Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti esti puhelinnumeroni, tuntuu että olen aivan tyhjän päällä. Mitä teen?

Vierailija
24.11.2023 |

Taustatiedoksi siis minulla on ollut vuosia epävakaaseen persoonaan liittyvää oireilua ja sukulaiset saivat minut kokeilemaan dialektista käyttäytymisterapiaa. Olen nyt muutamia kuukausia nähnyt tätä terapeuttia ja sovimme jo terapian alkuvaiheessa, että jos vapaa-ajalla tulee voimakkaita tunteita joita en pysty hillitsemään, saan tarvittaessa olla tiettyihin aikoihin terapeuttiin yhteydessä jotta hän ohjaa minut niiden tunnekokemusten läpi.

No tänä iltana sain voimakkaan tunnereaktion koska on perjantai-ilta ja näin että ystäväni ovat menossa ulos ilman minua. Tämä aiheutti voimakkaan hylkäämisen kokemuksen ja tulin voimakkaan masentuneeksi. Olin sitten heti puhelimitse ja sitten tekstiviestitse yhteydessä terapeuttiin, koska hän ei vastannut puheluuni. Kun en saanut vähään aikaan viestiä takaisin, saatoin tölväistä aika rumastikin ja totesin hänelle viestitse ettei hän välitä minun hyvinvoinnistani. Sitten kun noin puolen tunnin jälkeen tilanne rauhoittui, lähetin anteeksipyyntöviestin, tämä ei enää mennyt läpi Whatsapissa missä tulee ne kaksi hakamerkkiä jos viesti on toimitettu. Yksi mahd. syy tälle on se, että vastaanottaja on estänyt lähettäjän, mitään ilmoitusta tästä ei erikseen minulle tule.

Oletan nyt että hänkin on yhtä kyllästynyt minuun kuin muutkin läheiseni. Mitä teen? Mistä löydän äkkiseltään uuden terapeutin tällä varoitusajalla kun viikonloppukin on tulossa?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiakkaan etu, että terapeutti kertoo selkeästi, milloin on käytettävissä, ja pitää siitä kiinni. Jos terapeutti vastaisi vastoin sopimuksia perjantai-iltana mutta ei sitten enää sunnuntaiyönä tai maanantai-iltana, niin asiakas ajattelisi, että nyt se lakkasi välittämästä. Ja realismia on, ettei terapeutti voi koko ajan vastata, eikä nyt muutenkaan ole tarkoitus muodostaa mitään 24/7 riippuvuussuhdetta.

Vierailija
22/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta dialektisesta käyttäytymisterapiasta ollut sulle tähän asti apua tunnereaktioden hallinnassa ja onko se yleisesti parantanut vointiasi?  Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia jos jollain tietoa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sovit terapeutin kanssa, että voit olla joinakin tiettyihin aikoihin häneen yhteydessä?

No, terapeutilla on aina monta asiakasta ja jo se estää vastaamisen heti.

Sen lisäksi on kysyttävä, että lähetitkö nämä viestit sellaisena aikana, joka oli sovittu että käy????

Ja vaikka mahdollisesti lähetit(?) Viestisi sellaisena "tiettynä aikana" joka käy, niin terapeutilla saattoi juuri tänään olla jotain muuta.

Ei se terapeutti ole mitenkään velvollinen olemaan sinuun yhteydessä 24/7.

Nyt RAUHOITU ap, etkä enää lähetä yhtäkään viestiä jottet nolaa itseäsi.

Pyysit jo anteeksi, puhelin on todennäköisesti työpuhelin ja terapeuttisi lukee sen varmasti viimeistään maanantaina.

Ei sinulla ole mitään niin akuuttia kriisiä (esim itsetuhoisuus) että juuri nyt oisi aivan pakko saada kiinni toinen.

Soita esim tuohon mielenterveyspuhelimeen.

Vierailija
24/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kuin osa minun asiakkani. Soittelevat iltaisin ja viikonloppuisin asioista, millä ei ole mitään kiirettä. Yhteistä näille näyttää olevan, että on muutakin kuin ajanhallintaongelmia. 

