Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti esti puhelinnumeroni, tuntuu että olen aivan tyhjän päällä. Mitä teen?

Vierailija
24.11.2023 |

Taustatiedoksi siis minulla on ollut vuosia epävakaaseen persoonaan liittyvää oireilua ja sukulaiset saivat minut kokeilemaan dialektista käyttäytymisterapiaa. Olen nyt muutamia kuukausia nähnyt tätä terapeuttia ja sovimme jo terapian alkuvaiheessa, että jos vapaa-ajalla tulee voimakkaita tunteita joita en pysty hillitsemään, saan tarvittaessa olla tiettyihin aikoihin terapeuttiin yhteydessä jotta hän ohjaa minut niiden tunnekokemusten läpi.

No tänä iltana sain voimakkaan tunnereaktion koska on perjantai-ilta ja näin että ystäväni ovat menossa ulos ilman minua. Tämä aiheutti voimakkaan hylkäämisen kokemuksen ja tulin voimakkaan masentuneeksi. Olin sitten heti puhelimitse ja sitten tekstiviestitse yhteydessä terapeuttiin, koska hän ei vastannut puheluuni. Kun en saanut vähään aikaan viestiä takaisin, saatoin tölväistä aika rumastikin ja totesin hänelle viestitse ettei hän välitä minun hyvinvoinnistani. Sitten kun noin puolen tunnin jälkeen tilanne rauhoittui, lähetin anteeksipyyntöviestin, tämä ei enää mennyt läpi Whatsapissa missä tulee ne kaksi hakamerkkiä jos viesti on toimitettu. Yksi mahd. syy tälle on se, että vastaanottaja on estänyt lähettäjän, mitään ilmoitusta tästä ei erikseen minulle tule.

Oletan nyt että hänkin on yhtä kyllästynyt minuun kuin muutkin läheiseni. Mitä teen? Mistä löydän äkkiseltään uuden terapeutin tällä varoitusajalla kun viikonloppukin on tulossa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys mielestäni että mitkä ne annetut aikaikkunat on? Ja toiseksi että mikä on totuus yhteydenotoista: tuleeko niitä jatkuvaan syöttöön, jolloin väliaikanen blokkaaminen ehkä käykin järkeen? Ehkä edes viikonlopun yli?

Vierailija
42/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt asennoitua siihen,että pitää pärjätä itse. Purat sen pahanolon johonkin muihin kuin toisiin. Et voi luottaa tässä maailmassa siihen,että joku huolehtii sinun tunteistasi. Sinun pitää itse se tehdä. Heti kun tämän tajuat, voit aloittaa elämäsi parantamisen ja voida paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin sekopäisiä ihmisiä otetaan terapiaan? Joku raja nyt hulluudellekin pitäisi laittaa.

No ei kait se terapia ns täysin terveille olekaan. Tosin kyllä siinäkin on jujua kun joskus kuulee sanottavan että on liian huonossa kunnossa terapiaan. Mutta missä se raja sitten menee 🤔

Vierailija
44/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terapeutti vieläkään vastannut, hylkäämisen kokemus on vahva ja ahdistaa :(

t. ap

LOL. Mitenköhän olisit pärjännyt 80-luvulla, kun kukaan ei osannut vaatia että muiden pitää olla kännykän päästä aina tavoitettavissa.

Kuvittele, että terapeutillasi on toimistossaan vain lankapuhelin, ja että hän viettää viikonloppua puhelimettomassa mökissään. Ehkä tuo antaa sinulle vähän suhteellisuudentajua.

Vierailija
45/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos epävakaa juurikin sellainen,joka kokee heti tulleensa hylätyksi?

Taisin katsoa areenasta akuutista sellaisen jakson.

Ei. Tämä on vain yksi käytöstapa ja yksi tunnereaktio satojen tuhansien ihmisten käytöstapojen ja tunnereaktioisen joukosta.

