PAS viikolla 6...
Hei!
Kaipailisin seuraa ekaan PASsiin. Olen pinoutunut aiemmin tuolla PCO-plikoissa, mutta se pino on viettäynyt viimeajat hiljaiseloa.
Taustaa sen verran, että mulla on PCO. Ikää 31v. Yksi lapsi on, joka Clomifenilla alkunsa saanut, tyttö 01/02.
Kakkosta on yritetty 06/04 alkaen. Clomifenit kokeiltu, niillä yksi kohdunulkoinen raskaus (01/05), jonka myötä menetin toisen munatorven. Yksi IUI tehty 08/06 joka tulokseton sekä eka IVF 11/06, josta niinikään negaa. IVFn myötä saatiin hyvä määrä alkoita pakkaseen, 12kpl jotka kuudessa oljessa pakkasessa.
Nyt siis seuraavasta alkavasta kierrosta edessä eka lääkkeellinen PAS. Terolutia alan popsia tulevana perjantaina, että saadaa vuoto ajallaan alkamaan. Omien laskujen mukaan PAS menee tuonne viikon 6 paikkeille. Onko muita samoihin aikoihin hoidoissa olevia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Terveisin: Auris
Kommentit (178)
Nyt sattuu vähän mahaan ja vuoto on selkeästi runsastunut, soitin heti klinikalle ja aloitin Zumenonit ja ens keskiviikkona ois ultra 9.40 ja sit seuraavalla viikolla 8 se mahdollinen PAS!! Jee vihdoin alkoi homma etenemään :O)
Menkoista niin ikionnellinen, caliendre
Olen pahoillani minäkin MonaKatariina. Ja caliendrelle onnea tulevaan PAS:iin.
Mäkin olen ihmetellyt, et mihin kaikki piinailijat on kadonneet. Ite oon joka päivä käynyt lukemassa viestejä, mut piinailijoita ei kuulu missään.Enpä ole sitten itekkään paljon viittiny kirjotella.
caliendre kyseli oireista: mulla on ollu jotenki vetämätön olo; ei väsytä, mut ei oikeen jaksais tehdä mitään. Aamusin on tosi kova hiki, kun normaalisti paleltaa, tänään pinna ollut erityisen tiukalla... alavatsassa sillontällön menkkamaista jomottelua (lievää sellaista). Ja mitäs muuta.... ei kai muuta. Nyt pitäis vaan jaksaa ens maanantaihin ja vesitestiin, sillon varmaan testailen jo itekkin. 14.2 sais sitten tietää varman tuloksen.
Kuulemisiin Nevalaine
Mä vuodan vähän verta - ja pas oli viime keskiviikkona! Mä en ikinä tiputtele (täähän on luonnollinen kierto, luget vaan käytössä), joten kaiken järjen mukaan jos menkat on alkaakseen niin alkaa vasta n. viikon päästä.
Tietääkö kukaan kiinnittymisvuodosta, kuinka runsasta se voi olla? Veri ei ole ihan täysin kirkasta, eikä sitä ole tullut kuin vasta vähän pikkuhousunsuojaan. Mahaa ja selkää kyllä jomottaa jonkun verran.
Hämmentynyt Agra
Agra: Olen niin useasti kuullut että juuri tuossa vaiheessa PAS:sin jälkeen tulee pientä vuotoa ja plussahan siitä on sitten pärähtänyt..Nyt hirmuisesti bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbbdbdb
cali...: Hyvä, että vihdoinkin pääsette tosi toimiin
Nevalaine..Hiljaista täällä on todella ollut,mutta eiköhän me tässä pinouduta enemmän mitä pidemmälle piinapäivät menee
ON- Siirossa käyty ja nyt on sitkeä sissi mukana, vähän on hidan hämäläinen mutta hyvä kuitenkin. Testi pvä on 19.2. Siihen on ikuisuus..Mies ei antanut kantaa kaupasta mitään kun olen " raskaana" voi, toista:)
Salkkareiden jälkeen on saunaan menon vuoro ja sitten aletaan katsomaan Klik! komedia-leffaa, illanjatkoa ja tsemmpiä kaikilla
Hei vaan kaikille!
