Miksi miehille on tärkeää nähdä itsensä hyvänä miehenä
Kommentit (13)
Miesten elämä perustuu statuksen hakemiselle ja saamiselle.
Miehissä on paljon enemmän pers. häiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Sitä en ole miettinyt, mutta siihen olen kiinnittänyt huomiota, että moni rikollinen, erityisesti nainen, haluaa tulla nähdyksi nimenomaan hyvänä ihmisenä. Kaipa siinä on se, että päihteet saavat heidät käyttäytymään huonosti ja häpeävät sitä ja haluavat näyttää, kuinka oikeasti ovat kuitenkin hyviä ihmisiä tai jotain. Luulin aina ennen, että rikolliset nimenomaan olisivat ylpeitä rikoksistaan, mutta kulttuuriin kuuluu, että kaikki kielletään ja lakaistaan maton alle.
Olen mies ja minua ei kiinnosta nähdäänkö minut hyvänä miehenä. Pidän sukupuolen nostamista määrittäväksi piirteeksi ihmisessä absurdina. Mitä on hyvä mies? Miten se eroaa siitä mitä on hyvä nainen jne. Monet miehet ovat kyllä todella kuristuneita siihen pelkoon, että heitä pidetään femiinisinä. Mistä se sitten kertoo?
Miesten koko elämä perustuu valheelle itsestään. Heillä on jopa uskontoja kirjoitettuna itselleen missä kertovat toisille miehille miten kaikki muu tässä maailmassa on heidän alamaisensa ja käytössään. Miehen etuoikeuksiin kuuluu vastuun pakoilu ja harhamielikuvissa eläminen, muiden rajaton riistäminen ja pahuus josta ei tarvitse kantaa vastuuta eikä itseään tarvitse muuttaa vaikka sen pahuutensa ja huonoutensa ymmärtäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ei kiinnosta nähdäänkö minut hyvänä miehenä. Pidän sukupuolen nostamista määrittäväksi piirteeksi ihmisessä absurdina. Mitä on hyvä mies? Miten se eroaa siitä mitä on hyvä nainen jne. Monet miehet ovat kyllä todella kuristuneita siihen pelkoon, että heitä pidetään femiinisinä. Mistä se sitten kertoo?
Toksinen maskuliinisuus tai osa siitä, eli juuri tämä ilmiö että miehet pelkäävät feminiinistä puoltansa, on hyvin vahvana edelleen kulttuurissamme.
Puurot ja vellit, mitä statuksella on tekemistä hyvyyden kanssa? Sellasenhan voi saada missä ruppusakissa tahansa. Kuulostaa taas allulta, mutta jääpä lyhyeen jos ei saa vaihdettua keskustelua sille tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Miesten koko elämä perustuu valheelle itsestään. Heillä on jopa uskontoja kirjoitettuna itselleen missä kertovat toisille miehille miten kaikki muu tässä maailmassa on heidän alamaisensa ja käytössään. Miehen etuoikeuksiin kuuluu vastuun pakoilu ja harhamielikuvissa eläminen, muiden rajaton riistäminen ja pahuus josta ei tarvitse kantaa vastuuta eikä itseään tarvitse muuttaa vaikka sen pahuutensa ja huonoutensa ymmärtäisikin.
Valheiden takia miesten ei ole ikinä tarvinnut kehittää itseään. Voi vain projektoida kaiken muihin.
Se on joku mikä lie sankari-illuusio. Onneksi itse heräsin siitä ja ymmärrän nyt olevani oikeasti paha.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöjen miesten elämä perustuu.
M40
Tääkin ketju taas. Missä ja miten te ihmiset elätte?
Tai kai se sitten on siitä pääomasta kiinni.
(siis omasta päästä, varmistus...)
Tietääkö kukaan?