Onko muita, jotka eivät koe miehen sisarusten lapsia mitenkään läheisiksi tai " ihaniksi" ?
Olenko siis joku tunnekylmä friikki vai mikä on, kun en tunne juuri lämpimiä tunteita miehen sisaruksen lasta kohtaan?
Asutaan samalla paikkakunnalla ja tavataan useamman kerran kuukaudessa, mutta lapsi on minusta lähinnä ärsyttävä räkänokka.
Itseäni tunteeni ihmetyttävät ja ovat yllättäneetkin, koska yleensä ottaen tulen lasten kanssa hyvin toimeen ja pidän lapsista ja puuhailusta heidän kanssaan. Tämä kyseinen pikkuihminen vain ei kummoisesti sykähdytä. Outoako?
Kommentit (13)
Eiväthän he mitään verisukua ole...
Vierailija:
Eiväthän he mitään verisukua ole...
Vanhemmat ovat mielestäni välillä ok, välillä hanurista. Appivanhemmista en juuri välitä.
Ap
Vierailija:
Taidat tiedostamattasi tuntea heidät uhaksi. Oletko mustasukkainen miehesi heille osoittamasta lämmöstä?
pojalla on kaksi lasta, joista vanhempi on kummipoikani (nyt 6) ja pienempi on 4-vuotia styttö. mulla ei myöskään ole mitään tunteita tuota tyttöä kohjtaan. on tosi ärsyttävä ja itsekeskeinen lapsi ja mua ahdistaa aina kun joudun näkemään heidät. itseäni ahdistaa siis juuri eniten se etten pysty pitämään lapsesta. nyt parilla viime kerralla olen löytänyt hänestä jotakin ihanaakin, mutta kyllä joulunakin vaan niin pirusti otti päähän kun kaikki meni tämän lapsen halujen mukaan. (en tahdo istua tässä... äiti siihen no missä haluaisit istua ja sitten vaihdetaan paikkoja ja tätä rataa...) näen omassa 7-vuotiaassani että häntäkin tilanne ärsyttää todella paljon. hän ja 6-vuotias poika leikkivät kivasti yhdessä ja usein tyttöni kyllä pyytää myös 4-vuotiaanm leikkiin, mutta koska hän ei saa päättää kaikesta niin hän ei yleensä leiki mukana. viimeksi tyttäreni jouluna todella suuttui hänelle, kun hän koko ajan otti pienemmältä lapseltamme (vajaa 2) leluja kädestä ja kun sitten huitaisi tytön tahallaan kumoon niin meidän 7-vuotias sanoi päin naamaa että tuo oli todella typerää eikä kukaan pidä sinusta kun koko ajan kiusaat. sanoin tietysti ettei ollut kivasti sanottu, mutta toisaalta olin ylpeä että tyttäreni puolusti sikoaan ja sanoi miten asiat ovat. isäpuoleni poika ja hänen vaimonsa eivät juurikaan kasvata lapsiaan ja sen kyllä huomaa!! ja nään että myös isäpuoleni kärsii kovasti tilanteesta ja sanookin kyllä lapsille tiukasti tarvittaessa. Minä ja äitini olemme molemmat kasvatusalan ammattilaisia ja kieltä purren istumme hiljaa kun emme hirveästi halua puuttua toisetn kasvatukseen. tosin mä kyllä välillä sanon, että esim meillä ruoka syödään keittiössä eikä lautasen kanssa todellakaan lähdetään keittiöön.
meni jo vähän ohi aiheen, mutta pakko oli vähän päästä purkamaan...
Sä varmaan kommentoit mun kirjoitusta? ;)
Joo siis nämä lapset varsinkin niistä toinen tuntuu likaiselta eikä vaan mun mielestä vaan myös mieheni ja mun äitini mielestä (muista en tiedä koska en ole asiasta juuri puhunut ja esim äitini otti asian puheeksi kerran en minä) joten ollaanko kaikki sitten huonola itsetunnolla vai millä varustettuja? Siis ei ole kiva pitää häntä sylissä koska hän haisee (oikeasti) ja hiukset on aina takussa ja likasen tuntuiset. Ja nenä vuotaa lähes aina. Joten tämän takia sanoin että he tuntuu likaisilta tai ällöttäviltä. Ja siis kyse ei ole enää ihan pienistä lapsista vaan kouluikäisestä ja kohta 5v lapsesta.
T: se joka ei ole ap mutta jolla samoja tuntemuksia
Vierailija:
Sä varmaan kommentoit mun kirjoitusta? ;)Joo siis nämä lapset varsinkin niistä toinen tuntuu likaiselta eikä vaan mun mielestä vaan myös mieheni ja mun äitini mielestä (muista en tiedä koska en ole asiasta juuri puhunut ja esim äitini otti asian puheeksi kerran en minä) joten ollaanko kaikki sitten huonola itsetunnolla vai millä varustettuja? Siis ei ole kiva pitää häntä sylissä koska hän haisee (oikeasti) ja hiukset on aina takussa ja likasen tuntuiset. Ja nenä vuotaa lähes aina. Joten tämän takia sanoin että he tuntuu likaisilta tai ällöttäviltä. Ja siis kyse ei ole enää ihan pienistä lapsista vaan kouluikäisestä ja kohta 5v lapsesta.