Omaa napaa vaan tällä kertaa... Meillä alkioiden sulatus on edessä huomenna. Soitan klo14 klinikalle (siis ke) että miten on alkioiden laita? Sit vielä to aamulla bioilogi soittaa päästäänkö siirtoon... Aika jännää tää on...
pikkutintti: Mulle sanottiin omalla klinikalla, että biologit näkee jo varhaisessa vaiheessa, jos alkiot ei selviä. Voivat siis ottaa uuden oljen sulamaan. Näin siis on mulle sanottu. Minkälaista tietoa muilla on?
caliendre: Onnea tulevaan PASsiin, ihanaa että teidänkin tilanne selvis vihdoin...
HaikaraHukassa: Malttamista piinapäiviin... Odotamme innolla tuota maagista päivää 19.2...
Nevalaine: eiköhän tähän pinoon hiljalleen saada eloa kun kaikki pääsevät piinailemaan...
Eipä tässä nyt muuta. Kuulumisiin!
-Auris-
Kuinka on piinispäivät sujuneet, onko mitään oireita???? Mulla ei tänään minkäänlaisia tuntemuksia missään!? On tää kyl tosi piinaavaa, kun kokoajan kyttää onko minkälaisia tuntemuksia ja missä ja sit kun ei tunnu missään mitään on ihan varma, et ei tärpänny ja toisaalta kun vahän jomottelee, ni taas ajattelee, et joo menkat tulossa: ei tärpänny. Rankkaa tää odottelu.... ei auta muu kun sit odottaaaaaaa!
Aurikselle onnea huomiseen :)
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille
Nevalaine
Pp6 siis menossa ja tunnelmat on kyl aaltoillu laidasta laitaan.. Välillä on satavarma et tää menee penkin alle koko touhu ja sit välillä taas uskaltaa pikkasen toivoa että jospa kuitenkin <3
Pieniä juilimisia on ollut ihan pp2 alkaen ja tänään repäs sit ihan kunnolla tossa kun autolla ajelin kotiin.. Tiedä mitä sitten tarkoittaa...
Lugeista johtuva väsymys on ihan älytöntä ja joka ilta onkin tullu mentyä nukkumaan ihan älyn aikasin verrattuna " normielämään"
Vielä kuus päivää ku sais jännitettyä. Olen aikaisemmin tehnyt positiivisen testin pp12 ja samoin myös vuoto on ivf:n aikaan alkanut pp12 Joten edessä on nyt sit vissiin jompikumpi... Ja voi kuinka toivonkaan että se ois se positiivinen testi eikä menkkoja piiiiiiiiiiitkääääään aikaan!
Muuta oiretta tääl ei oikein olekaan... Tiedä sit onko hyvä vai huono. Niinku Nevalainen sano et " ei voi ku ooooottaaaa!! ARGH!
Trust ja pp6
Mä tuolla ykkös sivulla ilmoittauduin ketjuun.. no nyt sitten hyppään pois.
Mulla ovulaatiotesti näytti " soittoajan" tänään ja soitin klinikalle. Siirto osui lauantaiksi ja siellä kyllä tehdään siirtoja lauantaisin, mutta ei sulatuksia. Eikun uusi yritys seuraavaan kiertoon.
Mulla IVF hieman sekoitti kiertoa. Yleensä 29-30 päivää, nyt on ollut 37 ja 34 päivää. Nyt oli ovulaatio kp 19.
Jos lasken oikein ja kierto about oikein, meidän uusi yritys menee viikolle 10. Siinäkin tosin nuo viikonloput hieman hassusti..
KivaKiva:) että mekin aletaan pinoutumaan.
Päivällä oli kipeä alaselkä ja alavatsa..ja olin varma että täti jo tulee mutta eihän se nyt sentään vielä kun on vasta pp1.
Miten muuten? Kun on pitkälle viljelty alkio niin milloin se kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen..tietääkö kukaan? Meillehän tehtiin 5pvän viljely.
On tää sellaista arpa-peliä kun ei mistään voi olla varma onko kiinnittyminen tapahtunut.Oireisiin ei voi luottaa kun niitä on vaikka muille jakaa noiden lääkkeiden ansiosta..*huokaa* kuten muut sanoitte..Pitää vai odottaa...odottaa..odottaa..
bdbdbdbbdbdbdbdb meille kaikille
Vähemmän ja enemmän vuotanu kohta kolme päivää. Soitin jo klinikallekin, että onko järkeä vielä jatkaa lugeja. Neuvoivat jatkamaan loppuun, vuodosta ei voi vielä päätellä varmasti. Ei auta kun odottaa ensi viikkoon, että voi testailla.
Voimia muille piinailijoille... Ihmeen stressaavaa tää on taas, vaikka jo ajattelin että eihän tässä mitään.