Toisaalta, jos en vastaa, joku voi puhua vastaajan tukkoon. Toinen voi soittaa kymmenen kertaa asiasta, mikä ei edes minulle kuulu. Kunhan vain on joku numero, mihin soittaa. 

Mitä muutakin?

Vikaa päässä, elämänhallintaongelmia ym.

Vierailija
25/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kysymys oli että mitkä ne ajat oli jotka hän antoi sinulle ns yhteydenottoaikoihin? Tietty aikaikkuna? Tietyt päivät?

Vierailija
26/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä miksi tälläiset MT feministit saavat elää ja äänestää.

Ei ihme että vasemmisto saa ääniä.

Vierailija
27/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päiväsairaalaan tai osastolle, jos normaali aikuiselämä tuottaa noin isoja haasteita. Jotenkin en ihmettele, että muut eivät jaksa sinun ailahtelua.

Vierailija
28/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terapeutti vieläkään vastannut, hylkäämisen kokemus on vahva ja ahdistaa :(

t. ap

Vierailija
29/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi.

Vierailija
30/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis terapeutti sanoi että voit olla tiettyihin aikoihin yhteydessä virka-aikojen ulkopuolella, nämä tietyt ajat ovat sinulle varmasti erikseen kerrottu. En usko että perjantai-ilta on tämä aika.

Mutta mitä tulee terapeuttiin, on mahdollista että hän on myös paikassa jossa ei ole kenttää. Malta nyt mielesi vaikka tunteikkaana tekisikin tiukkaa.

vitut ole missään kentän ulkopuolella. On blokannut 

Vierailija
31/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt joka asiaan tarvita välitöntä yhteydenottoa terapeuttiin.On tässä itse kullakin vaikeita hetkiä.Normaalia elämää.

Vierailija
32/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on naisille ilkeitä. Miesasiakkaalle annetaan numero ja sanotaan että voit soittaa koska haluat

Palstafeministi satuilee  vol  346633

Vierailija
33/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne yhteydenottoajat olivat? Ehkä hän katsoo työpuhelintaan niinä aikoina ja muutoin se on kiinni vapaalla.

Vierailija
34/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli ry:n kriisipuhelin 09 2525 0111 (suomeksi 24h)

Palvelevat puhelimet ovat tarpeeksi ruuhkaisia ilman kaiken maailman mielensäpahoittajiakin. 

Vierailija
35/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne viikonloppuna päivystä.

Varmaan kamalassa darrassa tms.

Ap olisi voinut kertoa mitkä ajat on sovittu yhteydenottoa varten.

Vierailija
36/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja lienee siinä tilanteessa, että hänellä on täydellinen empatian puute ja kaikki pyörii nyt vain oman navan ympärillä.

Vierailija
37/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin sekopäisiä ihmisiä otetaan terapiaan? Joku raja nyt hulluudellekin pitäisi laittaa.

Vierailija
38/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terapeutti vieläkään vastannut, hylkäämisen kokemus on vahva ja ahdistaa :(

t. ap

Arvasin että olet trolli 😂

Vierailija
39/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos koettaisit käyttäytyä ihmisiksi ja eläisit ilman terapeutteja, kuten normaalit? Ylireagoit siihen, että muilla on elämää ilman sinuakin ja sanoit varmasti jotain pahempaa terapeutillesi, kun mitä tässä annat ymmärtää. Ota vastuu itsestäsi, äläkä aina ole nojaamassa muihin.

Et saa mistään tähän hätään terapeuttia. Opettele olemaan.

Vierailija
40/52 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monet kysyneet aloittajalta että mitkä ne annetut ajat on. On aika oleellinen kysymys mutta vastausta ei kuulu niin oletan senkin perusteella että aloittaja ei välitä tästä annetusta aikaikkunasta. Tässä itsekin mielenterveyden kanssa kamppailen ja tiedostan kyllä että oma hoitokontaktini ei ole omistanut elämäänsä vain minulle. Kyseessä ei käsittääkseni ole akuutit im-ajatukset aloittajan ja terapeutin sopimukseen liittyen, joten vastannee kun omalta ajalta kerkiää, nyt on vielä viikonloppu joten luulisi että terapeutti haluaa/ tarvitsee ladata niitä omiakin akkuja