T: se joka ei ole ap mutta jolla samoja tuntemuksia
Vierailija:
Koetko heidät uhkana omille lapsellesi? Hiipiikö pelko persauksiin, että isovanhemmat pitävät tai lellivät enemmän miehen sisarusten lapsia? Oletko kade?
Välillä kyllä ottaa pattiin, kun meidän lapsi ei pääse mummilaan leikkimään (itse haluaisi mennä mummille ja vaarille), koska mummi ei jaksa, koska serkku on ollut niin paljon hoidettavana :/.
Vierailija:
Vierailija:Siis väittääkö joku että rakastaa kaikkia maailman lapsia siis ihan oikeesti? Toki minäkin kaikista lapsista välitän, mutta ei vieraaseen lapseen ole samanlaista sidettä kuin omaan. Ja ilman tuntematta ei voi oikeasti rakastaa.
Eikä tämä etten näistä lapsita erityisemmin pidä johdu vain siitä että he ovat likaisia vaan ylipäänsä käytös ja luonteet ja kaikki on mun mielestä ärsyttäviä. Tääläkin kuulee vinkumista kun puistossa vieras lapsi töni niin voi hellanlettas ku oli kauhee ärsyttävä kakara niin miksi tämä ärsyttävä kakara ei voi sattua olemaan juuri miehen sisaren lapsi? Pitäisikö sen sukulais siteen vaikuttaa sokeuttavasti? Toki huono käytös lähtee aina vanhemmista, mutta ikävä kyllä usein se myös siirtyy lapsiin.
T.3 ja 13
T:3/13
Aika harvoin nähdään, muksut ovat siististi puettuja ja puhtaita (mikä sinänsä ei liity asiaan, mutta joku tästä mainitsi), mutta en jaksa sitä mekkalaa.
Ruokapöydässä ronkitaan ruoka-astioita miten halutaan, hypitään eestaas ruokapöydän/olohuoneen väliä, juostaan sisällä kuin päättömät kanat ja koko ajan huudetaan kurkku suorana. Taannoin yksi muksuista kysyi minulta, että " mitä sä akka täällä oikein teet?" No juu, ehkä olen noiden lasten mielestä tiukkapipo vaikken mitään ole heille sanonut/tehnyt (muuta kuin katsonut, että omat lapseni syövät nätisti eivätkä juokse hullunrinkiä ympäriinsä), mutta kun äitinsä ei mitenkään asiaan reagoinut, niin päätin että vähään aikaan ei taas käydä....
viimeksi tyttäreni jouluna todella suuttui hänelle, kun hän koko ajan otti pienemmältä lapseltamme (vajaa 2) leluja kädestä ja kun sitten huitaisi tytön tahallaan kumoon niin meidän 7-vuotias sanoi päin naamaa että tuo oli todella typerää eikä kukaan pidä sinusta kun koko ajan kiusaat. sanoin tietysti ettei ollut kivasti sanottu, mutta toisaalta olin ylpeä että tyttäreni puolusti sikoaan ja sanoi miten asiat ovat.
[/quote]
Olin siis varmaankin 12 enkä 13 ja en tuota edellisen kirjoittajan lainaamista oikeen osaa joten meni mun viesti aivan lainatun oloisena sitten eteenpäin. Anteeksi osaamattomuuteni :)
Edellinen viesti oli siis vastaus olikohan hän nyt 13 joka sanoi että ollaan pinnallisia jne....
T. se rävelö jolla likaisia miehen sisaren lapsia :D
ovat tosi rakkaita.
Minusta tämä on luonnolista. Eihän sukulaisten lapsissa ole varmasti mitään vikaa, tavallisia lapsia, mutta suhtautuminen vanhempiin peilautuu yhteisiin tapaamisiin ja sitä kautta myös lapsiin.
Mä en kans jostain syystä tykkää miehen sisarusten lapsista. En tiedä johtuuko siitä etten kauheen lämmöllä ajattele lasten vanhempiakaan, mutta välillä tuntuu etten voi sietää näitä lapsia. Käyttäytyvät tosi tyhmästi ja tuntuvat jotenkin likaisilta. Siis koskaan ei muut lapset, vaikka olis vieras lapsi ollut kyseessä, ole tuntuneet inhottavilta tai jotenkin jopa ällöttäviltä mutta semmosia tunteita tulee joskus näistä lasten serkuista. Usein ovatkin vähän sottasen oloisia. En kuitenkaan halua näyttää lapsille että tunnen näin ja tietysti leikin ja olen heidän kanssa ihan normaalisti. En vaan tiedä miksi tunnen niin kuin tunnen.