Heissan!
Anteeksi, että tunkeudun ketjuunne. Ajattelin, että teillä saattasi olla kokemusta ja tietoa mieltäni tällä hetkellä askarruttavaan kysymykseen. Meille tehtiin IVF/ICSI nyt pari viikkoa sitten. Tulos oli nega, kuten täällä roikkumisesta arvata saattaa. Nyt mietiskelen, voiko PAS:n tehdä heti seuraavaan kiertoon vai onko odotettava yksi kierto välissä. Meillä jäi 12 alkiota pakkasukoiksi..
Oikein paljon tsemppiä piinailuun, toivotaan paljon plussia tähän pinoon!!
Kiitos jos viitsitte vastailla ja kertoa kokemuksia!
Huiskis,
Yleensä PASsia ei tehdä heti IVF/ICSI -hoidon jälkeen. Pitää olla yks välikerto.
Nyt sitten omaa napaa... Meillä siis sulatuspäivä tänään. Soitin hetki sitten klinikalla. 4 alkiota olivat sulattaneet kahdestatoista. Niistä neljästä oli 3 selvinnyt sulatuksesta. Huomiseen pitää vielä piinailla ja odottaa biologin soittoa, miten alkiot ovat selvinneet yön yli. Toivottavasti sieltä yksi sitkeä huurunenä selviytyy siirtoon ja pääseen lämpimän kohdun suojaan jatkamaan kasvuaan...
Jännityksellä kohti huomista...
-Auris-
Kiitos Auris vastauksestasi, eipä auta taas muu kuin odotella seuraavaan kiertoon!
Sulla jännäilyä taas piisaa! Toivotaan, että alkiot selviävät siirtoon, hyvältä kuulostaa. Oikein paljon plussaonnea huurunenille!
Huiskis
Täällä tietokone sanoi sopimuksensa irti ja tuli tämmönen pakollinen puolentoista viikon nettitauko, mikä kyllä itseasiassa teki ihan hyvää!
Nyt en muista puoliakaan siitä, mitä olitte kirjoitelleet, mutta paljon tsemppiä jo piinailijoille ja onnea siirtoa odotteleville!
Itse kävin eilen ultrassa ja limis oli vasta 7,7 mm, joten mahdollinen siirto olis viikon päästä tiistaina eli 13.2. Sitä odotellessa!
huiskuttaja - Kyllä se yleensä on niin että ainakin yksi kierto pitää olla välissä IVF:n jälkeen ennen PAS:ssia ihan kuten Auris sulle sanoikin.
auris - Hyvin sulla on on alkiot selvinneet..bdbdbdbbddb nyt tsemppiä että kaksi kaunista pääsee äidin kohdun lämpöön:))
Tulet sitten kertomaan miten kävi..
ON - On noi Zumenonit ja Progesteronit sitten jänniä lääkkeitä..Pahaa oloa pukkaa, oksensin tänään..alavatsaa vihloo...mutta niin aina ennenkin eikä vielä mitään oireita voisikaan olla kun vasta pp2 menossa..Kyttää omaa kroppaansa koko ajan..ja hermot menee..
aikaisemmat 2 PAS:ssia meni ilman piinailua...ehkä tästä on odotukset korkeammalla kun alkio oli jo blasokysta vaiheessa..Mies ainakin on aivan täpinöissään eikä edes ajattele negaa...Voi, toista kun jos se nega pärähtää niin sitten pitää lohdutella....*huokaa* eilen kun tuli illalla töistä ja mä makoilin makkarin sängyllä ja katsoin telkkaria niin tuli viereen , silitteli vatsaa ja sanoi miten TE voitta ja suukotti poskelle..*rakas* Nooh, mutta sen tietää sitten parin viikon päästä
^^^^^^kiinnittymissäteitä kaikille^^^^^^^^
Nyt katsomaan Ota ja Jätä....
Pahoinvoiva HaikaraHukassa
...eli eilen sulatetuista neljästä alkiosta selvisi kolme. Ja tänä aamuna biologi soitti jo ennen klo9, että yksi alkio oli jatkanut kasvuaan täydellisesti :) Eli siirto tulee, aika klinikalle klo14.20. Hyppään tunnin kuluttua junaan...
Palaan kertoilemaan kuulumisia illan mittaan...