Vierailija
46/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt asennoitua siihen,että pitää pärjätä itse. Purat sen pahanolon johonkin muihin kuin toisiin. Et voi luottaa tässä maailmassa siihen,että joku huolehtii sinun tunteistasi. Sinun pitää itse se tehdä. Heti kun tämän tajuat, voit aloittaa elämäsi parantamisen ja voida paremmin.

Jos terapeutti auttaa oppimaan jotain uutta, se ei ole enää asiakkaan itsensä tekemistä vaan terapeutin hyväksikäyttöä.

Vierailija
47/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan perjantai-iltana vastaa. Minäkin olen estänyt asiakkaani ja poistan eston aina työaikana, muulloin en kaipaa yhtään yhteydenottoa ja tämä olisi koko ajan soittamassa ja pommittamassa viesteillä.

Terapeutilla on oikeus vapaa-aikaan kuten kaikilla muillakin työntekijöillä.

Vierailija
48/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos epävakaa juurikin sellainen,joka kokee heti tulleensa hylätyksi?

Taisin katsoa areenasta akuutista sellaisen jakson.

Ei. Tämä on vain yksi käytöstapa ja yksi tunnereaktio satojen tuhansien ihmisten käytöstapojen ja tunnereaktioisen joukosta.

Jaa. Katsellut videoita bbd:stä ja saanut käsityksen,että ns. omaa minää ei juuri ole olemassa ja kaikki perustuu ulkopuolisiin tapahtumiin. Ja juuri tunne reaktiot ovat ulkopuolisille suhteettomia. Ja mustavalkoinen ajattelu. Joku on huippu tyyppi tai täysi pa*ka. Eikä tykkää olla yksin etc.

Mutta voi ajan kanssa parantua huomattavasti. etenkin iän kanssa.

Vierailija
49/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen kysymys mielestäni että mitkä ne annetut aikaikkunat on? Ja toiseksi että mikä on totuus yhteydenotoista: tuleeko niitä jatkuvaan syöttöön, jolloin väliaikanen blokkaaminen ehkä käykin järkeen? Ehkä edes viikonlopun yli?

Tätä minäkin mietin. En ihan heti usko, että perjantai-ilta olisi sellainen ajankohta, jolloin yksikään terapeutti suostuisi ottamaan vastaan puheluita tai WhatsApp -viestejä asiakkaalta. Nyt vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että terapeutti voi hyvinkin pitää virhearviona sitä, että suostui tällaiseen järjestelyyn alunperinkään, kun et ilmeisesti sovittua aikaikkunaa osannut noudattaa ja vielä haukuit terapeutin kaiken päälle. Eli jatkossa olet hänen kanssaan tekemisissä tiukasti virka-aikana, jos hän siis enää suostuu jatkamaan kanssasi tämän episodin jälkeen.

Mistä muuten sait selville kavereidesi menon? Somesta? Jos näin, niin ala rajoittaa somenkäyttöä rankalla kädellä tai mieluiten luovu siitä kokonaan. Noin voimakkaasti reagoivalle epävakaalle some ei ole hyvä paikka, koska se jos mikä triggeröi hylätyksi tulemisen pelkoa koko ajan.

Vierailija
50/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen enkeli tämä terapeutti kun tarjoutui työaikansa ulkopuolellakin olemaan tarvittaessa tukena. Toivottavasti aloittaja ymmärtää sen eikä mene  rajojen yli ja kuormita terapeuttia enempää kuin mihin sai luvan. Terapeutti on tukena , mutta ei 24/7 kävelykeppi

Vierailija
51/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on väärä terapeutin palvelunumero missä ei ole minuuttilaskutusta?

Vierailija
52/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksesi mielestäni menee tuon epävakaan persoonallisuushäiriön piikkiin, siihen saakka kun töksäytit tuon kommentin terapeutillesi. Siitä en enää tiedä voiko sen laittaa oireilusi syyksi, vaan se ylitti jonkinlaisen rajan. Ei ihmekään että terapeutti laittoi mahdollisen eston, vaikka vain väliaikaisen. Ehkä juuri siksi että selvittäisit itsesi kanssa että taas tuli toimittua impulsiivisesti, ja hän antoi nyt tilaa sinulle miettiä tätä.