuta!!!!!
Nevalaine
ei taida kenelläkään olla mitään uutta:) No, eipä täälläkään...
Nevalaine - Juu, yritetään pitää lippua korkealla mutta...Juttelin jo miehen kanssa että mitä tehdään sen seuraavan PAS_sin kanssa kun sulatetaan 4 ja jos vaikka saataisiin 2 hyvää niin siirretään kaksi vai ei..ja mies on edelleen sitä mieltä että vain yksi. Tää on tätä helvetin kädenvääntöä joka kerta samasta asiasta*vihainen* kun lääkärin ja biologin mielestä on parempi siirtää kaksi jos saadaan kaksi hyvää ja mies vänkää vastaan enkä mä tiedä mitä tehdä? En haluaisi hyvää alkiota roskiinkaan heittää kun niiden kasvattelu ja punktio OLI NIIN HIRVEÄÄ mulle ja mies ei tajua..Tosin kahdessa edellisessä PAS_sissa siirrettiin 2 kun mies ei kehdannut sanoa ei kun lääkäri kysyi ...mutta siitä olen saanut kuulla kotona. Nyt sanoinkin, että katsotaan kun siellä sitten ollaan , että jos kaksi hyvää jäljellä niin saa keskustella lääkärin kanssa ja mä pesen asiasta käteni. En jaksta tätä ainasta vääntöä selvästä asiasta.
Tosin, voihan olla että neljästä ei saada yhtään hyvää tai sitten yksi..Sen näkee sitten..
Piinailu(mikä piinailu kun jo aloittelen mielessäni PAS numero 4)menee päivä kerrallaan...Onneksi maanantaihin ei ole enää pitkä aika
HH pp10
Tällähän alkaa toiveet herätä ihan toden teolla, kun positiivisia (!!!) uutisia pääsee lukemaan. Olen siis ollu tosi epäileväinen PASsien kanssa.
Positiivisia uutisia muillekin piinailijoille!!!
Roikun täällä joukossanne, vaikka siirrosta(kin) vasta haaveillaan.
Aloin tikuttaa ovista eilen kp16 kuten sovittu. Onneksi ei ollut ielä eilen, sillä olis menny sunnuntain takia kierto ohi. Eikä lääkärin mielestä ollu todennäköistäkään vielä kp 16, mutta aloitettiin tikutus ajoissa.
Tänäänkin nega eli ei ovista.
Limat on kyllä lupaavat ja tänään juili juuri vasemmalta, jossa johtofollikeli lymyilee. Saas nähdä pamahtaako huomenna ovistikkuun oikeanlainen merkki (digitaalinen mittari).
On vaikea uskoa, että siirtoon voisi päästä näin helposti - ilman lääkkeitä!!!
Noh, en usko, ennen kuin näen...
Nyt kuitenkin pissin inolla aamuisin purkkiin ja tikuttelen vasta ovista - teille riittää hailakkakin viiva ;). (ovisviivanhan siis pitää olla kontrolliviivaa paksumpi).
Onnea matkaan edelleen!
Minkälaiset fiilikset onnekkailla odottajilla? Entä piinaajilla? Mites jälkijunassa (mutta plussajunassa kuitenkin..) kanssani kulkeva caliendre?
Toi oli hyvin sanottu pikkutintti, toi jälkijunassa, mut plussajunassa ;O) Toivotaan et näin myös käy, mikäli siihen siirtoon edes päästään :O/
On vähän ristiriitaiset fiilikset, toisaalta toivon ja uskon, et alkion sulatus onnistuu ja alkaa se kahden viikon piina, mut toisaaalta pelkään, et alkioita, kun on vain se yksi, et se sulatus ei onnistu...ja siihen loppui meidän realistiset toiveet toisesta lapsesta :O(
Mutta onneksi on viikonloppu edessä ja tiistaille vielä aikaa. Pitää yrittää nyt rentoutua ja ens viikolla sit alkaa taas piinailemaan...Lauantaina aloitan jo Luget..yäk taas. Mut mitäpä ei tekis, jotta kaikki mahdollisuudet vauvan saannin eteen paranis...
Hyviä viikonloppuja kaikille vko 6:sille!!!! Ja plussia alkuviikosta kehiin ;O)
caliendre
En oo nyt viime päivinä juuri tänne pinoutunut. Ei oo oikeestaan ollut mitään kirjotettavaa. Nyt menossa pp8, mitään erityisiä oireita suuntaan tai toiseen ei oikeestaan oo. Tiistaina on veritesti (viimeksi eka IVFssä alkoi vuoto siinä pp10-11 paikkeilla), vastauksen saan vasta keskiviikkona. Kovasti toivon, että saisin edes sinne asti piinailla, ettei toivo olis menetetty jo ennen sitä. Nyt täytyy siis vaan jaksaa odottaa...
Mutta tosi ihana on ollut täältä lukea, että plussanneitakin todella on. Aika monella taitaa olla vielä sama tilanne ku mulla, että piina jatkuu vielä.
Nyt ruuanlaittoon. Kuulumisiin.
-Auris-
Auris - Eipä täälläkään uutta. On muuten tää piinisketju todella hiljainen , hiljaisin missä itse olen piinistellyt:))
ON - Päätä alkoi särkemään eilen ja se on tädin merkki. Pääsärky jatkuu tänäänkin. Alavatsaa alkoi eilen illalla vihlomaan ja tänään sekin jatkuu.Tulisi jos se maanantai. Vuotoa on turha odottaa ennennkuin lopetan progesteronit Ne pitää vuodon sata varmana poissa kuten aina ennenkin.
HH pp12
Kuulostaa kyllä tosi lupaavilta noi sun ellotusoireet...jospa siellä olisikin se pikkuinen joka niitä aiheuttaisi ;O) Voihan ne oireet alkaa aikaisinkin joillain..ei sitä koskaan tiedä...Peukut täällä pystyssä plussan puolesta :O)
Milloin meinaat testata?
caliendre