T: Auris *jolla perhosia masussa*
En ookaan hetkeen kirjoitellut, kun ne menkat sit tosiaan viimein alkoivat, nyt on vuotanu sit enemmän ja vähemmän jo 4 päivää, siis paljon tulee vuotoa ja hyytymiä vieläkin...nytkin mahaan sattuu välillä, juilii ja selkään...:O( yleensä sattuu vaan sen ekan vuotopäivän, jospa se oli sit se kemiallinen raskaus..
No neljättä päivää oon Zumenonejakin nappaillu, et mitäköhän oireita niistä ois odotettavissa? Ens ke on siis se ultra ja sit nähdään limakalvon tilanne ja siitä viikon päästä siirto, jos miedän ainokainen nelisoluinen siitä sulatuksesta selviää...pahoin pelkään, et ei selviä :O( Siihen asti odottelua ja sen limiksen kasvattelua..Toivotaan ettei mitään yllätyksiä ultrassa ilmene, kuten kystia tms :O/
Auris onnea siirtoon :O) ihanaa saat huurunenän viimein kyytiin!! Kiinnittymisankkuri sullekin --}tässä...
Snygg sullakin vielä odottelua, onneksi homma etenee, malta vielä ensi viikkoon...
Ikäviä noi vuodot Agra, ja vielä näin ajoissa....toivotaan, et ovat vaarattomia...ja masussa olisi elämää.
Oinas70 pahoittelut, et siirto ei nyt onnistunutkaan aikataulullisten ongelmien takia...ikävää tollainen. Onnea tulevaan PASiin..
Muille piinailuintoa ja paljon niitä ihkaoikeita raskausoireita ;O)Alkaa joillain jo piinapäivät lähentyä loppuaankin....milloin testailette Trust ja muut?
caliendre
caliendre kyseli et " milloin testailette Trust ja muut?"
Tää Trust osti tänään aconin kympin, mut saapa nähä millon uskaltaa. Tuoresiirrossa vuoto alko jo pp12 eli jos sitä maanantaina jo vähäsen :)
Mut oikeestaan mä haluisin testata jo ekan kerran vaik su aamuna, koska sit vois märehtiä koko sunnuntain jos se on selkeetäkin selkeenpi nega...
Tissit on arat ja pikkasen selkä vihottelee.. Mahassa juilii kans sillon tällön mut muuten on liian normaali olo..
Mites nevalainen?? samoissa kun mennään?
Trust ja pp8
Täällä ollaan sitten vatsataudissa:( (sitä se eilinen oksentaminen ennusti)mutta töissä..kun ei ole ketään joka tulisi tilalle...Luoja, millainen olo..Olen oksentanut vatsa sapetkin pellolle ja jaffaa yritän litkiä..ja odotan klo 20 kuin kuuta nousevaa että pääsen kotiin jos vain kunnialla jaksan ajaa sinne..
Toivottavasti tästä ei ole ongelmia pikkuiselle JOS se yrittää kiinnittäytyä mutta taitaa sekin olla toive ajattelua..Blaah...
Väsynyt HH
Viikonloppu takana ja minä taas viimein koneen ääressä. Tuparit tuli juhlittua ja karaokea laulettua ;O)Ja nyt väsyttää...
MonaKatariina, olen niin pahoillani puolestasi, ensi kierrossa sitten uudestaan, onneksi teillä on se mahdollisuus. Itsekin pelkään samaa lopputulosta, mulla kun ei ole kuin se yksi vauvanalku siellä pakkasessa, ainoa toivomme :O( Jos nyt koskaan sinne asti pääsen, et sitä sulatusta yritetään...
Menkat ei vieläkään siis ole alkanut kunnolla, pientä tiputtelua vaan... Tänään tuli vasta rinnatkin kipeeksi.. jee!! Jotain tapahtuu..veikkaan kyllä et nyt ne menkat sit alkaa ehkä tänään rytinällä...onhan jo kp43/30 et näin pitkään sit olen saanut ootella taas....ihan kuin ei muuten olis odoteltavaa näissä hoidoissa. On tää kurjaa...alkais nyt kunnolla, jos ovat alkaakseen kerran.
Kaikki muut tais sit siirtoon tästä porukasta päästä tähän mennessä, toivotaan nyt paljon niitä plussia :O)Mitkä on piinailijoiden oireet?
HaikaraHukassa hienoa, et pääset viimein siirtoon :O)Onnea siitä...Entä oliko tänään jollain muulla siirto?
Nyt lähden itsekin lepäilemään, kun lapsetkin nukkuu...
caliendre